Druga generacja Chevroleta Volta wciąż miała trudności z odnalezieniem się na rynku, oferując inny koncept pojazdów hybrydowych w porównaniu do Priusa czy innych hybryd.
Choć pierwsza generacja Volta nie osiągnęła oczekiwanych wyników sprzedaży, GM zrozumiało swoje błędy i podjęło odpowiednie kroki, naprawiając większość problemów w drugiej generacji.
Stylistyka zewnętrzna pierwszej generacji była odważna i zdradzała nowatorskie podejście projektantów GM. Model z 2017 roku jednak nie miał już takiego charakterystycznego wyglądu. W pewnym sensie przypominał europejskiego Opla Astrę Sedan, ale z innym tyłem. Przód nie różnił się zbytnio od innych pojazdów. Gdyby ktoś usunął logo Chevroleta, można by go pomylić z Toyotą lub Hyundaia.
Wnętrze uległo poprawie jakości. GM zrozumiało, że nie może żądać wysokiej ceny za samochód z tanim plastikowym wnętrzem i niskiej jakości sztuczną skórą. Druga generacja była znacznie lepsza, z nowym systemem infotainment i opcjonalnymi głośnikami Bose. W bagażniku zawieszono tani kawałek plastikowego materiału jako pokrywę. To wyglądało niezbyt estetycznie.
Pierwsza generacja miała silnik elektryczny i była wolna. Jej przyspieszenie odbiegało od tego, czego oczekuje się od samochodu elektrycznego. Druga generacja miała lepsze osiągi dzięki dwóm silnikom elektrycznym oraz dłuższemu zasięgowi dzięki nowo opracowanym akumulatorom, które są lżejsze o 9,8 kg. Poprawiona dynamika pozwoliła na osiągnięcie prędkości 60 mph (97 km/h) w mniej niż 9 sekund.
Chevrolet zaprezentowało całkowicie nowy samochód elektryczny Volt 2016 z wydłużonym zasięgiem, który wyróżnia się smuklejszym, sportowym designem i oferuje 50 mil zasięgu w trybie elektrycznym, większą efektywność oraz mocniejszą akcelerację.
Nowy, wydajny system napędowy Chevroleta Volta ma zapewnić szacowany przez General Motors całkowity zasięg jazdy przekraczający 400 mil, a przy regularnym ładowaniu właściciele mają przejeżdżać średnio ponad 1,000 mil pomiędzy tankowaniami.
„Volt 2016 zapewnia naszym właścicielom nieporównywalne doświadczenie jazdy elektrycznej,” powiedział Alan Batey, prezydent GM North America. „Wierzymy, że nasze umiejętności inżynieryjne w połączeniu z danymi od tysięcy klientów pozwalają nam dostarczyć najzdolniejszy pojazd typu plug-in w branży.”
Technologia i osiągi modelu Volt 2016 są wspierane przez design łączący wyrzeźbione, muskularne proporcje z efektywnością aerodynamiczną oraz całkowicie nowym wnętrzem, które pomieści pięciu pasażerów i oferuje ulepszoną funkcjonalność.
Wszystko, od ładowania baterii po sprawdzanie poziomu naładowania, zaprojektowano z myślą o łatwiejszej obsłudze.
„Zgodnie z niezależnymi badaniami, właściciele Volta są najbardziej zadowoleni w branży i to oni byli naszym kompasem podczas opracowywania modelu nowej generacji,” powiedział Batey.
Najważniejsze cechy modelu Volt 2016:
- Nowa jednostka napędowa z dwoma silnikami jest o 12 procent bardziej efektywna i lżejsza o 100 funtów (45 kg) niż jednostka pierwszej generacji
- Dwusilnikowy design umożliwia o 19 procent mocniejszą akcelerację z zera do 30 mph
- Pojemność baterii wzrosła do 18.4 kWh przy użyciu 192 ogniw (96 mniej niż w obecnej generacji), a waga zmniejszyła się o ponad 20 funtów
- Funkcja Regen on Demand™ umożliwia kierowcy kontrolę nad regeneracją energii za pomocą wygodnego pedału z tyłu kierownicy
- Nowy silnik o pojemności 1.5L, zaprojektowany do korzystania z regularnego paliwa nieoskrobanego, oferuje szacowaną przez GM łączną efektywność paliwową wynoszącą 41 mpg (ocena EPA w toku)
- Silniejsza struktura nadwozia i cichsza jazda
- Nowy system hamulcowy z ulepszoną wydajnością i połączeniem hamowania regeneracyjnego
- Nowe, pięcioosobowe siedzenia z dostępnością podgrzewanych tylnych siedzeń
- Możliwość ładowania w oparciu o lokalizację
- 120V przenośny zestaw kabli ma prostszy, kompaktowy design z wygodniejszym miejscem do przechowywania
- Dostępny podświetlany port ładowania
Model Volt 2016 trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2015 roku.
Smuklejszy, sportowy design
Volt 2016 ma całkowicie nowy, muskularny design, który łączy DNA pojazdów sportowych Chevroleta inspirowane doskonałością aerodynamiczną uzyskaną w tunelu aerodynamicznym.
Nowe elementy, w tym aktywne żaluzje grilla, pomagają zrównoważyć design z efektywnością.
Dynamiczny kształt Volta inspirowany jest wysportowanymi sylwetkami sportowców oraz naturalnymi kształtami wiatrem modelowanych piasków, z rzeźbionymi bokami nadwozia i błotnikami, które płynnie przechodzą w maskę. Wygląd przodu zachowuje charakterystyczną tożsamość Volta, z jasnymi górnymi i dolnymi padami grilla.
Większa dbałość o szczegóły w projektowaniu, materiały i kolory nadają mu bardziej nowoczesny i luksusowy wygląd. Zawiera także charakterystyczny znak Volta na górnych przednich drzwiach, który przenosi jedno z oznakowań modelu pierwszej generacji.
Wewnątrz, nowy Volt pomieści pięciu pasażerów. Świeże kolory emanować będą zapraszającą, ekskluzywną atmosferą – dopełnioną niebieskim ambientowym oświetleniem – podczas gdy elementy sterujące są łatwiej dostępne i prostsze w obsłudze.
Volt zachowuje swoje podwójne wyświetlacze cyfrowe z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej ośmiu cali w zestawie wskaźników, aby przekazać informacje kierowcy. Dodatkowy ekran dotykowy o przekątnej ośmiu cali w centralnym panelu sterowania kontroluje system Chevrolet MyLink.
Mniej ikon na środkowym panelu sprawia, że obsługa jest łatwiejsza. Oddzielne pokrętła i przyciski do kontroli klimatu pod centralnym wyświetlaczem umożliwiają czytelną i wygodną obsługę.
Nowy system napędowy Voltec
Całkowicie nowy, drugiej generacji system napędowy Voltec dla elektrycznych pojazdów o wydłużonym zasięgu (EREV) jest siłą napędową, która zwiększa całkowity zasięg jazdy na prąd, efektywność i moc akceleracji modelu Volt 2016. Opracowano go na podstawie zachowań kierowców pierwszej generacji Volta.
„Właściciele Volta wykonują ponad 80 procent swoich podróży bez użycia kropli benzyny i mówią nam, że kochają doświadczenie jazdy elektrycznej. Umieszczenie tego doświadczenia w centrum rozwoju nowego systemu Voltec pomogło nam poprawić zasięg, jednocześnie sprawiając, że nowy Volt jest bardziej przyjemny w prowadzeniu,” powiedział Andrew Farah, główny inżynier pojazdu. „Ustanowiliśmy precedens, gdy oryginalny system napędowy Voltec miał swoją premierę, a ta najnowsza wersja stawia poprzeczkę technologii EV jeszcze wyżej.”
System Voltec obejmuje baterię, jednostkę napędową, silnik wydłużający zasięg oraz elektronikę mocy.
Technologia baterii, która jest liderem w branży, została przekształcona dla następnej generacji Volta. Model 2016 będzie korzystał z systemu baterii o pojemności 18.4 kWh z nową chemią ogniw opracowaną wspólnie z LG Chem. Choć całkowita pojemność magazynowania systemu wzrosła, liczba ogniw zmniejszyła się z 288 do 192 w wyniku nowej chemii. Ogniwa są umiejscowione niżej w pakiecie, co poprawia środek ciężkości, a całkowita masa pakietu jest lżejsza o 21 funtów (9.8 kg).
Tak samo jak system baterii, dwusilnikowa jednostka napędowa nowego Volta zapewnia większą efektywność i wydajność oraz redukcję hałasu i wibracji. Jednostka napędowa działa o 12 procent efektywniej i waży o 100 funtów (45 kg) mniej niż obecny system.
Oba silniki działają razem w większej liczbie scenariuszy jazdy, zarówno w trybie elektrycznym, jak i w trybie wydłużonego zasięgu. Możliwość korzystania z obu silników przyczynia się do 19-procentowej poprawy akceleracji elektrycznej z zera do 30 mph (2.6 sekundy) oraz 7-procentowej poprawy z zera do 60 mph (8.4 sekundy). Inżynierowie GM zaprojektowali silniki elektryczne Voltec tak, aby używać znacznie mniej rzadkich materiałów. Jeden z silników nie wykorzystuje magnesów z rzadkich ziem.
Wygodniejsze ładowanie na podstawie lokalizacji
Korzystając z rzeczywistych doświadczeń dzisiejszych właścicieli Volta, Chevrolet uczynił system ładowania w nowym Volcie bardziej komfortowym dla klientów, aby mogli łatwiej ładować baterię i sprawdzać poziom naładowania.
Ładowanie na podstawie lokalizacji GPS
„Właściciele będą teraz mogli ustawiać preferencje ładowania wyłącznie dla ładowania w 'domu’, a pojazd automatycznie dostosuje się do tych ustawień, gdy będzie w 'domu’ na podstawie danych GPS,” powiedział Farah, główny inżynier. „Nowy Volt da właścicielom większą elastyczność w ładowaniu na ich warunkach i ułatwi ładowanie publiczne.”
Dzięki temu właściciele będą mogli wstępnie ustawić poziom ładowania 120V (osiem amperów lub 12 amperów) oraz określić, czy chcą ładować natychmiast, ustawić czas wyjazdu na każdy dzień tygodnia lub ustawić czas wyjazdu oraz harmonogram taryfowy, aby ładować tylko w godzinach poza szczytem. Te ustawienia będą musiały być zaprogramowane tylko raz, a Volt automatycznie zastosuje je, gdy pojazd powróci do lokalizacji domowej.
Nowe, bardziej intuicyjne wskaźniki stanu ładowania
Nowy Chevrolet Volt ułatwia właścicielom potwierdzanie, że ich Volt jest ładowany oraz ocenia poziom naładowania. Nowy system statusu zawiera specjalnie zaprojektowany dźwięk, który wskazuje, kiedy ładowanie się rozpoczęło, z dodatkowymi tonami dla opóźnionego ładowania. Nawet wskaźnik sam otwiera drzwi portu ładowania po odłączeniu, ale przed wejściem do pojazdu.
Rzut oka przez przednią szybę pozwoli dostrzec zaktualizowane światło wskaźnika stanu ładowania na szczycie panelu wskaźników, które pokaże przybliżony poziom naładowania za pomocą serii błysków. Dostępny podświetlany port ładowania ułatwia podłączenie po zmroku.
Udoskonalenia przenośnego zestawu kabli
Nowy przenośny zestaw kabli 120V ma prostszy, kompaktowy design z bardziej wygodnym miejscem do przechowywania. Pojemnik na kable znajduje się teraz po lewej stronie tylnej przestrzeni ładunkowej Volta, nad podłogą ładunkową, co poprawia dostępność.
Funkcje bezpieczeństwa
Nowy Chevrolet Volt oferuje nowe standardowe i dostępne funkcje bezpieczeństwa, które współpracują z całkowicie nową strukturą nadwozia, aby zapewnić możliwość unikania wypadków i ochrony pasażerów. Najważniejsze cechy to:
Standardowa kamera tylna
Dziesięć standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera przedniego
Dostępne aktywne funkcje bezpieczeństwa oferujące asystenta utrzymania pasa z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, alert w martwym polu z ostrzeżeniem o zmianie pasa, alert o krzyżującym się ruchu tylnym, alert o kolizji z przodu z wskaźnikiem odległości oraz automatyczne hamowanie z przodu i zaawansowaną asystę parkowania z półautomatycznym parkowaniem równoległym
Zwiększone wykorzystanie stali wysokowytrzymałej w całej strukturze nadwozia poprawia wytrzymałość i redukuje wagę
Bardziej efektywne ścieżki obciążeniowe w ramie, a także wzmocnione struktury panelu bocznego oraz wzmocnienia struktury
Nowe, aktywne technologie bezpieczeństwa i ulepszenia strukturalne opierają się na dziedzictwie Volta w zakresie bezpieczeństwa, które obejmuje pięciogwiazdkową ocenę w programie oceny nowych samochodów przeprowadzonym przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla obecnego modelu.
Produkcja
GM inwestuje 435 milionów dolarów w produkcję nowej generacji Chevroleta Volta w zakładzie montażowym Detroit-Hamtramck oraz w zakładzie montażowym baterii w Brownstown (Michigan), gdzie produkowana jest bateria litowo-jonowa.
Nowa jednostka napędowa będzie produkowana w zakładzie Powertrain GM w Warren (Michigan), a silnik 1.5L będzie produkowany w zakładzie silnikowym GM w Toluca (Meksyk) przez pierwszy rok produkcji, a następnie przeniesie się do zakładu silnikowego w Flint (Michigan).