CHEVROLET Volt 2011-2016

CHEVROLET Volt 2011-2016

Przejdź do galerii zdjęćCHEVROLET Volt 2011-2016

Po tym, jak świat zaczął się odbudowywać po kryzysie gospodarczym, producenci samochodów również zaczęli wracać do formy. W 2011 roku GM zaprezentowało Chevroleta Volta, znanego także jako Opel Ampera.

Gospodarka światowa nie była jeszcze całkowicie wyleczona, ale GM nie chciało dłużej czekać. Koncept samochodu pokazano już w 2007 roku. Był to pierwszy hybrydowy samochód plug-in na rynku, a GM nie chciało stracić przewagi nad jednym ze swoich konkurentów. Aby zdobyć większy kawałek rynku, GM wprowadziło Chevroleta Volta jako Opla Amperę w Europie, Vauxhalla Amperę w Wielkiej Brytanii, Holdena Volta w Australii i Nowej Zelandii oraz Buicka Velite 5 w Chinach. Był to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in.

Design zewnętrzny charakteryzował się aerodynamiczną sylwetką, z wkomponowanymi w nadwozie wydłużonymi reflektorami i nachyloną kratką. Wygląd kratki był bardziej estetyczny niż funkcjonalny. Ponieważ silnik benzynowy był małą jednostką o pojemności 1,4 litra, nie potrzebował dużego chłodnicy. Akumulator przebiegał przez środek samochodu, co uniemożliwiło umieszczenie tylnej kanapy.

Mimo że Volt był drogim pojazdem, wewnętrzny wystrój był dość prosty, co miało wpływ na sprzedaż. Technologia zastosowana w samochodzie była droga, więc aby utrzymać cenę na jak najniższym poziomie, Chevrolet nie zwracał zbyt dużej uwagi na szczegóły. Niemniej jednak samochód był wyposażony we wszystkie elementy komfortu, jakie oferuje współczesny samochód, w tym system klimatyzacji, podgrzewane fotele oraz dwa wyświetlacze dla zestawu wskaźników i systemu multimedialnego. Ten ostatni służył także do zarządzania energią.

Chevrolet zaprezentował całkowicie nowy pojazd elektryczny Volt z 2011 roku, który ma rozszerzony zasięg, tworząc zupełnie nową kategorię na globalnym rynku motoryzacyjnym. Pięciodrzwiowy, czteroosobowy Chevrolet Volt został zaprojektowany tak, aby zapewnić korzyści pojazdu elektrycznego bez ograniczeń zasięgu związanych z innymi samochodami elektrycznymi dostępnymi na rynku.

„Chevrolet Volt może być jedynym autem, które posiadasz,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM North America. „Volt dostarcza wszystko: rewolucyjny system napędowy, nowoczesny design, wiodące w branży bezpieczeństwo, luksusowe udogodnienia oraz przyjazne dla użytkownika technologie, a także dynamiczne osiągi podczas jazdy.”

Zaprojektowany, zaplanowany, zbudowany i dostarczony klientom w ciągu 29 miesięcy, Chevrolet Volt trafi do sprzedaży u dealerów Chevroleta przed końcem 2010 roku. Oferowany jest w jednej bardzo dobrze wyposażonej wersji standardowej oraz w dwóch pakietach opcyjnych: Premium Trim Package oraz Rear Camera and Park Assist Package.

Chevrolet Volt jest w klasie sam dla siebie

Chevrolet Volt nie jest hybrydą. To unikalny, w pełni elektryczny pojazd zaprojektowany i skonstruowany do działania w różnych klimatach. Napędzany rewolucyjnym systemem Voltec od GM, składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 16 kWh oraz jednostki napędowej elektrycznej, które zapewniają zasięg w pełni elektryczny od 25 do 50 mil, w zależności od terenu, stylu jazdy i temperatury. Silnik na benzynę o pojemności 1.4L wydłuża zasięg o dodatkowe 310 mil na pełnym baku, działając jako źródło energii dla elektrycznego systemu napędowego samochodu, aż do momentu, gdy pojazd można podłączyć do ładowania lub tankowania. To odróżnia Volt od pojazdów wyłącznie elektrycznych, które nie mogą być używane, gdy ładowanie nie jest natychmiast dostępne – na przykład podczas przerwy w dostawie prądu lub w trakcie długiej podróży.

„Chevrolet Volt sprawia, że doświadczenie jazdy elektrycznej jest tak produktywne, efektywne, intuicyjne, bezpieczne i przyjemne, jak w każdym luksusowym pojeździe o podobnych rozmiarach na rynku,” powiedział Doug Parks, globalny kierownik linii pojazdów Volt.

Każdy istotny element Chevroleta Volta został zaprojektowany i poddany analizie pod kątem efektywności, w tym jego wysoce aerodynamiczny wygląd zewnętrzny, lekkie koła, specjalnie zaprojektowane opony, oszczędny system stereo premium oraz inne. Troska o szczegóły sprawia, że Volt jest jednym z najbardziej aerodynamicznych i energooszczędnych pojazdów na rynku.

Chevy Volt redefiniuje napęd elektryczny

Sercem Chevroleta Volta jest jego system napędowy Voltec, który łączy w sobie napęd elektryczny i efektywny silnik wydłużający zasięg, dając Voltowi łącznie do 350 mil zasięgu.

Akumulator Volta ma długość 5,5 stopy, waży 435 funtów (198,1 kg) i jest w kształcie litery T, a jego produkcja odbywa się w Brownstown Township, Michigan. Dostarcza energię do zaawansowanej jednostki napędowej elektrycznej o mocy 111 kW (149 KM), napędzającej pojazd. Korzystając tylko z energii zgromadzonej w akumulatorze, Volt zapewnia od 25 do 50 mil jazdy elektrycznej bez emisji spalin, w zależności od terenu, technik jazdy i temperatury.

Akumulator Chevroleta Volta został zaprojektowany tak, aby zapewniał wartość, bezpieczeństwo, jakość, wydajność, trwałość i niezawodność. Podlega on ośmioletniej gwarancji/100 000 mil. Od 2007 roku inżynierowie GM przeprowadzili więcej niż milion mil i cztery miliony godzin testów walidacyjnych akumulatorów Volta, jak również dziewięciu modułów każdego akumulatora i 288 ogniw pryzmatycznych. Zespoły zajmujące się rozwojem, walidacją i testowaniem spełniły tysiące specyfikacji i zwalidowały każdy z 161 komponentów akumulatora Volta, z których 95 procent zaprojektowano i skonstruowano w GM.

„Nasi klienci podejmują zobowiązanie wobec technologii, która pomoże zmniejszyć naszą zależność od ropy naftowej,” powiedział Micky Bly, dyrektor wykonawczy GM do spraw globalnych systemów elektrycznych. „Z kolei my zobowiązujemy się do dostarczenia najwyższych standardów wartości, bezpieczeństwa, jakości, wydajności i niezawodności naszym klientom.”

Gdy energia akumulatora zostanie wyczerpana, Chevrolet Volt bezproblemowo przechodzi do trybu rozbudowanego zasięgu. Moc jest przekształcana z zaawansowanego, benzynowego silnika o pojemności 1.4L i mocy 63 kW (84 KM) do jednostki napędowej elektrycznej, co pozwala na uzyskanie do 310 dodatkowych mil zasięgu.

Volt udowadnia, że jazda elektryczna może być dynamiczna. Nie tylko osiąga maksymalną prędkość 100 mph, ale także doskonały moment obrotowy na niskich prędkościach wynoszący 273 lb.-ft. (368 Nm) przyspiesza go od 0 do 60 mph w mniej niż 9,0 sekundy i na ćwierć mili w mniej niż 17,0 sekundy.

Ładowanie akumulatora Chevroleta Volta jest proste i intuicyjne i można je zrealizować przez konwencjonalne gniazdka elektryczne 120V lub przez dedykowaną stację ładowania 240V. Pojazd można całkowicie naładować w około cztery godziny przy użyciu gniazdka 240V i w 10 do 12 godzin w gniazdku 120V. Po podłączeniu, właściciele mogą zaplanować ładowanie natychmiastowe lub opóźnione, a nawet dostosować ładowanie według czasu odjazdu lub gdy stawki za energię są niższe. Właściciele mogą też zarządzać i monitorować Volta zdalnie za pomocą komputera na MyVolt.com lub za pomocą dedykowanej aplikacji na smartfona, Chevrolet Mobile App, która działa z OnStar MyLink.

Chevrolet Volt został zaprojektowany i udoskonalony, aby robić wrażenie

Śmiały, elegancki, sportowy wygląd Chevroleta Volta podkreśla jego elektryczne możliwości i przypomina luksusowy, średniej wielkości sedan sportowy. Możliwe to było dzięki szerokim torom przednim i tylnym (61,2 / 62,1 cala [1556 / 1578 mm]), rozstawowi osi wynoszącemu 105,7 cala (2685 mm), a także wyprofilowanej linii bocznej i wysokiej jakości wykonaniu.

„Volt to rewolucyjny samochód, a chcieliśmy, aby jego design był jak najbardziej smukły i dynamiczny,” powiedział Bob Boniface, dyrektor ds. designu. „Kiedy patrzysz na ten samochód, jest bardzo techniczny i dopracowany, z wieloma współzależnymi powierzchniami, które nadają mu czyste, ostre krawędzie i zagięcia.”

Ścisła współpraca z aerodynamicznymi specjalistami w tunelu wiatrowym GM pozwoliła na ukształtowanie Volta, a zespoły projektowe i inżynieryjne opracowały najbardziej aerodynamiczny pojazd w historii Chevroleta. Poprzez zmniejszenie energii potrzebnej do pokonania oporu powietrza, inżynierowie aerodynamiki Chevroleta przyczynili się do uzyskania dodatkowych ośmiu mil zasięgu elektrycznego oraz 50 mil zasięgu rozszerzonego.

Okrągła i gładka przednia część, zwężające się narożniki i kratka umożliwiają swobodne przepływanie powietrza wokół pojazdu, co redukuje opór. Z tyłu ostre krawędzie i starannie zaprojektowany spojler kontrolują przepływ powietrza. Agresywne nachylenie przedniej szyby i tylnego okna także pomaga zredukować turbulencje i opór.

Wnętrze i na zewnątrz, odstępy elementów i dopasowanie są tak dobre lub lepsze niż w każdym innym pojeździe w tej kategorii. Nawet pod maską wszystkie komponenty spełniają wysokie standardy estetyczne, harmonizujące z resztą samochodu, z użyciem powierzchni o podobnej strukturze i kolorystyce.

Charakterystyczny, lakierowany na czarno tylny klapka z logo Chevroleta oraz jednym z dwóch oznaczeń Volta; drugie znajdziemy na przednim błotniku. Chevrolet Volt oferowany jest w sześciu kolorach nadwozia, w tym Viridian Joule Tricoat, wybranym w krajowym konkursie w 2009 roku. Pozostałe to Silver Ice Metallic, Black i Cyber Gray Metallic, Crystal Red Metallic Tintcoat oraz White Diamond Tricoat.

Wnętrze Volta oferuje przestronność, komfort, wygodę i funkcje bezpieczeństwa, których klienci oczekują w premium pięciodrzwiowym sedan – w tym schowki i tylne siedzenia składające się w proporcji 40/40. Oferowane są również w szerokiej gamie kolorystycznej wnętrza, oświetlenia i wykończenia, w żaden sposób niepodobnej do czegoś, co wcześniej oferowano w sedanach Chevroleta, zachowując jednocześnie charakterystyczny podwójny kokpit Chevroleta.

Wewnątrz znajdują się dwa siedmiocalowe, pełnokolorowe, wysokiej rozdzielczości wyświetlacze: Jeden to konfigurowalny wyświetlacz graficzny, a drugi, w centralnym panelu, to wyświetlacz dotykowy z przyciskami dotykowymi i wbudowanym dźwignią zmiany biegów.

Grafika na desce rozdzielczej i wkładkach drzwiowych powtarza się na premium tapicerce materiałowej lub dostępnych skórzanych fotelach. Jasnosrebrne akcenty pojawiają się wokół przełączników drzwiowych, centralnych uchwytów na napoje, uchwytów drzwi i przełączników klimatyzacji. Do standardowego wyposażenia systemu infotainment zalicza się:

Radio nawigacyjne z twardym dyskiem o pojemności 60 GB (30 GB na przechowywanie muzyki), możliwością odtwarzania AM/FM/DVD-Rom/MP3, rozpoznawaniem głosu, systemem danych radiowych, Bluetooth oraz funkcjami pauzy i odtwarzania
XM Satellite Radio z XM NavTraffic/Weather, jednym z najbardziej zaawansowanych systemów informacji w czasie rzeczywistym w branży
Luksusowy, energooszczędny system audio Bose z sześcioma głośnikami i subwooferem
Pięć lat usługi OnStar Directions and Connections.

Oprócz zwiększenia bezpieczeństwa i solidności, sztywna struktura Volta pomieszcza funkcje, które pomagają izolować dźwięki silnika i wiatru, aby wnętrze było szeptem cichym.

Chevrolet Volt cechuje doskonała dynamika jazdy

Doskonała dynamika jazdy zaczyna się od solidnej struktury ramy nadwozia, co umożliwia optymalne dostosowanie i zapewnia kierowcom powiększone poczucie stabilności, solidności i pewności prowadzenia.

Zawieszenie typu MacPherson, skomplikowany tylni most wahaczowy oraz szybka, elektryczna wspomaganie kierownicy z przekładnią ZF – cecha powszechnie spotykana w luksusowych sedanach sportowych – zostały dostosowane, aby zapewnić płynną, wyrafinowaną jazdę z responsywnym prowadzeniem i solidnym uczuciem kontroli na środkowej osi. Niski środek ciężkości w połączeniu z szerszymi torami i długim rozstawem osi zapewniają zrównoważoną wydajność, a hydraulicze poduszki amortyzujące z przodu i z tyłu, będące nowym luksusowym dodatkiem, pomagają zniwelować drgania z drogi.

Elektro-hydrauliczny system rekuperacyjnych hamulców odzyskuje energię do 0,2 g, aby przekazać ją z powrotem do akumulatora. System hamulcowy z tarczami o dużych średnicach z specjalnym procesem wykończenia chroniącym przed korozją i wydłużającym ich żywotność.

Chevrolet Volt porusza się na lekkich aluminiowych kołach, które ważą tylko 17,8 funta (8,1 kg) każde, w porównaniu do typowych kół o średnicy 17 cali, ważących 24,2 funta (11 kg). Są one pokryte oponami Goodyear Fuel Max, które mają niskie opory toczenia, zoptymalizowane pod kątem zasięgu pojazdu elektrycznego, hałasu, odczuć i wydajności.

Volt cechuje ciągłe bezpieczeństwo Chevroleta

Jak wszystkie pojazdy Chevroleta, Volt pomaga chronić pasażerów przed, w trakcie i – dzięki OnStar – po wypadku. Funkcje zapobiegające wypadkom obejmują standardowe hamulce antyblokujące z kontrolą trakcji, elektroniczną kontrolę stabilności StabiliTrak oraz zaawansowane, diodowe lampy do jazdy dziennej, które czynią Chevroleta Volta bardziej widocznym dla innych kierowców i pieszych.

Ochrona pasażerów kontynuuje się dzięki mocnej strukturze, a solidna konstrukcja nadwozia Chevroleta Volta strategicznie łączy zaawansowane stalowe materiały, aby zapewnić odporność na uderzenia i sztywność. Prawie 80 procent ogólnej struktury Chevroleta Volta składa się z wysokotwardych, zaawansowanych materiałów stalowych lub ultra wysokotwardych. Funkcje aktywnej ochrony pasażerów obejmują osiem standardowych poduszek powietrznych oraz pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami, aby zminimalizować ryzyko obrażeń.

Po wypadku, Chevrolet Volt oferuje bezpieczeństwo OnStar, który korzysta z wbudowanych czujników pojazdu, aby automatycznie powiadomić doradcę OnStar w określonych przypadkach kolizji. Doradca natychmiast łączy się z pojazdem i może zażądać wysłania pomocy ratunkowej do jego lokalizacji.

Ponieważ Chevrolet Volt działa tak cicho w trybie elektrycznym, funkcja aktywowana przez kierowcę wydaje dźwięk w celu powiadomienia pieszych, szczególnie tych z wadami wzroku, w momencie przejścia przez skrzyżowanie. Alert został opracowany we współpracy z American Federation of the Blind.

Volt łączy się z właścicielami 24/7

W Chevroleta Volta znajduje się znacznie więcej technologii niż tylko jego elektryczny system napędowy. Intuicyjne funkcje, takie jak wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, łączność oraz możliwość monitorowania i zdalnego sterowania funkcjami pojazdu, redefiniują sposób, w jaki właściciele interagują ze swoimi pojazdami.

Kluczowe technologie obejmują:

System przycisków dotykowych na konsoli centralnej
Wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, siedmiocalowy, pełnokolorowy, konfigurowalny wyświetlacz centrum informacji kierowcy. Wyświetlacz ukazuje zasięg elektryczny, ekonomikę paliwową, informacje o podróży, ciśnieniu opon i inne kluczowe komunikaty związane z pojazdem.
Wysokiej rozdzielczości, siedmiocalowy, pełnokolorowy wyświetlacz montowany na centralnym panelu, który służy jako interfejs dla systemów infotainment oraz kontroli klimatu w kabinie. Przycisk Efektywności (Leaf) uzyskuje dostęp do ekranów zużycia energii, przepływu mocy oraz ładowania – wszystko łatwe w użyciu i zrozumieniu.
Tryby ładowania można dostosowywać do potrzeb i stawek za energię, aby uzyskać efektywne programowanie i obniżyć koszty.
Kluczyk zdalnego uruchamiania pojazdu oraz wstępnego klimatyzowania wnętrza na podstawie temperatury zewnętrznej
Ekskluzywna aplikacja mobilna, powered by OnStar MyLink, która umożliwia właścicielom korzystanie z funkcji Volta za pomocą smartfona.

Gwarancje Chevroleta Volta oferują wartość i spokój ducha

Właściciele Volta otrzymują znakomitą ochronę ograniczonej gwarancji na akumulator i pojazd. Oprócz ośmioletniej/100 000-milowej ograniczonej gwarancji na akumulator litowo-jonowy o pojemności 16 kWh w Chevy Volt, Chevrolet oferuje:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.