CHRYSLER 300 2015-2022

Chrysler 300C w wersji pełnowymiarowej przeszedł istotne zmiany w 2014 roku, a chociaż ogólny wygląd pozostał niemal taki sam, to pod powierzchnią zaszły liczne różnice.

Chrysler 300 ma bogatą historię w amerykańskim przemyśle motoryzacyjnym. Przez długi czas marka była zapomniana, aż DaimlerChrysler przywrócił ją do życia. Wykorzystali kilka elementów z różnych modeli Mercedes-Benz i zainstalowali je w „gangsterskim” Chryslerze 300. Stylizacja z wysoką linią okien i niskim dachem została zachowana, kiedy Fiat przejął Chrysler Group, tworząc FCA. Dodano jednak pewne ulepszenia, takie jak diodowe światła dzienne (DRL), większe hamulce, nowoczesne wnętrze oraz lżejsze komponenty dla starego, ale sprawdzonego systemu zawieszenia Mercedes-Benz.

Wnętrze otrzymało nową tablicę wskaźników, z małym kolorowym wyświetlaczem pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. Na centralnej konsoli nowa jednostka infotainment miała standardowy 7-calowy kolorowy wyświetlacz z systemem Uconnect. System można było zaktualizować do 8.4-calowego wyświetlacza oraz lepszego systemu audio.

Pod maską zaszła rewolucja. FCA zainstalowało najlepszą technologię, jaką mogli zmieścić w środku. Chrysler 300 był dostępny z silnikiem V6 lub V8. Oba połączono z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, w porównaniu do 5-biegowej oferowanej przez Mercedes-Benz w poprzedniej generacji. Inną ciekawą opcją był wybierak biegów w formie pokrętła. Dodatkowo, model Chrysler 300 z 2014 roku był dostępny z systemem napędu na wszystkie koła.

„`
Chrysler 300

Nowy Chrysler 300 z 2015 roku, korzystając z dziedzictwa modeli z 1955 i 2005 roku, podnosi styl i elegancję tej linii do nowych wymiarów, podkreślając sześć dekad amerykańskiej pomysłowości poprzez ikoniczne proporcje i inspirujące materiały, światowej jakości wykonanie i rzemiosło, najlepsze w swojej klasie 31 mil na galon (mpg) oszczędności paliwa na autostradzie, a także wyjątkowe innowacje, w tym nowoczesną ośmiobiegową skrzynię biegów TorqueFlite, która jest standardem w każdym modelu, najbardziej zaawansowany system napędu na wszystkie koła (AWD) w tym segmencie, nagradzane usługi Uconnect Access, całkowicie nowy i ekskluzywny w swoim segmencie 7-calowy kolorowy wyświetlacz informacji dla kierowcy (DID) oraz najnowsze systemy Uconnect — ponownie zwracając uwagę na bulwary i autostrady.

„Nasz nowy Chrysler 300 z 2015 roku buduje na sześćdziesięcioletnim dziedzictwie dostarczania światowej klasy wydajności, elegancji, technologii i rzemiosła – kombinacji, której nie znajdziesz w żadnym innym amerykańskim sedan,” powiedział Al Gardner, prezydent i dyrektor generalny marki Chrysler. „Poza jego zwracającymi uwagę proporcjami i dominującym przodem, nasz nowy 300 został zaprojektowany, aby nagradzać ciężko pracujących ludzi, oferując technologie ekskluzywne dla klasy, luksusowe wykończenia oraz jakość sedana kosztującego znacznie więcej.”

Design

Bazując na najbardziej nagradzanym nowym samochodzie w historii, Chrysler 300 odważnie podnosi design marki do nowych wyżyn, dzięki swojemu ikonicznemu wyglądowi zewnętrznemu z jeszcze bardziej rzeźbiarskimi stylami oraz zapraszającym wnętrzem z ekspresyjnymi powierzchniami podkreślonymi przez nowe, światowej klasy technologie, emocjonalne kolory i materiały.

„Chrysler 300 zawsze łączył mocną obecność z osiągalnym luksusem. Ta kombinacja atutów czyni go unikalną amerykańską propozycją, która nadal się rozwija,” powiedział Ralph Gilles, wiceprezydent ds. designu produktów, Chrysler Group LLC. „Na rok 2015 podkręciliśmy szlachetną osobowość sedana 300; nigdy nie był tak niemożliwy do zignorowania, jednocześnie pewnie amerykański w stylu.”

Sześć dekad przyciągającego amerykańskiego stylu

Nowy Chrysler 300 z 2015 roku ilustruje nową designową elegancję marki, bazując na sześciu dekadach amerykańskiego wzornictwa, poprzez bardziej rzeźbiarskie i płynne formy, jednocześnie poprawiając charakterystyczną sylwetkę sedana.

„Nasz nowy sedan 300 bazuje na nowej filozofii designu Chryslera, który jest przyciągający wzrok, osiągalny i ponadczasowy,” powiedział Brandon Faurote, szef designu marki Chrysler. „Realizując tę filozofię, zespół dodał więcej płynnych i eleganckich form do ikonicznych proporcji sedana Chrysler 300, osiągając wygląd, który podnosi najbardziej rozpoznawalnego dużego sedana w Ameryce, jednocześnie przyjmując nowy kierunek projektowania marki.”

Z przodu nowego Chryslera 300 z 2015 roku, przeprojektowana atrapa chłodnicy ma bardziej rzeźbiarską powierzchnię, wyższą i bardziej wyrazistą kratkę z unikalną teksturą oraz chromowanym otoczeniem. Kratka zawiera znak skrzydła Chryslera, który wydaje się unosić w dramatycznej teksturze kratki, podkreślając nową „twarz Chryslera”. Poniżej górnej kratki znajduje się elegancko narysowany chromowany pasek Mobius, który obrysowuje dolne otwarcie kratki i rozciąga się na zewnątrz, otaczając nowe opcjonalne lampy przeciwmgielne LED. Ten nowy element designu Chrysler 300 zapewnia wizualną szerokość i nadaje pojazdowi sportowy wygląd zgodny z niedawno wprowadzonym Chryslerem 200, tworząc silną tożsamość rodziny. Wśród zastosowań technologii oświetleniowej marki Chrysler znajdują się reflektory projektorowe z dwufunkcyjnym oświetleniem, które oferują adaptacyjne oświetlenie przednie (AFL) w celu lepszego oświetlenia zakrętów, podczas gdy zintegrowane lampy LED do jazdy dziennej (DRL) tworzą kształt „C”, zapewniając wyraźną tożsamość marki. Poniżej dostępne są nowe lampy przeciwmgielne LED, które oferują wyraźne, czyste i jednolite białe oświetlenie oraz techniczny wygląd.

Z boku, niezwykle mocne, lecz subtelnie wykonane linie ramion czczą dziedzictwo wzornictwa serii Chrysler 300 i definiują powiązania między przednimi i tylnymi nadkolami. Wysokie paski linii okiennej pozostają wierne charakterystycznym proporcjom sedana Chrysler 300, podczas gdy elegancko zaprojektowane chromowane obramowania okien bocznych i dostępne chromowane lusterka wskazują na luksusowe wnętrze. Siedem nowych wzorów kół, w rozmiarach od 17 do 20 cali, zapewniają nowemu Chryslerowi 300 z 2015 roku stabilny i pewny wygląd na drodze.

Zakończeniem potężnego tyłu nowego sedana Chrysler 300 jest nowa rzeźbiona lampa tylna LED z podświetlanym halo, zapewniająca unikalny wygląd. Przeprojektowana tylna atrapa chłodnicy ma bardziej płynne powierzchnie i charakteryzuje się eleganckim chromowanym akcentem. Poniżej, nowy dolny spojler w kolorze czarnym zapewnia wizualną szerokość i lekkość wyglądu sedana. Na koniec, para elegancko wykonanych, polerowanych końcówek wydechu, umiejscowionych w rogach, nadaje Chryslerowi 300 wykwintny sportowy wygląd. Te kluczowe elementy konstrukcyjne zapewniają wizualny związek z całkowicie nowym sedanem Chrysler 200, jednocześnie zachowując unikalną osobowość każdego z modeli.

Nowe wyraziste kolory dla sedana Chrysler 300 z 2015 roku obejmują Velvet Red Pearl Coat, Maximum Steel Metallic Clear Coat oraz dla sportowego modelu 300S — Redline 3 Tri-coat Pearl. Dodatkowo, Billet Silver, Bright White, Deep Cherry Red Crystal Pearl, Gloss Black, Granite Crystal Metallic, Ivory Tri-coat Pearl, Jazz Blue Pearl i Phantom Black Tri-coat Pearl.

Niepowtarzalne proporcje, z wyróżniającymi się osobowościami

Dzięki modelom ukierunkowanym na styl życia, nowy Chrysler 300 z 2015 roku ilustruje swoje różnorodne style i osobowości od niepowtarzalnych zewnętrznych proporcji – teraz rzeźbionych z jeszcze bardziej ekspresyjnym wyglądem.

Chrysler 300 Limited i 300C

Nowe modele Chrysler 300 Limited z 2015 roku emanują elegancją i finezją dzięki chromowanemu otoczeniu kratki, akcentom detali atrapy oraz chromowanym obramowaniom okien bocznych. Chromowane reflektory projektorowe i akcentowane lampy tylne LED zapewniają premium look, podczas gdy 17-calowe (19-calowe z AWD) aluminium malowane na srebrno wypełnia nadkola. Dodatkowym luksusowym akcentem jest nowy 2015 Chrysler 300C z chromowanymi pokrywami lusterek i klamkami drzwi, które nawiązują do prestiżu oryginalnych samochodów Chryslera z serii „liter”. Specyficzne dla modelu 18-calowe polerowane koła (19-calowe z AWD) i lampy przeciwmgielne LED wskazują na wysoki poziom standardowego wyposażenia.

Chrysler 300S

Modele S marki Chrysler ciągle cieszą się dużym zainteresowaniem, oferując sportowy styl, który odpowiada ich sportowym osiągom – a w 2015 roku, nowy Chrysler 300S ma jeszcze bardziej imponującą obecność. Na zewnątrz, Chrysler 300S ma monochromatyczny wygląd z klamkami i wstawkami w kolorze nadwozia. Z przodu nowa chromowana kratka w czarnym kolorze i dolny pasek Mobius są połączone z czarnymi obramowaniami reflektorów dla dyskretnego wyglądu. Specyficzne dla modelu emblematyczne znaki skrzydła Chryslera w jasnym chromie mają czarne logo „Chrysler” pośrodku. Podkreślając ikoniczną sylwetkę modelu 300S, dostępne są czarne akcenty w kolorze błyszczącego czarnego. Duże 20-calowe aluminiowe koła (19-calowe z AWD) są wykończone w kolorze Hyper Black, co nadaje im sportowy wygląd. Z tyłu, unikalne lampy tylne LED specyficzne dla modelu 300S mają czarne obramowania i są połączone z wstawkami atrapy w kolorze nadwozia. A z silnikiem 5.7-litrowym HEMI®V-8 o mocy 363 KM, nowy Chrysler 300S dodaje jeszcze bardziej rzeźbione doły boczne i spojler na pokrywie bagażnika.

Chrysler 300C Platinum

Jako najwyższy model sedana Chryslera, nowy Chrysler 300C Platinum to ostateczny przykład osiągalnego luksusu – nagradzając pasażerów jednymi z najlepszych wykończeń, które wcześniej były zarezerwowane dla nielicznych uprzywilejowanych. Duże 20-calowe (19-calowe z AWD) w pełni polerowane aluminiowe koła zapewniają Chryslerowi 300C Platinum stabilny i pewny wygląd na drodze. Dla naprawdę wyróżniającego się wyglądu, satynowy chrom podkreśla górną kratkę, która zawiera unikalną teksturę luksusowego czarnego chromu. Inne akcenty z platinum chrome obejmują dolny pasek Mobius, akcent tylnej atrapy, klamki drzwi i chromowane pokrywy lusterek zewnętrznych.

Wnętrze okryte amerykańskim stylem i rzemiosłem z materiałami i technologią światowej klasy

W nowym Chryslerze 300 z 2015 roku pasażerowie będą zanurzeni w wyrafinowanej mieszance ręcznie rzeźbionych płynnych kształtów, wysokiej jakości i innowacyjnych materiałów inspirowanych amerykańskimi miastami, precyzyjnym rzemiosłem, nowoczesną technologią oraz przemyślanymi, inteligentnymi funkcjami.

„Aby uhonorować 60-letnią historię tego amerykańskiego ikona i jego zdolność rywalizowania z luksusowymi importami, zespół projektowy sprawił, że wnętrze sedana Chrysler 300 stało się jeszcze piękniejsze, komfortowe i funkcjonalne – wszystko to mając na uwadze większy emocjonalny wpływ projektu, dzięki użyciu wysokiej jakości materiałów i najnowszej technologii,” powiedział Klaus Busse, wiceprezydent ds. designu wnętrz — Chrysler Group LLC. „Od ekskluzywnej, pikowanej skórzanej tapicerki Indigo i Linen Nappa, w połączeniu z ręcznie szlifowanym matowym drewnem, które jest unikalne dla nowego 300C Platinum, po młodzieńczą i sportową kombinację akcentów w Pianie Black, łopatek zmiany biegów i skórzanej tapicerki w kolorze Ambassador Blue w modelu 300S – najnowszy sedan Chryslera nagradza swoich pasażerów prowokującym stylem i materiałami, które wcześniej były zarezerwowane dla nielicznych uprzywilejowanych.”

Projektując nowy Chrysler 300 z 2015 roku, zespół włączył unikalne elementy wzornicze i zastosował autentyczne materiały w sposób prawdziwy, aby stworzyć tożsamość wnętrza, które jest komfortowe, ale i piękne. Wnętrze nowego Chryslera 300 z 2015 roku zaprojektowano zgodnie z trzema kluczowymi zasadami:

+ Wprowadzenie emocjonalnego efektu wizualnego przy użyciu wysokiej jakości materiałów
+ Zastosowanie nowoczesnej technologii
+ Mądre wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej

Emocjonalny wpływ wzornictwa wykonany z wysokiej jakości światowej klasy materiałów

Zespół projektowy nowego Chryslera 300 z 2015 roku zastosował unikalne kolory, materiały i elementy, aby stworzyć przytulną, ale piękną i wyraźnie amerykańską tożsamość wnętrza dla każdego modelu.

La Jolla, Kalifornia – Indigo / Linen

Jako szczyt oferty marki Chrysler, nowy 300C Platinum oferuje całkowicie nową, ekskluzywną dwu-tonową skórzaną tapicerkę Indigo/Linen inspirowaną widokami oceanu La Jolla, wyłożonymi piaszczystymi przestrzeniami i nieoczekiwanymi zatokami. Wnętrze tego sedana charakteryzuje się ekskluzywnym użyciem pikowanej i perforowanej skóry Nappa na przednich i tylnych siedzeniach. Podkreślając ten światowej klasy poziom rzemiosła i komfortu, są to również drzwi pokryte skórą Nappa z ekskluzywnymi pikowanymi wstawkami. Dawniej zarezerwowane dla egzotycznych sedanów, kosztujących dziesiątki tysięcy więcej, ultra wysokiej jakości skóra Foligno od włoskiego eksperta skórzanego, Poltrona Frau, okrywa deskę rozdzielczą i boki konsoli centralnej, zakończona francuskim szwami. Kierownica owinięta skórą w dwu-tonowym kolorze Indigo/Linen jest ręcznie szyta i zawiera łopatki zmiany biegów oraz unikalny pierścień akcentujący w chromie, który podkreśla ekskluzywny w tej klasie 360-stopniowy podgrzewany obręcz. Uzupełnieniem wnętrza jest specjalnie wybrane i ręcznie szlifowane naturalne drewno, malowane w matowym odcieniu Mocha dla uzyskania większej estetyki.

Model: Chrysler 300C Platinum

Manhattan, Nowy Jork – Czarne

Wysokiej mody i rockowo-rolnikowe inspiracje Piątej Alei w Nowym Jorku były inspiracją dla czarnych skórzanych wnętrz dostępnych w każdym modelu Chrysler 300. Jasny chrom i akcenty satynowe podkreślają czarne skórzane wnętrze. Specyficzne dla modelu użycie Hydrographic i akcenty szycia obejmują Charcoal Metallic i czarne szwy (300 Limited) oraz Matte Carbon i srebrne szwy (300S), podczas gdy prawdziwe drewno Black Olive Ash Burl z brązowymi szwami jest standardem w modelach 300C. Dla unikatowego wyglądu, specjalnie wybrane i ręcznie szlifowane naturalne drewno, wykończone w matowym odcieniu Mocha, jest zestawione z czarnymi akcentami szewnymi.

Modele: Chrysler 300 Limited, 300S, 300C i 300C Platinum

Detroit, Michigan – Czarne / Ambassador Blue

Niezłomna, „nigdy się nie poddająca” duch Detroit była inspiracją dla wyłącznego czarnego wnętrza modelu 300S z Nappa w kolorze Ambassador Blue z przemysłowymi srebrnymi szwami. Dla dodatkowego akcentu, podłokietnik konsoli centralnej i podłokietniki drzwi są dopasowane do unikalnych sportowych siedzeń tego modelu i mają francuskie szwy w kolorze srebrnym. Wyłączne użycie Pianie Black na środkowym stosie wnętrza, desce rozdzielczej, kierownicy, klastrze wskaźników i elementach panelu drzwi zapewnia unikalny lakierowany i najbardziej szczegółowy wygląd. Akcenty hydrograficzne Matte Carbon i łopatki zmiany biegów z odlewanego aluminium są również w zestawie.

Model: Chrysler 300S

Sausalito, Kalifornia – Czarne / Linen

Miasto, które odzwierciedla „jedność” z otoczeniem – Sausalito w Kalifornii, było inspiracją dla dwu-tonowego wnętrza w odcieniach Linen i czarnym. Wewnątrz spokojny Zen reprezentowany jest przez materiał Linen i czarny. Jasny chrom i akcenty satynowe podkreślają przestrzeń, podczas gdy akcenty hydrograficzne Charcoal Metallic z czarnymi szwami i drewno Black Olive Ash Burl z brązowymi akcentami oferują modelom 300 Limited i 300C wysoki poziom rzemiosła.

Modele: Chrysler 300 Limited i 300C

Intuicyjne i dobrze zintegrowane nowoczesne technologie

Chrysler 300 z 2015 roku został zaprojektowany z przemyślanymi, nowoczesnymi funkcjami technologicznymi, które są intuicyjne i łatwe w obsłudze.

Strategicznie umiejscowiony pomiędzy dużym prędkościomierzem a tachometrem znajduje się całkowicie nowy 7-calowy wyświetlacz informacji dla kierowcy (DID), który ma kolorowy wyświetlacz i pozwala na dostosowanie informacji o pojeździe w formacie preferowanym przez kierowcę. Dzięki przyciskom na kierownicy, DID może przełączać między prędkością pojazdu, nawigacją krok po kroku, rzeczywistą oszczędnością paliwa, ostrzeżeniami o asystencie audio, a także funkcjami bezpieczeństwa i zabezpieczeń, takimi jak ParkSense asystent parkowania z tyłu i ostrzeżenie o kolizji do przodu z pełną prędkością – Plus, informacje audio i szczegóły podróży.

Na desce rozdzielczej znajduje się najnowszy, nagradzany system Uconnect 8.4A lub premium 8.4AN z nawigacją, który umożliwia kierowcy kontrolowanie audio, klimatyzacji, podgrzewanych/wentylowanych siedzeń i nie tylko, z największego w segmencie 8.4-calowego dotykowego wyświetlacza, redundantnych przycisków umiejscowionych poniżej wyświetlacza dotykowego lub przy pomocy poleceń głosowych. Przycisk dotykowy jest duży i łatwy do zauważenia na pierwszy rzut oka.

Czerpiąc inspirację z całkowicie nowego Chryslera 200, nowy Chrysler 300 wyposażony jest w nowoczesny elektroniczny pokrętło skrzyni biegów w formie die-cast, które jest piękne, a także funkcjonalne. W przeciwieństwie do tradycyjnego dźwigni zmiany biegów, pokrętło siedzi blisko powierzchni konsoli centralnej, jest ergonomicznie umiejscowione i nie przeszkadza w centralnym stosie deski rozdzielczej. Z tyłu konsoli centralnej dodano dwa porty USB do ładowania dla większej wygody urządzeń mobilnych.

Zwiększona przestrzeń wewnętrzna i przestrzeń do przechowywania

Dbałość o szczegóły jest widoczna w całym nowym Chryslerze 300, ponieważ nie pominięto żadnej przestrzeni.

Przechowywanie w wnętrzu kabiny zaczyna się od podłokietnika centralnego, który został zaprojektowany z myślą o optymalnym użytkowaniu z możliwością przesuwania do przodu i do tyłu. Przechowywanie pod podłokietnikiem zapewnia dostęp do wyłożonej gumą, flocked szuflady na monety, flocked storage, a także centrum multimedialne z gniazdami audio i portem USB do podłączania urządzeń osobistych.

Podwójne uchwyty na napoje z przodu są przykryte tamburową klapą i wyposażone w pierścienie świetlne podświetlane diodami LED w kolorze Sapphire Blue oraz gumowe sprężynowe uchwyty, które pewnie trzymają różnej wielkości pojemniki na napoje. Opcjonalne chłodzone/podgrzewane uchwyty na napoje intuicyjnie świecą na niebiesko (zimne) i czerwono (gorące).

Overwymi kieszonki na wszystkich czterech drzwiach integrują duże uchwyty na butelki i faktury, a schowek z przodu nowego obrotowego dźwigni zmiany biegów zapewnia zamknięty dostęp, gumową matę, flocked powierzchnię i podświetlenie.

Przesunięcie toru siedzeń do przodu umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni na nogi pasażerów w tylnym rzędzie. Siedzenia przednie posiadają rzeźbione oparcia, co pozwala uzyskać prawie 1 cal (20 mm) dodatkowej przestrzeni na kolana pasażerów tylnych. Dodatkowo, lokalizacja torów siedzeń w Chryslerze 300 jest zoptymalizowana w celu maksymalizacji miejsca na nogi pasażerów tylnych.

Inżynieria

Nowy model Chrysler 300 z 2015 roku, dodając do swego 60-letniego dziedzictwa doskonałości inżynieryjnej, wprowadza nowe technologiczne rozwiązania dotyczące napędu i podwozia, w tym nowoczesną ośmiobiegową skrzynię biegów TorqueFlite, która jest teraz standardem we wszystkich modelach – umożliwiając dużemu sedanowi marki dostarczenie wyższych poziomów precyzji, wydajności i wyrafinowania.

„Nowy Chrysler 300 z 2015 roku podkreśla sześć dekad amerykańskiej pomysłowości za pomocą innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych, a dzięki naszym najnowszym ulepszeniom, nasz pełnowymiarowy sedan jest najnowocześniejszym w swoim segmencie,” powiedział Steve Williams, wykładowca i wykonawca projektu Chryslera 300. „Dzięki nowym innowacjom zintegrowanym z architekturą sedana, inżynierowie Chryslera mogli maksymalizować możliwości ekskluzywnej w segmencie ośmiobiegowej skrzyni biegów TorqueFlite w obydwu połączeniach silników Pentastar V-6 i HEMI V-8 – dając nowemu Chryslerowi 300 właściwości precyzji, wydajności i efektywności sedanów, które kosztują dwa razy więcej.”

Ekskluzywna w klasie elektroniczna dźwignia zmiany biegów

Nowa dla modeli Chrysler 300S, 300C i 300C Platinum z silnikiem 5.7-litrowym HEMI® V-8, jest to nowoczesna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite. Ta skrzynia biegów zapewnia światowej klasy jakość zmiany biegów, wyrafinowanie i oszczędność paliwa. Połączona z tym legendarnym silnikiem, te modele Chrysler 300 dostarczają 363 KM, 394 lb.-ft. momentu obrotowego, osiągając 0-60 mil na godzinę (mph) w mniej niż 6 sekund, a także osiągając klasowe osiągi w zakresie:

Najlepszy w klasie zasięg dla V-8 (EPA szacuje 16 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie)
Najlepszy w klasie moc V-8 (363 KM)
Najlepszy w klasie moment obrotowy V-8 (394 lb.-ft.)

Nowe modele Chrysler 300 Limited, 300S, 300C i 300C Platinum z napędem na tylne koła (RWD) lub napędem na wszystkie koła (AWD) z silnikiem Pentastar 3.6-litrowym kontynuują korzystanie z ośmiobiegowej skrzyni biegów TorqueFlite, oferując klasowe oszczędności paliwa w odniesieniu do:

Najlepszy w klasie oszczędność paliwa na autostradzie dla V-6 (31 mpg)
Najlepszy w klasie zasięg dla V-6 (EPA szacuje 19 mpg w mieście/31 mpg na autostradzie)
Najlepsza w klasie łączna oszczędność paliwa dla V-6 (23 mpg)

Konstrukcja skrzyni biegów TorqueFlite dodatkowo przyczynia się do wydajności. Przy wadze 194 funtów (88 kg) waży ona zaledwie cztery funty (1.8 kg) więcej niż pięciobiegowa skrzynia biegów poprzedniego Chryslera 300. Co więcej, skrzynia biegów ma wyjątkowo bliskie przełożenia od piątego do ósmego biegu, co zapewnia płynniejszą zmianę biegów, a także niższe obroty na biegu jałowym dla większego wyrafinowania.

Wyjątkowa w klasie elektroniczna dźwignia zmiany biegów

Nowa segmentowa dźwignia zmiany biegów elektronicznych przekłada się na skrzynię biegów TorqueFlite. Dzięki intuicyjnemu projektowi, nowa dźwignia zmiany biegów umożliwia intuicyjną obsługę z bezpośrednią i pewną reakcją. Poza tym, że jest wygodna i łatwa do zrozumienia i obsługi, nowa konstrukcja zapewnia przestrzeń na bardziej funkcjonalne i użyteczne przechowywanie w konsoli centralnej.

Ulepszony tryb sportowy redukujący zmiany biegów do 250 milisekund; zmienia osobowość

Dzięki szybkości architektury elektrycznej PowerNet, nowe modele Chrysler 300S i 300C Platinum oraz 300C z silnikiem 5.7-litrowym V-8 mają bieg „S” oraz tryb sportowy – natychmiastowo zmieniając wydajność i osobowość sedana – w tym szybsze czasy zmiany biegów (z około 400 milisekund do 250 milisekund).

Korzystając z elektronicznej dźwigni zmiany biegów, kierowca może wybrać „S”, aby włączyć sportową kalibrację silnika i skrzyni biegów, bardziej responsywną kalibrację pedału przyspieszenia oraz stałe przełączanie łopatką.

Nowością w 2015 roku jest przycisk „Sport”, umiejscowiony na centralnym stosie deski rozdzielczej, który umożliwia kalibrację układu kierowniczego oraz tymczasowy tryb przełączania łopatką, poza sportową kalibracją silnika i skrzyni biegów, oraz zwiększoną responsywność kalibracji pedału przyspieszenia. W 2015 roku modele Chrysler 300S AWD oraz 300C Platinum AWD również korzystają z trybu sportowego, włączając napęd AWD (jeśli był wyłączony) i zapewniając moment obrotowy z tyłu, co pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Najlepsze w klasie 31 mpg z nagradzanym silnikiem Pentastar V-6

Standardem we wszystkich modelach Chrysler 300 z 2015 roku jest silnik aluminiowy V-6 Pentastar o pojemności 3.6 litra z podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC), zmiennym czasowaniem zaworów (VCT), zintegrowanymi kolektorami wydechowymi, tłokami z powłoką polimerową, kutymi korbowodami i odlewaną ciśnieniowo obudową cylindrów w konfiguracji 60 stopni. Silnik dostarcza 292 KM i 260 lb.-ft. momentu obrotowego oraz osiąga najlepsze w klasie 31 mpg na autostradzie.

Dla jeszcze lepszej wydajności V-6, model Chrysler 300S zwiększa moc silnika Pentastar V-6 do 300 KM i 264 lb.-ft. momentu obrotowego, a także unikalny układ wydechowy, który redukuje ciśnienie zwrotne i zapewnia bardziej charakterystyczny dźwięk.

Najlepsza w klasie moc i moment obrotowy V-8: silnik 5.7-litrowy HEMI V-8

Dla klientów poszukujących modeli Chrysler 300 z większą mocą, modele Chrysler 300S, 300C i 300C Platinum oferują legendarny silnik 5.7-litrowy HEMI V-8 o mocy 363 KM, 394 lb.-ft. momentu obrotowego oraz innowacyjną technologię oszczędzania paliwa w trybie czterocylindrowym, umożliwiającą osiągnięcie do 25 mpg na autostradzie.

Innowacyjna technologia oszczędzania paliwa silnika 5.7-litrowego HEMI bezproblemowo przełącza się między płynnym, ekonomicznym trybem czterocylindrowym, gdy mniej mocy jest potrzebne, a mocą wszystkich ośmiu cylindrów, gdy jest wymagana. Dodatkowo, silnik ma także zmienne czasowanie zaworów (VVT), co poprawia wydajność paliwową na dwa sposoby. Po pierwsze, zmniejsza pracę pompy silnika przez późniejsze zamknięcie zaworu dolotowego. Po drugie, zwiększa proces rozprężania zdarzenia spalania. To pozwala na przekazanie większej pracy na koła, zamiast być traconym na portach wydechowych jako ciepło. VVT poprawia oddychanie silnika, co zwiększa jego efektywność i moc.

Najbardziej zaawansowany technologicznie w klasie system AWD

Przemierzając kręte odcinki nadmorskich dróg, czy uciekając z miasta do ośrodka narciarskiego pokrytego śniegiem, modele Chrysler 300 AWD z 2015 roku dostarczają szacowanych przez EPA 18 mpg w mieście i 27 mpg na autostradzie, a także jeszcze większe właściwości jezdne w różnych warunkach pogodowych.

Dzięki najbardziej zaawansowanemu technologicznie systemowi AWD w swoim segmencie, modele Chrysler 300 AWD integrują segmentowo wyłączny aktywny napęd przeniesienia i system rozłączenia osi przedniej, aby poprawić rzeczywistą wydajność paliwową. Żaden inny duży producent samochodów nie oferuje połączenia tych dwóch niezależnych technologii. Ten zaawansowany system AWD bezproblemowo przełącza się między RWD a AWD bez interwencji kierowcy. Gdy AWD nie jest wymagane, system automatycznie rozłącza oś przednią w celu maksymalizacji oszczędności paliwa, jednocześnie zapewniając znakomitą przyjemność z jazdy i prowadzenia, które są charakterystyczne dla pojazdów RWD.

Architektura RWD inspirowana entuzjastami z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi

Podwozie nowego Chryslera 300 z 2015 roku jest zaprojektowane, inżynieryjnie i precyzyjnie dostrojone, aby dostarczać światowej klasy wydajność i efektywność – dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym.

Całkowicie nowy, lżejszy system kierowniczy EPS

Przekazując umiejętności jezdne nowego Chryslera 300 kierowcy jest całkowicie nowy system EPS, który przekazuje precyzyjne odczucie drogi oraz poprawia precyzję, hałas przy skręcaniu i zużycie paliwa.

W zależności od trybu kontroli, system EPS stosuje zmienny stopień kierowania do różnych warunków jazdy. EPS analizuje kąt kierownicy, prędkość pojazdu, obroty silnika i systemy kontroli podwozia 13 razy na sekundę, zapewniając precyzyjne wrażenie prowadzenia. Gdy Chrysler 300 stoi w miejscu lub porusza się z niskimi prędkościami, pompa hydrauliczna zwiększa moc wspomagania dla lżejszej pracy kierownicy. Pompa redukuje wspomaganie kierownicy przy prędkościach autostradowych, aby nadać Chryslerowi 300 twardsze odczucie, a w rezultacie system dostarcza oszczędności paliwa do 1,5 procenta – zużywając mniej energii niż pompa napędzana paskiem.

Dla jeszcze lepszego poczucia precyzji i kontroli, nowe modele Chrysler 300S oraz 300C Platinum, a także 300C z silnikiem V-8 5.7-litrowym, zawierają tryb sportowy, który daje kierowcy większą responsywność i feedback.

Całkowicie nowe, lżejsze osie dla RWD i AWD

Ponieważ wydajność i zwrotność mają pozytywną korelację, modele Chrysler 300 z 2015 roku wyposażone są w całkowicie nowe odlewane aluminiowe osie i obudowy. Zastępując poprzednią stalową strukturę, nowe aluminiowe osie i obudowy pomagają zredukować wagę. Nowy układ napędowy jest również zaprojektowany w celu redukcji oporu parazytycznego i zwiększenia trwałości poprzez nową konstrukcję z czterema śrubami (wcześniej trzy śruby).

Lekka klatka zawieszenia przedniego

W sercu przedniego zawieszenia Chryslera 300 z 2015 roku znajduje się sztywna i lekka klatka zawieszenia z rur stalowych, która zawiera hydro-mocowanie silnika, aby wnętrze było gładkie, komfortowe i ciche. Wysokiej jakości hydro-busze, monotube amortyzatory i dolne mocowanie amortyzatora do zawieszenia zapewniają kontrolę, jazdę i wygodę.

Geometria zawieszenia tylnego z wieloma linkami przypominająca tory

Tylna konstrukcja wielowahaczowa Chryslera 300 charakteryzuje się geometrią umożliwiającą niezależną kontrolę ruchu zawieszenia i kąta nachylenia, co zapewnia światowej klasy prowadzenie. Klatka zawieszenia tylnego jest głównym punktem mocowania pięciowahaczowego niezależnego układu zawieszenia tylnego Chryslera 300. Używając gumowych mocowań, ta hydroformowana stalowa klatka zapewnia dodatkową strukturę izolującą przedziały pasażerskie od hałasu drogi i osi, wibracji oraz szumów (NVH). Monotube amortyzatory, wysokiej jakości gumowe amortyzatory jounce i linki zawieszenia z gumowymi mocowaniami amortyzatora współpracują ze sobą, aby zapewnić komfort jazdy, podczas gdy górne i dolne izolatory sprężynowe zapewniają dodatkowe tłumienie, aby zapewnić gładkie włączenie zawieszenia na nierównościach.

Agrresywna geometria kąta zbieżności przodu i tyłu

Wydajne prowadzenie wymaga maksymalnej przyczepności do drogi, a Chrysler 300 dostarcza to dzięki agresywnej geometrii kąta zbieżności przodu i tyłu. Ustawiona na -1,0 stopnia z przodu i -1,75 stopnia z tyłu, Chrysler 300 jest skonfigurowany do szybkiego pokonywania zakrętów, ponieważ opony przechylają się na wewnętrzną stronę względem nadwozia.

Trzy dostępne strojenia zawieszenia zapewniają światowej klasy precyzję i wyrafinowanie

Z trzema dostępnymi strojeniami zawieszenia i kombinacjami kół i opon w rozmiarach od 17 do 20 cali, Chrysler 300 doskonale łączy pewne prowadzenie z światowej klasy wyrafinowaniem i komfortem jazdy. Dostępne strojenia zawieszenia i kombinacje kół/opon to (w kolejności zwiększającej wydajność):

Dostosowane do komfortu: standardowe w modelach Chrysler 300 i 300C z kołami 17-calowymi lub 18-calowymi
Dostosowane do turystyki: standardowe w modelu Chrysler 300C Platinum, dostępne w modelach 300C z kołami 20-calowymi
Dostosowane do sportu: standardowe w modelach Chrysler 300S

Akustycznie dostrojone wnętrze

Maksymalizując swoją ultra-sztywną konstrukcję, inżynierowie Chryslera 300 byli w stanie dostroić kabinę do jakości dźwięku (jak również poziomu dźwięku), izolując napęd, hałas drogi i wiatru. Konstrukcja unibody łączy ulepszenia materiałowe i strukturalne, w tym dwa panele kompozytowe o wysokiej jakości, które zapewniają ponad osiem stóp izolacji akustycznej. Dodatkowo, podwójne akustyczne szyby czołowe i boczne drzwi, pianka tłumiąca w komorze nadwozia, drzwi o obramowaniach o trzech uszczelkach oraz akustyczne osłony nadkola pomagają w absorpcji hałasu drogi i wyciszaniu kabiny.

Użycie zaawansowanych materiałów i technik

Chrysler 300 wykorzystuje szereg materiałów o wysokiej wytrzymałości oraz zaawansowane techniki produkcji, aby zapewnić wytrzymałość, sztywność i ochronę oczekiwaną w samochodzie klasy światowej.

Ultra-wysokowy stalowe stal można znaleźć w słupkach A, drzwiach bocznych, górnej sekcji przedniego rail oraz na nagłówku szyby.
Cienka, lekka stal dwufazowa jest dwa razy mocniejsza niż stal wysokowytrzymała z maksymalnym pochłanianiem energii i jest strategicznie zaprojektowana w obszarze dolnych przednich railów oraz komorze silnika w celu ochrony pasażerów.
Transformacja indukowana plastycznością (TRIP) umożliwia słupkom B, dolnemu nagłówkowi i rockerom użycie cieńszej, lżejszej stali. Dodatkowo, wzmocnienia z kompozytu nylonowego w górnych komorach nagłówka oraz słupkach A i B, poprawiają ochronę przed uderzeniami.
Laserowe lutowanie tworzy nieprzerwaną konstrukcję unibody z gładkimi panelami dachu i sekcjami railowymi, co zapewnia precyzyjny wygląd i poprawia aerodynamikę.

Marketing

Z dziedzictwem obejmującym przełomowe modele z 1955 i 2005 roku, nowy Chrysler 300 z 2015 roku podnosi styl i elegancję tej serii do nowych wyżyn i podkreśla sześć dekad ambitnej amerykańskiej pomysłowości poprzez ikoniczne proporcje designu i inspirujące materiały, światową jakość i rzemiosło, najlepsze w swojej klasie oszczędności paliwa na autostradzie wynoszące 31 mpg, a także innowacje ekskluzywne w tej klasie — w tym nowoczesna ośmiobiegowa skrzynia biegów TorqueFlite, teraz standardowa w każdym modelu, najbardziej zaawansowany system AWD w tej klasie, nagradzane usługi Uconnect Access, całkowicie nowy i ekskluzywny dla segmentu 7-calowy kolorowy wyświetlacz informacji dla kierowcy (DID) oraz najnowsze systemy Uconnect — ponownie zwracając uwagę na bulwary i autostrady.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.