Gdyby istniał konkurs na najlepszy samochód do dostarczania pizzy, Spark mógłby zdobyć koronę dzięki niskiej cenie zakupu połączonej z doskonałą efektywnością paliwową.
GM postanowiło wykorzystać starą platformę Daewoo i stosować ją wielokrotnie w modelu Spark. Chevrolet wprowadził czwartą generację tego małego pojazdu w 2015 roku, a trzy lata później przeszedł on lifting, który wprowadził nowe funkcje wnętrza oraz poprawił wygląd zewnętrzny.
Dział projektowy GM nie musiał zbyt daleko szukać, aby ulepszyć Sparka. Zmieniono grill, nadając mu bardziej wyraźny „uśmiech” w dolnej części zderzaka, który był otoczony chromowanym wykończeniem. W reflektorach zamontowano system LED do jazdy dziennej. Z tyłu światła tylne pozostały praktycznie bez zmian.
Wewnątrz, Chevrolet wprowadził standardowy system infotainment, który obsługiwał Apple CarPlay i Android Auto, a także umożliwiał dostęp do aplikacji mobilnej MyChevrolet. Jego 7-calowy ekran dotykowy umieszczono na górze centralnej konsoli. GM oferował amerykańskim klientom ograniczony okres próbny systemu OnStar. Deska rozdzielcza nie wyglądała jak w samochodzie budżetowym. Zestaw wskaźników zawierał centralnie umieszczony prędkościomierz z obrotomierzem po lewej stronie i wyświetlaczem LCD po prawej. Po lewej stronie znajdowała się mała linia cyfrowa pokazująca poziom paliwa. Jeśli przyciski na kierownicy były czymś wyjątkowym w latach 90., to w Sparku z 2018 roku były one standardowym wyposażeniem.
W Stanach Zjednoczonych oferowany jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra, z deklarowanym zużyciem paliwa wynoszącym 3,9 l/100 km (40 mpg). Standardowo wyposażony jest w 5-biegową manualną skrzynię biegów, a CVT dostępne jest jako opcja.
Zaktualizowany wygląd i nowa dostępna technologia aktywnego bezpieczeństwa w modelu Spark 2019 dodają charakteru i celu do dynamicznego, liderującego w sprzedaży mini-samochodu marki Chevrolet.
„Klienci mogą łatwo dostosować Sparka, co jest jednym z głównych powodów, dla których lideruje w swojej kategorii sprzedaży, przyciągając zarówno młodych nabywców, jak i kobiety do marki,” powiedział Steve Majoros, dyrektor marketingu Chevroleta ds. samochodów i crossoverów. „Spark to doskonała oferta dla klientów poszukujących przystępnego cenowo samochodu, który oferuje świetną technologię bezpieczeństwa i łączność.”
Świeży wygląd przedniej części Sparka czerpie inspiracje z linii Chevroleta, podczas gdy nowa, dostępna technologia niskowolna automatycznego hamowania do przodu może pomóc kierowcom zapobiegać lub zmniejszać ciężkość zderzeń przy niskich prędkościach, poprzez zastosowanie hamulców lub wzmocnienie działania hamulców przez kierowcę.
Nowy design podnosi premium wygląd Sparka dzięki bogatemu użyciu chromu w grillu. Dostępne reflektory w stylu projektorowym dodatkowo podkreślają elegancję Sparka. Dostępne dzienne światła LED zostały przesunięte niżej, co nadaje Sparkowi bardziej wyrazistą obecność i rodzinne podobieństwo do innych modeli Chevroleta.
Z tyłu, lampy tylne o podwójnych elementach wzmacniają charakterystyczny znak marki. Spark kontynuuje tradycję oferowania możliwości personalizacji poprzez jasne i wyróżniające się kolory nadwozia.
Chevrolet Spark 2019 jest dostępny w wersjach LS, LT, 2LT oraz ACTIV, z wersją ACTIV charakteryzującą się projektowymi akcentami inspirowanymi crossoverami oraz podniesioną o 10 mm wysokością zawieszenia. Wszystkie wersje wyposażone są w standardową klimatyzację, 10 poduszek powietrznych oraz system kamery tylnej.
Nowa, wyłączna dla segmentu technologia niskowolna automatycznego hamowania do przodu dołącza do dostępnego pakietu zaufania kierowcy, uzupełniając dodatkowe aktywne funkcje bezpieczeństwa tego pakietu, takie jak ostrzeżenie o kolizji frontalnej i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu.
Jeśli chodzi o łączność, Spark oferuje standardowy system infotainment Chevroleta z integracją telefonu kompatybilną z Apple CarPlay i Android Auto, ograniczoną wersję testową OnStar oraz dostęp do łączności bez dodatkowych kosztów, a także aplikację mobilną MyChevrolet.
Spark jest napędzany silnikiem 1.4L DOHC, dostępnym z manualną skrzynią biegów lub dostępną skrzynią bezstopniową (CVT).