Nowa, czwarta generacja Chryslera New Yorkera zadebiutowała w 1955 roku i stała się jedną z najważniejszych limuzyn swojego czasu, co stanowiło znaczący krok naprzód w dziedzinie designu.
New Yorker dzielił platformę z modelami takimi jak Chrysler 300 oraz DeSoto Firedome, oferując wersje jako sedan, kabriolet, hardtop lub kombi z dwiema lub czterema drzwiami. Jego wygląd zaprojektował Virgil Exner, czerpiąc inspiracje z modelu Imperial Parade Phaeton.
Wygląd New Yorkera różnił się od poprzednika, z płaskim przednim błotnikiem i poziomymi chromowanymi kratkami. Lata 50. XX wieku to okres, w którym elementy chromowane były symbolem luksusu, a New Yorker miał ich pod dostatkiem. Nie tylko zderzaki, ale także otoczenie świateł i słupków były zdobione błyszczącymi wstawkami. Z tyłu, pionowe światła tylne także zostały ozdobione chromowanymi detalami.
Jeśli chodzi o luksus, New Yorker mógł pochwalić się takimi funkcjami jak elektryczne okna, wspomaganie kierownicy, hamulce wspomagane oraz nawet elektrycznie regulowane fotele. Dodatkowo, siedzenia pokryte winylem zaprojektowano z myślą o komforcie podczas długich podróży.