Czy kiedykolwiek myślałeś o roadsterze-pick-upie? Otóż nikt inny tego nie zrobił, poza Chevroletem. SSR (Super Sport Roadster) został zaprezentowany publiczności w 2003 roku, po premierze modelu koncepcyjnego w 2000 roku na Targach Motoryzacyjnych w Detroit.
Zainspirowany pickupami Chevroleta z lat 40., SSR w ciekawy sposób połączył wytrzymały wygląd muskularnego samochodu z radością, jaką daje roadster, tworząc retro-nowoczesny pojazd.
Oparty na platformie z hydroformowanego stali Chevroleta TrailBlazer, SSR miał konstrukcję typu body-on-frame. Platforma została skrócona o 13 cali, podczas gdy pozostałe wymiary pozostały takie same.
Wyposażony w całkowicie aluminiowy silnik V8 o pojemności 5,3 litra, SSR miał pod maską 300 koni mechanicznych. Jednostka była połączona z 4-biegową automatyczną skrzynią, która przekazywała moc na tylne koła.
Inne cechy, które pomogły SSR w zapewnieniu sportowych wrażeń, to grube stabilizatory, duże hamulce i zwrotne amortyzatory.
SSR miał prawdziwą funkcjonalność pick-upa, z w pełni użyteczną przestrzenią ładunkową i chowanym twardym dachem.
Produkcja była ograniczona, a jakość materiałów użytych w kabinie nie była najlepsza, ponieważ Chevrolet musiał w jakiś sposób kontrolować koszty.
Sportowe fotele owinięte skórą były twarde i wygodne, co może być najbardziej docenianą częścią kabiny.