CHRYSLER Crossfire Roadster 2004-2007

CHRYSLER Crossfire Roadster 2004-2007

Przejdź do galerii zdjęćCHRYSLER Crossfire Roadster 2004-2007

Crossfire, który został udostępniony publiczności w 2004 roku, był wynikiem połączenia Daimlera i Chryslera.

Ten sportowy coupe był udanym połączeniem amerykańskiego muscle cara i elegancji Mercedesa, a samochód koncepcyjny został zaprezentowany w 2001 roku.

Produkcja Crossfire rozpoczęła się w 2003 roku, a jego sprzedaż rozpoczęła się w 2004 roku. Produkcja trwała zaledwie 4 lata, a ostatni egzemplarz sprzedano w 2007 roku.

W porównaniu do samochodu koncepcyjnego, przednia część została poprawiona i dopracowana przez Andrew Dysona.

Crossfire bazował głównie na roadsterze SLK Mercedesa, dzieląc z nim tę samą platformę, silnik oraz automatyczną skrzynię biegów.

Wersja kabriolet była w rzeczywistości coupe z miękkim dachem.

Coupe z napędem na tylne koła było wyposażone w silnik V6 o pojemności 3,2 litra, rozwijający moc 215 KM, który współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (5G Tronic Mercedesa) lub 6-biegową manualną skrzynią biegów opracowaną przez Chryslera.

Zewnętrzny design Crossfire inspirował agresywnością dzięki długiej, niskiej masce oraz charakterystycznemu dużemu wlotowi powietrza poniżej.

Crossfire miał automatyczny tylny spoiler, który był kontrolowany przez kierowcę za pomocą przycisku.

Kabriolet Chryslera miał półelektrycznie składany miękki dach, ponieważ kierowca musiał go podłączyć z przodu, przekręcając dźwignię.

Od boku, nietypowy kształt Crossfire przyciągał uwagę widzów.

Wnętrze Crossfire charakteryzowało się przejrzystymi wskaźnikami oraz konfiguracją przełącznika tempomatu Mercedesa, który znajdował się po lewej stronie kierownicy, tam gdzie zwykle jest umieszczony przełącznik kierunkowskazów.

Crossfire miał bardzo wygodne i wspierające fotele z funkcją podgrzewania, wspomagane elektrycznie kierownice, elektryczne szyby, elektryczne lusterka oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.

Chrysler Crossfire łączy klasyczne europejskie proporcje i technologię z mocą i charakterem amerykańskiego samochodu sportowego.

„Ekspresyjny styl Chryslera Crossfire to namacalne dowód na naszą zdolność do podnoszenia i poszerzania atrakcyjności marki Chrysler,” powiedział Trevor Creed, Senior Vice President of Design. „Od jego wyrazistego designu po sprawdzony układ napędowy i zawieszenie, nowoczesne amerykańskie coupe sportowe ma na celu zachwycenie entuzjastów na całym świecie.”

Zewnętrze: Wydrążone, Romantyczne

Dzięki długiemu przodowi i opadającemu tyłowi, profil boczny Chryslera Crossfire jest natychmiast rozpoznawalny. Szerokie ramiona samochodu obejmują tylne koła o średnicy 19 cali. Przednie koła są nieco mniejsze, ale wciąż mają 18 cali. Większe koła z tyłu nadają profilowi stabilną postawę.

Nazwa „Crossfire” powstała podczas opracowywania charakterystycznej linii nadwozia, która płynnie i szybko przemieszcza się od przodu do tyłu. Linia charakterystyczna „przecina” się w negatywnej formacji, szybko poruszając się z przodu przez tylny błotnik. Tylne błotniki, muskularne i szerokie, kończą się dużymi, rzeźbionymi lampami tylnymi. Profil boczny dopełniają metalliczne wloty powietrza.

„Oprócz romantycznych kształtów i smukłych, sportowych linii, nadaliśmy Chryslerowi Crossfire unikalne proporcje między szkłem a nadwoziem,” powiedział Creed. „Zrobiliśmy boki nadwozia wysokimi, jednocześnie minimalizując powierzchnie szklane. Chcieliśmy dać kierowcy poczucie, że znajduje się w kokpicie czegoś bardzo wyjątkowego, sportowego i poważnego.”

Rzeźbiony przód wyraźnie eksponuje nową, charakterystyczną skrzydlatą emblemat Chryslera, która rozciąga się na całą górną szerokość chromowanej osłony chłodnicy. Dla dodatkowego napięcia stylistycznego, sześć rowków biegnie wzdłuż maski i uzupełnia przednią kratkę.

Jedną z najbardziej wyróżniających cech Chryslera Crossfire jest jego centralny grzbiet, który biegnie wzdłuż całego samochodu, nadając mu chiseled, rzeźbiony wygląd. Linia zaczyna się przy osłonie chłodnicy i kończy pomiędzy podwójnymi rurami wydechowymi. Ta charakterystyczna linia pojawia się również na klamkach i lusterkach zewnętrznych.

Tylny widok Chryslera Crossfire jest oszałamiający, z zwężającym się, „łódź-tails” wyglądem, który podkreśla jego ogromne tylne koła, opony i błotniki. W tylnym elemencie pojazdu zaprojektowano wysuwany spojler, który aktywuje się, gdy samochód osiąga prędkość 60 mil na godzinę.

Wnętrze: Maszynowa Precyzja

Wyszukane, dwutonowe wnętrze Chryslera Crossfire z podwójnym kokpitem doskonale uzupełnia wygląd zewnętrzny. Charakterystyczny kształt centralnego grzbietu zewnętrznego również pojawia się na konsoli centralnej, dźwigni zmiany biegów i panelu instrumentów. Z miejsca kierowcy kształt centralnego grzbietu wydaje się kontynuować od panelu instrumentów przez przednią szybę aż do maski. Jest on także zintegrowany z podsufitką wewnętrzną.

„Wnętrze Chryslera Crossfire ma czysty, precyzyjny, maszynowy wygląd,” powiedział Creed. „Dbałość o szczegóły w całym wnętrzu bardzo odzwierciedla cechy projektowe zewnętrznego wyglądu, co zapewnia spójny wygląd i odczucie, które są bardzo ważne dla takiego wyjątkowego coupe.”

Fotele są wykończone dwutonową skórą z charakterystycznym, skrzydlatym emblematem Chryslera wytłoczonym w obu zagłówkach. Stacyjka jest umieszczona na panelu instrumentów, a nie na kolumnie kierowniczej.

Precyzyjne, eleganckie wskaźniki są w kolorze biało-czarnym z metalicznym akcentem i chromowaną obręczą. Konsola centralna jest metaliczna i płynie od góry panelu instrumentów przez środek samochodu, aby osiągnąć środowisko kokpitu. Metaliczne akcenty znajdują się w całym wnętrzu, w tym na drzwiach, kierownicy i zestawie wskaźników.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.