CHEVROLET Trax 2013-2017

CHEVROLET Trax 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Trax 2013-2017

Chevrolet wycofał się z rynku europejskiego, ale nie wyszedł z pustymi rękami; zabrał ze sobą platformę Gamma II, która jest także wykorzystywana w zwykłym modelu Sonic oraz europejskim Oplu Mokka.

Kiedy rynek SUV-ów i crossoverów eksplodował, General Motors miał już ogromne doświadczenie w tej dziedzinie na wszystkich kontynentach. Dlatego sensowne było dostarczenie czegoś dla każdego. W Europie powstał Opel Mokka, który w Stanach Zjednoczonych został przetłumaczony jako Chevrolet Trax, a na rynek australijski jako Holden Trax.

Pomimo swojego maleńkiego rozmiaru, zwłaszcza w porównaniu do Chevroletta Tahoe, Trax był odświeżającym powiewem dla producenta samochodów. Zapewniał pojazd głównie do jazdy po mieście, a jego wyższą pozycję siedzącą doceniali ci, którzy potrzebowali wyższego miejsca niż w Sonicu. Choć dzielił platformę z Aveo, mały crossover miał pozytywną prezencję, z odważnym przodem, na którym znajdowało się logo w kształcie muszki na jednoskrzydłowym grillu. Przedni zderzak miał boczne wloty na lampy przeciwmgielne, a reflektory były cofnięte poza błotniki. Z boku samochód miał wznoszącą się linię, podkreśloną przez powiększone tylne błotniki.

W środku trudno było znaleźć miejsce dla pasażerów z tyłu. Niemniej jednak, dla dzieci było to odpowiednie. Problemem nie była przestronność na głowę, lecz na nogi. Z przodu, z kolei, dwie osoby mogły odpoczywać na kubełkowych fotelach, a między nimi znajdowała się wysoka konsola środkowa. Dodatkowo, była ona połączona z centralnym panelem, który obsługiwał wyświetlacz multimedialny. Jednak materiały o niskiej jakości potwierdzały budżetowy status tego samochodu.

Pod maską GM zainstalował wybór dwóch silników benzynowych na rynek amerykański, podczas gdy w innych krajach dostępny był dodatkowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra. Ponadto, niektóre wersje były sprzedawane z napędem na wszystkie koła.

Można uczciwie stwierdzić, że Chevrolet ma spore doświadczenie w kategorii SUV-ów, ponieważ stworzył tę klasę ponad 75 lat temu, wprowadzając model Suburban Carryall w 1935 roku. Na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku odbyła się światowa premiera całkowicie nowego Chevroleta Trax, który reprezentuje pierwsze wejście Chevroleta na szybko rozwijający się segment małych SUV-ów. Trax dopełnia ofertę stylowych SUV-ów marki, obok modelu Captiva.

„Chevrolet jest znany ze swoich niezawodnych i funkcjonalnych SUV-ów od wielu dziesięcioleci. Chevrolet Trax dostarczy wszystkich tradycyjnych wartości Chevroleta, a nawet więcej. To nowoczesny, wszechstronny i jednocześnie oszczędny SUV, oferujący zachowanie podobne do samochodu osobowego oraz napęd na wszystkie koła,” powiedziała Susan Docherty, prezydent i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Trax to nowoczesna interpretacja jednej z podstawowych kompetencji Chevroleta, jaką jest budowanie i sprzedaż doskonałych SUV-ów,” dodała Docherty.

Atrakcyjna sylwetka, dynamiczne linie nadwozia

Chevrolet Trax ma długość 4248 mm, szerokość 1776 mm i wysokość 1674 mm, co sprawia, że ożywi segment swoim inspirującym stylem, wyborem trzech oszczędnych silników oraz sportowymi, responsywnymi właściwościami jezdnymi.

Z każdego kąta Chevrolet Trax emanuje sportową zwinnością i ruchem. Z charakterystycznym złotym logo oddzielającym górną część od dolnej części prominentnego przedniego grilla, mały SUV można od razu zidentyfikować jako członka rodziny Chevroleta. Delikatne wycięcie na powierzchni maski i szczegółowe reflektory halogenowe dodają pojazdowi dynamicznego wyglądu.

Choć zewnętrzna część Trax charakteryzuje się mocnymi liniami nadwozia i stabilną sylwetką, inżynierowie i projektanci zadbali również o to, by SUV był aerodynamicznie doskonały. Opadający dach, umieszczony na zderzaku deflektor powietrza oraz zintegrowany spoiler dachowy przyczyniają się do aerodynamicznej efektywności Chevroleta Trax. Opcje kół mają rozmiar 16 lub 18 cali.

Trzy oszczędne silniki i system AWD na żądanie

Chevrolet Trax pomieści pięć osób w komfortowej, wysokiej pozycji siedzącej i zapewni zachowanie podobne do samochodu osobowego, jednocześnie umożliwiając prawdziwe możliwości terenowe w razie potrzeby.

Oferta silników obejmuje jednostkę benzynową turbo o pojemności 1.4L, silnik benzynowy o pojemności 1.6L oraz silnik wysokoprężny o pojemności 1.7L. Połączona z sześciobiegową skrzynią manualną, jednostka 1.4L generuje moc 140 KM (103 kW) i maksymalny moment obrotowy 200 Nm, natomiast silnik wysokoprężny 1.7L osiąga moc 130 KM (96 kW) oraz maksymalny moment 300 Nm. Wszystkie warianty ze skrzynią manualną mają funkcję Start/Stop. Zarówno silnik 1.7L, jak i silnik 1.4L turbo będą również dostępne z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Z kolei silnik wysokoprężny 1.7L będzie wymagał 4.5L/100 km przy współpracy z manualną skrzynią biegów, natomiast średnie zużycie paliwa silnika 1.4L turbo z manualną skrzynią wyniesie 6.5 litra. Emisje CO2 wynoszą odpowiednio 120 i 149 g/km.

System AWD będzie dostępny w wariantach z silnikiem 1.4L turbo lub 1.7L silnika wysokoprężnego. System automatycznie dostosowuje się do panujących warunków drogowych, znacząco poprawiając przyczepność na śliskich lub żwirowych drogach.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Zestaw aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa zapewnia, że nieprzewidziane zdarzenia nie przyniosą poważnych szkód pasażerom pojazdu. Oprócz unibody składającego się z wysokowytrzymałych stali, Trax będzie wyposażony w sześć standardowych poduszek powietrznych, zwalnianą konstrukcję pedałów oraz pasy bezpieczeństwa trójpunktowe na wszystkich siedzeniach.

Pojazd będzie wyposażony w Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC) z Asystentem Startu Pod Górę (HSA), Kontrolą Trakcji (TC), Systemem Zapobiegania Blokowaniu Kół (ABS) z Elektroniczną Dystrybucją Hamowania. Kontrola Zjazdu ze Wzgórza (HDC) jest standardem w pojazdach w wersji LT.

Unikalna elastyczność przechowywania i łączność

Wewnątrz, Chevrolet Trax przekazuje przesłanie czystej elegancji, które dopełniają użyteczne funkcje, takie jak zestaw wskaźników łączący cyfrowe wyświetlacze z analogowymi. Niebieskie podświetlenie Chevrolet wprowadzone jest w interfejsach sterujących oraz w zestawie wskaźników.

W nowym Traxie znajduje się wiele miejsc do przechowywania, w tym różne przegrody nad i po obu stronach centralnej konsoli oraz dostępna taca do przechowywania pod siedzeniem. Przestrzeń ładunkowa Chevroleta Trax może pomieścić maksymalnie 1370L; dodatkowa przestrzeń może być dostępna pod podłogą ładunkową.

Oprócz tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60/40, Trax oferuje przednie siedzenie pasażera, które można złożyć na płasko, oferując dodatkową elastyczność w segmencie. Możliwe są do osiem kombinacji siedzeń.

Wyższe wersje Chevroleta Trax będą wyposażone w system Chevrolet MyLink jako standard. Chevrolet MyLink to system infotainment, który agreguje treści z smartfonów na siedmiocalowym, wysokiej rozdzielczości, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Specjalna aplikacja nawigacyjna o nazwie Engis Bringo będzie dostępna na początku przyszłego roku. Będzie ona wyświetlać trasę z telefonu na ekranie systemu (patrz poniżej).

Dzięki Chevrolet MyLink, połączenia telefoniczne można łatwo nawiązać, wybierając nazwisko z zapisanej książki telefonicznej, a następnie dotykając funkcję połączenia. System umożliwia łatwy dostęp do osobistych playlist, galerii zdjęć, książek telefonicznych oraz innych zapisanych mediów i danych. Tak długo, jak samochód pozostaje w spoczynku, pasażerowie mogą również oglądać filmy lub spersonalizowane pokazy slajdów. Kamera tylna jest częścią pakietu infotainment MyLink i pomaga w manewrach parkingowych.

Intuicyjna nawigacja z aplikacją na smartfona

Aplikacja nawigacyjna Engis BringGo będzie oferowana w sklepach internetowych, do pobrania na kompatybilne smartfony (zarówno iOS, jak i Android). Obsługa jest tak prosta, jak w przypadku każdego zintegrowanego systemu nawigacyjnego. Po podłączeniu smartfona do Chevrolet MyLink i dotknięciu ikony nawigacji, na siedmiocalowym ekranie dotykowym wyświetli się główne menu, które oferuje wybór łatwych do nawigowania podmenu.

Aplikacja na smartfona oferuje prowadzenie po pasach, co pomoże kierowcom, wyświetlając odpowiednie pasy, w których powinni się znajdować. Informacje o ruchu na żywo dostarczą szczegółowych raportów o zdarzeniach i możliwości zmiany trasy, aby uniknąć korków. Usługa ruchu wymaga aktywnego połączenia z siecią przez telefon.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.