CHRYSLER Crossfire 2003-2006

CHRYSLER Crossfire 2003-2006

Przejdź do galerii zdjęćCHRYSLER Crossfire 2003-2006

Crossfire, który trafił do sprzedaży w 2004 roku, był efektem połączenia firm Daimler i Chrysler.

Ten sportowy coupe stanowił udane połączenie amerykańskiego muscle car’a oraz elegancji Mercedesa, a jego wersja koncepcyjna została zaprezentowana w 2001 roku.

Produkcja Crossfire rozpoczęła się w 2003 roku, a sprzedaż wystartowała w 2004 roku. Produkowany był przez zaledwie 4 lata, a ostatni egzemplarz sprzedano w 2007 roku.

W porównaniu do wersji koncepcyjnej, przód samochodu został poprawiony i udoskonalony przez Andrew Dysona.

Crossfire w dużej mierze oparty był na roadsterze Mercedesa SLK, posiadając tę samą platformę, silnik i automatyczną skrzynię biegów.

Tylnonapędowy coupe był napędzany przez silnik V6 o pojemności 3.2 litra, rozwijający moc 215 KM, który współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (5G Tronic Mercedesa) lub 6-biegową skrzynią manualną opracowaną przez Chrysler.

Zewnętrzny design Crossfire’a wywierał wrażenie agresywności dzięki długiej, niskiej masce z charakterystycznym dużym wlotem powietrza.

Crossfire miał automatyczny tylny spojler, którym kierowca mógł sterować za pomocą przycisku.

Z boku, niezwykły kształt Crossfire’a przyciągał uwagę widzów.

Wnętrze Crossfire’a charakteryzowało się przejrzystymi wskaźnikami oraz konfiguracją przełącznika tempomatu Mercedesa, umieszczonym po lewej stronie kierownicy, tam, gdzie zazwyczaj znajdował się włącznik kierunkowskazów.

Crossfire oferował bardzo wygodne, wspierające, podgrzewane fotele, wspomagane elektrycznie kierownicę, elektryczne szyby, elektryczne lusterka oraz automatyczne przyciemniane lusterko wsteczne.

Chrysler Crossfire łączy klasyczne europejskie proporcje i technologie z mocą oraz osobowością amerykańskiego samochodu sportowego.

„Ekspresyjna natura Chryslera Crossfire jest namacalnym dowodem na naszą zdolność do podnoszenia atrakcyjności marki Chrysler,” powiedział Trevor Creed, starszy wiceprezydent ds. wzornictwa. „Od jego wyrazistego projektu po sprawdzony silnik i zawieszenie, nowoczesne amerykańskie coupe sportowe ma na celu zachwycenie entuzjastów na całym świecie.”

Eksterior: Rzeźbiony, Romantyczny

Z długą maską i opadającym tyłem, profil boczny Chryslera Crossfire od razu zwraca uwagę. Szerokie ramiona samochodu otaczają tylne koła o średnicy 19 cali. Tylne koła są nieco mniejsze, mają 18 cali. Dzięki większym kołom z tyłu, profil boczny ma pewną postawę.

Nazwa „Crossfire” powstała podczas opracowywania charakterystycznej linii nadwozia, która płynnie i dynamicznie przechodzi od przodu do tyłu. Linia charakterystyczna „krzyżuje się” w negatywnej formacji, szybko przechodząc od przodu przez tylny błotnik. Tylnie błotniki, które są muskularne i szerokie, kończą się dużymi, rzeźbionymi lampami tylnymi. Profil boczny uzupełniają wykończone metalicznie wloty powietrza.

„Oprócz romantycznych kształtów i smukłych, sportowych linii, nadaliśmy Chryslerowi Crossfire unikalne proporcje między szkłem a nadwoziem,” powiedział Creed. „Zdecydowaliśmy, że boki nadwozia będą wysokie, minimalizując powierzchnie szklane. Chcieliśmy, aby kierowca poczuł się jak w kokpicie czegoś bardzo wyjątkowego, sportowego i poważnego.”

Rzeźbiona maska wyraźnie eksponuje nową, charakterystyczną dla Chryslera skrzydlatą emblematykę, która zajmuje całą górną szerokość chromowanej kratki. Dla dodatkowego napięcia w projekcie, sześć rowków biegnie wzdłuż maski i uzupełnia przednią kratkę.

Jedną z najbardziej wyróżniających cech Chryslera Crossfire jest centralny grzbiet, który biegnie wzdłuż samochodu i nadaje mu chiseled, rzeźbiony wygląd. Linia zaczyna się przy przedniej kratce i kończy między podwójnymi rurami wydechowymi. Ta charakterystyczna linia pojawia się również na klamkach drzwi i zewnętrznych lusterkach.

Tylny widok Chryslera Crossfire jest oszałamiający z zwężającym się, „łodziowym” wyglądem, który podkreśla jego ogromne tylne koła, opony i błotniki. W tylnej części pojazdu zaprojektowano chowany spojler, który aktywuje się, gdy samochód osiąga prędkość 60 mil na godzinę.

Wnętrze: Precyzyjna Obróbka

Wyrafinowane, dwukolorowe wnętrze Chryslera Crossfire w stylu podwójnej kokpitu uzupełnia wygląd zewnętrzny. Charakterystyczny kształt zewnętrznego grzbietu pojawia się także na konsoli centralnej, dźwigni zmiany biegów i desce rozdzielczej. Z miejsca kierowcy kształt grzbietu wydaje się kontynuować od deski rozdzielczej przez przednią szybę aż do maski. Jest również zintegrowany z podsufitką wnętrza.

„Wnętrze Chryslera Crossfire ma czysty, precyzyjny, mechaniczny wygląd,” powiedział Creed. „Dbałość o szczegóły jest widoczna na każdym kroku, co idealnie odzwierciedla wskazówki projektowe z zewnątrz, zapewniając spójny wygląd i odczucie, które są bardzo ważne dla tak wyjątkowego coupe.”

Fotele są wykończone w dwukolorowej skórze z logo skrzydlatej emblematyki Chryslera wytłoczonym na obu zagłówkach. Przycisk zapłonu znajduje się na desce rozdzielczej, a nie na kolumnie kierownicy.

Precyzyjne, eleganckie wskaźniki są w kolorze białym na czarnym tle z metaliczną ramką i chromowanym pierścieniem. Konsola centralna jest metaliczna i biegnie od góry deski rozdzielczej przez środek samochodu, aby osiągnąć atmosferę kokpitu. Metaliczne akcenty są obecne w całym wnętrzu, w tym na drzwiach, kierownicy i zestawie wskaźników.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.