Sojusz między Daimlerem a Chryslerem zaowocował ciekawymi pojazdami. Wśród nich znajdowała się Chrysler Pacifica, crossoverowa minivan, która mogła pomieścić siedem osób na nartach w ośrodku narciarskim.
Kiedy Daimler i Chrysler połączyli siły, amerykańska marka zyskała dostęp do niemieckiej technologii. Niektóre pojazdy otrzymały tylne osie, takie jak model 300C, inne bazowały na platformach Mercedesa, a jeszcze inne zyskały know-how potrzebne do ich rozwoju i produkcji. Pacifica była pierwszym wspólnym projektem obu firm.
Pacifica została zaprojektowana tak, aby oferować wygodę MPV, wysoką pozycję siedzącą SUV-a oraz prowadzenie przypominające samochód osobowy. Aby to osiągnąć, jej wygląd zewnętrzny przypominał minivana, ale z drzwiami otwieranymi do przodu zamiast przesuwanymi, które są droższe w produkcji. Platforma została przekształcona z poprzedniego modelu Town&Country. Reflektory nawiązywały do nowego trendu, a atrapa chłodnicy zyskała nową emblemat Chryslera.
W środku Pacifica oferowała maksymalnie siedem miejsc. Zestaw wskaźników był bardzo podobny do tego, który znajdował się w niektórych pojazdach Mercedesa. W czterobiegowej skrzyni automatycznej system zmiany biegów działał na zasadzie plus-minus, z ruchami w lewo i w prawo, podobnie jak w niemieckich autach partnerskich.