Pierwszy Suburban został wprowadzony na rynek w 1935 roku i od razu stał się liderem w swojej klasie, dlatego nazwa była używana przez ponad 70 lat.
Podobnie jak jego brat Suburban, nowy Tahoe został zaprezentowany pod koniec 2013 roku, produkcja rozpoczęła się w 2014, a samochód trafił na rynek jako model 2015.
Chevrolet postanowił wypuścić dwa modele z tymi samymi dwoma silnikami: V8 o pojemności 5,3 litra i V8 o pojemności 6,2 litra, oba z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80 z sześcioma biegami.
Największe zmiany można było dostrzec wewnątrz, gdzie nowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak radar, system ostrzegania przed kolizją, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent zmiany pasa oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu, współpracowały, aby chronić Ciebie i Twoją rodzinę. Co więcej, nowa rama była mocniejsza i miała szerszy rozstaw kół, a modele LTZ zyskały również na trzeciej generacji systemu kontroli zawieszenia magnetycznego, który poprawił kontrolę nad nadwoziem dzięki systemowi tłumienia w czasie rzeczywistym.
Nowe funkcjonalności dostępne dla zarówno Tahoe, jak i Suburbana obejmowały składane fotele w 2. i 3. rzędzie, co oferowało więcej miejsca na bagaż, większą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów w 2. rzędzie, radio z 8-calowym ekranem dotykowym, sześć portów USB i sześć gniazdek zasilających, system rozrywki dla pasażerów tylnych z odtwarzaczem Blu-ray oraz bezkluczykowy dostęp i inne udogodnienia.
Samochody były produkowane w zakładzie GM w Teksasie.
Chevrolet zaprezentował nowego Tahoe i Suburbana na 2015 rok – całkowicie nowe wersje najlepiej sprzedających się pełnowymiarowych SUV-ów w branży. Oferują one większą funkcjonalność, lepsze wykończenie, nowe funkcje bezpieczeństwa oraz szerszy zakres zaawansowanych technologii, które mają na celu zaspokojenie potrzeb dwóch odmiennych grup klientów, które pragną unikalnej kombinacji cech, jakie tylko Tahoe i Suburban mogą zapewnić.
Całkowicie nowy styl podkreśla design Tahoe i Suburbana, co przyczynia się do cichszej jazdy. Bardziej efektywny silnik EcoTec3 z bezpośrednim wtryskiem połączony z poprawioną aerodynamiką pomaga uzyskać lepszą szacowaną oszczędność paliwa na autostradzie, bazując na testach GM, przy jednoczesnym zachowaniu ogólnej wydajności i możliwości.
„W nowych modelach 2015 Suburbana i Tahoe znajduje się wiele nowości i ulepszeń, które przedłużą dziedzictwo, jakie Chevrolet zbudował jako lider segmentu,” powiedział Tim Mahoney, globalny dyrektor marketingu Chevroleta. „Klienci doświadczą większego wykończenia, wydajności i bezpieczeństwa, zachowując tę samą zdolność, która sprawiła, że Chevrolet stał się preferowaną marką w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.”
Z ponad 117 000 sprzedanymi egzemplarzami w 2012 roku i wzrostem sprzedaży o ponad 16 procent w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku w porównaniu z rokiem poprzednim, pełnowymiarowe SUV-y Chevroleta nadal odgrywają ważną rolę w sukcesie marki oraz rentowności General Motors. Suburban, wprowadzony w 1935 roku, jest pionierem segmentu oraz najstarszym dostępnym nieprzerwanie modelem w branży, podczas gdy Tahoe jest liderem sprzedaży w swoim segmencie.
„Chevrolet Tahoe i Suburban będą nadal dominującymi siłami na rynku i oferować doskonałą wartość dla naszych klientów, Chevrolet i General Motors,” powiedział Dan Ammann, wiceprezydent wykonawczy GM i dyrektor finansowy. „To ważny i zyskowny segment i postawiliśmy poprzeczkę wysoko, aby zapewnić naszym klientom wysoką jakość i wydajność, której oczekują i na którą zasłużyli.”
Całkowicie nowy Suburban z 2015 roku reprezentuje 80. rocznicę oraz 12. generację oryginalnego SUV-a. Ta generacja została zaprojektowana z myślą o dzisiejszych aktywnych rodzinach, które potrzebują przestrzeni dla wszystkich i wszystkiego. Suburban nadal oferuje legendarną przestronność, niezrównaną funkcjonalność, łączność i luksusowe udogodnienia.
Nowe funkcje technologiczne i funkcjonalne w obu pojazdach na 2015 rok obejmują:
- Składane płasko siedzenia drugiego i trzeciego rzędu, które zwiększają komfort transportu ładunków – w tym dostępna funkcja elektrycznego składania
- Około dwóch cali większej przestrzeni na nogi dla pasażerów drugiego rzędu, a także łatwiejszy dostęp
- Dostępne radio z ośmiocalowym ekranem dotykowym i łącznością MyLink nowej generacji
- Do sześciu portów USB i sześciu gniazdek zasilających – w tym gniazdko 110-woltowe z trzema bolcami – aby wspierać urządzenia elektroniczne wszelkiego rodzaju (nawet 12 miejsc do ładowania)
- Dostępny system rozrywki dla pasażerów tylnych z podwójnymi ekranami (tylko w Suburbanie) i odtwarzaczem Blu-ray DVD
- Lustro do rozmowy w konsoli sufitowej, które zapewnia panoramiczny widok na tylne siedzenia
- Bezkodowe wejście i uruchamianie przyciskiem.
360 stopni bezpieczeństwa
Tahoe i Suburban wprowadzają nowe technologie – w tym radar – które przyczyniają się do 360 stopni unikania wypadków i ochrony pasażerów. Standardowe i dostępne funkcje obejmują ostrzeżenie przed zderzeniem czołowym, asystenta parkowania z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta zmiany pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i adaptacyjny tempomat. Fotel z systemem ostrzegania o bezpieczeństwie Chevroleta jest dostępny i oferuje wibracje kierunkowe, które informują kierowcę o potencjalnych zagrożeniach zderzenia.
Oba pojazdy oferują również jedyny w segmencie centralny poduszki powietrzne dla foteli przednich (modele z pojedynczym fotelem), które są zaprojektowane w celu zapewnienia dodatkowej ochrony dla kierowców i pasażerów przednich w przypadku zderzeń bocznych, gdzie poszkodowany pasażer znajduje się po przeciwnej stronie pojazdu od miejsca uderzenia.
Pełnowymiarowe SUV-y Chevroleta zostały również zaprojektowane z większymi funkcjami bezpieczeństwa, aby zapobiegać próbom kradzieży, w tym dostępne czujniki ruchu wewnętrznego i wchodzenia przez okno. Oprócz uruchamiania systemów alarmowych pojazdów, niektóre z funkcji wyłączają systemy kontroli kluczy, co sprawia, że niemal niemożliwe jest uruchomienie lub przemieszczenie tych pojazdów.
Nowoczesne wzornictwo
Zewnętrzne projekty Tahoe i Suburbana z 2015 roku są bardziej wyrafinowane i precyzyjnie wyrzeźbione. Żaden zewnętrzny panel blachy ani element oświetlenia nie jest wspólny z pełnowymiarowymi pickupami Chevroleta.
„Projekty całkowicie nowych Tahoe i Suburbana odzwierciedlają ich większą funkcjonalność, technologię i wykończenie, tworząc nową obecność SUV-ów Chevroleta, która jest przekazywana z wyraźnym dziedzictwem marki,” powiedział Ken Parkinson, dyrektor wykonawczy ds. wzornictwa.
Nowe wbudowane drzwi są wpasowane w otwory w boku nadwozia, znacznie poprawiając ciszę wnętrza kabiny i przyczyniając się do poprawy aerodynamiki – cechy, która pomaga pojazdom przemieszczać się przez powietrze na autostradzie przy mniejszym oporze, co skutkuje większą wydajnością. Lekka aluminiowa maska i panele pokrywy bagażnika również poprawiają efektywność dzięki zmniejszonej masie.
Reflektory typu projector-beam flankują charakterystyczny dla Chevroleta grill z podwójnym wlotem – chromowany we wszystkich modelach – i przechodzą w przednie błotniki. Reflektory z wysoką intensywnością i diodowe światła do jazdy dziennej są dostępne w modelu LTZ.
Wewnątrz, materiały premium i poprawiona ergonomia pokazują połączenie Tahoe i Suburbana z wysublimowaniem, rzemiosłem i funkcjonalnością. Nowy panel wskaźników zawiera dostępne radio z ośmiocalowym ekranem dotykowym oraz zamkniętą skrytkę za motorowym ekranem. Podzielona konsola centralna jest na tyle duża, aby pomieścić laptopa lub iPada.
Klasa premium, niezrównane możliwości i satysfakcjonujące doznania podczas jazdy
Tahoe i Suburban z 2015 roku są zaprojektowane w celu zapewnienia kierowcy cichszej i lepiej kontrolowanej jazdy oraz poprawionej reakcji na kierownicę i hamulce. Wszystko zaczyna się od mocniejszej, w pełni zamkniętej ramy, która wspiera zdolność ładunkową i holowniczą, jakiej nie mogą zapewnić SUV-y i crossover-y z ramą zintegrowaną z nadwoziem. Nowe Tahoe zapewni dzisiejszym klientom możliwości pojazdu dostawczego oraz luksusowe udogodnienia.
Doświadczenia z jazdy nowymi SUV-ami są dodatkowo wzmacniane przez:
- Mocniejsza rama i szerszy tylny rozstaw kół, co przyczynia się do bardziej stabilnej postawy
- Modele LTZ zawierają trzeciej generacji system kontroli zawieszenia magnetycznego, który w czasie rzeczywistym dostosowuje tłumienie, „czytając” drogę co milisekundę i zmieniając tłumienie w zaledwie pięć milisekund.
- Standardowe osiemnastocalowe koła, które są o pół cala szersze, co redukuje elastyczność opon dla lepszej wydajności na zakrętach. Dostępne są również koła o średnicy dwudziestu i dwudziestu dwóch cali.
- Nowy elektryczny system wspomagania kierownicy, który poprawia wydajność paliwową i dostosowuje pomoc w kierowaniu do prędkości pojazdu.
- Nowy system hamulców z tarczami Duralife™, które oferują aż dwukrotnie dłuższą żywotność, wraz z poprawionymi hamulcami, które dają lepsze uczucie podczas hamowania, zapewniając silniejszą i bardziej pewną reakcję.
Silnik EcoTec3
Standardowy silnik V-8 o pojemności 5,3 litra w Tahoe i Suburbanie zawiera nowoczesne technologie, w tym bezpośredni wtrysk, dezaktywację cylindrów, zmienny rozrząd i zaawansowany system spalania, zaprojektowany w celu maksymalizacji mocy, momentu obrotowego i wydajności w szerokim zakresie warunków eksploatacji.
Udoskonalone mocowanie silnika, elektroniczna kontrola przepustnicy, adaptacyjne systemy wydechowe, poprawiona aerodynamika i inne technologie pomagają silnikom częściej pracować w trybie czterocylindrowym dzięki zarządzaniu paliwem, co dodatkowo zwiększa wydajność.
Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80 o sześciu biegach, wyposażoną w kontrolę TapShift, tryb Tow/Haul i automatyczne hamowanie na zjazdach.