Berlingo to wersja Citroëna modelu Peugeot Partner, ale o nieco innym designie.
Podczas gdy rynek MPV przeżywał kryzys, francuskie koncerny samochodowe nie chciały zrezygnować tak szybko. Znaleziono sposób na obniżenie kosztów rozwoju i produkcji, tworząc MPV na bazie lekkiego pojazdu dostawczego (LCV). Ten przepis podchwyciły także inne marki, takie jak Opel, Fiat czy Volkswagen.
W 2008 roku Citroën zaprezentował drugą generację Berlingo, a w 2012 roku zaktualizował ją w ramach dużego faceliftingu. Przedni gril miał dwa wloty, które zbiegały się w emblemacie Citroëna, znanym jako „podwójny chevron.” Na górnej części zderzaka projektanci umieścili światła do jazdy dziennej, które stały się obowiązkowe według przepisów z 2012 roku. Z tyłu, pionowo zamontowane lampy tylne zyskały przezroczyste soczewki i nowy wygląd.
W środku trudno było komukolwiek narzekać na przestronność samochodu. Dzięki wysokiemu dachowi projektanci mogli zamontować wyższe siedzenia, zapewniając wystarczająco dużo miejsca na nogi nawet dla wysokich pasażerów. Z tyłu producent umieścił trzy indywidualne siedzenia jako opcję, które można było składać indywidualnie lub całkowicie usunąć w razie potrzeby większej przestrzeni bagażowej.