Długo czekaliśmy na to, aż amerykański producent samochodów zaprezentuje sedan z czterema drzwiami o sportowym charakterze, ale w 2005 roku Chrysler odważył się wprowadzić na rynek auto, które mogło pokonać ćwierć mili w czasie poniżej 13 sekund.
Po przejęciu Chryslera przez Mercedes-Benz, ich sojusz umożliwił ewolucję kilku modeli oraz wprowadzenie na rynek kilku samochodów, które przeszły do historii. Jednym z nich był Chrysler 300 C, który czerpał niektóre elementy z klasy E, ale z retro-desinem inspirowanym amerykańskimi sedanami lat 60-tych. Oprócz agresywnego wyglądu, 300 C SRT8 potrafił pokazać swoje możliwości.
300C wyróżniał się unikalnym designem, z niską linią dachu i tylko lekko nachylonymi słupkami A. Jego lekko zaokrąglone kształty, długa maska i krótka klapa bagażnika sprawiały, że auto wyglądało, jakby było gotowe do ostrej rywalizacji z innymi pojazdami na drodze. Masywna, płaska i pionowa kratka w przedniej części wzmocniła jego agresywny wygląd.
Wewnątrz SRT8 miał charakterystyczny zestaw wskaźników z białymi tarczami i czarnymi wskazówkami. Na górnej części deski rozdzielczej znajdował się zielony wyświetlacz LCD na czarnym tle, który pokazywał różne parametry, w tym miernik G. Aby zapewnić pasażerom stabilność, mocna wersja C300 była wyposażona w kubełkowe fotele z wysokimi bocznymi osłonami dla osób z przodu. Nawigacja satelitarna była oferowana jako opcja.