Dzięki zastosowaniu konstrukcji z ramą i mocnym podwoziu, GM mógł zainstalować potężny silnik V8 w komorze silnikowej Chevroleta Trailblazera, co zaowocowało wersją SS.
GM miał w przeszłości kilka dziwnych, wysokowydajnych SUV-ów. Niektórzy mogą pamiętać GMC Typhoon produkowanego w latach 1991-1993 w liczbie poniżej 5000 sztuk. Był to jeden z najszybszych samochodów na drogach w momencie swojej premiery, dzięki turbodoładowanemu silnikowi V6. W 2005 roku GM znów zaskoczył, tym razem wprowadzając Chevroleta Trailblazera SS. W średniej wielkości SUV-ie inżynierowie zamontowali silnik z Corvetty.
Chromowana atrapa chłodnicy na dolnej części przedniego zderzaka oraz standardowe 20-calowe polerowane felgi ze stopów lekkich w połączeniu z przyciemnionymi szybami nadawały pojazdowi charakter. W połączeniu z obniżonym zawieszeniem, Trailblazer SS prezentował się agresywnie na drodze.
Wnętrze pełne było standardowego wyposażenia. System infotainment oferował sześciopłytowy odtwarzacz CD, system nawigacji i radio satelitarne XM. Z tyłu znajdował się zamontowany na suficie odtwarzacz DVD. Fotele sportowe z przodu zapewniały lepsze wsparcie boczne dla kierowcy i pasażera w zakrętach.
Oprócz silnika LS2 z Corvetty, Trailblazer SS był wyposażony w grubsze stabilizatory, usztywnione zawieszenie i szersze opony, aby utrzymać pojazd na drodze. Z przodu zamontowano większe hamulce tarczowe z dwoma tłokami.
Chevrolet TrailBlazer to średniej wielkości SUV produkowany przez markę Chevrolet z koncernu General Motors. Został wprowadzony na rynek w 1999 roku jako luksusowa wersja modelu Blazer, a w 2002 roku stał się samodzielnym modelem. Linia Blazer była kontynuowana, ale z powodu nowego TrailBlazera, wersja TrailBlazer została wycofana. TrailBlazer zdobył tytuł Amerykańskiego Samochodu Terenowego Roku. Zastąpił model Blazer jako średniej wielkości SUV firmy, chociaż produkcja 2-drzwiowego Blazera pokrywała się z nowym 4-drzwiowym TrailBlazerem przez kilka lat (4-drzwiowy Blazer był produkowany tylko na zamówienia flotowe).
SUV zbudowany jest na bazie platformy samochodowej, a wszystkie modele mają napęd na cztery koła jako opcję, zarówno w wersji automatycznej, jak i w bardziej tradycyjnych „4 High” oraz „4 Low”. Pojazd ma wystarczający prześwit, aby umożliwić pewne użytkowanie w terenie. Jego główną wadą jest zwiększona szerokość (w porównaniu do Suzuki Samurai czy Jeepa Wranglera) oraz ograniczony ruch zawieszenia, co powoduje, że ma tendencję do przewracania się na bok w trudnym terenie lub przy dużych kamieniach. Dodatkowo, brak mu zablokowanych piast lub ograniczonego poślizgu dyferencjału, chociaż to drugie jest dostępne jako opcja.
Silniki
2002- LL8 4.2 L (256 in³) I6
2003- LM4 5.3 L (323 in³) V8
EXT
Jednym z unikalnych elementów linii TrailBlazer była dostępność wersji EXT z 3 rzędami siedzeń i 7 miejscami. Pojazd ten jest o 16 cali (406 mm) dłuższy i ma wyższą linię dachu, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dach jest maskowany przez standardowe bagażniki dachowe.
Produkcja modelu EXT miała miejsce w zakładzie montażowym w Oklahoma City w stanie Oklahoma. Ostatni TrailBlazer EXT zjechał z taśmy montażowej 20 lutego 2006 roku, ponieważ GM rzekomo zamknął ten zakład, co sprawiło, że 2006 rok był ostatnim rokiem produkcji modelu TrailBlazer EXT.
SS