Model 200 został wprowadzony w trudnym okresie dla amerykańskiej marki. W tym samym roku włoski producent samochodów FIAT odkupił akcje Chryslera, które były w posiadaniu amerykańskiego skarbu państwa.
Odświeżenie modelu Sebring było konieczne, aby przywrócić nazwisko Chrysler na okładkach magazynów. Amerykański gigant motoryzacyjny znajdował się na kolanach, a każda sprzedana sztuka była istotna w kontekście pokrycia wielomiliardowego zadłużenia. Linia 200, wraz z wersją kabrioletu, pojawiła się w odpowiednim momencie. Jednak od momentu podpisania umowy z FIAT-em w lipcu 2011 roku, stało się jasne, że samochód został zaprojektowany i przebudowany przez amerykański zespół.
Zewnętrzny design był elegancki i klasyczny. Nie wyglądał na przestarzały jak Sebring, a wyraźne reflektory LED do jazdy dziennej były mile widzianą poprawą. Kratka chłodnicy z chromowanymi poziomymi szczelinami pochodziła z wersji sedan. Po bokach panele drzwiowe były stylizowane i tworzyły ładną wznoszącą się linię ku tyłowi pojazdu. Dach materiałowy można było elektrycznie złożyć w ciągu 27 sekund. Nie był to najlepszy czas na rynku, ale był akceptowalny.
Wnętrze oferowało prawdziwe miejsca dla czterech dorosłych osób, nawet przy zamkniętym dachu. Starannie wykonane wskaźniki i klasyczny wygląd analogowego zegara na centralnej konsoli dodawały elegancji samochodowi. Choć do produkcji nie użyto drogich materiałów, sprytne wzornictwo poprawiło odczucia związane z autem.
Pod maską producent zamontował dwie wersje silników o pojemności 2.4 i 3.6 litra. Pierwsza pochodziła z modelu Sebring i standardowo była sparowana z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, z opcją 6-biegowej. Druga była nową jednostką Pentastar, która standardowo była sparowana z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Chrysler prezentuje nowego kabrioletu 2011 Chrysler 200, który oferuje klientom doświadczenie jazdy na świeżym powietrzu, cechujące się eleganckim rzemiosłem zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, radosnym, a jednocześnie wyrafinowanym stylem jazdy, innowacyjną technologią, bogatą ofertą standardowych funkcji bezpieczeństwa oraz niezwykłym poziomem standardowego wyposażenia. 2011 Chrysler 200 Convertible to ekscytująca alternatywa dla klientów, którzy pragną korzyści z coupe oraz prawdziwej wolności na świeżym powietrzu, jaką daje kabriolet, a to wszystko w zaskakującej cenie.
Przeprojektowany i unowocześniony na 2011 rok, Chrysler 200 Convertible wyróżnia się w standardowym segmencie jako prawdziwy kabriolet średniej wielkości, który komfortowo pomieści 4 dorosłych pasażerów, a także posiada wystarczającą ilość miejsca w bagażniku, nawet gdy dach jest złożony. Klienci mogą wybierać między dwoma automatycznie lądującymi dachami: stalowym dachem sztywnym w kolorze nadwozia lub materiałowym dachem, które można złożyć jednym przyciskiem na pilocie.
Dzięki nowemu designowi nadwozia, udoskonalonym właściwościom jezdnym dzięki ulepszonemu zawieszeniu, nowemu wydajnemu układowi napędowemu, a także funkcjom bezpieczeństwa, które są standardem w każdym modelu, oraz pięknie wykonanym, całkowicie nowym wnętrzu, 200 Convertible stoi samotnie w segmencie dla klientów, którzy pragną wiatru we włosach i słońca na twarzy.
„Niebo jest granicą z nowym Chrysler 200 Convertible, oferującym klientom stylowy design oraz najwięcej miejsca we wnętrzu w swoim segmencie, z komfortowym miejscem dla czterech dorosłych oraz dużą ilością miejsca na bagaż w bagażniku, nawet gdy dach jest złożony,” powiedział Olivier Francois, CEO – Chrysler Brand, Chrysler Group LLC. „Nowy 200 Convertible oferuje znakomite właściwości jezdne, nowy wygląd zewnętrzny, całkowicie nowe, pięknie wykonane wnętrze oraz bogaty zestaw standardowego wyposażenia.”
Nowy projekt nadwozia oraz aktualizacje blacharskie na 2011 rok obejmują: przednie i tylne zderzaki oraz błotniki, kratkę z nowym logo Chryslera, nową maskę, akcenty w postaci LED w przednich reflektorach, tylnej pokrywie oraz lusterkach, nowe reflektory projekcyjne i światła przeciwmgielne, nowe tylne światła LED oraz LED-owe światło stopu zamontowane wysoko.
2011 Chrysler 200 Convertible zapewnia kierowcom radość i pewność podczas jazdy w różnych warunkach, niezależnie od tego, czy jest to dojazd do pracy, czy weekendowa przygoda na malowniczych drogach. Praktycznie każda część zawieszenia została dostosowana lub zaprojektowana na nowo na 2011 rok, w tym 22 z 28 przegubów zawieszenia. Geometria zawieszenia została całkowicie przeprojektowana. Szerokość toru zwiększyła się o cal, szerokość opon wzrosła z 215 do 225 mm, a Chrysler 200 obniżono o 12 mm z przodu i 6 mm z tyłu, co daje niższy, szerszy, bardziej solidny wygląd.
Klienci będą jeździć z pewnością w Chrysler 200 Convertible i doświadczą mniejszego przechyłu nadwozia, zmniejszonego drżenia pojazdu na nierównych nawierzchniach, lepszej izolacji na wyboistych drogach, lepszej precyzji kierownicy oraz lepszego odczucia kierownicy i zwiększonej przyczepności dzięki nowym oponom premium.
Nowa i ulepszona oferta napędów również przyczynia się do wrażeń z jazdy nowym 200 Convertible. 2011 Chrysler 200 Convertible oferowany jest z nowym silnikiem 3.6-liter Pentastar V-6, który zapewnia ekscytujące doświadczenie jazdy, oferując klientom to, co najlepsze z obu światów – doskonałą moc V-6 i wyjątkową oszczędność paliwa. Nowy silnik 3.6-liter Pentastar V-6 generuje 283 KM i 260 lb-ft momentu obrotowego, a jego zaletą jest 62TE sześciobiegowa skrzynia biegów. Klasa oszczędności paliwa oceniana jest na 19 mpg w mieście i 29 mpg na autostradzie. Sprawdzony 2.4-liter World Gas Engine został dostosowany i teraz współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów, co gwarantuje radosne i efektywne doświadczenia z jazdy. 200 Convertible z silnikiem 2.4-liter I-4 generuje 173 KM i 166 lb-ft momentu obrotowego oraz ma ocenę ekonomiczności paliwowej od EPA na poziomie 18 mil na galon (mpg) w mieście i 29 mpg na autostradzie.
Całkowicie nowe wnętrze na 2011 rok pozwala klientom poczuć się w luksusie, z jakością wykonania i wygodą na światowym poziomie. Całkowicie nowa, jednolita deska rozdzielcza, obramowania, tarcza wskaźników oraz kierownica Chryslera przekształcają fotel kierowcy w elegancką atmosferę. Ulepszane fotele posiadają nową konstrukcję, która uwzględnia dodatkowy materiał tłumiący oraz zmienioną geometrię sprężyn, a także nowe materiały skórzane i materiałowe oraz elektrycznie regulowane fotele kierowcy i przedniego pasażera w sześciu kierunkach, które otulają kierowcę i pasażera. Projektanci stworzyli nowego Chryslera 200 z nowymi „miękkimi” podłokietnikami oraz deską rozdzielczą i nowymi, luksusowymi wykończeniami wnętrza, które są nie tylko przyjemne w dotyku, ale także estetyczne. Nowe otwory wentylacyjne w desce rozdzielczej oferują poprawiony design i funkcjonalność, a także dopełniają pięknie wykonaną przestrzeń wewnętrzną.
Nowy Chrysler 200 Convertible oferuje klientom innowacyjne funkcje, które pozwalają im pozostać w kontakcie i sprawiają, że jazda staje się przyjemnością. Wśród funkcji znajdują się nowe nastrojowe oświetlenie wnętrza oraz nowa kierownica Chryslera z zintegrowanymi kontrolkami, które pozwalają kierowcy obsługiwać radio, tempomat, telefon w trybie głośnomówiącym oraz inne funkcje pojazdu, trzymając ręce na kierownicy. Kierowcy pozostają w kontakcie dzięki dostępnemu centrum multimedialnemu z komendą głosową, które jest łatwe w użyciu oraz oferuje SIRIUS Satellite Radio, radio HDD/CD/DVD/MP3 o pojemności 30 GB z SIRIUS Travel Link, który dostarcza informacji w czasie rzeczywistym.
Z każdą funkcją bezpieczeństwa i zabezpieczeń dostępną w standardzie w nowym 2011 Chrysler 200 Convertible, klienci otrzymują spokój ducha w przystępnej cenie. Standardowe funkcje bezpieczeństwa 200 Convertible obejmują: zaawansowane poduszki powietrzne dla pasażera z przodu w wielostopniowym układzie, boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach przednich, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z asystą hamowania i kontrolą trakcji, czterokołowe hamulce przeciwblokujące (ABS), system Brake Override, aktywne zagłówki w fotelach przednich, system mocowania fotelików dziecięcych Lower Anchors and Tethers for Children (LATCH), zdalny kluczyk z podświetleniem, immobilizator SentryKey oraz alarm zabezpieczający.
2011 Chrysler 200 Convertible dostępny jest w trzech różnych wersjach w Stanach Zjednoczonych – modelu Chrysler 200 Convertible Touring, modelu 200 Convertible Limited oraz modelu 200 Convertible S (dostępny później). Wszystkie łączą styl, bezpieczeństwo, innowacyjne funkcje i dynamiczne doświadczenie jazdy na świeżym powietrzu w zaskakującej cenie.
Model Chrysler 200 Convertible Touring ma sugerowaną cenę detaliczną producenta (MSRP) wynoszącą 26 445 USD, nie wliczając 750 USD za transport.
Model Chrysler 200 Convertible Limited ma sugerowaną cenę detaliczną producenta (MSRP) wynoszącą 31 240 USD, nie wliczając 750 USD za transport.
Standardowy segment specjalistyczny w USA średnio sprzedaje około pół miliona coupe i kabrioletów rocznie. Nowy Chrysler 200 z 2011 roku zajmuje wyjątkową pozycję jako ekscytująca alternatywa dla klientów, którzy chcą prawdziwego kabrioletu średniej wielkości, który komfortowo pomieści 4 dorosłych osób i ma wystarczająco dużo miejsca w bagażniku, nawet kiedy dach jest złożony.
2011 Chrysler 200 Convertible dostępny jest w następujących kolorach nadwozia: Blackberry Pearl Coat, Bright Silver Metallic, Deep Cherry Red Crystal Pearl Coat, Bright White Pearl Coat, Black, Sapphire Crystal Metallic Clear Coat lub Tungsten Silver Metallic Clear Coat (dostępny później).
Nowy Chrysler 200 Convertible z 2011 roku zadebiutuje w amerykańskich salonach sprzedaży na wiosnę 2011 roku. Chrysler 200 Convertible oraz sedan produkowane są w zakładzie montażowym Sterling Heights w Michigan.
Smukły, nowoczesny design zewnętrzny, pięknie wykonane wnętrze – niebo jest granicą
Miłośnicy kabrioletów, którzy pragną przyjemności jazdy i wolności na świeżym powietrzu, ale chcą również praktyczności pojazdu na wszystkie pory roku i doceniają elegancki styl coupe, znajdą odpowiedź na swoje potrzeby w nowym Chrysler 200 Convertible z 2011 roku. 200 Convertible zapewnia komfortowe miejsca dla czterech dorosłych pasażerów oraz dużą przestrzeń bagażową, nawet przy złożonym dachu. Klienci mają do wyboru dach materiałowy lub sztywny składany.
Wyrafinowanie i elegancja są ucieleśnione w nowym Chrysler 200 Convertible z 2011 roku. Z nową estetyką designu, nowymi elementami blacharskimi, czystymi i smukłymi powierzchniami oraz wspaniałymi liniami, zewnętrzna część pojazdu kontynuuje nowy kierunek projektowania marki Chrysler.
„Osiągalna elegancja była na czołowej pozycji podczas projektowania nowego Chrysler 200 Convertible,” powiedział Brandon Faurote, szef projektowania Chryslera – Chrysler Group LLC. „Z jego nowym wnętrzem, które charakteryzuje się płynnie zaokrąglonymi powierzchniami i zmysłowymi liniami wewnątrz i na zewnątrz, obecni i potencjalni klienci będą pod wrażeniem ogólnego rzemiosła, jakie oferuje nowy 200 Convertible.”
Nowy design jest natychmiast zauważalny dzięki nowemu, rzeźbionemu przedniemu zderzakowi i masce. Rzeźbiony zderzak posiada nową, wyrazistą kratkę marki Chrysler, inspirowaną ikoną Chrysler 300, z płynącym chromowanym wykończeniem i nowym charakterystycznym logo w kształcie skrzydła. Nowa maska, przedni zderzak i błotniki są połączone nowymi, charakterystycznymi reflektorami projekcyjnymi, które mają unikalny kształt graficzny oraz świetlną rurkę LED, nadając pojazdowi stylowy i płynny wygląd, który jest zarówno elegancki, jak i wydajny. Nowy, rzeźbiony dolny zderzak podkreśla nowe reflektory przeciwmgielne projekcyjne z jasnymi akcentami. Inspirowany skrzydłem samolotu nad silnikiem odrzutowym, reprezentowanym przez lampy przeciwmgielne, jasne akcenty dodają dramatycznego detalu dolnemu zderzakowi i pięknie pasują do akcentów górnej kratki.
Zmiany zewnętrzne Chryslera 200 Convertible kontynuują z nową tylną pokrywą, która ma chromowany pasek świetlny, wizualnie połączony z nowymi lampami tylnymi LED. Zmiana nowego 200 Convertible kończy nowy tylny zderzak z zintegrowanym kolorowym panelem akcentującym, który ma podwójne chromowane końcówki wydechu. Jasny rzeźbiony akcent, który odzwierciedla wygląd detali przedniego designu, elegancko kończy górną część panelu. Nowe lusterka zewnętrzne mają wspólny wygląd z całkowicie nowymi lusterkami Chrysler 300.
Również nowym pomysłem na 2011 rok jest elegancka, wielošpokesowa 18-calowa aluminiowa felga z polerowanym wykończeniem oraz pięknie zaprojektowaną nakrętką centralną z logo Chryslera. Dodatkowo, widok z boku jest poprawiony dzięki obniżeniu wysokości pojazdu o 12 mm z przodu i 6 mm z tyłu, co wspiera aerodynamikę i właściwości jezdne. Forma i funkcja wciąż współdziałają harmonijnie, szczególnie w tylnej ćwiartce, poprzez poszerzenie toru dla bardziej stabilnego i solidnego wyglądu oraz lepszych cech prowadzenia.
Maksymalizacja komfortu wewnętrznego w całkowicie nowym wnętrzu Chrysler 200 Convertible z 2011 roku to zestaw udogodnień, które obejmują nową, bogato zdobioną deskę rozdzielczą, nowe, większe wskaźniki oraz chromowane obramowania. Nowo zaprojektowana kierownica Chryslera z najwyższej jakości skórą i zintegrowanymi kontrolkami do audio, telefonu oraz kontroli prędkości przekształcają fotel kierowcy w elegancką atmosferę o podwyższonej klasie.
Eksperckie rzemiosło z nowoczesnym akcentem można dostrzec w nowych miękkich podłokietnikach i rzeźbionej, jednoczęściowej desce rozdzielczej. Nowe wykończenia punktów stykowych są przyjemne dla zmysłów. Klienci zauważą eleganckie nowoczesne linie designu w całym wnętrzu, podkreślone przez płynnie prowadzącą linię cech, która biegnie wzdłuż deski rozdzielczej po stronie pasażera. Nowy, elegancki temat wzornictwa przechodzi także na nowe panele drzwiowe, minimalizując dekoracyjne wykończenia, a zamiast tego koncentrując się na pięknie zaprojektowanych i wykonanych materiałach.
Zintegrowany w środkowej konsoli jest charakterystyczny zegar marki Chrysler, który został zreinterpretowany z klasycznymi i nowoczesnymi kątami oraz osadzony w chromie. Ta unikalna realizacja przenosi się na chromowane wentylatory, które oferują poprawiony design i funkcjonalność.
Realizacja designu z deski rozdzielczej przechodzi do konsoli centralnej, która zapewnia większą przestrzeń do przechowywania i podświetlane uchwyty na kubki.
Nowo zaprojektowane fotele zostały ulepszone o nowe materiały skórzane i materiałowe. Zwiększona ilość poduszki i zmieniona geometria sprężyn otulają pasażerów, zapewniając komfort i wsparcie, które sprawdzają się w każdej sytuacji, niezależnie od tego, czy są to zakręty na górskich drogach czy leniwa przejażdżka w niedzielę.
2011 Chrysler 200 Convertible dostępny jest w następujących kolorach nadwozia: Blackberry Pearl Coat, Bright Silver Metallic, Brilliant Black Crystal Pearl Coat, Deep Cherry Red Crystal Pearl Coat, Bright White Pearl Coat, Black, Sapphire Crystal Metallic Clear Coat lub Tungsten Silver Metallic Clear Coat (dostępny później).
Na rok 2011, materiałowy dach dostępny jest w kolorze Pebble Beige lub czarnym. Retrakcyjny hardtop, w kolorze nadwozia.
Wybory wnętrza dla 2011 Chrysler 200 Convertible to czarny lub czarny z jasnym beżowym odcieniem, dostępne w materiałach lub skórze.
Zaprojektowane, aby zapewnić kierowcom ekscytujące doświadczenie jazdy na świeżym powietrzu
Od podstaw, nowy 2011 Chrysler 200 Convertible został przeprojektowany i ulepszony, aby zapewnić doskonały amerykański design i inżynierię, z propozycją wartości, która przekracza oczekiwania. Nowa architektura podwozia zapewnia światowej klasy wydajność prowadzenia, hamowania i precyzyjne kierowanie, z maksymalną przyczepnością i kontrolą. Nowe układy napędowe oferują znakomitą moc V-6 oraz wyjątkową oszczędność paliwa. 2011 Chrysler 200 Convertible to ekscytująca alternatywa, która oferuje klientom elegancki design oraz pięknie wykończone, przestronne wnętrze, które komfortowo pomieści cztery osoby dorosłe.
„Nowy Chrysler 200 Convertible korzysta z niedawno wprowadzonego, przeprojektowanego sedana 200,” powiedział Ben Winter, kierownik linii pojazdów – Chrysler Group LLC. „Zastosowaliśmy te same zasady, które stosowaliśmy w sedanie, aby przeprojektować 200 Convertible. Efektem jest nowy Chrysler 200 Convertible, samochód, który zapewnia radosne, wyrafinowane, responsywne doświadczenie jazdy z dużą przestrzenią wewnętrzną i stylem, któremu nikt nie dorówna.”
Chrysler 200 Convertible otrzymał nową ofertę silnikową na 2011 rok, z wyborem nowego silnika 3.6-liter Pentastar V-6, który generuje 283 KM i 260 lb-ft momentu obrotowego oraz oferuje 19 mpg w mieście i 29 mpg na autostradzie, lub sprawdzonego silnika 2.4-liter World Gas Engine, który generuje 173 KM i 166 lb-ft momentu obrotowego oraz ma ocenę ekonomiczności paliwowej od EPA na poziomie 18 mpg w mieście i 29 mpg na autostradzie. Oba silniki są połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów 62TE.
Pewne i radosne doświadczenie jazdy wynikiem znaczących ulepszeń zawieszenia
2011 Chrysler 200 Convertible cechuje się poprawionym doświadczeniem prowadzenia na każdym poziomie, z niemal każdym systemem w zawieszeniu, który został przeprojektowany lub dostosowany, w tym 22 z 28 elementów zawieszenia. Zmiany te prowadzą do zauważalnych popraw w jeździe, rutynowym prowadzeniu i w razie potrzeby manewrach awaryjnych.
Właściwości jezdne zostały podniesione do światowej klasy poziomu poprzez poprawę kontroli nad nadwoziem, zmniejszenie drgań pojazdu oraz poprawę izolacji. Udoskonalenia obejmują:
Udoskonalenia amortyzatorów zawieszenia przy użyciu nowoczesnej technologii zaworów, zapewniające większą kontrolę nad nadwoziem bez pogorszenia komfortu jazdy
Przeprojektowanie izolatorów ramy zawieszenia przedniego, zmniejszające drgania pojazdu na nierównych nawierzchniach i zapewniające bardziej solidne wrażenie na drodze
Przeprojektowanie mocowań amortyzatorów przednich, co prowadzi do poprawy izolacji i zmniejszenia hałasu na szorstkich nawierzchniach
Właściwości prowadzenia nowego 200 Convertible zostały przeprojektowane, co pozwala kierowcom na ekscytujące doświadczenie jazdy w normalnych warunkach.
Kierownica wydaje się bardziej responsywna i precyzyjna, jest większa stabilność przy zmianie pasów, mniej przechyłów nadwozia oraz większa czułość kierownicy, co daje kierowcy pewność i kontrolę
2011 Chrysler 200 Convertible obniżono o 12 mm z przodu i 6 mm z tyłu, co poprawia odpowiedź kierownicy
Ozon kierownicy został dostosowany, a wartości izolatorów wału skrętnego i pośredniego zwiększono, co skutkuje bardziej precyzyjnym odczuciem kierownicy
Geometria została zmodyfikowana, aby zwiększyć tylny kąt nachylenia, poprawiając stabilność zmiany pasa
Wartości sprężyn oraz średnice przedniego i tylnego stabilizatora zostały zwiększone, zmniejszając przechył nadwozia i zwiększając czułość kierownicy
Precyzja kierowania i trwałość zostały poprawione poprzez dostosowanie przegubów tylnego zawieszenia
Przeguby tylnego zawieszenia, w tym przeguby do zmiany i kąta nachylenia oraz sprężyny, zawierają większe przeguby i przeguby kulowe dla większej sztywności bocznej
Nowy design dla tylnych knuckles i większe średnice przegubów zwiększyły wysokość środka obrotu, zyskując na kącie nachylenia i przyczepności, co prowadzi do poprawy reakcji kierownicy i wchodzenia w zakręty
Inżynierowie zajęli się także prowadzeniem podczas manewrów awaryjnych.
Lepsza zdolność w zakrętach oraz precyzyjniejsze kierowanie i stabilność
Zmiany w sprężynach i stabilizatorach, zmiany geometrii oraz zmiany przegubów poprawiają precyzję kierowania i stabilność podczas manewrów awaryjnych
Nowe opony premium zapewniają większą przyczepność i zdolność wchodzenia w zakręty, co skutkuje poprawą dystansu hamowania i wydajności w sytuacjach awaryjnych
Otwieranie dachu w 30 sekund
Zarówno w dachu materiałowym, jak i sztywnym, łatwy w użyciu elektryczny dach kabrioletu składa się w trzech częściach i automatycznie się zamyka. Właściciele mogą złożyć dach jednym przyciskiem na desce rozdzielczej lub przyciskiem na pilocie. Materiałowy dach zajmuje około 27 sekund na otwarcie lub zamknięcie, natomiast sztywny dach złożenie zajmuje 30 sekund. Standardowa automatyczna pokrywa bagażnika estetycznie ukrywa miejsce do przechowywania dachu, gdy dach kabrioletu jest złożony. Zarówno w przypadku dachu sztywnego, jak i materiałowego, bagażnik oferuje dużą ilość łatwo dostępnej przestrzeni do przechowywania.
Inteligentne szkło wie, kiedy opuscic dach
„Inteligentne szkło” chroni uszczelki dachu i okna w 2011 Chrysler 200 Convertible. System działa, obniżając lekko okna, gdy dach kabrioletu jest opuszczany lub gdy drzwi są otwierane lub zamykane. Gdy uchwyt drzwiowy jest pociągnięty, inteligentne szkło 200 Convertible opuszcza okno o 0.4 cala, co umożliwia otwarcie drzwi bez oporu lub uszkodzenia szyby czy uszczelek dachu. Okno pozostaje w tej nieco niższej pozycji, aż do momentu zamknięcia drzwi, kiedy to szkło całkowicie się podnosi, aby w pełni zamknąć szczelinę.
Silnik 3.6-liter Pentastar V-6
Całkowicie nowy silnik 3.6-liter Pentastar V-6 w 200 Convertible oferuje światowej klasy wyrafinowanie oraz efektywność. Silnik 3.6-liter Pentastar V-6 ma zupełnie nową konstrukcję, z podwójnymi wałkami rozrządowymi (DOHC), aluminiowymi kolektorami wydechowymi, polimerowymi osłonami tłoków, kutymi korbowodami oraz aluminiowym blokiem cylindrów w konfiguracji 60 stopni.
Wyrafinowanie było kluczowym celem dla każdego komponentu podczas fazy projektowania silnika i osiągnięto je przy użyciu zaawansowanych technik inżynieryjnych wspomaganych komputerowo. Strukturalnie, obszary dolotowe i wydechowe silnika zaprojektowano tak, aby zapewnić niskie poziomy ogólnego hałasu i osiągnąć konkretne cele jakości dźwięku, które przekraczają wymagania wymagających klientów.
Konstrukcja silnika 3.6-liter V-6 posiada DOHC oraz porty dolotowe i wydechowe o wysokim przepływie, które w połączeniu z zmiennym czasowaniem zaworów za pomocą podwójnego niezależnego fazowania wałków, pozwalają na optymalną efektywność objętościową i spalania w pełnym zakresie prędkości i obciążenia. Skutkuje to wyjątkową, płaską krzywą momentu obrotowego wraz z wysoką specyficzną mocą. Moment obrotowy silnika przekracza 90 procent wartości szczytowej przy 1,600 do 6,400 obr./min, zapewniając klientom znakomitą zdolność do jazdy i responsywność.
Zaprojektowany tak, aby być przyjaznym dla środowiska, silnik 3.6-liter Pentastar V-6 ma konstrukcję wolną od ołowiu oraz przyjazny dla środowiska system filtra oleju z elementem filtra oleju, który można poddać recyklingowi, oraz funkcją bezrozlewową. Dodatkowo, zastosowano zintegrowany chłodnik oleju, aby pomóc w ochronie środowiska poprzez spalanie elementu filtra. Użycie długowiecznych świec żarowych i układu zapłonowego z wysoką energią maksymalizuje żywotność komponentów oraz pomaga zredukować koszty eksploatacji.
Całkowicie nowy silnik 3.6-liter V-6 generuje 283 KM (210 kW) przy 6,350 obr./min oraz 260 lb-ft (353 N•m) momentu obrotowego przy 4,400 obr./min. Silnik Pentastar w 200 Convertible ma ocenę EPA na poziomie 19 mpg w mieście i 29 mpg na autostradzie.
Całkowicie nowy silnik 3.6-liter Pentastar V-6 produkowany jest w zakładzie silnikowym Chrysler Group LLC w Trenton w Michiganie.
Silnik 2.4-liter I-4 World Gas
Sprawdzony silnik 2.4-liter I-4 World Gas Engine dostarcza wartości, mocy oraz efektywności paliwowej. Silnik o pojemności 2.4-litra, I-4, 16-zaworowy, wykonany z aluminium, zapewnia podwójne zmienne czasowanie zaworów, zawory sterujące przepływem kolektora dolotowego, akustyczne pokrywy głowicy cylindrów, podwójne wały balansowe oraz akustyczną miskę olejową. Ten silnik generuje 173 KM (129 kW) oraz 166 lb-ft (225 N•m) momentu obrotowego.
Silnik 2.4-liter I-4 World Gas Engine jest skonstruowany z wysokociśnieniowego, odlewanego aluminiowego bloku z wbudowanymi żeliwnymi wkładkami, odlewanego aluminiowego szkieletu oraz aluminiowej głowicy cylindrów.
2011 200 Convertible oferuje nowy system trójpunktowego mocowania silnika dla silnika 2.4-liter World Gas Engine, co prowadzi do zmniejszenia hałasu, wibracji i szorstkości oraz poprawy dźwięku i izolacji.
Silnik 2.4-liter I-4 World Gas Engine produkowany jest w zakładzie GEMA Chrysler Group LLC w Dundee w Michiganie.
62TE Automatyczna skrzynia biegów
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 62TE została opracowana na bazie możliwości czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów Chrysler Group. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów dodała dwa nowe podstawowe przełożenia oraz dodatkowe przełożenie dla optymalnych osiągów przy wyprzedzaniu na autostradzie. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia szybsze przyspieszenie z miejsca niż cztero- czy pięcio-biegowa skrzynia dzięki wyżej numerowanej wartości przełożenia pierwszego. Bardziej robustna przekładnia z zwiększoną pojemnością momentu obrotowego poprawia osiągi startowe, wymagając mniejszej kontroli nad momentem obrotowym, elektronicznie ograniczając moment dostępny podczas początkowej fazy przyspieszenia z miejsca. Mniejsze odstępy pomiędzy przełożeniami również tworzą płynniejszą, cichszą jazdę, ponieważ prędkość obrotowa silnika nie zmienia się tak często przy każdej zmianie biegów. Dodatkowo większa liczba przełożeń, bardziej odpowiednie przełożenia dla szybszego przyspieszenia oraz niższe całkowite przełożenie zapewniają cichą jazdę i poprawiają oszczędność paliwa przy dużych prędkościach. Przełożenia w sześciobiegowej skrzyni biegów pozwalają silnikowi pracować wydajniej przy niższych prędkościach, co stanowi podstawę dla dynamicznego doświadczenia jazdy.
Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 62TE produkowana jest w zakładzie transmisyjnym Chrysler Group LLC w Kokomo, w Indianie.
Podwójna skrzynia biegów sprzęgła suchego (DDCT) – dostępna później
Silnik z mocnym przyspieszeniem, w połączeniu z większą efektywnością paliwową na autostradzie, to dwa główne atrybuty nowej skrzyni biegów Chrysler Group, sześciobiegowej skrzyni D636 Dual Dry Clutch Transmission (DDCT). Nowa, montowana poprzecznie skrzynia będzie dostępna w modelach Chrysler 200 Touring wyposażonych w silnik 2.4-liter World Gas Engine (dostępna później).
DDCT to pierwsza aplikacja napędowa w pojeździe Chrysler Group w wyniku partnerstwa firmy z Fiatem. Została zaprojektowana specjalnie do lżejszych zastosowań i jest pierwsza w przypadku osobowych samochodów Chrysler Group.
Elektrohydraulicznie aktywowana, sześciobiegowa DDCT ma poprawić efektywność paliwową.
W przeciwieństwie do tradycyjnych sześciobiegowych skrzyń biegów, podwójna skrzynia biegów sprzęgła suchego eliminuje konwerter momentu obrotowego oraz straty pompowania związane z mokrymi sprzęgłami.
DDCT zasadniczo zaprojektowano tak, aby działała podobnie jak manualna skrzynia biegów, z dwoma dyskami sprzęgłowymi napędzanymi niezależnie przez wspólny zespół koła zamachowego. Nieparzyste biegi (1, 3 i 5) znajdują się na jednym wale, podczas gdy parzyste biegi (2, 4 i 6) są na drugim. Dwie przekładnie działające równolegle, każda z własnym sprzęgłem, pozwalają na wybór i włączanie kolejnych biegów, podczas gdy poprzedni bieg jest nadal włączony. Zmiany biegów są stopniowe, a nie nagłe, co zapewnia ciągłe dostarczanie momentu obrotowego i przyczepności. Prościej mówiąc, bieg jest przewidywany i wstępnie wybierany. Gdy jedno sprzęgło jest otwierane, drugie jest zamykane, co pozwala na przełączanie bez przerywania momentu obrotowego, co skutkuje szybszym przyspieszeniem i niemal bezszwowym przełączaniem.
Dodatkowo, dzięki układowi wałka leżącego, istnieje elastyczność w optymalizacji wyboru biegów dla maksymalnej wydajności i efektywności paliwowej.
Płynne zmiany biegów, spowodowane idealnym odstępem między biegami, są natychmiast zauważalne przez kierowcę. Przełożenia zostały idealnie rozmieszczone, aby ułatwić płynne przechodzenie między zmianami biegów. Używając idealnego zestawu przełożeń, przejście z pierwszego na szósty bieg jest płynne, z praktycznie żadnym transferem momentu obrotowego, który zazwyczaj towarzyszy zmianie biegów w tradycyjnych automatycznych skrzyniach biegów.