CHRYSLER Grand Voyager  2008-2015

CHRYSLER Grand Voyager 2008-2015

Przejdź do galerii zdjęćCHRYSLER Grand Voyager  2008-2015

Jeep zaprezentował Grand Cherokee L na początku 2021 roku, idealnie w momencie, gdy światowa pandemia zbliżała się ku końcowi.

Chrysler obiecał pewien poziom autonomicznego doświadczenia jazdy oraz hybrydową wersję piątej generacji Grand Cherokee. To był duży zakład, o którym doskonale zdawali sobie sprawę. Klienci zaczęli domagać się bardziej przyjaznych dla środowiska pojazdów, a nie tylko aut terenowych, dlatego producent intensywnie pracował nad spełnieniem oczekiwań rynku, mimo że na początku inżynierowie korzystali z wcześniej używanych silników z Grand Cherokee MK IV.

Zespół projektowy spędzał noce nad dopracowaniem ostatnich szczegółów auta w czasie pandemii. Wymieniali terabajty informacji podczas długich spotkań na Zoomie, ale ostateczny rezultat był imponujący. Dzięki szerszym szczelinom między siedmioma pionowymi żebrami, przód pojazdu przypominał model Grand Wagoneer z 2022 roku, a wydłużona linia dachu sprawiła, że SUV wyglądał bardziej sportowo niż wcześniej.

Wewnątrz, Grand Cherokee L z 2021 roku był dostępny w wersji z trzema rzędami siedzeń, mogącymi pomieścić sześć lub siedem osób. Środkowy i ostatni rząd można było złożyć na płasko i przesunąć do przodu, aby zwiększyć przestrzeń bagażową. Nowością był również 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z niemal dwudziestoma różnymi menu do wyboru, w tym technologiami wspomagającymi kierowcę.

Inżynierowie polegali na sprawdzonych silnikach czwartej generacji Grand Cherokee pod maską, ale intensywniej pracowali nad systemami przekładniowymi. Do wyboru były trzy wersje średniej wielkości SUV-a. Wersja podstawowa oferowała system napędu na wszystkie koła bez przełożenia off-road. Tylko druga i trzecia wersja były dostępne z takim rozwiązaniem, przy czym ta ostatnia miała elektronicznie sterowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Chrysler Group LLC ogłasza rozpoczęcie produkcji minivanów na rynki międzynarodowe

* Międzynarodowe wersje minivanów produkowane w Windsorze obejmują modele z silnikiem diesla oraz z kierownicą po prawej stronie

* Zakład montażowy w Windsorze zatrudnia 4627 pracowników w trzech zmianach

* Chrysler sprzedaje nagradzane minivany w ponad 80 krajach

* Od momentu wprowadzenia w 1983 roku sprzedano na całym świecie ponad 12 milionów minivanów

Windsor, Ontario, 8 września 2009 – Chrysler Group LLC ogłosił dzisiaj, że zakład montażowy w Windsorze rozpoczął produkcję minivanów na rynki międzynarodowe. Elastyczny system produkcji w tej placówce umożliwia wytwarzanie modeli z silnikiem diesla oraz wersji z kierownicą po prawej stronie na tej samej linii produkcyjnej co minivany z kierownicą po lewej stronie i na benzynę.

Znany jako Chrysler Grand Voyager na rynkach poza Ameryką Północną, pojazd sprzedawany jest w ponad 80 krajach. Chrysler po raz pierwszy zaczął oferować wersje z kierownicą po prawej stronie minivana w 1997 roku dla rynków takich jak Wielka Brytania, Japonia, Australia, Nowa Zelandia, RPA, Singapur i Filipiny. Na rynki międzynarodowe Chrysler Grand Voyager wyposażony jest w opcjonalny silnik diesla 2,8 litra z common-rail (CRD), który stanowi około 90 procent sprzedaży w niektórych krajach europejskich.

„Mimo ekstremalnych wyzwań w pierwszej połowie roku, Chrysler nadal inwestuje w Kanadzie” – powiedział Reid Bigland, prezydent i dyrektor generalny Chrysler Canada. „W lipcu ogłosiliśmy, że utrzymamy trzecią zmianę w zakładzie montażowym w Windsorze. Dziś potwierdzamy nasze zaangażowanie, rozszerzając ofertę produktów w tym zakładzie oraz chroniąc miejsca pracy w Ontario i Kanadzie.”

Zakład montażowy w Windsorze został wybudowany w 1928 roku i rozpoczął produkcję nagradzanych minivanów Chryslera w 1983 roku. Obiekt o powierzchni 4,01 miliona stóp kwadratowych zajmuje 176,92 akra i zatrudnia około 4627 pracowników, z których wielu jest przedstawicielami Kanadyjskich Pracowników Motoryzacyjnych. Pozostaje jedynym zakładem montażowym Chryslera działającym na trzy zmiany.

Chrysler Group sprzedał na całym świecie ponad 12 milionów minivanów od momentu, gdy firma stworzyła segment minivanów ponad 25 lat temu, w tym ponad 1,6 miliona w Kanadzie. W 2008 roku firma sprzedała 21,513 minivanów poza Ameryką Północną.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.