CHEVROLET Tahoe 2008-2014

CHEVROLET Tahoe 2008-2014

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Tahoe 2008-2014

Chevrolet Tahoe był liderem segmentu SUV-ów pełnowymiarowych w Stanach Zjednoczonych, a GM starało się utrzymać go na czołowej pozycji, wprowadzając trzecią generację w 2007 roku.

Chevrolet Tahoe oraz jego „rodzeństwo” GMC Yukon i Cadillac Escalade zbudowane zostały na tej samej platformie co pickup Silverado. Odświeżona linia modeli obejmowała znacznie zmodyfikowany design zewnętrzny i wewnętrzny oraz inteligentniejsze jednostki napędowe, które umieściły dużego SUV-a na szczycie jego segmentu, wyżej niż Ford Expedition czy Toyota Sequoia.

Projektanci musieli się naprawdę napracować, aby uzyskać wyrazisty wygląd przedniego pasa, w którym umieszczono emblemat Chevroleta. W trzeciej generacji zmieniono koncepcję reflektorów z dwóch rzędów lamp na jedną dużą lampę. Na masce silnika umieszczono dwa wybrzuszenia, aby podkreślić obecność silnika V8 pod maską.

Przy odpowiednim poziomie wyposażenia wnętrze Tahoe mogłoby być pomylone z pojazdem premium. GM oferowało je z materiałową tapicerką w tańszych wersjach, ale z drugiej strony, klienci mogli znaleźć skórzane fotele, drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, elektrycznie sterowane fotele w drugim rzędzie oraz system nawigacji z ekranem dotykowym. Składany ekran telewizyjny był zamontowany na suficie nad tylnymi pasażerami, aby podróż była bardziej komfortowa. Ostatni rząd siedzeń mógł być usunięty w konfiguracji siedmiomiejscowej, co pozwalało na uzyskanie większej przestrzeni bagażowej.

Tahoe wyróżniał się najlepszą w swojej klasie efektywnością paliwową dzięki systemowi dezaktywacji cylindrów. Mimo że jego hybrydowa wersja była napędzana silnikiem V8 o pojemności 6,0 litra, Tahoe mógł zużywać zaledwie 10,2 l/100 km (23 mpg-US) na autostradzie.

DETROIT – Chevrolet ogłosił premierę modelu 2007 Chevy Tahoe, następnej generacji najlepiej sprzedającego się pełnowymiarowego SUV-a na rynku. Nowy Tahoe przeszedł kompleksowy redesign, oferując lepsze wrażenia z jazdy, większą moc przy poprawionej, wiodącej w segmencie ekonomii paliwowej, większy komfort wnętrza oraz lepszą ciszę w kabinie.

Nowy Tahoe zajmuje czołową pozycję w segmencie pod względem sprzedaży, jakości i komfortu – od 2001 roku jest najlepiej sprzedającym się pełnowymiarowym SUV-em. Poprzedni model (razem z dłuższą wersją, Suburban) przez pięć lat zajmował pierwsze miejsce w badaniach J.D. Power and Associates dotyczących początkowej jakości, wyprzedzając wszystkie modele importowane oraz luksusowe. Inżynierowie zbudowali na ustalonych już osiągnięciach Tahoe, przyjmując mantra „bez kompromisów”, co pozwoliło na poprawę w wielu obszarach wydajności, jakości i komfortu.

Do zalet 2007 Tahoe, które liderują w segmencie, należy:

  •  Wyjątkowa jazda, prowadzenie i cisza
  •  Poprawiona efektywność
  •  Wyrafinowane wnętrze z przemyślanymi udogodnieniami
  •  Charakterystyczny, sportowy design nadwozia
  •  Zwiększone bezpieczeństwo i ochrona

„Tahoe znane jest z dostarczania tego, czego klienci chcą, kiedy tylko tego chcą – to zasłużona reputacja, odzwierciedlona w niezliczonych niezależnych badaniach jakości, rekomendacjach przewodników zakupowych oraz klientach, którzy wracają po kolejne pojazdy,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet. „Model ’07 wzmacnia cechy, które uczyniły Tahoe najlepiej sprzedającym się pełnowymiarowym SUV-em w branży i poprawia je poprzez znaczne zwiększenie dbałości o szczegóły, komfort oraz ciszę. Wierzymy, że to po prostu najlepsze Tahoe, jakie dotychczas powstało.”

Wyjątkowa jazda, prowadzenie i cisza

2007 Tahoe jest zbudowane na nowej platformie GM dla pełnowymiarowych SUV-ów, która zawiera cechy takie jak nowa, w pełni skrzynkowa rama, zawieszenie przednie typu coil-over-shock, układ kierowniczy z zębatką oraz zupełnie nowy, premium system wnętrza, który podnosi komfort, jakość i zdolności pojazdu. Szersze tory przednie i tylne poprawiają prowadzenie i obniżają środek ciężkości, co daje pewniejsze wrażenia z jazdy.

Inżynierowie Tahoe poświęcili dużą uwagę szczegółom, aby zapewnić cichą jazdę. Zaczyna się to od nowej, sztywniejszej ramy, która redukuje wibracje przekazywane do kabiny pasażerskiej. Siła i precyzja pełnowymiarowej ramy umożliwiają dokładniejsze montowanie i strojenie komponentów podwozia i zawieszenia, co również pomaga w redukcji wibracji. Nawet opony dużych, standardowych kół 17-calowych i dostępnych 20-calowych zostały zaprojektowane w celu redukcji hałasu.

W całej strukturze nadwozia wykorzystano komponenty i materiały redukujące hałas, w tym materiał podsufitki, uszczelki drzwi oraz obszar przedniej deski rozdzielczej. Silnik również wyposażony jest w cichy alternator oraz akustycznie dopasowaną osłonę silnika, która dramatycznie redukuje hałas silnika wewnątrz pojazdu. Nowe uszczelki drzwi pomagają zredukować „odciąganie” uszczelek przy prędkościach autostradowych, co może powodować hałas wiatru. Ponadto, bardziej aerodynamiczny kształt Tahoe, dzięki poprawiom w aerodynamice, smuklejszym lusterkom zewnętrznym i bagażnikowi dachowemu oraz węższym tolerancjom szczelin nadwozia, sprawia, że Tahoe jest cichsze w drodze.

Tahoe oferuje również szczegóły takie jak pianka rozprężna w sprayu, która pomaga zmniejszyć hałas, wypełniając przestrzeń i eliminując ścieżki dźwiękowe. Pianka, znajdująca się głównie w słupkach A, rozpręża się, aby wypełnić pustą przestrzeń. Cichość i płynność jazdy Tahoe uzupełnia system zawieszenia Autoride, który jest standardowy w modelu LTZ. Ten ekskluzywny w segmencie system tłumienia w czasie rzeczywistym, z dwiema pozycjami, zapewnia niezwykle wyrafinowaną jazdę z silnie zredukowanym ruchem nadwozia. System składa się z półaktywnego, dwu-pozycyjnego systemu kontrolującego, który reaguje w czasie rzeczywistym na warunki drogowe i jazdy, na podstawie czujników ruchu nadwozia i kół.

Cichość i płynność jazdy Tahoe są wspierane przez zdolności, na które mogą liczyć klienci pełnowymiarowych SUV-ów. Tahoe oferuje do 7 700 funtów (3 492 kg) zdolności holowniczej (modele 4WD).

Poprawiona efektywność

Nowa rodzina silników V-8 Gen IV – najnowszy rozdział 50-letniej historii silników V8 – oferuje więcej mocy niż porównywalne napędy w poprzednich modelach. Technologia Displacement On Demand, oszczędzająca paliwo, także umożliwia lepszą ekonomikę paliwową. W połączeniu z innymi cechami pojazdu, w tym poprawioną aerodynamiką, silnik V-8 pomaga osiągnąć najlepszą w segmencie ekonomikę paliwową. Wstępne testy modeli wyposażonych w silnik 5,3L pokazują niezmienione, łączne oceny ekonomiki paliwowej wynoszące 20,5 mpg dla modeli 2WD oraz 20,1 mpg dla modeli 4WD. To lepsza ekonomika paliwowa niż jakikolwiek inny pełnowymiarowy SUV.

Nowe opcje silnikowe pozwalają konsumentom wybrać poziom wydajności, który odpowiada ich potrzebom. Silnik Vortec 5,3L V-8 o mocy 320 koni mechanicznych (238 kW) i 335 lb.-ft. momentu obrotowego (463 Nm) oferuje technologię Displacement On Demand, która jest standardowa na początku produkcji. Silnik Vortec 4,8L V-8 staje się dostępny później i będzie standardowy w modelach Tahoe 2WD.

Bardziej nachylona przednia szyba i gładsza linia dachu poprawiają aerodynamikę Tahoe, co daje najlepszy w klasie współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,363 cd, co wpływa na lepszą ekonomikę paliwową na autostradzie. Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na efektywność są niższe, szersze przednie wloty powietrza, ściślejsze tolerancje i szczeliny między zderzakami, lampami i otworami w kratce, oraz poprawione uszczelnienia w przedniej części, które niemal eliminują ścieżki wycieków powietrza. Te cechy przyczyniają się do zwiększenia ekonomiki paliwowej i poprawy cichości jazdy w porównaniu z poprzednimi modelami.

„Ekonomia nowego Tahoe jest ogromna,” powiedział Gary White, wiceprezydent General Motors w Ameryce Północnej oraz dyrektor liniowy ds. pełnowymiarowych ciężarówek. „Nie tylko oferuje lepszą ekonomikę paliwową niż niektóre mniejsze pojazdy, ale robi to z pełnymi możliwościami, jakie oczekiwane są od pełnowymiarowego SUV-a. Oznacza to, że możesz w weekend holować łódź do ulubionego jeziora, a w tygodniu prowadzić dzieci do szkoły bez obaw – to kolejna cecha wszechstronności Tahoe.”

Wyrafinowane wnętrze i przemyślane udogodnienia

Model ’07 Tahoe jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: LS, LT i LTZ, przy czym wersja LT jest oferowana z grupami wyposażeniowymi LT-1, LT-2 i LT-3. Dostępne są modele z napędem na jedną oś oraz na cztery osie. Wszystkie modele są dobrze wyposażone w ulepszone funkcje bezpieczeństwa, komfortu i wygody. Nowe oraz znacznie zmienione funkcje obejmują:

  •  Drugorzędne siedzenie z funkcją składania i złożenia
  •  Zdalny system uruchamiania pojazdu
  •  Podgrzewane siedzenia w pierwszym i drugim rzędzie
  •  Ultradźwiękowe wspomaganie parkowania z tyłu
  •  System kamerki tylnej
  •  System nawigacji z ekranem dotykowym
  •  Zasilane podpórki boczne (dostępne w połowie roku)
  •  System rozrywki dla pasażerów tylnych z większym, 8-calowym ekranem i ulepszonymi funkcjami

Refinements throughout Tahoe’s spacious interior create an environment that exudes quality and precision, as well as comfort. A two-tone color scheme is executed with new, softer and low-gloss materials for the instrument panel and other trim pieces. Additional details include LED backlighting for the instruments and chrome accents on instruments and vents. Flush-mounted accessories and controls, such as the climate control/radio center stack create a seamless, „single unit” appearance. Also, there are almost no exposed metal hardware or latches, as all models feature enclosing „close outs” around the seat bottoms and door sill trim plates.

Charakterystyczny, sportowy design nadwozia

Funkcje komfortowe i wydajnościowe są zamknięte w nowoczesnej estetyce, która oddaje sportowy charakter Tahoe, gotowego na wszystko. Całkowicie nowy design nadwozia jest bardziej dynamiczny i zwrotny, z dużymi kołami i szerszymi torami, co podkreśla potężną i zdolną postawę Tahoe. Ulepszona aerodynamika przyczynia się także do eleganckiego wyglądu, z bardziej nachyloną szybą i gładszą linią dachu, co podkreśla długość nadwozia.

Tahoe jest pierwszym pojazdem, który posiada nowy wizerunek Chevroleta z dużą złotą kokardą Chevroleta, umieszczoną na podwójnej poziomej kratce. Zderzak w kolorze nadwozia jest osadzony w siatce o srebrzystym wykończeniu. Światła przeciwmgielne oraz reflektory mają optykę przypominającą klejnoty. Dolna część zderzaka, zawierająca uchwyt na tablicę rejestracyjną z przodu oraz zintegrowane hak holowniczy, ma agresywny styl z wyglądem osłony przeciwwstrząsowej, co podkreśla terenowy charakter Tahoe.

Przód Tahoe odzwierciedla jego sportowy, outdoorowy charakter. Obejmuje on szybkę z dużym kątem nachylenia; wypukłą maskę silnika; wyraźnie nowy design błotników z zintegrowanymi osłonami kół; charakterystyczną nową kratkę oraz reflektory; oraz pełny zderzak. Zbiornik zderzaka, eliminujący konwencjonalną szczelinę między zderzakiem a nadwoziem, jest jedną z licznych cech, które sprawiają, że wygląd Tahoe jest bardziej wyrafinowany. Przyczynia się to również do poprawy aerodynamiki.

Dodatkowymi cechami, które podkreślają sportowy wygląd Tahoe, są nowe koła o średnicy 17 i 20 cali. Koła 17-calowe i opony są standardowe, a większe 20-calowe koła są dostępne jako opcja. Większe koła wypełniają nadkola Tahoe, nadając pojazdowi pewny wygląd.

Dostępny pakiet Z71 (dostępny w późniejszym terminie 2006 roku) podnosi ten agresywny wygląd na wyższy poziom. Zawiera on specjalnie zaprojektowany zderzak w trzech częściach z ochronną, platynową osłoną przeciwwstrząsową. Ma większe otwory na haki holownicze; większe, bardziej wyraziste światła przeciwmgielne; oraz specyficzną teksturę kratki i platynowe wykończenie kratki. W skład pakietu wchodzą również osiemnastocalowe koła i opony.

Tahoe dostępne jest w dziewięciu kolorach nadwozia: Metallic Greystone, Metallic Dark Blue, Metallic Sport Red, Metallic Bermuda Blue, Czarny, Summit White, Metallic Gold Mist, Metallic Antique Bronze oraz Metallic Silver Birch.

Zwiększone bezpieczeństwo i ochrona

Model 2007 Tahoe oferuje kompleksowy zestaw standardowych i dostępnych funkcji bezpieczeństwa. Nowe funkcje, w tym zamontowane na dachu poduszki powietrzne zasłonowe z ochroną przed przewróceniem dla wszystkich rzędów siedzeń, dopełniają silniejszej ramy i struktury nadwozia, aby zapewnić doskonałą ochronę pasażerów.

Aby zapewnić dodatkową ochronę, elektroniczny system kontroli stabilności StabiliTrak z nową technologią zapobiegania przewróceniu jest standardowy we wszystkich modelach. Dzięki poprawionemu systemowi StabiliTrak czujniki nieprzerwanie monitorują kąt pojazdu w zakresie bocznym, uruchamiając działanie utrzymujące stabilność, jeśli kąt wskazuje na możliwe przewrócenie. Jeśli przewrócenie jest prawdopodobne, system może uruchomić poduszki powietrzne wzdłuż dachu, zanim incydent wystąpi, aby zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów.

Unikanie kolizji zostało również wzmocnione poprzez zwiększenie dynamiki kontroli kierowcy, takie jak szersze tory przednie i tylne oraz bardziej responsywne zawieszenia – w tym nowy design zawieszenia z kolumną sprężynową i nowy układ kierowniczy typu rack-and-pinion.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa Tahoe obejmują:

  •  Standardowe poduszki powietrzne o podwójnym działaniu z systemem wykrywania pasażera GM
  •  Zamontowane na dachu poduszki powietrzne zasłonowe z ochroną przed przewróceniem dla wszystkich rzędów siedzeń dostępne w modelach LS, LT-1 i LT-2; standardowe w LT-3 i LTZ
  •  Standardowe napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich siedzeniach (z aktywacją przy kolizji tylnej)
  •  System zdalnego uruchamiania pojazdu standardowy w LT-2, LT-3 i LTZ; pakiet przygotowawczy do instalacji w serwisie standardowy w modelach LS i LT-1 (zawiera zdalne otwieranie drzwi bezkluczykowego)
  •  Standardowe regulowane elektrycznie pedały w LT-2, LT-3 i LTZ, dostępne w LS i LT-1
  •  System monitorowania ciśnienia w oponach standardowy we wszystkich modelach
  •  Dziennie światła do jazdy
  •  Automatyczne uruchamianie wycieraczek RainSense standardowe w LTZ i dostępne w LT-3
  •  Podgrzewana ciecz w wycieraczkach standardowa w LTZ i dostępna w LT-3
  •  Standardowe czterokołowe hamulce tarczowe z systemem ABS Boscha 8.0 czterokanałowym
  •  Opcjonalny napęd 4WD z automatyczną skrzynią przekładniową Autotrac
  •  OnStar z zaawansowanym automatycznym powiadamianiem o wypadkach

Dostępna technologia, w tym ultradźwiękowe wspomaganie parkowania z tyłu i system kamerki tylnej, zwiększa bezpieczeństwo na wszystkich rogach, pomagając – oprócz licznych czujników zderzeniowych i przewrócenia – zapewnić Tahoe 360 stopni ochrony. Ultradźwiękowe wspomaganie parkowania z tyłu jest standardowe w modelach LT-2, LT-3 i LTZ oraz dostępne w LS i LT-1. System kamerki tylnej jest dostępny w modelach LT-2, LT-3 i LTZ (wymaga radia nawigacyjnego).

Wraz z innymi nowymi pełnowymiarowymi SUV-ami GM, podwozie i struktura nadwozia Tahoe są zaprojektowane w celu poprawy zarządzania energią podczas kolizji. Sekcja przednia ramy ma ulepszoną dynamikę zgniatania, która zapewnia równowartość dodatkowych 17,7 cala (450 mm) miejsca zgniatania w porównaniu z modelami poprzedniej generacji – w pojeździe, który ma tylko około 3 cale (76,2 mm) długości. Rama jest również zaprojektowana w celu poprawy kompatybilności pojazdu z pojazdem w przypadku kolizji z mniejszym pojazdem.

Wszystkie modele Tahoe są wyposażone w system OnStar Generacji 6, w tym roczną subskrypcję planu Safe & Sound. System oferuje pokrycie cyfrowe i analogowe. OnStar jest wiodącym dostawcą usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wykorzystując sieć satelitarną GPS i technologię bezprzewodową, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa oraz funkcję bezprzewodowego dzwonienia (OHC), która pozwala kierowcom na prowadzenie rozmów telefonicznych w trybie głośnomówiącym, aktywowanych głosem, korzystając z mocnego systemu cyfrowego/analogowego o mocy 3 watów i zewnętrznej anteny dla lepszego odbioru. OHC wymaga dodatkowego kontraktu usługowego OnStar oraz prepaidowych minut rozmów i nie jest dostępne na Alasce oraz w niektórych innych rynkach. Połączenia mogą być realizowane tylko do Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Usługa OnStar dostępna w Tahoe obejmuje zaawansowany system automatycznego powiadamiania o wypadkach General Motors (AACN), co pozwala na przesyłanie danych o wypadkach do służb ratunkowych, aby szybciej wysłać odpowiedni personel ratunkowy i sprzęt na miejsce wypadku. Jeśli pojazd jest w wypadku, który aktywuje poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie powiadomi doradcę OnStar, który sprawdzi pasażerów lub wezwie pomoc w razie potrzeby. OnStar może również pomóc władzom w zlokalizowaniu pojazdu, jeśli zgłoszono jego kradzież (umiejętność zlokalizowania skradzionych pojazdów różni się w zależności od warunków).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.