Rynek SUV-ów zaczął rosnąć w siłę w latach 2000., gdy Chevrolet wprowadził model Trailblazer. Był to duży SUV, stworzony z myślą o tych, którzy mieli model Blazer i pragnęli czegoś więcej.
Trailblazer miał konstrukcję typu body-on-frame oraz nowo opracowaną platformę GMT360. Pojazd musiał być komfortowy, ale jednocześnie zdolny do pokonywania trudnych tras terenowych. Produkowany był w wersji z krótkim lub długim rozstawem osi, mogąc pomieścić do siedmiu pasażerów.
Przód pojazdu miał pewne podobieństwa do mniejszego Chevrolet Blazer, który zadebiutował w 1998 roku. Posiadał chromowaną listwę z przodu, która przechodziła przez kratkę chłodnicy, oddzielając reflektory od kierunkowskazów. Był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: LS, LT i LTZ. W 2006 roku wprowadzono wersję SS z mocniejszym silnikiem i stałym napędem na wszystkie koła.
Wnętrze, w zależności od wersji, wyposażone było w odtwarzacz CD oraz system audio premium sygnowany przez Bose w wersji LTZ. W skład tego samego pakietu wchodziły również skórzane, podgrzewane fotele.