Ostatnia generacja Chryslera Sebringa okazała się wielkim sukcesem, dlatego nowe modele z 2001 roku były podobne do poprzedników pod względem wyglądu, przestronności i sportowego charakteru.
Wprowadzono niewielkie zmiany zewnętrzne, aby poprawić design, jednak największą nowością była kompletnie nowa oferta silników. Najmocniejszy silnik, jaki można było zamontować w sedanach Sebring, to 2.7-litrowa jednostka V6, która rozwijała moc 200 KM i moment obrotowy 197 lb-ft, współpracująca z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik o dużej mocy dostępny był tylko w wersji wyposażenia LXi.
W podstawowej wersji LX Chrysler Sebring oferował mniej mocny silnik 2.4-litrowy, 4-cylindrowy, o mocy 150 KM. Sebring w wersji podstawowej był dobrze wyposażony w elektryczne szyby, lusterka i zamki w drzwiach, tempomat, tylne siedzenia dzielone w proporcji 60/40 oraz radio AM/FM z kasetą.
W najwyższej wersji LXi klienci mogli cieszyć się luksusowym wnętrzem z regulowanymi skórzanymi fotelami i zaawansowanym systemem audio, a także innymi elementami, takimi jak ulepszone 16-calowe felgi aluminiowe i bezkluczykowy dostęp.
Bezpieczeństwo było priorytetem, zastosowano poduszki powietrzne chroniące przy uderzeniu bocznym, poprawioną dynamikę strukturalną, pasy bezpieczeństwa z trzema punktami mocowania oraz poduszki powietrzne nowej generacji od Chryslera, wielostopniowe.