CHRYSLER Aspen 2006-2009

CHRYSLER Aspen 2006-2009

Przejdź do galerii zdjęćCHRYSLER Aspen 2006-2009

Chrysler przebudował Dodge Durango, dodał mnóstwo chromu i próbował sprzedać go jako luksusowy SUV. Plan się nie powiódł, a po zaledwie trzech latach samochód został zdjęty z linii produkcyjnej.

Rok 2007 nie był najlepszym czasem na wprowadzenie luksusowego auta na rynek, ale Chrysler o tym nie wiedział, więc wprowadził model Aspen. Bazował on na platformie Dodge Durango, wprowadzono kilka zmian i próbowano sprzedać go jako luksusowy samochód. Model był udoskonalany co roku, ale w grudniu 2009 roku musiano zakończyć produkcję po sprzedaży mniej niż 60 000 egzemplarzy Aspena.

W przeciwieństwie do Durango, zewnętrzna bryła Aspena miała nadwozie pontonowe z wtopionymi błotnikami i szerszym przodem. SUV był dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej, Limited. Projektanci zdecydowali się na chromowane akcenty na grillu, bokach, z tyłu, zderzakach i opcjonalnych 21-calowych felgach. Poza tym, Aspen był dużym, prostokątnym pojazdem z długim nosem, wystarczająco dużym, aby pomieścić silnik V8 Hemi pod maską.

Wnętrze oferowało luksusowe wykończenie z podgrzewanymi skórzanymi fotelami, wysokiej jakości systemem audio oraz miejscem dla maksymalnie siedmiu osób. Istniała opcja dla maksymalnie siedmiu pasażerów. Chrysler oferował Aspena z dwoma fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie. Na desce rozdzielczej amerykański producent postanowił użyć tej samej części, co w Durango. Niestety, tani i twardy plastik był jednym z czynników, które przyczyniły się do rynkowej porażki tego auta.

Pod maską, Chrysler rozpoczął od silnika V8 o mocy 235 KM i pojemności 4,7 litra w 2007 roku, a zakończył na silniku Hemi V8 o mocy 376 KM i pojemności 5,7 litra. W 2009 roku wprowadzono wersję hybrydową, ale było już za późno. Chrysler postanowił zamknąć zakład, w którym produkowano ten model.

Nowy model Chrysler Aspen 2007, o eleganckim stylu typowym dla marki Chrysler, z niezrównaną wydajnością i osiągami oraz bogatym wyposażeniem, to najnowszy dodatek do oferty marki Chrysler — luksusowy SUV, który stanowi atrakcyjną alternatywę w porównaniu do drogich konkurentów.

„Nowy Chrysler Aspen 2007 oferuje klientom elegancki i wyrafinowany SUV premium w znacznie niższej cenie niż drogie konkurencyjne modele,” powiedział George Murphy, wiceprezydent ds. globalnego marketingu marki Chrysler. „W pełni wyposażony w premium funkcje, zachwycający design Chryslera, oszczędną technologię MDS, 30 standardowych funkcji bezpieczeństwa oraz najlepszą w swojej klasie moc, moment obrotowy i przestrzeń wewnętrzną, Chrysler Aspen oferuje więcej za mniej.”

W porównaniu do dużych SUV-ów nowy Chrysler Aspen 2007 jest bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa i zwrotny. W porównaniu do SUV-ów pełnowymiarowych, Chrysler Aspen oferuje większą przestrzeń dla pasażerów oraz ładowność, w połączeniu z niezrównanymi możliwościami holowania i transportu.

Nowy Chrysler Aspen 2007 oferuje luksusowe cechy, takie jak oświetlenie LED we wnętrzu, automatycznie podnoszone przednie szyby, nawigację na pełnym ekranie, podgrzewane fotele w pierwszym i drugim rzędzie oraz system DVD do rozrywki dla pasażerów tylnych. Dodatkowo nowa funkcja jedno-dotykowej zmiany pasa ruchu umożliwia kierowcy szybkie włączenie kierunkowskazu z trzema migaczami podczas zmiany pasa.

Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i ochrony obejmują program stabilizacji elektronicznej (ESP), elektroniczną kontrolę przechyłu (ERM), ParkSense®, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPM) oraz poduszki powietrzne w oknach bocznych dla wszystkich trzech rzędów.

„300” SUV-ów

Inspirowany przyciągającymi wzrok modelami, takimi jak Chrysler 300 i Crossfire, nowy Chrysler Aspen 2007 emanuje atrybutami marki Chrysler, łącząc innowacyjną inżynierię z elegancją przy doskonałej wartości.

Chromowana atrapa chłodnicy Chryslera — „twarz” Chryslera — jest charakterystycznym elementem modelu 300, inspirowanym pamiętnym koncepcyjnym modelem Chrysler Chronos z silnikiem V-10, zaprezentowanym po raz pierwszy na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 1998 roku. Skrzydła Chryslera płynnie przechodzą w górną część atrapy chłodnicy, a złota pieczęć marki dodaje dumy i sprawia, że projekt jest natychmiast rozpoznawalny.

Błotniki z przodu i z tyłu, tylne drzwi oraz tylne błotniki w Chrysler Aspen mają czyste, precyzyjne kąty, co tworzy harmonijny profil. Chromowane akcenty na listwach bocznych, klamkach drzwi, lusterkach bocznych, listwie wykończeniowej oraz bagażniku dachowym, a także dostępne 20-calowe chromowane koła, dodają luksusowego stylu.

Niezrównana wydajność i osiągi

Nowy Chrysler Aspen 2007 zapewnia najlepszą w klasie moc i moment obrotowy, oferując możliwości holowania i transportu dużego SUV-a oraz oszczędność paliwa, jaką oferują mniejsze SUV-y pełnowymiarowe.

Opcjonalny silnik V-8 HEMI® o pojemności 5,7 litra — z oszczędzającym paliwo systemem Multi-displacement (MDS) — osiąga najlepszą w klasie moc 335 koni mechanicznych i moment obrotowy 370 lb-ft. Bez kompromisów w zakresie wydajności, silnik V-8 HEMI nowego Chryslera Aspena 2007 bez trudu przełącza się między trybem czterocylindrowym, gdy potrzebna jest mniejsza moc, a trybem V-8, kiedy wymagana jest większa moc.

Standardowy napęd Chrysler Aspen to silnik V-8 Magnum o pojemności 4,7 litra i mocy 235 koni mechanicznych, oferujący płynne i responsywne osiągi. Zarówno silnik 4,7-litrowy, jak i 5,7-litrowy V-8 są połączone z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przestronny i uniwersalny

Dzięki różnorodnym ustawieniom miejsc i przestrzeni ładunkowej nowy Chrysler Aspen 2007 osiąga znaczną elastyczność dla pasażerów. Fotele w drugim i trzecim rzędzie oferują wystarczającą przestrzeń na biodra, nogi i ramiona, a także z łatwością składają się na płasko.

Chrysler Aspen jest dostępny z siedzeniem typu split bench w drugim rzędzie w układzie 40/20/40 lub z fotelami kubełkowymi w drugim rzędzie, z możliwością odchylenia o 11 stopni. Fotele kubełkowe w drugim rzędzie obejmują konsolę środkową z podwójnymi uchwytami na kubki, wydzieloną przestrzenią do przechowywania oraz regulowanymi otworami wentylacyjnymi.

Dostępny jest składany ekran DVD zamontowany na dachu dla pasażerów tylnych, a system audio z dźwiękiem przestrzennym obejmuje osiem głośników Infinity®. Dodatkowo, elektrycznie otwierana tylna klapa ułatwia załadunek i rozładunek bagażu. Ponadto tylne drzwi otwierają się pod kątem 84 stopni, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie.

Z najlepszą w klasie pojemnością bagażową wynoszącą 68,4 stóp sześciennych przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie — co jest najczęściej spotykanym układem w SUV-ach z trzema rzędami siedzeń — Chrysler Aspen z łatwością przewyższa inne SUV-y pełnowymiarowe.

Płynny i zwrotny

Chrysler Aspen zapewnia płynne i ciche prowadzenie, z precyzyjnym układem kierowniczym — korzyści wynikające z sztywnej ramy hydraulicznej oraz niezależnego zawieszenia przedniego z kierownicą z przekładnią zębatą. Zawieszenie i układ kierowniczy są starannie dostosowane, aby zapewnić doskonałe wrażenia z jazdy i prowadzenia, dzięki stabilnej dynamice ramy.

Nowy Chrysler Aspen 2007 oferuje dwa elektrycznie sterowane napędy na wszystkie koła. Standardowy napęd jednosprzęgłowy dostępny jest w modelach 4×4 z silnikiem 4,7-litrowym V-8. Napęd jednosprzęgłowy zapewnia tryby pracy napędu na wszystkie koła (AWD) oraz czterech kół „wysokiego” trybu.

Dwusprzęgłowy napęd jest standardowy w modelach 4×4 z silnikiem 5,7-litrowym V-8 HEMI. Dwusprzęgłowy napęd Chryslera Aspena oferuje tryb napędu na wszystkie koła (AWD) oraz tryby czterech kół „wysokiego” i „niskiego” zakresu. Oba napędy mają podział momentu obrotowego 48/52 pomiędzy osiami przednią i tylną, kiedy wybrany jest tryb AWD.

Z dopuszczalną masą całkowitą (GVWR) wynoszącą 6700 funtów i zdolnością holowania do 8950 funtów, skrzynia biegów „Tow/Haul” Chryslera Aspena zapewnia precyzyjne zmiany biegów i zmniejsza czas poszukiwania biegów, dłużej utrzymując niższy bieg. System wybiera również niższy bieg w warunkach zjazdu, aby wykorzystać możliwości hamowania silnika.

Rozszerzenie oferty Chryslera

Po sukcesie nagradzanego Chryslera 300, nowy Chrysler Aspen 2007 skutecznie rozszerza atrakcyjną ofertę marki Chrysler. W salonach Chryslera, Chrysler Aspen będzie uzupełniał modele Pacifica i Town & Country, a także dodatkowo umocni pozycję Chryslera jako najlepszego źródła pojazdów rodzinnych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.