W ramach swojego planu restrukturyzacji, Chrysler wprowadził linię 200 jako następcę modelu Sebring, co zafundowało segmentowi średniej wielkości sedanów świeżą energię.
Nie było tajemnicą, że pod efektowną karoserią kryje się starsza platforma z Mitsubishi z 2006 roku. Na szczęście była to dobra konstrukcja, która znalazła zastosowanie także w większych pojazdach, takich jak Dodge Journey. Poza tym nowa nazwa pomogła klientom zrozumieć, że model 200 jest mniejszym bratem flagowego modelu 300.
Z przodu samochód miał opływowe reflektory o zakrzywionych liniach i ostrych krawędziach. Chromowana, odwrócona trapezoidalna atrapa grilla przypominała niektóre starsze modele Chryslera sięgające lat 40. Z boku, zaokrąglony dach zachował ten sam kształt co w modelu Sebring, w tym grube słupki C, które były krytykowane za ograniczoną widoczność z tyłu.
Wnętrze ozdobiono panelem z trzema wskaźnikami pod zaokrągloną konstrukcją zegarów. Stylowy zegar analogowy zajmował czołową pozycję na centralnej konsoli, pomiędzy kratkami wentylacyjnymi, podczas gdy ekran infotainment uConnect znalazł się na średniej wysokości. Pokrętła miały podobny kształt do tych znanych z kilku modeli Fiata, co nie było najlepszą wiadomością, ale dopóki włoska marka nie została sprzedana na amerykańskiej ziemi, klienci tego nie zauważali.
Pod maską producent zainstalował dwa silniki połączone standardowo z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Ta tańsza i mniej wydajna wersja oferowała 173 KM, co wystarczało do zapewnienia dobrych osiągów.
Chrysler wprowadza nowego Chryslera 200, średniej wielkości sedana. Oferując klientom wyjątkowe rzemiosło wewnątrz i na zewnątrz, wyrafinowane i dynamiczne wrażenia z jazdy, innowacyjną technologię, mnóstwo standardowych funkcji bezpieczeństwa oraz niezwykły poziom wyposażenia standardowego, nowy Chrysler 200 to ekscytująca alternatywa dla klientów, którzy cenią zarówno styl, jak i substancję, wszystko to w zaskakującej cenie.
Praktycznie każdy system w tym sedan jest nowy lub ulepszony w 2011 roku, nadając Chryslerowi 200 własną tożsamość i miejsce w silnie konkurencyjnym segmencie średniej wielkości sedanów. Ulepszenia zewnętrzne i blacharskie obejmują: przednie i tylne zderzaki oraz błotniki, grill z nowym znakiem marki Chrysler, nową maskę, rurkę świetlną LED w przednich reflektorach, nową klapę bagażnika i lusterka zewnętrzne, nowe reflektory projekcyjne oraz lampy przeciwmgielne, nowe lampy tylnie LED oraz światło stopu montowane wysoko na klapie.
„Dzisiejszy klient jest bardziej świadomy i oczekuje, że ich pojazd również będzie inteligentny. Chcą piękna połączonego z substancją,” powiedział Olivier Francois, Prezydent i CEO – marka Chrysler, Chrysler Group LLC. „Nowy Chrysler 200 zapewnia niezawodność, możliwości, komfort, bezpieczeństwo, oszczędność paliwa i styl – piękno i substancję.”
Nowy Chrysler 200 z 2011 roku oferuje kierowcom zwinne i pewne prowadzenie w każdych warunkach, niezależnie od tego, czy to codzienny dojazd do pracy, weekendowa przygoda na krętych drogach, czy wypad z rodziną i przyjaciółmi. Praktycznie każda część zawieszenia została dostosowana lub przeprojektowana na rok 2011, w tym 26 z 30 tulei zawieszenia. Geometria zawieszenia została całkowicie przeprojektowana. Szerokość toru została zwiększona o cal, szerokość opon wzrosła z 215 do 225 mm, a Chrysler 200 został obniżony o 12 mm z przodu i 6 mm z tyłu, aby uzyskać niższy, szerszy i bardziej stabilny wygląd.
Klienci będą pewnie prowadzić Chryslera 200 i odczują mniejsze przechyły nadwozia, redukcję drgań pojazdu na nierównych nawierzchniach, lepszą izolację na trudnych drogach, lepszą precyzję kierowania oraz zwiększoną przyczepność dzięki nowym oponom premium.
Nowa i ulepszona oferta silnikowa również przyczynia się do doświadczeń z jazdy nowym sedanem 200. Chrysler 200 z 2011 roku jest oferowany z sprawdzonym silnikiem 2.4-litrowym, który został przestrojony i teraz współpracuje z nową, sześciobiegową skrzynią biegów, zapewniając wyjątkowo przyjemne i oszczędne doświadczenia z jazdy. Nowy sedan 200 napędzany silnikiem 2.4-litrowym I-4 generuje moc 173 koni mechanicznych i 166 lb-ft momentu obrotowego. Dostępny nowy silnik V-6 Pentastar o pojemności 3.6 litra zapewnia jeszcze bardziej ekscytujące doświadczenie z jazdy, oferując klientom najlepsze z obu światów – moc V-6 w swojej klasie oraz wyjątkową oszczędność paliwa. Nowy silnik V-6 Pentastar o pojemności 3.6 litra generuje moc 283 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego, a jego współczesna skrzynia biegów 62TE to sześciobiegowa jednostka. Dla klientów szukających wartości, silnik 2.4-litrowy World Gas Engine jest również dostępny z sprawdzoną, czterobiegową skrzynią automatyczną.
Wyciszenie kabiny zostało ulepszone, co skutkuje jedną z najcichszych kabin w segmencie, pozwalając pasażerom cieszyć się swoimi rozmowami, w dużej mierze wolnymi od hałasu zewnętrznego. Zredukowano hałas, wibracje i twardość (NVH), a dodano 45 nowych materiałów wygłuszających, w tym akustyczną szybę przednią, laminowane szyby boczne, które zazwyczaj znajdują się tylko w pojazdach droższych, nowe materiały pochłaniające dźwięk w całym pojeździe oraz nowy system mocowania silnika w trzech punktach dla 2.4-litrowego silnika World Gas Engine, co zapewnia lepszą jakość dźwięku i izolację.
Nowa blacha i zewnętrzny design podkreślają czyste powierzchnie i smukłe linie. Nowy, bardziej rzeźbiony przód charakteryzuje się nowym, charakterystycznym grillem marki Chrysler oraz nowym znakiem marki Chrysler z skrzydłami. Nowa maska, nowy przedni zderzak, nowe reflektory projekcyjne i reflektory przeciwmgielne dopełniają nowego wyglądu Chryslera 200. Nowa tylna klapa bagażnika, tylna osłona, lusterka zewnętrzne, nowe lampy tylnie LED oraz LED-owe światło stopu montowane wysoko kończą transformację.
W zupełnie nowym wnętrzu na rok 2011, klienci wejdą w świat rzemiosła, wyposażenia i komfortu, który jest światowej klasy. Całkowicie nowa deska rozdzielcza, obramowania, tarcza wskaźników i nowy kierownica Chryslera przekształcają miejsce kierowcy w elegancką atmosferę. Ulepszone siedzenia z nowym designem, który zawiera dodatkowy materiał poduszkujący i zmienioną geometrię sprężyn oraz nowe materiały skórzane i materiałowe, otaczają kierowcę i pasażera. Projektanci stworzyli nowego Chryslera 200 z 2011 roku z nowymi „miękkimi” podłokietnikami i deską rozdzielczą oraz nowymi, premium wykończeniami wnętrza w miejscach, które są nie tylko przyjemne w dotyku, ale również estetyczne. Nowe otwory wentylacyjne i grzewcze w desce rozdzielczej oferują lepszy design i funkcjonalność, dopełniając pięknie wykończone wnętrze.
Nowy Chrysler 200 oferuje klientom innowacyjne funkcje, które pomagają pozostać w kontakcie i sprawiają, że jazda to coś, na co warto czekać. Funkcje obejmują nowe ambientowe oświetlenie wnętrza oraz nową kierownicę marki Chrysler z zintegrowanymi przyciskami, które umożliwiają kierowcy obsługę radia, tempomatu, zestawu głośnomówiącego i innych funkcji pojazdu, jednocześnie trzymając ręce na kierownicy. Kierowcy pozostają w kontakcie dzięki dostępnemu centrum multimedialnemu z poleceniami głosowymi, które jest łatwe w obsłudze i oferuje radio, SIRIUS Satellite Radio, 30-gigabajtowy dysk twardy, łączność z iPod®-em, możliwość transmisji muzyki i system nawigacji z SIRIUS Travel Link, który dostarcza informacji w czasie rzeczywistym.
Bogata oferta standardowych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń nowego Chryslera 200 z 2011 roku zapewnia klientom spokój ducha w przystępnej cenie. Standardowe funkcje bezpieczeństwa sedana 200 obejmują: zaawansowane poduszki powietrzne dla pasażera z przodu, aktywne zagłówki, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), boczne poduszki powietrzne przednich siedzeń, poduszki powietrzne kurtynowe, czterokołowy układ hamulcowy z ABS, elektroniczną kontrolę trakcji, system mocowania fotelików dziecięcych LATCH oraz dostępny system rozpoznawania głosu Uconnect®.
Sedan Chrysler 200 z 2011 roku jest dostępny w czterech różnych wersjach w Stanach Zjednoczonych. Modele Chrysler 200 LX, 200 Touring, 200 Limited i 200 S (dostępny później) są pełne stylu, innowacyjnych funkcji i dynamicznych wrażeń z jazdy w zaskakującej cenie.
Segment standardowych średniej wielkości sedanów jest największym segmentem pojazdów w Stanach Zjednoczonych, z ponad 1,6 miliona sprzedanych pojazdów w 2009 roku. Nowy Chrysler 200 z 2011 roku jest unikalnie pozycjonowany jako ekscytująca alternatywa dla klientów, którzy pragną zarówno stylu, jak i substancji, wszystko to w zaskakującej cenie.