CHEVROLET Traverse 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CHEVROLET Traverse 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Traverse 2008-2012

Traverse to najnowszy model 7-osobowego crossovera SUV, produkowanego przez GM i sprzedawanego pod marką Chevrolet.

Podczas gdy świat zmagał się z kryzysem gospodarczym, Chevrolet odważył się wprowadzić nowy model oparty na tej samej platformie co jego kuzyni: GMC Arcadia i Saturn Outlook. Przeszedł próbę czasu, podczas gdy Outlook zniknął wraz z marką Saturn, co sprawiło, że był to odpowiedni samochód w niewłaściwym czasie.

Rynek podzielił się na minivany i nowy trend crossoverów. Kobiety zwykle preferowały te pierwsze, podczas gdy mężczyźni zwracali uwagę na drugie. Jego poziome szczeliny z przodu z złotą kokardką były bardzo cenione. Dzięki długiemu dachowi i podniesionej linii okien nad tylnymi błotnikami, nie wyglądał na masywny.

We wnętrzu oferował opcję 7 miejsc w konfiguracji 2+2+3, jak w zwykłym MPV. Dzięki płasko składającym się drugim i trzecim rzędom siedzeń, był w stanie pomieścić całe wyposażenie studenckiego pokoju w drodze na uczelnię. Deska rozdzielcza miała design przypominający samochód osobowy i była wyposażona w wskaźniki w stylu lornetki. Na konsoli centralnej Chevrolet zamontował nowy system infotainment.

Chevrolet oferował Traverse zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła, oraz bardzo oszczędnym silnikiem V-6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Standardowo łączono go z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Chevrolet Traverse z 2009 roku oferuje mocne i satysfakcjonujące połączenie mocy, efektywności, komfortu jazdy oraz bezpieczeństwa. Doświadczenie z jazdy wspiera nowoczesny silnik 3.6L DOHC V-6, który posiada zmienny czas otwarcia zaworów i technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Został zaprojektowany, aby dostarczać doskonałą moc i efektywność, co przekłada się na wydajność mocy na żądanie oraz przewidywaną najlepszą efektywność paliwową na autostradzie w swoim segmencie.

Silnik wspiera oszczędzająca paliwo sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, która przekazuje moc do responsywnego, niezależnego zawieszenia na cztery koła.

„Traverse to zysk dla klientów: przewidujemy, że będzie mieć najlepszą efektywność paliwową w swoim segmencie, a jednocześnie najwięcej mocy,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevrolet. „Z doskonałym wyglądem i świetnymi właściwościami jezdnymi to pojazd, który klienci będą uwielbiać prowadzić.”

Wspaniała moc i efektywność paliwowa

Technologia bezpośredniego wtrysku silnika 3.6L pomaga uzyskać moc porównywalną z wieloma silnikami V-8, a do jego zasilania wystarcza zwykła benzyna. Chevrolet Traverse osiąga szacunkowo 286 koni mechanicznych (213 kW) i 255 lb.-ft. momentu obrotowego (345 Nm) przy podwójnym wydechu (281 hp/210 kW i 253 lb.-ft./343 Nm przy pojedynczym wydechu) – ale oferuje lepszą efektywność paliwową, niż się oczekiwano. Dziewięćdziesiąt procent szczytowego momentu obrotowego silnika jest dostępne od około 2500 obr./min do ponad 6000 obr./min.

W przypadku bezpośredniego wtrysku paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra silnika, gdzie miesza się z powietrzem. W miarę jak paliwo paruje w cylindrze, mieszanka powietrzno-paliwowa jest schładzana. Umożliwia to zastosowanie wyższego współczynnika sprężania w komorze spalania, co poprawia wydajność i osiągi silnika. Mniej paliwa jest potrzebne do uzyskania ekwiwalentnej mocy – szczególnie przy normalnych prędkościach jazdy – niż w konwencjonalnym systemie wtrysku portowego. Dodatkowo zastosowanie unikalnych tłoków w systemie bezpośredniego wtrysku przyczynia się do zmniejszenia emisji podczas zimnych startów o 25 procent.

Zaawansowane, wysokociśnieniowe wtryskiwacze paliwa są używane, aby zredukować hałas, a to tylko jedna z licznych cech pod maską zaprojektowanych w celu minimalizacji lub eliminacji hałasu, wibracji i szumów. Inne elementy to akustycznie dostrojona pokrywa silnika i kolektor ssący oraz centralne przewody paliwowe. Nowy system mocowania silnika również zmniejsza wibracje na biegu jałowym.

Silnik 3.6L jest połączony z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6T75, zaawansowaną skrzynią, która działa w systemie przesunięcia sprzęgła do sprzęgła dla pojazdów napędzanych na przednie i wszystkie koła. Sześciobiegowa konfiguracja skrzyni pozwala na „stromy” bieg 4.48:1, co przyczynia się do wyjątkowego odczucia startowego oraz 0.74:1 szóstego biegu overdrive – „wysoki” bieg overdrive obniża obroty przy dużych prędkościach, redukując hałas i wibracje. Dodatkowo, 6T75 oferuje automatyczne hamowanie na wzniesieniach, stabilizację zmiany biegów i precyzyjną kontrolę zmiany biegów.

Dostępny inteligentny system napędu na wszystkie koła (AWD) zapewnia lepszą przyczepność na śliskich drogach, aktywnie zarządzając rozkładem momentu obrotowego między przednią a tylną osią, w zależności od takich czynników, jak prędkość kół, przyspieszenie i warunki nawierzchni. Nie jest wymagana interwencja kierowcy; system automatycznie decyduje, ile momentu obrotowego zastosować i dostarcza go do kół, które mają najlepszą przyczepność.

Solidna konstrukcja, responsywne zawieszenie

Chevrolet Traverse oparty jest na długim rozstawie osi wynoszącym 118,9 cala (3019 mm), z szerokim rozstawem przednich kół wynoszącym 67,8 cala (1721 mm) i tylnych kół wynoszącym 67,4 cala (1712 mm) – połączenie to obniża środek ciężkości i umożliwia płynniejszą, stabilną jazdę i prowadzenie. Ostrożne reakcje wspiera również niezależne zawieszenie przód-tył. Zawieszenie przednie charakteryzuje się konstrukcją typu MacPherson z bezpośrednio działającą belką stabilizującą oraz aluminiowymi zwrotnicami. Izolowane punkty mocowania pomagają redukować hałas i wibracje.

Zawieszenie tylne wykorzystuje kompaktową, nowoczesną konstrukcję „H”, która korzysta z izolowanego systemu mocowania, aby zmniejszyć hałas i wibracje przenoszone do wnętrza pojazdu. Ta konstrukcja umożliwia uzyskanie właściwości jezdnych, które towarzyszą niezależnemu zawieszeniu, ale z minimalną ingerencją w podłogę – cecha, która pomaga Traverse oferować przestronną przestrzeń dla pasażerów i ładunku.

Standardowe wspomagane układ kierowniczy typu zębatkowego z przekładnią kulkową, z dostępnym układem kierowniczym o zmiennym wysiłku. Zawieszenie i układ kierowniczy spotykają drogę za pomocą kół o średnicy 17, 18 lub 20 cali, w zależności od modelu, podczas gdy czterotłoczkowe hamulce tarczowe z ABS są standardowe w każdej wersji.

Dodatkowe standardowe funkcje elektronicznego hamowania obejmują Dynamiczne Równoważenie Hamulców Tylnych (DRP), Wzmocnienie Hamulców Hydraulicznych (HBB) oraz Wspomaganie Hamowania w Panice (PBA). DRP optymalizuje równowagę hamulców przód-tył, dynamicznie dostosowując bias hamulców tylnych w zależności od warunków jazdy i obciążenia pojazdu. HBB wzmacnia siłę hamulców hydraulicznych, aby wspierać kierowcę w warunkach niskiego lub okresowo niskiego podciśnienia silnika, zmniejszając odległość hamowania. PBA optymalizuje hamowanie, dodając lub utrzymując ciśnienie hamulca, nawet jeśli kierowca nieświadomie lub mimowolnie odpuszcza hamowanie w sytuacji paniki lub awaryjnej.

Również standardowe są liczne funkcje poprawiające komfort jazdy i prowadzenia, a także bezpieczeństwo:

  • System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak z technologią zapobiegającą przewróceniu
  • System kontroli trakcji
  • System monitorowania ciśnienia w oponach

Wszechstronne bezpieczeństwo

Chevrolet Traverse ma 360-stopniowy system bezpieczeństwa, który pomaga chronić pasażerów przed, w trakcie i po wypadku, w tym nowe napinacze kotwiczące dla pasażerów zewnętrznych oraz poduszki powietrzne boczne montowane w siedzisku dla okolicy miednicy i klatki piersiowej.

Mocna konstrukcja jest fundamentem, a jej właściwości są uzupełnione szerokim staniem i niskim środkiem ciężkości, co zmniejsza prawdopodobieństwo przewrócenia pojazdu. Responsywne czterokołowe niezależne zawieszenie Traverse również poprawia bezpieczeństwo, zapewniając stabilne właściwości jazdy i prowadzenia.

Konstrukcja Traverse jest w wielu miejscach wzmocniona stalą o wysokiej wytrzymałości, w tym sztywną stalową belką poprzeczną, która jest spawana na podłodze między słupkami B. Zastosowanie podwójnej stali w wybranych miejscach, takich jak dolne szyny komory silnika, również wpływa na bezpieczeństwo. Stal podwójnej fazy zyskuje na wytrzymałości w piecu malarskim, oferując łatwiejszą formowalność, zmniejszoną masę, większą wytrzymałość i lepszą absorpcję energii podczas kolizji niż większość stalowych materiałów o wysokiej wytrzymałości.

Chevrolet Traverse z 2009 roku jest wyposażony w sześć standardowych poduszek powietrznych: dwie poduszki czołowe dwufazowe dla kierowcy oraz pasażera z przodu, dwie boczne poduszki powietrzne montowane na siedzisku w pierwszym rzędzie, które oferują lepszą ochronę pasażerów w porównaniu do wcześniejszych poduszek bocznych, oraz dwie poduszki powietrzne zasłonowe, które obejmują wszystkie trzy rzędy siedzeń. Poduszki powietrzne zasłonowe są jednymi z najdłuższych poduszek w jakimkolwiek produkcyjnym pojeździe.

Uzupełnieniem poduszek powietrznych jest system wykrywania przewrócenia GM, który może prewencyjnie aktywować poduszki boczne, jeśli czujniki ustalą, że przewrócenie jest nieuchronne. W przypadku przewrócenia poduszki powietrzne pozostają wypełnione dłużej, aby zwiększyć ochronę pasażerów. Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich siedzeniach (kotwica i zwijacz) również są częścią standardowego wyposażenia bezpieczeństwa Traverse.

Chevrolet Traverse standardowo wyposażony jest w system OnStar Generacji 7 (z rocznym planem Directions & Connections), który oferuje nawigację Turn by Turn oraz zaawansowany system automatycznego powiadamiania o wypadkach. Jeśli wypadek aktywuje poduszkę powietrzną, system OnStar automatycznie informuje doradcę OnStar, który natychmiast dzwoni do pojazdu i/lub wzywa pomoc ratunkową.

3.6L V6 AWD (286 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3564 Cm3
Moc210 Kw @ 6300 Rpm
286 Hp @ 6300 Rpm
282 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 3600 Rpm
361 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość78.4 In (1991 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.4 In (1
Rozstaw osi118.9 In (3020 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika24.4 Cuft (691 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40.4 Ft (12.3 M)
Masa własna4956 Lbs (2248 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5871 Lbs (2663 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

3.6L V6 AWD (292 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3564 Cm3
Moc215 Kw @ 6300 Rpm
292 Hp @ 6300 Rpm
288 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 3600 Rpm
366 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość78.4 In (1991 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.4 In (1
Rozstaw osi118.9 In (3020 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika24.4 Cuft (691 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40.4 Ft (12.3 M)
Masa własna4956 Lbs (2248 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5871 Lbs (2663 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

3.6L V6 FWD (286 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3564 Cm3
Moc210 Kw @ 6300 Rpm
286 Hp @ 6300 Rpm
282 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 3600 Rpm
361 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość78.4 In (1991 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.4 In (1
Rozstaw osi118.9 In (3020 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika24.4 Cuft (691 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40.4 Ft (12.3 M)
Masa własna4713 Lbs (2138 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5628 Lbs (2553 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)

3.6L V6 FWD (292 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3564 Cm3
Moc215 Kw @ 6300 Rpm
292 Hp @ 6300 Rpm
288 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 3600 Rpm
366 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/70 R17
Długość205 In (5207 Mm)
Szerokość78.4 In (1991 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.8/67.4 In (1
Rozstaw osi118.9 In (3020 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika24.4 Cuft (691 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40.4 Ft (12.3 M)
Masa własna4713 Lbs (2138 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5628 Lbs (2553 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.