Chevrolet SS, choć to piękny i mocny samochód, nie odniósł dokładnie sukcesu w Holden. Produkowany w Australii i importowany do Stanów Zjednoczonych, był dość rzadkim przypadkiem wśród innych firm motoryzacyjnych. SS sprzedawano w Australii pod nazwą Holden Commodore.
Design SS był dość subtelny, niekoniecznie wskazując na jego osiągi. Zaskakująco, SS był wyposażony w silnik V8 o pojemności 6,2 litra, oferujący nie mniej niż 415 KM. Na początku dostępny był tylko z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, a później również z 6-biegową manualną.
Pojazd przyspieszał do 100 km/h w 4,7 sekundy. Przy bliższym spojrzeniu można było zauważyć, że wloty powietrza na masce i błotnikach były fałszywe. W przeciwieństwie do prostego wyglądu samochodu, dużym wskazaniem na moc silnika były ogromne 19-calowe felgi oraz zaciski hamulcowe Brembo.
Tryby jazdy można było zmieniać między opcjami turystyczną, sportową i wydajnościową, obracając pokrętło. Czułość kierownicy i pedału gazu zmieniała się w zależności od wybranego trybu. Zawieszenie również się zmieniało, a SS był wyposażony w najlepsze dostępne od GM – system zawieszenia z kontrolą magnetyczną GM. Możliwy był również „sekretny” tryb, który można było aktywować dwukrotnie naciskając przycisk „wyłącz kontrolę trakcji”, a mianowicie tryb konkurencyjny – dezaktywacja kontroli trakcji i stabilności.
Ciekawostką było to, że ten Chevrolet nie miał znaku SS na pokrywie silnika. Prawdopodobnie dlatego, że Holden musiałby produkować nową część zamienną z logo, zamiast zachować to w prostocie. Znak SS był widoczny tylko po stronie pasażera, na desce rozdzielczej.
Chociaż samochód oferował świetne funkcje i udogodnienia, sprzedano zaledwie 3000 sztuk rocznie przez 4 lata. Niektórzy twierdzą, że był zbyt drogi i oferował zbyt wiele dla tych, którzy chcieli kupić szybki samochód z mniej opcjami, ponieważ nigdy nie wprowadzono wersji podstawowej. Inni mówią, że nazwa była zbyt powszechna dla Chevrolettów, ponieważ używali „SS” w wielu swoich modelach.
Niestety, produkcja SS została zakończona po zaledwie 4 latach.
W oparciu o aktualizacje skoncentrowane na osiągach, które wprowadzono do Chevroleta SS w ubiegłym roku, model z 2016 roku zyskał kilka zewnętrznych udoskonaleń, które podkreślają jego obecność na drodze.
Przebudowana przednia maska posiada nowe, pionowe wloty powietrza na zewnętrznych krawędziach, które kierują przepływem powietrza nad otworami kół przednich, poprawiając efektywność aerodynamiczną. Maska zawiera również nowe oświetlenie LED w charakterystycznym stylu, a nowe, funkcjonalne wloty wentylacyjne w masce oraz 19-calowe felgi z odlewanego aluminium o nowym designie przyczyniają się do mocniejszego wyglądu tego sportowego sedana z tylnym napędem.
„Zmiany w designie SS z 2016 roku lepiej odzwierciedlają prawdziwy charakter jazdy sedana, jednocześnie poprawiając ogólne osiągi samochodu,” powiedział Todd Christensen, menedżer marketingu samochodów wyczynowych Chevroleta.
Co się nie zmieniło, to unikalne połączenie osiągów, komfortu i przestronności modelu SS. Pod maską kryje się silnik V-8 o pojemności 6,2 litra, który generuje certyfikowane przez SAE 415 koni mechanicznych (310 kW) oraz 415 lb-ft momentu obrotowego (563 Nm), a także oferuje sześciobiegową skrzynię manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek.