CHEVROLET Traverse 2012-2017

CHEVROLET Traverse 2012-2017

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Traverse 2012-2017

Wzrost popularności rynku crossoverów zmusił Chevroleta do zmiany strategii i wprowadzenia modelu Traverse w 2008 roku.

Cztery lata później, Traverse przeszedł aktualizację zarówno w wnętrzu, jak i na zewnątrz. Pojazd musiał podążać nową ścieżką projektową w porównaniu do wersji oryginalnej. Z punktu widzenia technicznego, Traverse był wyposażony w ten sam silnik co wcześniej, tylko nieco zaktualizowany.

W 2008 roku Chevrolet wprowadził motyw projektowy przodu z charakterystycznym znakiem w kształcie muszki zamocowanym na poprzecznej belce na kratce. Jednak to zostało zmienione do 2012 roku, kiedy zainstalowano nową kratkę z trzema poziomymi żebrami. Reflektory samochodu otrzymały nowy, bardziej opływowy wygląd, podczas gdy zderzak został całkowicie przeprojektowany i wzbogacony o światła przeciwmgielne w bocznych wlotach. Tylnie światła zostały przeprojektowane i przyjęły prostokątny kształt zamiast podwójnego, półokrągłego, co stało się przedmiotem wielu żartów na temat wyglądu tyłu samochodu.

Wnętrze Traverse zachowało zdolność przewozu do ośmiu pasażerów, w konfiguracji 2-3-3. Choć nie był to pojazd dla całej drużyny koszykarskiej, oferował wystarczający komfort dla przeciętnej rodziny z dziećmi i kilkoma przyjaciółmi. Zaktualizowane materiały obejmowały materiały o miękkiej powierzchni w kabinie i górnych panelach drzwi. Na przeprojektowanej centralnej konsoli Chevrolet zamontował system infotainment MyLink o przekątnej 6,5 cala.

Pod maską, Chevrolet zachował ten sam silnik benzynowy V6 o pojemności 3,6 litra, połączony z standardową sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła.

Nowy crossover 2013 Chevrolet Traverse oferuje rodzinom nowe, stylowe i bezpieczne miejsce spotkań. Produkcja rusza jeszcze w tym roku, opierając się na przestronności, komforcie i efektywności, które uczyniły Chevrolet Traverse popularnym wyborem.

„Nowy Traverse to pojazd rodzinny, który nie idzie na kompromisy,” powiedział Chris Perry, wiceprezydent ds. marketingu i strategii Chevrolet. „Jest bardziej wszechstronny niż wiele SUV-ów, oferując tyle miejsca, co minivan, a przy tym lepszą funkcjonalność. Traverse jest mądry, zdolny i pewny siebie – zawsze gotowy, gdy go potrzebujesz.”

Chevrolet Traverse 2013 ma nowy, sportowy wygląd zewnętrzny, uzupełniony bardziej ekspresyjnym przodem, który wprowadza nową twarz dla crossoverów Chevroleta.

Przód charakteryzuje się nowym kształtem, wspieranym przez pokrywę silnika, górnym grillem z trzema poziomymi paskami i dolnym z dwoma, nowymi lampami, chromowanymi akcentami wokół grilla i lamp przeciwmgielnych oraz rzeźbionymi krawędziami, podobnymi do tych w sedanach Malibu. Nowy design oddaje ogólny charakter nowej gamy modeli Chevroleta, zapewniając spójną rodziną cech wspólnych.

„Wprowadziliśmy silniejszą obecność w zewnętrznej części Traverse, zwracając uwagę na detale,” powiedział Phillip Zak, dyrektor ds. wzornictwa zewnętrznego GM. „Małe, ale istotne zmiany nadają mu bardziej żywą osobowość, która lepiej odzwierciedla styl życia rodzin, które polegają na Traverse, aby przejść przez swoje aktywne życie.”

Z tyłu, przeprojektowane lampy i kieszeń na tablicę rejestracyjną umieszczone są w nowym tylnej klapie, co nadaje pojazdowi sportowy wygląd.

Nowa przestrzeń do spotkań rodzinnych

Przestronność to znak rozpoznawczy wnętrza Chevroletta Traverse. Z konkurencyjną przestronnością, komfortowymi i elastycznymi siedzeniami dla aż ośmiu dorosłych oraz większą pojemnością bagażową niż jakikolwiek inny pojazd w tej kategorii, Chevrolet Traverse 2013 rozwija te cechy, oferując wnętrze z nowymi funkcjami i wyrafinowanymi wykończeniami.

Udoskonalone materiały obejmują miękkie powierzchnie na desce rozdzielczej i górnych częściach drzwi, kontrastowe szwy, chromowane i srebrne akcenty oraz dostępne niebieskie podświetlenie, które przepływa przez wnętrze.

Nowa centralna konsola prezentuje 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy z dostępnym systemem multimedialnym Chevrolet MyLink. MyLink umożliwia klientom bezproblemową integrację ich smartfonów dla rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz strumieniowanie popularnych internetowych stacji radiowych, takich jak Pandora i Stitcher. Centralna konsola ma również duże i podświetlane elementy sterujące klimatyzacją, które są łatwiejsze w obsłudze i mają bardziej ekskluzywny charakter.

Fotele przednie wyposażono w regulowane zagłówki, które można dostosować w górę i w dół oraz w przód i tył dla większego komfortu. Siedzenie pasażera z regulacją w ośmiu kierunkach jest pokryte skórą. Nowe drewniane wykończenia są standardowe w wersjach LT i LTZ.

Aby podnieść ogólne poczucie jakości, dopasowanie i wykończenie paneli wnętrza poprawiono we wszystkich modelach. Nowy Chevrolet Traverse będzie dostępny w trzech wariantach kolorystycznych wnętrza, w tkaninie lub skórze, w tym Ebony i Mojave, Light Titanium oraz Dark Titanium, oraz Ebony.

Przechodzi test rodzicielski

Chevrolet Traverse zdaje test rodzicielski z trzema rzędami siedzeń będącymi standardem we wszystkich modelach, elastycznymi konfiguracjami siedzeń, najlepszą w klasie pojemnością dla ludzi i bagażu, a także przyjaznymi dla rodzin funkcjami rozrywkowymi i innymi.

Fotel drugiego rzędu w Chevrolet Traverse występuje w wersji z dwoma fotelami kapitańskimi lub trzyosobową kanapą. Każda z opcji jest wyposażona w przyjazną dla dzieci funkcję SmartSlide, która umożliwia swobodny dostęp do trzeciego rzędu kanapy jedną ręką – i jest łatwa w obsłudze dla dzieci.

Trzeci rząd siedzeń może wygodnie pomieścić trzech dorosłych pasażerów. Pojemność bagażowa za trzecim rzędem w Chevrolet Traverse wynosi 24,4 stopy sześcienne (691 litrów) i jest większa niż w wielu pełnowymiarowych pojazdach użytkowych. Chevrolet Traverse posiada także łatwe do obsługi pasy bezpieczeństwa, do 12 uchwytów na kubki oraz opcjonalny system rozrywki dla pasażerów z tyłu.

Efektywna moc i komfort jazdy jak w samochodzie osobowym

Chevy Traverse ma długi rozstaw osi wynoszący 118,9 cala (3 019 mm), z szerokim przodem 67,8 cala (1 721 mm) i tylnym 67,4 cala (1 712 mm) – kombinacja, która zapewnia płynność i stabilność jazdy oraz prowadzenia.

Efektywność w Chevrolet Traverse pochodzi z technicznie zaawansowanego silnika 3.6L V-6 z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa i ciągłym zmiennym czasowaniem zaworów. Jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z ulepszonym odczuciem zmiany biegów, co prowadzi do pewniejszego przyspieszenia, gdy kierowca potrzebuje dodatkowej mocy, aby wjechać na autostradę lub wyprzedzić inny pojazd.

Silnik ma certyfikat SAE przy 288 koniach mechanicznych (215 Nm) oraz 270 lb-ft momentu obrotowego (366 Nm) z podwójnym wydechem (281 hp/210 kW i 266 lb-ft/361 Nm z pojedynczym wydechem). Jego bezpośredni wtrysk paliwa pomaga generować moc porównywalną z wieloma silnikami V-8 i wykorzystuje zwykłą benzynę bezołowiową.

Elementy sterujące skrzynią biegów zostały zmienione, aby zapewnić szybsze i bardziej jednolite przełączanie biegów. Wraz z dodatkowymi zmianami w elementach skrzyni biegów, Chevrolet Traverse ma nadal osiągać jedne z najlepszych wyników w zakresie zużycia paliwa wśród pojazdów użytkowych dla ośmiu pasażerów (FWD).

Udoskonalenia w jeździe i prowadzeniu osiągnięto dzięki zastosowaniu sprężyn odbicia w przednich kolumnach, które zwiększają kontrolę nad przechyłem. Nowe zawory amortyzatorów zostały wprowadzone do kontroli niskich prędkości, aby zapewnić płynniejsza jazdę przy niższych prędkościach.

Dostępny inteligentny napęd na cztery koła (AWD) zapewnia lepszą przyczepność na śliskich drogach, aktywnie zarządzając rozkładem momentu obrotowego między przednią a tylną osią, w zależności od takich czynników jak prędkość kół, gaz i warunki nawierzchni. Nie ma potrzeby ingerencji kierowcy; system automatycznie decyduje, ile momentu obrotowego zastosować i dostarcza go do kół z najlepszą przyczepnością.

Chevrolet Traverse zachowuje zdolności do lepszej jazdy i prowadzenia, oferując pojemność holowniczą użytkową do 5,200 funtów (2,358 kg).

Inteligentny i bezpieczny rodzinny transporter

Chevrolet Traverse należy do najbezpieczniejszych pojazdów na drogach dzisiaj, wcześniej zdobywając najwyższe oceny i uznanie od wiodących organizacji zewnętrznych oraz w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez rząd.

W 2013 roku wzmacnia swoją reputację bezpieczeństwa, wprowadzając pierwszą w branży poduszkę powietrzną umieszczoną centralnie z przodu. Została zaprojektowana w celu zapewnienia dodatkowej ochrony kierowcom i pasażerom przednim w wypadkach uderzenia z boku, gdzie poszkodowany pasażer znajduje się po przeciwnej, nieuderzonej stronie pojazdu.

W momencie wystąpienia poważnego wypadku, poduszka powietrzna uruchamia się w milisekundach z wewnętrznej strony siedzenia kierowcy i napełnia się pomiędzy kierowcą a pasażerem, zapewniając dodatkową ochronę dla obu pasażerów z przodu.

„Chociaż żadna technologia ani funkcja ochrony nie może obejmować wszystkich obszarów ciała czy potencjalnych obrażeń, poduszka powietrzna umieszczona centralnie z przodu ma na celu zajęcie się istotnymi przypadkami zderzeń bocznych, które nie są uwzględnione w aktualnych regulacjach lub warunkach testowych,” powiedziała Gay Kent, dyrektor wykonawcza GM ds. bezpieczeństwa pojazdów i odporności na wypadki. „Działa w połączeniu z innymi poduszkami powietrznymi w pojeździe, pasami bezpieczeństwa i konstrukcją, aby stworzyć bezpieczniejsze środowisko dla pasażerów.”

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i zabezpieczeń:

  • Dostępny system ostrzegania o martwym polu i wykrywaniu ruchu za pojazdem (standard w LTZ) wykorzystuje radar do monitorowaniu miejsc, które kierowca może przeoczyć – i dostarcza widoczne i dźwiękowe ostrzeżenia, aby zapobiegać wypadkom.
  • Standardowe poduszki powietrzne boczne z kurtyną na głowę z ochroną przed wywróceniem dla pasażerów zewnętrznych we wszystkich rzędach siedzeń. Oprócz zapewnienia ochrony w przypadku umiarkowanych do poważnych zderzeń bocznych, poduszki powietrzne zamontowane w dachu uruchomią się w przypadku przewrócenia, aby zwiększyć ochronę pasażerów oraz ich zabezpieczenie.
  • System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak z technologią łagodzenia wywrócenia jest standardowy we wszystkich modelach i obejmuje pełną kontrolę trakcji.
  • Standardowy system kamer do tyłu ma na celu zapewnienie kierowcy dodatkowej zdolności do kontrolowania, co znajduje się w drodze za pojazdem.
  • Standardowy czterotarczowy system hamulcowy z ABS, który cechuje się płynnością, cichą pracą, dłuższą żywotnością klocków i większą odpornością na pulsowanie hamulców.
  • Precyzujące zapięcia pasów bezpieczeństwa zmniejszają ruch do przodu podczas zderzenia i są standardowe w przednich pasach bezpieczeństwa, wraz z ogranicznikami obciążenia, które pomagają ograniczyć wpływ pasów na klatkę piersiową pasażerów. Dinamiczna blokada zatrzasku utrzymuje miednicę pasażerów w miejscu.
  • System mocowania fotelików dziecięcych LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren) jest dostępny w miejscach siedzeń w drugim rzędzie.
  • System monitorowania ciśnienia w oponach jest standardowy we wszystkich modelach.
  • Solidna struktura nadwozia, aby pochłaniać energię zderzenia i zapewnić „klatkę bezpieczeństwa” wokół pasażerów.
  • Standardowe hamulce z wspomaganiem startu pod górę pomagają zmniejszyć tendencję pojazdu do toczenia się do przodu lub do tyłu na wzniesieniu po zwolnieniu pedału hamulca poprzez chwilowe utrzymywanie ciśnienia na tarczach hamulcowych.

Funkcje OnStar

OnStar jest standardowy we wszystkich modelach Traverse. Wykorzystuje technologię GPS i telefonów komórkowych, aby automatycznie wezwać pomoc w przypadku wypadku. Subskrybenci OnStar mogą również korzystać z usługi, aby być dobrymi Samarytanami, wysyłając pomoc innym kierowcom oraz wzywając pomoc w innych sytuacjach awaryjnych bez wypadku.

OnStar jest wiodącym dostawcą usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Sześć miesięcy bezpłatnej usługi OnStar Directions and Connections z nawigacją Turn-by-Turn dla łatwiejszego kierunku jest dostępne we wszystkich modelach Traverse. Funkcja jest łatwa w użyciu, ponieważ wszystkie wskazówki są przesyłane do samochodu przez doradcę, bez potrzeby zatrzymywania się. Turn-by-Turn może być ekonomiczne, ponieważ nie są potrzebne aktualizacje map ani aftermarketowe systemy nawigacyjne.
Pomoc w odnajdywaniu skradzionego pojazdu pomaga policji w śledzeniu pojazdu.
Aplikacja mobilna OnStar umożliwia właścicielom telefonów smartfonów z Android™ lub Apple™ zdalne uruchomienie silnika, zablokowanie i odblokowanie drzwi oraz przeglądanie istotnych informacji o pojeździe, takich jak ciśnienie w oponach, poziom paliwa, zasięg, pozostały czas życia oleju itd.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.