Pierwszy model Crossfire, który trafił do sprzedaży w 2004 roku, był efektem połączenia Daimlera i Chryslera.
Kabriolet łączył w sobie cechy amerykańskiego muscle cara oraz elegancję Mercedesa, a samochód koncepcyjny został zaprezentowany w 2001 roku.
Produkcję Crossfire rozpoczęto w 2003 roku, a sprzedaż zaczęła się w 2004. Produkcja trwała zaledwie 4 lata, a ostatni egzemplarz sprzedano w 2007 roku.
W porównaniu do samochodu koncepcyjnego, przednia część została przemyślana i udoskonalona przez Andrew Dysona.
Crossfire oparty był głównie na roadsterze SLK Mercedesa, mającym tę samą platformę, silnik i automatyczną skrzynię biegów.
SRT6 powstał w odpowiedzi na głosy mówiące, że kabriolet nie jest wystarczająco szybki w stosunku do swojego wyglądu. SRT miał nieco inny design oraz mocniejszy silnik.
Felgi aluminiowe miały 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu. Automatyczny tylny spoiler został zastąpiony dużym stałym skrzydłem. Automatyczna skrzynia biegów została ulepszona i oferowała wyższy moment obrotowy.
Na końcu, SRT6 miał 3,2-litrowy silnik V6 z doładowaniem, który rozwijał 330 koni mechanicznych. SRT był szybszy o półtorej sekundy w przyspieszeniu do 100 km/h.
Wnętrze Crossfire charakteryzowało się przejrzystymi wskaźnikami oraz konfiguracją przełącznika tempomatu Mercedesa, który znajdował się po lewej stronie kierownicy, tam gdzie zazwyczaj umieszczony jest przełącznik kierunkowskazów.