CHRYSLER Sebring Sedan 2006-2010

CHRYSLER Sebring Sedan 2006-2010

Przejdź do galerii zdjęćCHRYSLER Sebring Sedan 2006-2010

Chrysler wprowadził model Sebring z 2007 roku, mając nadzieję na zdobycie rynku średniej wielkości sedanów zarówno w Ameryce, jak i w Europie oraz Azji. Niestety, światowy kryzys finansowy zniweczył marzenia amerykańskiego producenta samochodów.

Inspirując się dawnym modelem Vaillant zaprojektowanym przez Virgila Exnera oraz kształtami przeniesionymi z koncepcyjnego modelu Chrysler Airflite z 2003 roku, Sebring z 2007 roku oparty był na nowej platformie z napędem na przednie koła, współdzielonej z Dodge’em Avengerem. W Stanach Zjednoczonych Sebring sprzedał się w liczbie poniżej 250 000 egzemplarzy w ciągu pięciu lat, co zmusiło Chryslera do wycofania tego modelu z rynku.

Sebring, dzielący styl z Chryslerem Crossfire, charakteryzował się przednim zderzakiem z podwójnymi reflektorami i chromowaną kratką. Wzdłuż linii nadwozia widoczne były podłużne akcenty na masce oraz duże logo Chryslera, które wyraźnie wyróżniało się z przodu pojazdu. Profil miał wyprofilowane, wznoszące się linie na panelach drzwi, które przypominały sportowe coupé marki, podczas gdy z tyłu, szerokie światła tylne, przechodzące przez boczne paneli do pokrywy bagażnika, wyglądały mniej prowokacyjnie niż reszta samochodu.

Wnętrze zostało starannie wykonane, choć z materiałów o niskiej jakości w niższej wersji wyposażeniowej. Nawet najbogatsza wersja, nazywana Limited, nie była szczególnie wyróżniająca się. Jednak system infotainment był świetny jak na tamte czasy, wyposażony w 6,5-calowy ekran dotykowy, 20 GB dysku twardego na muzykę i zdjęcia oraz złącze USB.

Pod maską Sebring miał 2,4-litrowy silnik benzynowy, który był dostępny na całym świecie w standardzie ze pięciobiegową skrzynią manualną. Klienci w USA mogli także skorzystać z silników V6 o pojemności 2,7 i 3,5 litra, podczas gdy Europejczycy mieli możliwość wyboru silnika diesla 2,0 litra TDI z Volkswagena.

Chrysler wprowadza nową inspirację wśród popularnych samochodów, prezentując model 2007 Chrysler Sebring. To całkowicie nowy sedan średniej wielkości, który opiera się na zwycięskiej formule rozpoczętej przez nagradzany model Chrysler 300 w segmencie dużych samochodów oraz, w ostatnim czasie, wprowadzonym nowym modelu Dodge Caliber w segmencie samochodów kompaktowych. Formuła ta łączy w sobie oszałamiający design z wyjątkowym wykończeniem wnętrza, wysokim poziomem bezpieczeństwa i niezawodności, niesamowitymi osiągami oraz doskonałą ekonomią paliwową, wszystko to w zaskakująco przystępnej cenie. Sebring oferuje również wiele technologii, które dominują w tej klasie, a które nie są dostępne w segmencie sedanów średniej wielkości.

„Nowy Chrysler Sebring 2007 kontynuuje dynamikę rozpoczętą przez wielki sukces modelu Chrysler 300 i kontynuowaną przez Dodge Caliber,” powiedział George Murphy, wiceprezydent ds. marketingu globalnego. „Tak samo jak model 300 zdefiniował segment dużych samochodów i zapowiedział powrót wielkiego amerykańskiego auta, Chrysler Sebring łączy poziom niezawodności i trwałości, których oczekują nabywcy średniej wielkości, z niespodziewanymi poziomami stylu, rzemiosła, technologii i przystępnych osiągów.”

Model 2007 Chrysler Sebring przyciąga nabywców, którzy cenią sobie styl, praktyczność, bezpieczeństwo i wartość. Elegancki i wyrafinowany design Sebring, w połączeniu z rzemiosłem wnętrza, ekscytującymi nowymi technologiami i wiodącymi w klasie funkcjami bezpieczeństwa, spełnia potrzeby ich zajętych żyć.

Model 2007 Chrysler Sebring będzie dostępny w amerykańskich salonach w czwartym kwartale 2006 roku oraz na rynkach globalnych w pierwszej połowie 2007 roku.

Uderzająco piękny design

Zainspirowany koncepcyjnym pojazdem Chrysler Airflite z 2003 roku, zaprezentowanym na targach motoryzacyjnych w Genewie, eleganckie linie nowego Chryslera Sebring nawiązują do zewnętrznych cech stylowych pojazdów marki Chrysler, wprowadzając wyraziste atrybuty projektowe tej marki do segmentu średniej wielkości.

„Szykowny i wyrafinowany, ogólny kształt i detale Chryslera Sebring odzwierciedlają cztery cechy marki: wyrazisty, dopracowany, sportowy i pełen pasji,” powiedział Trevor Creed, wiceprezydent ds. designu. „Elegancki styl Sebringa stanowi wyraźną alternatywę dla europejskiej i japońskiej konkurencji.”

Z przodu, sedan Chrysler Sebring ma charakterystyczny wygląd marki Chrysler, z sygnaturową kratką, unikalnie uformowaną maską, dużymi, wyrazistymi reflektorami i dostępnymi lampami przeciwmgielnymi.

Długi profil maski, chromowane listwy na linii okien i długa linia dachu nadają mu wygląd pięciodrzwiowego pojazdu. Wysokopołyskowe czernie na słupkach B podkreślają długość przeszklonej części Sebringa. Wyrzeźbione linie biegnące wzdłuż nadwozia akcentują sportową postawę Sebringa.

Wyrazisty charakter pojazdu kontynuuje się z tyłu, gdzie szerokie lampy tylne Sebringa są zintegrowane zarówno z tylnymi błotnikami, jak i sięgają do pokrywy bagażnika, tworząc wizualny efekt. Tylne lampy przeciwmgielne zamontowane w lampach cofania utrzymują jednolity wygląd między pojazdami krajowymi a eksportowymi. Modele Chrysler Sebring Limited dla rynku amerykańskiego mają również podwójne rury wydechowe z chromowanymi końcówkami, które sugerują możliwości wydajnościowe dostępnego silnika V6 o pojemności 3,5 litra.

Klasa rzemiosła na światowym poziomie

Elegancja znajdująca się w zewnętrznym stylu Sebringa przejawia się również w jego wnętrzu, które charakteryzuje się nowoczesnym, czystym wyglądem, z intensywnym naciskiem na jakość, detale i wykonanie.

„Wnętrze Chryslera Sebring zmierza w innym kierunku niż wiele obecnych sedanów średniej wielkości na rynku. Jego forma jest inspirowana motywem uniesionego skrzydła logo Chryslera i łączy nowe, świeże elementy dekoracyjne,” dodał Creed.

Wnętrze Sebringa z drobiazgowym wykonaniem charakteryzuje się miękkimi powierzchniami, mechanicznymi fakturami oraz wyselekcjonowanymi poziomami połysku na powierzchniach wewnętrznych.

Z miejsca kierowcy, wysokość punktu H Sebringa jest o 2,54 cala (64,6 mm) wyższa niż w samochodzie, który zastępuje, co daje kierowcom wysoka pozycję siedzącą do obserwacji drogi. Standardowe tylne siedzenia w układzie 60/40 można złożyć, co pozwala na więcej miejsca na bagaże, a dostępne składane siedzenie pasażera tworzy powierzchnię przypominającą stół, zwiększając wszechstronność wnętrza Sebringa.

Wszystkie modele Chryslera Sebring mają dwukolorowy schemat kolorystyczny wnętrza w odcieniach ciemniejszym i jaśniejszym Pastel Slate Gray lub Pastel Pebble Beige, co daje przestronny i dobrze urządzony wygląd. Model Chrysler Sebring Limited ma również ekskluzywne wnętrze w odcieniach Cream i Pebble Beige z skórzanymi siedzeniami. Dodatkowe materiały wykończeniowe i akcenty w modelu Chrysler Sebring Limited obejmują Tortoise Shell, Satin Silver, Alloy Silver i Chrome.

Ekscytujące osiągi przy doskonałej wydajności paliwowej

Model 2007 Chrysler Sebring sprzedawany w Stanach Zjednoczonych napędzają trzy opcje silnikowe: nowy silnik czterocylindrowy World Engine o pojemności 2,4 litra, silnik V6 o pojemności 2,7 litra oraz dostępny silnik V6 o pojemności 3,5 litra połączony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z trybem manualnym, która zapewnia osiągi 0-60 mph, konkurujące z najlepszymi w klasie sedanów średniej wielkości.

Standardowy silnik czterocylindrowy 2.4 litra z podwójnym zmiennym rozrządem (VVT) rywalizuje z wszystkimi silnikami czterocylindrowymi w segmencie średniej wielkości, łącząc ekonomię paliwową i solidne osiągi. Połączony z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów, ten nowy silnik zapewnia 13-procentowy wzrost mocy (172 KM w porównaniu do 150 KM) i 4-procentową poprawę ekonomii paliwowej w porównaniu do silnika 2.4 litra, który zastępuje.

Dostępny poprawiony silnik V6 o pojemności 2,7 litra daje konsumentom świadomym wartości i wydajności moc silnika V6 w cenie porównywalnej do silników czterocylindrowych konkurencji. W modelu Chrysler Sebring dostępny silnik V6 o pojemności 2,7 litra generuje 190 KM i 190 lb-ft momentu obrotowego, zapewniając więcej momentu obrotowego przy niższych obrotach (przy 850 obrotach niższych) w porównaniu do silnika 2,7 litra, który zastępuje.

Sedany Chryslera Sebring sprzedawane w Stanach Zjednoczonych są również dostępne z silnikami V6 o pojemności 3,5 litra, które generują 235 KM i 232 lb-ft momentu obrotowego w połączeniu z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która standardowo ma tryb manualny. Połączenie ulepszonego silnika V6 3.5L i sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów zapewnia doskonałe osiągi i efektywność paliwową, a także cichą pracę.

Model 2007 Chrysler Sebring jest jednym z pierwszych pojazdów grupy Chrysler, który oferuje nową sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewnia szybsze przyspieszenie z miejsca niż czterobiegowa lub pięciobiegowa skrzynia biegów, dzięki wyższemu przełożeniu pierwszego biegu. Bardziej wytrzymały dyferencjał z zwiększoną zdolnością momentu obrotowego poprawia osiągi przyspieszenia poprzez wymaganie mniejszego zarządzania momentem obrotowym, elektronicznie ograniczając moment obrotowy dostępny podczas początkowych faz przyspieszenia z miejsca. Mniejsze kroki między przełożeniami zapewniają również płynniejszą i cichszą jazdę, ponieważ prędkość obrotowa silnika nie zmienia się tak często przy każdej zmianie biegów. Dodatkowo, więcej wyborów przełożenia, bardziej odpowiednie przełożenia do szybszego przyspieszenia oraz niższe ogólne przełożenie najwyższego biegu zapewniają cichszą jazdę i poprawioną efektywność paliwową przy prędkościach autostradowych.

„Osiągi całkowicie nowego Chryslera Sebring 2007 są niezwykle konkurencyjne w swojej klasie,” powiedział Larry Lyons, wiceprezydent ds. zespołu produktów napędu przedniego. „Na podstawie testów przyspieszenia 0-60 mph, osiągi Sebringa Limited, z nowym silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra i sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, dorównują liderom w klasie średniej wielkości.”

Po raz pierwszy w segmencie samochodów średniej wielkości, grupa Chrysler zaproponuje także nowoczesny silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litra w modelu Chrysler Sebring dla kluczowych rynków diesla poza Ameryką Północną. Silnik wysokoprężny zapewni doskonałe osiągi i wydajność paliwową, z szacowaną mocą 140 KM DIN (103 kW) i 236 lb-ft (320 Nm) momentu obrotowego.

Podnoszenie oczekiwań

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.