CHRYSLER Crossfire SRT6 2004-2006

CHRYSLER Crossfire SRT6 2004-2006

Przejdź do galerii zdjęćCHRYSLER Crossfire SRT6 2004-2006

Chrysler wprowadził wersję SRT6 w 2004 roku jako część amerykańskiej korporacji motoryzacyjnej w ramach sojuszu DaimlerChrysler.

Rynek luksusowych coupe sportowych miał duże znaczenie w USA, nie tylko pod względem wielkości sprzedaży, ale także w kwestii wizerunku. Chrysler próbował pokazać wszystkim, że wraca na właściwe tory i potrafi budować zwinne, szybkie i komfortowe samochody. Crossfire oparty był na tej samej platformie co Mercedes-Benz SLK, a wiele elementów pochodziło z małego niemieckiego coupe-kabrioletu.

Jego szeroki grill z trzema żebrami i nowa wersja logo umieszczona na górze pokazywały światu, że Chrysler powraca do segmentu sportowych kompaktów. Reflektory miały podobny design do większego brata, modelu 300. Na przednich błotnikach zamontowano żaluzjowe wloty powietrza, które odprowadzały powietrze uwięzione wewnątrz nadkoli. Krótka kabina z opadającym, zaokrąglonym tyłem przypominała sportowe auta z lat 50. Jednak skrzydło na bagażniku było zdecydowanie nowoczesne. W przeciwieństwie do reszty gamy Crossfire, to skrzydło było stałe. Dla słabszych wersji Chrysler zamontował skrzydło chowane.

Wnętrze stanowiło mix elementów Chryslera i Mercedesa. Chociaż elementy po lewej stronie kolumny kierowniczej pochodziły z klasy C, włącznie z przełącznikiem świateł, kierownica i wskaźniki były od Chryslera. Przełącznik automatycznej skrzyni biegów był podobny do tych stosowanych w niemieckich samochodach, ale aluminiowe wykończenia pochodziły od amerykańskiego partnera. Fotele z wysokim oparciem miały haftowane logo SRT6 na zagłówkach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.