Chociaż Chevrolet Spark nie odniósł w Europie takiego sukcesu, jak oczekiwano, GM postanowił spróbować sprzedaży tego modelu na rynku amerykańskim, gdzie marka z charakterystycznym logo ma większe uznanie. A do tego był napędzany elektrycznością!
Trzecia generacja Chevroleta Spark zadebiutowała w 2009 roku, jednak dopiero w 2012 roku GM zaprezentował wersję EV na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Zewnętrznie był podobny do swojego spalinowego odpowiednika, różnił się jednak wyglądem kratki chłodnicy. Nie było potrzeby stosowania chłodnicy dla silnika spalinowego, ponieważ ten model jej nie posiadał. Spark EV był pierwszym elektrycznym samochodem stworzonym przez GM od czasu GM EV1, który został wycofany z produkcji w 1999 roku.
Wnętrze Spark EV zachowało prosty design wersji spalinowej, ale wyposażono je w zupełnie nową deskę rozdzielczą z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT. Na centralnej konsoli znajdował się kolejny wyświetlacz do systemu infotainment.