CHEVROLET Spin 2012-Present
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoFanek92 - ocena: 3/5

CHEVROLET Spin 2012-Present

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Spin 2012-Present

Kiedy rynek wschodzący potrzebuje taniego, przystępnego pojazdu siedmiomiejscowego, ostatnią rzeczą, którą się przejmuje, jest wygląd zewnętrzny, a Chevrolet Spin jest tego doskonałym przykładem.

Choć projektowanie taniego samochodu może wydawać się proste, w rzeczywistości jest to dość trudne. Projektant musi wiedzieć, ile materiału zostanie wykorzystane w procesie tłoczenia. Jeśli pojawi się zbyt wiele krzywizn, zużyje się więcej materiału, co zwiększy koszt końcowego produktu.

Spin miał wysoką sylwetkę i przednią osłonę, która przypominała Chevroleta Spark, nigdy nie był produkowany z zamiarem budzenia szacunku ani wygrywania konkursów piękności. Niemniej jednak jego projektantom udało się zamontować poprzeczkę nad kratką chłodnicy, na której umieszczono emblemat Chevroleta w kształcie bow-tie. Reflektory w kształcie owalnym przypominały te z Chevroleta Cruze. Samochód był dłuższy od standardowego hatchbacka, z dodatkową przestrzenią za tylnymi drzwiami, a lampy tylne przypominały te z Bolta lub hatchbacka Cruze.

Wnętrze okazało się kluczowe, a Spin oferował miejsce dla siedmiu osób. Może nie były to najwygodniejsze fotele, ale przynajmniej można było zabrać dzieci do szkoły i z powrotem. Deska rozdzielcza ujawniała kreatywność projektanta i była przyjemniejsza w wyglądzie. Jej falisty kształt oraz dwukolorowe wykończenie sprawiały, że prezentowała się lepiej. W zależności od wersji, na górze centralnego panelu znajdowała się jednostka infotainment z nawigacją satelitarną. Zestaw wskaźników miał dużą tarczę obrotomierza oraz wyświetlacz LCD do pomiarów prędkości i danych komputera pokładowego.

Pod maską Spina Chevrolet zainstalował wybór pięciu silników, o mocy od 86 do 108 koni mechanicznych. W zależności od rynku, samochód mógł być zasilany benzyną, olejem napędowym lub etanolem (na rynek południowoamerykański).

Nowy Chevrolet Spin to globalny pojazd opracowany przez zespoły projektowe i inżynieryjne GM do Brasil, z udziałem inżynierów GM z regionu Azji Południowo-Wschodniej (SEA). Jest to subkompaktowy minivan (MPV) zaprojektowany jako siedmiomiejscowy, który oferuje przestronność, komfort, wszechstronność, efektywność oraz doskonałe prowadzenie w nowoczesnym i dynamicznym wydaniu.

Zespół inżynierów GM z SEA brał udział w projektowaniu i rozwoju Spin od samego początku, dostarczając cenne informacje zwrotne oraz dostosowując MPV do warunków panujących w regionie.

Spin jest ważnym uzupełnieniem portfolio produktów Chevroleta w Tajlandii i Azji Południowo-Wschodniej. Wzmocni markę i obecność produktów Chevroleta, pozwalając producentowi na zaspokojenie potrzeb kolejnego segmentu w konkurencyjnym przemyśle motoryzacyjnym w regionie oraz na dalszy rozwój.

Spin będzie produkowany w zakładach GM w Indonezji w Bekasi, a oprócz Indonezji i Tajlandii, będzie również eksportowany na Filipiny. Zostanie oficjalnie zaprezentowany na nadchodzących 34. Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Bangkoku w 2013 roku. Chevrolet zacznie również przyjmować rezerwacje na Spin podczas Targów Motoryzacyjnych.

Rozwój i Walidacja

Prace projektowe rozpoczęły się w 2007 roku, a pierwsze jednostki produkcyjne opuściły zakład GM do Brasil w połowie 2012 roku. Prace rozwojowe miały miejsce również w SEA i Korei, oprócz Brazylii. Zespół regionalny dostarczył dane rynkowe, konkurencyjne oraz informacje zwrotne dotyczące ocen rozwoju. Wspierał również rozwój komponentów razem z dostawcami i zakładami.

Testy walidacyjne przeprowadzono na czterech kontynentach, w tym w SEA. Regionalny zespół testował osiągi Spin pod kątem NVH (hałas, wibracje i szorstkość), komfortu, prowadzenia oraz osiągów zespołu napędowego na drogach w regionie. Dostarczył także informacje specyficzne dla wymagań lokalnych, w tym elastyczne układy i pozycje siedzeń, układ kierowcy (dla wersji z kierownicą po lewej i prawej stronie), przestrzeń dla pasażerów oraz kwestie paliwowe.

W wersjach z kierownicą po prawej stronie opracowano niektóre warianty zespołu napędowego oraz klimatyzację dla tylnego przedziału, aby spełnić specyficzne wymagania lokalne. Na całym świecie, w tym w SEA, przeprowadzano badania w celu dostarczenia zespołowi deweloperskiemu istotnych danych dotyczących postrzegania przez klientów oraz specyficznych warunków w danym kraju. Dane te uwzględniono w finalnym modelu produkcyjnym, aby zapewnić Spin odpowiednią równowagę między stylem, funkcjami a osiągami, dostosowaną do wszystkich regionów.

Wygląd Zewnętrzny

Matt Noone był dyrektorem ds. wzornictwa zewnętrznego w GM do Brasil. Celem było stworzenie i rozwój pojazdu o muskularnych liniach i nowoczesnych proporcjach. Efektem jest pojazd o imponującej sylwetce z unikalnymi proporcjami, osobowością i atrakcyjnością wizualną.

Wysoka linia okien oraz imponujące linie boczne sprawiają, że Spin wygląda większy, a także dodają mu odrobiny solidności. Muskularne linie maksymalizują również aerodynamikę pojazdu. Grubsze arkusze metalu zostały użyte w celu zwiększenia jakości, bezpieczeństwa i trwałości.

Wnętrze

Dagoberto Tribia jest dyrektorem ds. wzornictwa wnętrz w GM do Brasil. Głównym kryterium było stworzenie siedmiomiejscowego MPV z komfortem i elastycznością dla wszystkich pasażerów w kompaktowym środowisku. Spin pomieści siedem osób w komfortowych warunkach, a siedzenia są ułożone w stylu teatralnym, co zapewnia lepszy widok i zwiększa poczucie przestronności.

Wysoka pozycja siedząca kierowcy zapewnia lepszą widoczność, zmniejszając jednocześnie zmęczenie. Spin oferuje 23 konfigurowalne pozycje siedzeń oraz 32 miejsca na przechowywanie. Posiada znane z Chevroleta „podwójne kokpity” z dwukolorowym wykończeniem, co nadaje mu premium wygląd.

Nowoczesny sportowy charakter podkreśla cyfrowy prędkościomierz, obok którego znajdują się analogowy obrotomierz i przełączniki wykończone w srebrze oraz akcentach chromowanych. Zestaw wskaźników ma również specjalną czcionkę i lodowobłękitne podświetlenie.

Spin ma pojemność bagażnika wynoszącą 162 litry (w konfiguracji siedmiomiejscowej), która wzrasta do 864 litrów po złożeniu tylnych siedzeń, a przy wszystkich siedzeniach złożonych osiąga 1 608 litrów. Redukcję hałasu, wibracji i szorstkości wewnątrz kabiny osiągnięto dzięki obfitemu zastosowaniu technologii i materiałów wygłuszających, co odizolowuje wnętrze od hałasu i wibracji pochodzących z silnika, drogi i otoczenia, zapewniając pasażerom cichą i dopracowaną atmosferę.

Podwozie

Spin ma rozstaw osi wynoszący 2 620 milimetrów oraz wymiary 4 360 x 1 953 x 1 683 milimetrów. Wersja LTZ waży 1 277 kg i jest wyposażona w zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów. Ma szerokość toru przedniego/tylnego wynoszącą 1 503 i 1 509 milimetrów (odpowiednio), co poprawia prowadzenie i stabilność. Rozmiar opon to 195/65 R15. Prześwit Spin wynosi 191 milimetrów.

Pojazd dysponuje w pełni niezależnym zawieszeniem przednim typu McPherson ze sprężynami śrubowymi oraz stabilizatorami, a z tyłu ma pół niezależną belkę skrętną, sprężyny śrubowe i stabilizatory. Zawieszenie zostało dostrojone, aby zapewnić najlepsze w klasie właściwości jezdne – Spin jest elastyczny i komfortowy w ruchu miejskim, a jednocześnie stabilny podczas jazdy z dużymi prędkościami na autostradzie. Układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie, jest standardem.

Połączenie wentylowanych tarcz (z przodu) i bębnów (z tyłu) zapewnia Spin pewne hamowanie.

Zespół Napędowy i Skrzynia Biegów

W Tajlandii Spin oferowany jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 L, który generuje moc 107 KM przy 6 000 obr./min i moment obrotowy 148 Nm przy 3 800 obr./min. Silnik wyposażony jest w DOHC (podwójny wałek rozrządu), 16 zaworów, Dual-VVT (zmienne timing zaworów) oraz wielopunktowy wtrysk paliwa.

Spin dostępny jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z kontrolą zmiany biegów przez kierowcę – to pierwszy taki system w swoim segmencie. Przekładnia została zoptymalizowana, aby dopasować się do charakterystyki mocy silnika, zapewniając najlepsze osiągi i oszczędność paliwa.

Warianty i Funkcje

1.5L 5MT FWD (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1485 Cm3
Moc78 Kw @ 5800 Rpm
106 Hp @ 5800 Rpm
105 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy104 Lb-Ft @ 4000 Rpm
141 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane 256 X 24Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe 230 X 45Mm
Rozmiar opony195/65 R15
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.33

1.5L 6AT FWD (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1485 Cm3
Moc78 Kw @ 5800 Rpm
106 Hp @ 5800 Rpm
105 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy104 Lb-Ft @ 4000 Rpm
141 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane 256 X 24Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe 230 X 45Mm
Rozmiar opony195/65 R15
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.33

1.3L 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1485 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
190 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane 256 X 24Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe 230 X 45Mm
Rozmiar opony195/65 R15
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.33

1.8L ECONO.FLEX Ethanol

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc79 Kw @ 5400 Rpm
107 Hp @ 5400 Rpm
106 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy119 Lb-Ft @ 3200 Rpm
161 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoEthanol
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane 256 X 24Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe 230 X 45Mm
Rozmiar opony195/65 R15
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2650 Lbs (1202 Kg)

1.8L ECONO.FLEX AT Ethanol

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc79 Kw @ 5400 Rpm
107 Hp @ 5400 Rpm
106 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy119 Lb-Ft @ 3200 Rpm
161 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoEthanol
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna104 Mph (167 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane 256 X 24Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe 230 X 45Mm
Rozmiar opony195/65 R15
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2650 Lbs (1202 Kg)

1.2L 5MT FWD (86 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1229 Cm3
Moc63 Kw @ 5600 Rpm
86 Hp @ 5600 Rpm
84 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy85 Lb-Ft @ 4000 Rpm
115 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane 256 X 24Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe 230 X 45Mm
Rozmiar opony195/65 R15
Długość171.7 In (4361 Mm)
Szerokość68.3 In (1735 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.2/59.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.1 Cuft (711 L)
Aerodynamika (Cd)0.33

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.