Chrysler Pacifica z 2017 roku zastąpił starszy model Chrysler Town&Country. Nazwa nie jest jednak nowa, była używana w czasie sojuszu DaimlerChrysler dla SUV-a.
Rynek MPV w Stanach Zjednoczonych jest duży i ważny. To również obszar, w którym europejskie marki praktycznie nie istnieją, a japońscy producenci samochodów mają trudności z utrzymaniem się na powierzchni. To idealne miejsce, w którym Chrysler mógł zaproponować nowy samochód, mając za sobą bogate doświadczenie.
Projekt był bardziej dynamiczny niż kanciasty Town&Country. Płynne linie na kracie i reflektorach rozciągały się na boki i tył pojazdu. Drzwi przesuwne były standardem, a szerokie okna oferowały ekskluzywny widok na drogę.
Wnętrze to miejsce, w którym 2017 Pacifica naprawdę błyszczał. Dzięki systemowi Stow 'n Go w środkowych rzędach siedzeń oraz możliwością demontażu tylnych rzędów siedzeń, mógł być przekształcony z rodzinnego minivana w lekkie auto użytkowe w mniej niż minutę. W zależności od wersji wyposażenia, oferował do siedmiu miejsc. System Stow 'n Go nie był dostępny w wersji hybrydowej, ponieważ ta miała akumulatory umieszczone pod podłogą. Oferowano go nawet z zintegrowanym systemem odkurzania, umieszczonym w okolicy słupka C.
Pacifica z 2017 roku miała niezależne zawieszenie na wszystkie koła, co zapewniało komfort jazdy. Była tylko jedna opcja silnikowa – jednostka V6 o pojemności 3,6 litra. Oferowano ją jako samodzielny silnik lub jako hybrydę typu plug-in z akumulatorem Li-ion o pojemności 16 kW, który zapewniał do 53 km (33 mile) autonomii elektrycznej.
Nowy Chrysler Pacifica 2017 rewolucjonizuje segment minivanów dzięki odważnie stylizowanej i rzeźbionej karoserii oraz funkcjonalnemu, a zarazem pięknie wykonanym wnętrzu. Z każdej perspektywy jego proporcje, powierzchnie i styl tworzą wrażenie, którego nie można się spodziewać po pojeździe w tej kategorii.
Design zewnętrzny
Chrysler Pacifica 2017 wyróżnia się elegancką obecnością na drodze, z dynamiczną sylwetką, aerodynamicznym profilem i agresywnymi proporcjami kół do nadwozia. Dzięki długiemu rozstawowi osi, szerokiemu rozstawowi kół i niskiemu prześwitowi, Pacifica sprawia wrażenie stabilnej, sprawnej i atletycznej. Starannie dobrane elementy wykończenia dodatkowo podkreślają stylizację zewnętrzną.
Profil Pacifica nie jest jedynie pozorny. Przeprojektowany minivan dysponuje niezrównanymi właściwościami aerodynamicznymi, które korzystają z takich rozwiązań jak panele aerodynamiczne pod podwoziem, specjalnie dostosowane wycieraczki i zoptymalizowane połączenie przedniej szyby z dachem.
Z przodu Pacifica znajduje się nowoczesny wizerunek marki Chrysler, z elegancką, opływową górną i dolną kratką. Cienka górna kratka płynnie łączy się z reflektorami, a skrzydło Chryslera unosi się w siatce kratki. Górna i dolna kratka mają chromowane akcenty, które oferują geometryczną równowagę i luksusowy wygląd. Chromowa listwa, która otacza dostępne lampy przeciwmgielne LED, łączy się z obudową lampy i dolną kratką.
Solidna, rzeźbiona maska z wyraźnymi liniami charakterystycznymi kieruje wzrok w stronę górnej kratki i skrzydła Chryslera, które wizualnie unosi się w strukturze kratki. Maska zakrywa górną kratkę, co nadaje czysty, spójny wygląd.
Sekcje boczne karoserii wyróżnia linia A, która elegancko biegnie od przodu do tyłu, kierując się w dół do tyłu, aby zdefiniować tylną ćwiartkę. Rzeźbiarska natura sekcji nadwozia Pacifica łączy go z rodziną marki Chrysler. Linia charakterystyczna na dolnej powierzchni, w połączeniu z linią A i powierzchnią tylnej fasady, dodaje Pacifica wyrafinowanej, płynnej powierzchni, która bawi się światłem z każdej perspektywy.
Wizualnie wydłużone otwarcie dzienne definiuje górną osłonę i jest akcentowane przez chromowe wykończenie, które, gdy przesuwa się do tyłu, staje się cieńsze i grubsze, jakby malowane pędzlem. Tor przesuwanych drzwi jest ukryty pod boczną szybą w tylnej ćwiartce, co skutkuje czystą powierzchnią, wolną od tradycyjnie widocznych torów.
Z tyłu Pacifica dynamiczny i płynny wygląd staje się coraz bardziej oczywisty, z szybkim konturem i dachem, który łączy się z rzeźbionym, zintegrowanym spojlerem na tylnym krawędzi. Tylne słupki D podkreślają szybszy profil boczny i dachu, dodając eleganckiego, dynamicznego wyglądu, rzadkiego w segmencie minivanów.
Szyba tylnej klapy jest wizualnie „wciśnięta” w słupki D, zintegrowana z lampami tylnymi, co tworzy czyste i spójne wrażenie.
Podobnie jak przednia fasada, tylna fasada oferuje prostotę i rzeźbę, z dramatycznie zminimalizowanym tylnym zderzakiem, który wizualnie jednoczy tylnią klapę i tylną fasadę. Tylna fasada prezentuje zintegrowany czarny panel wykończenia, który obejmuje tylną refleksyjność i jasny, chromowany detal, aby wizualnie odciążyć tył pojazdu i podkreślić szeroką postawę Pacifica.
Poziomo ustawione lampy tylne mają LED-owe „pierścienie” z równomiernym blaskiem, co nadaje nowoczesny wygląd. Lampy tylne są zintegrowane z tylnym podświetleniem i wysunięte na zewnątrz, aby podkreślić szerokość pojazdu i jego szeroki rozstaw kół. Atletyczny spojler zwiększa smukłą postawę minivana i poprawia aerodynamikę.
Nowy Pacifica dostępny jest z kołami o średnicy 17, 18 lub 20 cali, co dodatkowo podkreśla jego stabilną postawę i atletyczne proporcje.
Nowy Chrysler Pacifica 2017 dostępny jest w 10 różnych kolorach nadwozia, które podkreślają jego powierzchnie z każdej perspektywy i w każdym świetle: Billet Silver Metallic Clear Coat, Brilliant Black Crystal Pearl Coat, Bright White Clear Coat, Molten Silver Metallic Clear Coat, Velvet Red Pearl Coat, Dark Cordovan Pearl Coat, Jazz Blue Pearl Coat, Tusk White Pearl Coat, Granite Crystal Metallic Clear Coat i Silver Teal Pearl Coat (ekskluzywne dla Pacifica Hybrid).
Design wnętrza
Przy projektowaniu wnętrza nowego Chrysler Pacifica 2017, projektanci starali się „uczynić każdą część jak płótno, które zostało namalowane”. Wnętrze ma poziome linie, podkreślające przestronność pojazdu, podczas gdy ciągłe elementy liniowe utrzymują wzrok w ruchu.
Pięknie wykonane wnętrze Chrysler Pacifica łączy elementy wysokiej technologii z rzeźbiarskim, muskularnym stylem. Elementy sterujące są nowoczesne i wyglądają współczesnie, z twardymi powierzchniami kontrastującymi z miękkim, rzeźbionym wyglądem w innych miejscach. Wyjścia wyglądają bardziej formalnie, podkreślone prostym chromowanym pierścieniem, który został zaprojektowany, aby być cieńszy dla wyrafinowanego, precyzyjnego odczucia. Obwódki mają podobnie wyważone akcenty.
Wyszukane, nowoczesne połączenia kolorów i materiałów są podkreślone przez unikalne akcenty wewnętrzne w drzwiach i panelu instrumentów. Te wnętrza zostały zainspirowane różnymi lokalizacjami w Stanach Zjednoczonych:
- Santa Monica, Kalifornia: Cognac/Alloy z akcentami Liquid Titanium i haftem Toffee
- Soho, Nowy Jork: Black/Alloy z akcentami Mineral Shiitake i haftem Sepia
- Sonoma County, Kalifornia: Black/Alloy z akcentami Cranberry Wine i haftem oraz obramowaniem Cranberry Wine
- Santa Fe, Nowy Meksyk: Black/Deep Mocha z akcentami Liquid Titanium i haftem oraz obramowaniem Diesel Grey
- Juneau, Alaska: Black/Alloy z akcentami Anodized Ice Cave, haftem Ice Blue i czarnym obramowaniem
Haft w całym wnętrzu zwiększa wrażenie ręcznego wykonania, podczas gdy akcenty Piano Black z wyglądem premium dodają odrobinę luksusu i technologii. Pokrętła sterujące w centralnej konsoli mają wykończenie przypominające spun, co przywodzi na myśl sprzęt audio wysokiej jakości.
Ekran dotykowy Uconnect – dostępny w wersji 5-calowej lub 8.4-calowej – jest osadzony na równi z panelem instrumentów dla czystego, technicznego wyglądu. Dzięki błyszczącej powierzchni ekranu, która zapewnia wyższy kontrast, ekran dotykowy wygląda futurystycznie i jest zgodny z innymi nowoczesnymi urządzeniami, takimi jak tablet.
W świetle dziennym wnętrze emanuje pięknem i rzeźbą, a wyróżniająca się, płynna powierzchnia panelu instrumentów jest w centrum uwagi. W wyższych wersjach wykończenia dodanie haftowanego panelu instrumentów podnosi elegancję. W nocy wnętrze przybiera inny nastrój z nowoczesnym wyglądem, z białym podświetleniem przycisków i wyświetlacza, świecącym „niebieskim” światłem Chryslera. Inne elementy sterujące również korzystają z niebieskiego podświetlenia, zamiast tradycyjnie używanego bursztynowego, co tworzy bardziej spójną i techniczną estetykę.
Przestronne wnętrze zapewnia najlepszą w klasie przestronność w pierwszym i trzecim rzędzie siedzeń, a dostępny panoramiczny dach trójpanelowy zwiększa poczucie przestronności. Z dwu-podłogowym panoramicznym dachem nad siedzeniami w pierwszym i drugim rzędzie oraz stałym panelem szklanym nad trzecim rzędem, wszyscy pasażerowie Chrysler Pacifica mogą cieszyć się otwartością i widokiem na niebo.
Sterowanie klimatyzacją zintegrowano w podsufitce, wzdłuż szyn. Z tyłu, kontrole HVAC znajdują się na podsufitce po stronie pasażera – starannie przemyślana decyzja po badaniach wykazujących, że jest to optymalne miejsce, jeśli w drugim rzędzie jest tylko jedno dziecko lub podczas odbioru i odwożenia do szkoły.
Sprytne przechowywanie i funkcjonalność
Starannie zaprojektowane wnętrze jest tak funkcjonalne, jak piękne. Niezrównana ilość miejsca do przechowywania obejmuje dużą konsolę środkową, z przestrzeniami specjalnie zaprojektowanymi na urządzenia takie jak iPad. Dno pojemnika konsoli jest głębsze niż podłoga pojazdu, co dodaje dodatkowej przestrzeni do przechowywania.
Inne przestrzenie do przechowywania zaprojektowano z myślą o potrzebach klientów, w tym miejsce na parasol i okulary przeciwsłoneczne oraz dwa pojemniki w tylnej przestrzeni ładunkowej, które mogą pomieścić po jednym galonie mleka. Nawet tylna część przednich siedzeń zwiększa funkcjonalność dzięki zintegrowanym hakom na torby na zakupy.
Pojemniki Stow 'n Go oferują miejsce do przechowywania, gdy siedzenia w drugim rzędzie nie są schowane, a ulepszony system Stow 'n Go zawiera przeprojektowane siedzenia dla większego komfortu i wsparcia bocznego. Proces Stow 'n Go został udoskonalony, aby siedzenia gładko składały się do przodu do wanien, a dodanie nowej funkcji Stow 'n Go Assist dodatkowo upraszcza ten proces. Naciśnięcie przycisku na słupku B przesuwa przednie siedzenie do przodu, aby umożliwić schowanie siedzenia w drugim rzędzie. Ponowne naciśnięcie przycisku przesuwa przednie siedzenie z powrotem na swoje miejsce. Dodatkowo, siedzenia w drugim rzędzie Easy Tilt umożliwiają łatwy dostęp do trzeciego rzędu, nawet przy zamontowanym foteliku dziecięcym.
Siedzenia Pacifica oferują jeszcze większą funkcjonalność dzięki dodatkowej opcji ośmioosobowego miejsca. Lekkie, zdejmowane siedzenie ósmego pasażera mieści się pomiędzy istniejącymi siedzeniami w drugim rzędzie i pełni funkcję dużego podłokietnika z uchwytami na kubki, gdy nie jest używane.
W celu szybkiego sprzątania, zintegrowany odkurzacz Stow 'n Vac, zasilany przez RIDGID, jest najpotężniejszym odkurzaczem w pojazdach na rynku i znajduje się w obszarze wykończenia słupka C, co ułatwia dostęp do wszystkich zakamarków pojazdu.
Chrysler Pacifica Hybrid
Pacifica Hybrid oferuje cały styl modeli z napędem na gaz, z kilkoma zmianami, które odróżniają go od reszty oferty. Na zewnątrz są charakterystyczne oznaczenia oraz unikalny wzór przedniej kratki i wzór kół, a także dostępny jest w ekskluzywnej malaturze Silver Teal.
Wnętrze Black/Alloy z akcentami Ice Cave i haftem Ice Blue oraz czarnym obramowaniem jest ekskluzywne dla Pacifica Hybrid, podkreślając jego nowoczesne i przyjazne środowisku cechy. Panel instrumentów posiada również lampkę wskazującą stan ładowania pojazdu, widoczną z zewnątrz.
Inżynieria
Cel inżynieryjny był jasny od samego początku. Jako pierwotny wynalazca minivana, inżynierowie FCA US zostali zobowiązani do opracowania nowego minivana, bez żadnych kompromisów, na nowej architekturze.
Rezultatem jest nowy Chrysler Pacifica 2017, który ma być premierowym modelem w swojej klasie, z bezprecedensowym poziomem funkcjonalności, wszechstronności, technologii i stylu.
Nowa architektura
Stworzony i przetestowany na wiejskich drogach, arteriach, autostradach i w ośrodkach weryfikacyjnych, Chrysler Pacifica 2017 został zaprojektowany, aby dostarczać wrażeń, jak w pojeździe premium, oferując precyzyjnie dostosowane prowadzenie i wyjątkowy komfort podczas jazdy.
Zbudowany na całkowicie nowej platformie, Chrysler Pacifica zapewni zdolności jazdy i prowadzenia, które nie tylko przewyższają jego głównych konkurentów, ale są na równi z luksusowymi sedanami.
Lżejszy o około 250 funtów (w zależności od modelu), sztywniejszy i bardziej aerodynamiczny niż wcześniejszy model, Pacifica jest znacznie bardziej responsywna, z niższymi poziomami przechyłu nadwozia i zwiększoną zwrotnością, aby absorbować i rozdzielać siły działające na drogę, jednocześnie spełniając swoją podstawową funkcję skutecznego przemieszczania ludzi i ładunków w przyjemny i wyrafinowany sposób.
Lekka i sztywna struktura karoserii
Chrysler Pacifica 2017 posiada lekką, ale sztywną strukturę typu unibody, opartą na nowej architekturze pojazdów FCA, zaprojektowanej specjalnie dla globalnego segmentu minivanów z przednim napędem E. Górna część nadwozia i rama zaprojektowane są jako jedna jednostka, co umożliwia bardziej maszynowo efektywną i sztywniejszą strukturę. Struktury unibody oferują znakomitą podstawę do osiągnięcia wydajności i zwrotności podobnej do dużych sedanów premium.
Duża część tego sukcesu wynika z szerokiego zastosowania zaawansowanych, gorącowalcowanych stali o wysokiej wytrzymałości, stosowania klejów strukturalnych tam, gdzie jest to konieczne oraz intensywnego koncentrowania się na optymalizacji masy. Pacifica wykorzystuje około 22% więcej stali o wysokiej wytrzymałości w porównaniu do poprzednika, z czego 48% to zaawansowana stal o wysokiej wytrzymałości, maksymalizująca sztywność i wytrzymałość, przy jednoczesnej optymalizacji efektywności masy – pierwsza oferta FCA US w zakresie drzwi przesuwanych, która łączy zaawansowaną stal o wysokiej wytrzymałości z optymalizacją masy materiału w takim zakresie.
Ulepszony interfejs struktury nadwozia do podwozia, taki jak uchwyty zawieszenia i mocowania, zaprojektowano tak, aby zapewnić wysoką sztywność w tych punktach, co redukuje niskoczęstotliwościowe hałasy w kabinie, zapewniając jednocześnie ogólną zwrotność dynamiczną.
Optymalnie dobrany belka panelu instrumentów z magnezu umożliwia uzyskanie najsztywniejszej i najlżejszej struktury możliwej, podczas gdy klapa tylna, zbudowana z magnezu (wewnętrzna struktura) i aluminium, reprezentuje pierwsze masowe zastosowanie tego rodzaju w branży i jest wyjątkowa w konkurencyjnej grupie Pacifica.
Ostatecznie rezultatem jest połączenie solidności, sztywności i efektywności masy, które minimalizuje hałas i wibracje; pozwala na precyzyjne dostrojenie podwozia; i zapewnia pasażerom poczucie bezpieczeństwa i stabilności.
Szerokie zastosowanie komponentów aluminiowych w połączeniu z materiałami o wysokiej wytrzymałości i cienkiej grubości umożliwia dokładniejsze dostrajanie komponentów podwozia; szybszą i „bardziej precyzyjną” reakcję na działania pojazdu (np. zwinność i zwrotność); oraz zwiększoną ogólną wydajność dynamiczną.
Elementy konkretne, które przyczyniają się do systemu lekkiej konstrukcji obejmują:
- Cienkowarstwowy przedni uchwyt zawieszenia zbudowany ze stali o wysokiej wytrzymałości z „dziurami odchudzającymi” (np. „materiał nieprzyczyniający się” został usunięty) we wszystkich modelach, a także formowane hydraulicznie boczne belki uchwytu przedniego, które umożliwiają oszczędności masy
- Hollow front strut rods
- Przednie wytłoczone aluminiowe dolne ramiona sterujące i uchwyty
- Przednie i tylne odlewane aluminiowe knuckles
- Aluminiowe uchwyty silnika
- Przedni rurkowy stabilizator
- Aluminiowy przegroda przekładni kierowniczej, który mocuje się na przednim uchwycie, aby utrzymać jednostkę elektrycznego wspomagania kierownicy
- Brak tylnego stabilizatora, umożliwiony przez „sprężyny powrotne” wewnątrz tylnych amortyzatorów, które zapewniają zdolność do świeżości
- Cienkowarstwowe stalowe ramiona tylne w zawieszeniu tylnym, umożliwione przez konstrukcję „ostrza”, która zapewnia wytrzymałość i trwałość bez masy
- Aluminiowe górne mocowania amortyzatorów tylnych
Przednie zawieszenie
Przednie zawieszenie ma układ McPhersona – znany z efektywności pakowania i cech lekkich. Geometria i właściwości tłumienia zostały dostosowane w celu zminimalizowania utraty kąta nachylenia, co zapewnia bardziej responsywne kierowanie, prowadzenie i zwiększa maksymalne boczne przyspieszenie pojazdu.
Zastosowanie stopów aluminiowych w knuckles, dolnych ramionach sterujących i powiązanych uchwytach; zastosowanie rurkowych stabilizatorów; i wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości do połączeń zawieszenia oraz optymalizacja komponentów strukturalnych umożliwiły ograniczenie całkowitej wagi zawieszenia. Ta waga nazywana jest „wagą nieobciążoną” i inżynierowie podwozi starają się ją minimalizować, ponieważ jej zmniejszenie ma bezpośredni wpływ na poprawę prowadzenia pojazdu, jakość jazdy oraz redukcję hałasu drogowego.
Uchwyt przedniego zawieszenia dostarcza kolejną istotną korzyść: staje się trzecim kanałem obciążenia, znacząco przyczyniając się do absorpcji energii podczas uderzenia czołowego i znacznie poprawiając passive performance.
Znaczna sztywność i niska waga przedniego uchwytu zapewniają wysokie częstotliwości rezonansowe, co zapewnia izolację między drogą a kabiną pasażerską i skutkuje redukcją typowego hałasu toczącego.
Kolejną istotną korzyścią projektowania przedniego uchwytu jest jego geometryczna płaska forma, co umożliwia doskonałą integrację z osłonami dolnymi pojazdu i aktywnie przyczynia się do poprawy wydajności aerodynamicznej dolnej części pojazdu.
Główne komponenty zawieszenia przedniego składają się z:
- W cienkowarstwowym całkowitym uchwycie przednim, zbudowanym ze stali o wysokiej wytrzymałości, który redukuje masę przy jednoczesnym zapewnieniu sztywności pojazdu z przodu dla precyzyjnych cech prowadzenia
- Hydroformowane boczne belki w przednim uchwycie są ośmiokątne i rozkładają się w kształcie, co pozwala na redukcję masy przy jednoczesnym zwiększeniu wytrzymałości. Boczne belki uchwytu przedniego są wystarczająco mocne, aby absorbować i rozdzielać obciążenia w przypadku kolizji
- Sześciopunktowy solidny system mocowania uchwytu przedniego do nadwozia (większość konfiguracji to czteropunkty) łączy uchwyt przedni z belkami nadwozia dla wyjątkowej sztywności przedniego nadwozia i zwiększonej zwrotności
- Jednoczęściowe, wytłoczone aluminiowe dolne ramiona sterujące, knuckles i uchwyty dla zwiększonej trwałości i optymalizacji masy
- Dużych bushings na mocowaniach dolnych ramion do uchwytu (hydrauliczne i gumowe) pomagają wytłumić jazdę i absorbować „ruch transferowy” do pojazdu. Bushings również zaprojektowano dla długoterminowej wydajności w hamowaniu przez cały okres eksploatacji pojazdu
- Wytłoczony aluminiowy belka przekładni kierowniczej dla redukcji masy
- Bezpośrednio działające rurkowe stabilizatory optymalizują wymianę sił między zawieszeniem a nadwoziem i filtrują wibracje, przy redukowanej masie, dalsza poprawa jakości jazdy
- Podwójne rurkowe amortyzatory z wysoką sztywnością boczną przyczyniają się do poprawy jakości jazdy
- Hollow strut rods i sprężyny powrotne w obrębie amortyzatorów redukują masę i zapewniają lepszą równowagę boczną
- Sprężyny spiralne z bocznym obciążeniem optymalizują oś pchania i zawierają poprzeczne obciążenia na amortyzatorze dla poprawy komfortu; przyjęcie sprężyn wysokiej wytrzymałości umożliwiło minimalizowanie wagi – korzyści w zakresie jazdy i oszczędności paliwa
- Izolatory sprężyn wstawiane pomiędzy sprężynami a ich podstawami wsparcia eliminują hałas, kluczowy czynnik umożliwiający zwiększenie satysfakcji klientów i postrzeganej jakości pojazdu
- Solidne półosie w całej gamie pomagają zmniejszyć wagę i prawidłowo redukują wibracje. To zwiększa komfort klientów i poprawia postrzeganą jakość
Uchwyt przedniego zawieszenia
Pełnoobwodowy uchwyt przedniego zawieszenia służy jako punkt mocowania dla dolnych ramion sterujących, dolnych belki obciążeniowej, przekładni kierowniczej, przedniego stabilizatora i osłony aerodynamicznej, które są solidnie przytwierdzone do struktury nadwozia. Dla inżynierów FCA uchwyt przedniego zawieszenia stanowił okazję do dalszego udoskonalenia tego, czego klienci oczekują od swojego pojazdu w każdej kategorii: lepszej ekonomii paliwowej, zwinniejszej jazdy i prowadzenia oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Dzięki uchwytowi przedniego zawieszenia Pacifica inżynierowie zrealizowali wszystkie trzy cele.
Skoncentrowanie się na każdej uncji sprawiło, że uchwyt przedniego zawieszenia wykonano z cienkowarstwowych stali o wysokiej wytrzymałości, co stanowi znaczną poprawę wagi w porównaniu do bardziej konwencjonalnych zastosowań uchwytu przedniego.
Uchwyt przedniego zawieszenia Pacifica jest również sztywny, co pomaga uniknąć przekazywania hałasu, wibracji i drgań do kabiny pasażerskiej, co jeszcze bardziej przyczynia się do cichego środowiska wnętrza.
Uchwyt został również starannie zaprojektowany, aby odkształcać się w kontrolowany sposób podczas uderzeń czołowych, co przyczynia się do zarządzania energią podczas wypadków.
Niezależne tylne zawieszenie
Niezależne tylne zawieszenie typu twist blade umożliwiło inżynierom podwoziowania zapewnienie kierowcom Pacifica najlepszego z dwóch światów: zdolności do prowadzenia zbliżonej do luksusowego sedana sportowego, przy jednoczesnej gładkości jazdy dużego luksusowego sedana.
Główne komponenty tylnych zawieszeń składają się z:
- Stalowy czteropunktowy izolowany uchwyt tylny z zoptymalizowanym stosunkiem wagi do sztywności, aby poprawić reakcję na obciążenia boczne i w konsekwencji poprawić wydajność prowadzenia
- Podwójne rurkowe amortyzatory ze zintegrowanymi sprężynami powrotnymi – luksusowe udoskonalenie w segmencie Pacifica – zapewniają stabilność tylną bez potrzeby stosowania stabilizatora i pokrewnej masy
- Linki ramion tylnych w kształcie ostrza wykonane z cienkowarstwowej stali o wysokiej wytrzymałości, które umożliwiają potrzebną przestrzeń pakowania, redukując masę i zapewniając sztywność/wytrzymałość
- Unikalna konfiguracja podwójnej budowy przegubów zamkniętych w ramionach tylnego – konfiguracja podwójnego przegub zapewnia oddzielenie stałych i pionowych parametrów dla komfortu jazdy
- Odlewane aluminiowe knuckles tylnych i mocowania amortyzatorów dla redukcji masy i cech dostrojenia tylnego
Uchwyt tylnego zawieszenia
Izolowany tylny uchwyt zawieszenia ma konstrukcję tłoczoną ze stali cienkowarstwowej z „dziurami odchudzającymi” dla redukcji masy. Jego „pełnoobwodowy” uchwyt z izolatorami gumowymi zapewnia lepszą kontrolę jazdy i prowadzenia oraz wyjątkowe cechy bezpieczeństwa i trwałości.
Mocowanie układu napędowego
System mocowania wahadłowego wspiera zarówno silnik, jak i zespoły skrzyni biegów z hydrauliczno-elastycznymi mocowaniami przymocowanymi do silnika i skrzyni biegów oraz mocowaniem elastomerowym do kontroli momentu obrotowego, łączącym się z przednim członem zawieszenia.
Hydrauliczne-elastyczne mocowania wspierają układ napędowy po prawej stronie, aby umożliwić izolację od hałasu i wibracji oraz zredukować drgania spowodowane nierówną drogą.
Hydrauliczne-elastyczne mocowanie tłumi niskoczęstotliwościowe, o wysokiej amplitudzie ruchy układu napędowego, które występuje, gdy pojazd uderza w nierówność na drodze. „Hydrauliczna” część mocowania jest dostrojona, aby wygasić oscylacje silnika, tym samym redukując irytujące drgania po wstrząsie na drodze.
Mocowania są przymocowane do belek nadwozia, co zapewnia izolację kabiny pasażerskiej od hałasu i wibracji układu napędowego. Odpinacz w hydraulicznym elemencie prawego mocowania pozwala na jednoczesne tłumienie ruchów jazdy i izolację wibracji silnika.
Wysoka sztywność mocowań odlewnych aluminiowych zapewnia, że mocowania mogą skutecznie izolować kabinę pasażerską od wibracji układu napędowego.
Wiodąca w klasie aerodynamika
Po 1.2 miliona godzin CPU na rozwój CFD oraz ponad 400 godzin testów w tunelu aerodynamicznym, Chrysler Pacifica 2017 charakteryzuje się wiodącą w branży aerodynamiką.
Współczynnik oporu (CD) wynosi 0.300, co jest najlepszym wynikiem wśród jego głównych konkurentów i przyczynia się do wyjątkowej efektywności paliwowej Pacifica.
Najważniejsze osiągnięcia w zakresie aerodynamiki zewnętrznej obejmują:
- System aktywnego otwierania automatycznie zamyka przepływ powietrza przez dolne otwarcie wlotu, gdy powietrze jest najmniej potrzebne, redukując opór o średnio 10%. Nowy Pacifica jest pierwszym minivanem wyposażonym w system aktywnego otwierania. Gdy jest zamknięty, system otwierania poprawia wydajność aerodynamiczną, redystrybuując przepływ powietrza wokół przedniej części pojazdu i wzdłuż boków, zamiast przez niego. Otwieranie lub zamykanie systemu zależy od temperatury płynu chłodzącego silnika i prędkości pojazdu – na przykład, system otworzy się podczas jazdy pod górę, holowania przyczepy lub w gorącej jeździe w mieście. System otwierania zostanie zamknięty przy prędkościach autostradowych, gdy mniej chłodzenia silnika jest wymagane, a aerodynamiczny opór jest najistotniejszy
- Stromniejszy i bardziej opływowy kąt szyby czołowej skutecznie kieruje powietrze z przedniej części górnej osłony
- Optymalizowana aerodynamika przedniej części i kształt przednich narożników zapewniają gładki przepływ powietrza nad, pod i wokół pojazdu, nie kompromitując estetyki ani wymagań chłodzenia silnika
- Aerodynamicznie zaprojektowane lusterka reprezentują znaczące zwycięstwo aerodynamiczne, biorąc pod uwagę ilość powietrza dostarczanego do tej strefy w wyniku systemu aktywnego otwierania
- Optymalny kąt tylnego wycięcia – zdefiniowany przez górną część relacji górnej krawędzi pokrywy bagażnika do tylnego zderzaka – i kształt tylnej fasady zapewniają bardziej wyszukany wygląd, zredukowaną turbulencję powietrza i czysty zasięg powietrza z tyłu
- Zaplanowane osłony (również estetyczne „bąbelki”, które bawią się światłem, zapewniając organiczny wygląd powierzchni), które odprowadzają powietrze od dolnej części pojazdu i umożliwiają rozkład powietrza wokół otworów kół
- Wbudowany spojler w klapie tylnej ma zoptymalizowany kształt tylnej krawędzi, aby poprawić separację przepływu powietrza w tylnej części dla poprawy „powiewu powietrznego”
- Wyraźne zwężenie dachu, które nie tylko przyczynia się do wyrafinowanej estetyki Pacifica, ale skutecznie kieruje powietrze w stronę tylnego spojlera dla lepszej wydajności aerodynamicznej
- Płaska konstrukcja tylnego słupka D, która włącza przesunięty krawędź do tylnej szyby i powiązane aplikacje, aby uniknąć zaburzeń przepływu powietrza z tyłu górnych narożników pojazdu
- Panel zamykający przednią fasadę zapobiega kierowaniu powietrza do komory silnika i związanym z tym charakterystykom „wiru powietrznego” w przedniej strukturze pojazdu
- Osłona silnika kieruje powietrze w dół, zapobiegając kierowaniu i rotacji powietrza w komorze silnika
- Montażowe spacje opon umieszczone przed przednimi kołami działają w zasadzie jak miniaturowe burty powietrzne, odpychając powietrze od obracających się elementów i redukując opór w tym procesie
- Podłogowe panele wzdłuż podłogi na środku mają długość około 7,5 stopy i są umiejscowione po obu stronach centralnego tunelu (stosowane w modelach Touring i wyżej)
- Osłona tylnego zawieszenia umieszczona nad tylną osią, która kieruje powietrze w dół w celu uzyskania czystego wyjścia z tyłu pojazdu
- Panel dyfuzora powietrza, znajdujący się w miejscu, gdzie tradycyjnie znajduje się tylna oś, kieruje powietrze między tylnymi kołami
- Chociaż kratki wlotowe (górna i dolna) zostały stylizowane, aby nawiązywać do marki Chrysler, zostały również zoptymalizowane, aby zapewnić minimalne „słyszenie” powietrza
- Wycieraczki są zoptymalizowane, aby zapewnić lepszą aerodynamikę i poprawioną widoczność w dół
- Uszczelka maski zamyka przednią linię zamknięcia, aby zapewnić, że turbulencje powietrzne (i związane z nimi dźwięki) są praktycznie wyeliminowane
Wspomaganie kierownicy
Pacifica posiada system wspomagania kierownicy elektrycznej (EPS), który zapewnia wspomaganie za pomocą silnika elektrycznego. To poprawia wydajność paliwa, ponieważ nie ma strat związanych z pompą wspomagania kierownicy; redukuje hałas generowany przez system kierowniczy i pozwala na optymalne dostrojenie sprzężenia zwrotnego dla kierowcy.
Wzmocnienie lub wspomaganie jest zmienne i wrażliwe na prędkość, reagując na czujniki monitorujące moment obrotowy, prędkość i kąt kierownicy oraz prędkość pojazdu. System kierowniczy jest w pełni zintegrowany z systemem kontroli stabilności pojazdu i pomaga kompensować sytuacje z rozdzielonym przyczepnością, momentem obrotowym i sytuacjami tzw. „przewracania się” (droga ze spadkiem).
Najważniejsze cechy systemu kierowniczego obejmują:
- Stosunek kierowniczy wynoszący 16.2:1 jest wspólny dla modeli z napędem na benzynę i hybrydowych
- Nowa generacja elektrycznego układu kierowniczego z podwójnym pinionem, która gwarantuje znaczne oszczędności w zużyciu paliwa (do 3% mniej niż konwencjonalny system hydrauliczny); wysoką wydajność w zarządzaniu znacznymi obciążeniami przy wszystkich prędkościach operacyjnych kierownicy (dla sportowego prowadzenia); krzywe pomocy modulowane zgodnie z warunkami jazdy; oraz interakcja systemu kierowniczego z dynamiką pojazdu
- Promień skrętu wynoszący 39.7 stopy dla wszystkich modeli
- Zapewnia najlepszą wydajność dla kierowcy podczas sportowej jazdy, a także doskonałe prowadzenie i ograniczone wysiłki podczas manewrów parkingowych
System hamulcowy
Hamulce tarczowe na cztery koła z systemem antypolewowym ABS i systemem kontroli trakcji TCS są standardowe w Chrysler Pacifica 2017 i oferują pewną wydajność z doskonałymi cechami dotyczącymi hałasu, wibracji i szorstkości.
Standardowe cechy hamulców i kontroli podwozia obejmują:
- Wentylowane przednie tarcze podkreślają charakter wydajności Pacifica, pomagając rozpraszać ciepło związane z hamowaniem, poprawiając wydajność hamowania
- Solidne tylne tarcze hamulcowe poprawiają wydajność hamowania przy mniejszym hałasie, lepszym odczuciu pedału, zmniejszonej odległości hamowania i mniejszej wadze
- Okładziny hamulcowe są dostrojone i zoptymalizowane, aby zapewnić długoterminową wydajność i spójne, gładkie czucie hamulca
- Udoskonalenia w zakresie wspomagania hamulców i wskaźnika pedału – w połączeniu z okładzinami – przyczyniają się również do zwiększenia odczucia pedału hamulca pod względem skoku, liniowości i wymaganej siły podczas zdarzeń hamowania przy wyższych prędkościach
- Przednie zaciski mają dwa tłoki o średnicy 51 mm
- Tylne zaciski mają jeden tłok o średnicy 45 mm i zawierają elektryczny hamulec postojowy, aby jeszcze bardziej zredukować wagę, zintegrowana funkcja hamulca postojowego w celu dalszej redukcji wagi i poprawy wydajności hamowania
- Aby uzyskać optymalną wydajność hamowania – oraz wyższy poziom bezpieczeństwa i spokoju serca – Pacifica posiada czterokanałowy system ABS, który monitoruje prędkość każdego koła indywidualnie. Czterokanałowy system pozwala na indywidualne hamowanie kół dla uzyskania doskonałej kontroli i zapewnia dodatkowe hamowanie, jeśli jeden z dwóch obwodów hamulcowych zawiedzie. Oprogramowanie ABS wykorzystuje czujnik kąta kierownicy, który umożliwia systemowi rozróżnienie między hamowaniem w linii prostej a hamowaniem w zakręcie. W rezultacie Pacifica oferuje wyjątkowe hamowanie w linii prostej z minimalnym przewracaniem
- Elektroniczna regulacja rozkładu siły hamowania reguluje ciśnienie hamowania z przodu do tyłu, aby zoptymalizować odległości hamowania i kontrolować pod wszelkimi warunkami obciążenia pojazdu
- System kontroli trakcji (TCS) to system zintegrowany z ABS, a jego funkcją pełną, czterokanałową. Łączy zarówno moment obrotowy silnika, jak i kontrolę hamulców, aby regulować obrót kół przy wszystkich prędkościach jazdy dla maksymalnej kontroli kierowcy – niezależnie od warunków. Gdy system wykryje nadchodzące poślizg kół podczas przyspieszania, wysyła sygnał do kontrolera gazu, aby zmniejszyć moment obrotowy kół napędowych. W ekstremalnych sytuacjach, takich jak przejście z nawierzchni do lodu podczas przyspieszania, system selektywnie zastosuje hamulce w celu utrzymania kontroli. System można częściowo wyłączyć za pomocą przycisku umieszczonego w centralnej konsoli
Najlepsza w klasie przestronność wnętrza
Dzięki ulepszonym rozwiązaniom konstrukcyjnym i aerodynamicznym, nowa Chrysler Pacifica nie straciła przestronności wnętrza.