CHEVROLET TrailBlazer 2008-2012

CHEVROLET TrailBlazer 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET TrailBlazer 2008-2012

Chevrolet wprowadził model Trailblazer jako zamiennik dla Blazera w 2000 roku, a do 2008 roku miał go zastąpić, jednak zdecydowano się jedynie na delikatny lifting.

W obliczu światowego kryzysu finansowego, który przyczynił się do redukcji miejsc pracy, upadków firm i planów na przyszłość, GM był zaniepokojony. Musiał uratować swoją europejską filię Opel, Holden oraz podjąć decyzje, co zatrzymać, a co porzucić. Trailblazer już wcześniej udowodnił, że jest udanym projektem, a jego produkcja nie była zbyt kosztowna, więc zarząd zdecydował się na drugi lifting.

W przedniej części, model z 2008 roku pozbył się chromowanej listwy, która przebiegała przez samochód od boku do boku, nad reflektorami. Tym razem reflektory były pozbawione dodatkowych ozdób. To doprowadziło do przeprojektowanej osłony grilla, która wciąż miała poziomą listwę, ale w kolorze nadwozia, z charakterystycznym znakiem w środku. Producent zamontował przeprojektowany zderzak w dolnej części przedniej osłony, z parą prostokątnych świateł przeciwmgielnych i dolnym grillem. Wersja SS miała obniżony prześwit, większe koła i wydłużoną poziomą listwę nad reflektorami.

Wewnątrz, producent zachował ten sam design deski rozdzielczej, ale zmienił kierownicę. Dla niektórych poziomów wyposażenia dodano przyciski do systemu audio i komputera pokładowego. Wersja SS miała wyróżniający się emblemat na środku, zamiast emblematu Chevroleta.

Pod nadwoziem, GM zamontował ten sam układ napędowy, co w wersji przed liftingiem. Oferował Trailblazera z wyborem trzech silników oraz napędem tylnym lub 4×4. Wersja SS, która nie była już tak popularna, oferowała moc 400 koni mechanicznych i była wykorzystywana bardziej jako narzędzie marketingowe niż model sprzedawczy.

<>

Chevrolet TrailBlazer to średniej wielkości SUV produkowany przez dział Chevrolet koncernu General Motors. Został wprowadzony na rynek w 1999 roku jako luksusowa wersja modelu Blazer, a od 2002 roku stał się samodzielnym modelem. Reszta linii Blazer była kontynuowana, ale z powodu nowego TrailBlazera, wersja Blazer została wycofana. TrailBlazer zdobył nagrodę North American Truck of the Year. Zastąpił model Blazer jako średniej wielkości SUV firmy, chociaż produkcja 2-drzwiowego Blazera pokrywała się z nowym 4-drzwiowym TrailBlazerem przez kilka lat (4-drzwiowy Blazer był produkowany tylko na zamówienia flotowe).

SUV jest zbudowany na platformie samochodowej, a wszystkie modele mają opcjonalny napęd na cztery koła z automatycznym włączaniem oraz bardziej tradycyjnym trybem „4 High” i „4 Low”. Pojazd ma wystarczający prześwit, aby umożliwić pewne użytkowanie w terenie. Główną wadą jest jego zwiększona szerokość (w porównaniu do Suzuki Samurai czy Jeepa Wranglera) i ograniczony skok zawieszenia, co powoduje, że ma tendencję do wywracania się na boki na terenach o dużej zmienności kąta nachylenia lub przy dużych kamieniach. Dodatkowo brakuje mu blokady kół lub ograniczonego poślizgu dyferencjału, chociaż to drugie jest dostępne jako opcja.

Silniki

  • 2002- LL8 4.2 L (256 in³) I6
  • 2003- LM4 5.3 L (323 in³) V8

EXT

Jednym z unikalnych elementów linii TrailBlazer była wersja EXT z 3 rzędami siedzeń dla 7 pasażerów. Pojazd ten jest dłuższy o 16 cali (406 mm) i ma wyższą linię dachu, aby ułatwić dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dach ten jest ukryty przez standardowe belki dachowe.

Produkcję modelu EXT obsługiwała fabryka montażowa w Oklahoma City w Oklahomie. Ostatni TrailBlazer EXT zjechał z taśmy montażowej 20 lutego 2006 roku, ponieważ GM podobno zamknął tę fabrykę, co sprawiło, że 2006 rok był ostatnim rokiem produkcji TrailBlazera EXT.

SS

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.