Trzecia generacja Citroena Berlingo zadebiutowała w 2018 roku i przyniosła znaczące ulepszenia w całej gamie. Z pojazdu użytkowego przystosowanego do transportu pasażerów stał się prawdziwym MPV, nie zapominając o swoich korzeniach jako kompaktowy pojazd użytkowy.
Wciąż zachowuje tę samą sylwetkę z wysokim dachem i przesuwanymi drzwiami po bokach, ale już nie wygląda jak pojazd magazynowy. Francuscy styliści stworzyli go z krótkimi zwisami i wysokim przodem, niczym SUV. Może być wyposażony w reflektory ksenonowe i ma standardowe LED-owe światła do jazdy dziennej (DRL).
Inspirując się światem mebli i podróży, projektanci opracowali wnętrze nowego Berlingo, aby było funkcjonalne i wysokiej jakości. Użyli materiałów o miękkiej fakturze i ciepłych odcieniach, by pasażerowie czuli się dobrze. Wnętrze dostępne jest w nowym wykończeniu oraz w różnorodnej palecie kolorów, które odpowiadają kilku ambiancjom wnętrza.
Platforma jest taka sama jak ta w samochodzie osobowym Peugeot 308, co sprawia, że jazda jest płynniejsza. Dostępne silniki to 1.2-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM połączony z 6-biegową skrzynią manualną oraz kolejny 1.2-litrowy turbo o mocy 130 KM, który współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dla fanów diesla dostępny jest również silnik 1.5 litra w trzech wersjach mocy: 75 KM, 100 KM i 130 KM. Ten ostatni może być połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, natomiast pozostałe mają 6-biegową skrzynię manualną.
Nowy Citroën Berlingo zyskał nowy wygląd. Trzecia generacja udanej serii zachowuje istotę pojazdu rekreacyjnego i staje się nowym punktem odniesienia w swoim segmencie. Dumne ze swojego dziedzictwa, Citroën ma prawdziwą legitymację na tym rynku, na którym jest obecny od ponad dwóch dekad. Przełomowa marka Citroën to przede wszystkim wynalazca konceptu pojazdu rekreacyjnego, który powstał w 1996 roku wraz z premierą pierwszej generacji Berlingo, zastąpionej w 2008 roku przez model drugiej generacji. Marka zawsze skutecznie wprowadzała innowacje, oferując wyróżniające cechy, takie jak trzy niezależne tylne siedzenia, wielofunkcyjny dach Modutop® oraz otwierane tylne okno w drzwiach bagażnika. Wierny duchowi dwóch poprzednich edycji, Nowy Citroën Berlingo posiada unikalny charakter, podnosząc poprzeczkę w zakresie designu, funkcjonalności i komfortu.
Zdeterminowany, aby zdobyć lojalność obecnych klientów, Nowy Citroën Berlingo inspirował się ich stylem życia i zmianami w ich życiu, aby jak najlepiej odpowiadać na codzienne potrzeby par i rodzin kochających wolność. Model nowej generacji, inspirowany oczekiwaniami klientów, doskonale ilustruje nowe hasło „Zainspirowany Tobą”, które współgra z hasłem reklamowym: „Nie wynaleźliśmy rodziny, ale samochód, który do niej pasuje” – od twórcy Berlingo. Podkreśla to determinację marki, by życie kierowców było coraz bardziej komfortowe. Nowy Citroën Berlingo oferuje nowoczesność, komfort i pomysłowość, posiadając wszystkie niezbędne cechy, by przyciągnąć nowych klientów. Kluczowe grupy docelowe to pary aktywne zawodowo lub emerytowane, z dziećmi lub bez, żyjące w miastach lub na wsi, oraz miłośnicy sportów, takich jak kolarstwo czy wędrówki, a także aktywności na świeżym powietrzu, jak ogrodnictwo i majsterkowanie. Nowy Citroën Berlingo, pojazd wielofunkcyjny, jest doskonałym wyborem dla rodzin lub seniorów, którzy szukają idealnego partnera do swojego aktywnego stylu życia, stawiając na przestronność wnętrza i funkcjonalność.
WAŻNY GRACZ W SEGMENCIE I MARCE
Ważny model dla marki oraz segmentu pojazdów rekreacyjnych, trzecia generacja Berlingo to nowa międzynarodowa ofensywa produktowa Citroëna. Dopasowany do aktywności rekreacyjnych, niewątpliwie udany i zdolny do transgeneracyjnego przyciągania, Berlingo znów znalazł się na czołówkach w 2017 roku jako najlepiej sprzedający się model Citroëna w prawie 17 krajach, ponad 20 lat po premierze. Berlingo to ikona i bestseller Citroëna, zajmująca obecnie drugą pozycję w rankingu modeli marki na całym świecie, tuż za C3! W Europie jest to drugi najlepiej sprzedający się pojazd rekreacyjny i nadal zajmuje miejsce w trójce w swoim segmencie jako LCV. Łącznie od 1996 roku, wszystkie generacje Berlingo PC sprzedały się w liczbie 1,7 miliona sztuk, podczas gdy Berlingo PC + LCV wyprodukowano w 3,3 miliona sztuk na całym świecie. Dzięki tej nowej ofercie produktowej w 2018 roku Citroën wykorzystuje nazwę, historię i mocne strony swojego pojazdu rekreacyjnego, celując w jeszcze lepsze wyniki na rynku europejskim.
HISTORIA SUKCESU
Aby dowiedzieć się więcej o ponad 20-letniej historii Berlingo, przeczytaj załącznik na temat historii Citroën Berlingo od 1996 roku do dziś oraz jego bogatego dziedzictwa, które nawiązuje do furgonów 2CV, Acadiane i C15.
SILNY CHARAKTER: NOWA LINIA NADWOZIA I KODY STYLISTYCZNE NOWEGO CITROËNA
Zdecydowanie nowoczesny i w pełni spójny z tożsamością marki Citroën, Nowy Berlingo wyraźnie wyróżnia się bardziej solidnym i imponującym charakterem, nie tracąc przy tym swojego świeżego i nietypowego stylu.
SYMPATYCZNA I WYRAŹNA OSOBOWOŚĆ
Idąc w parze z najnowszymi kreacjami Citroëna, Nowy Berlingo wprowadza zamieszanie w stylu i przynosi powiew świeżości do segmentu pojazdów rekreacyjnych. Citroën wprowadził głębokie udoskonalenia w nowym modelu, który wyróżnia się oryginalnym stylem nadwozia i unikalnym charakterem, a także solidnym wzornictwem i płynnymi, nieagresywnymi liniami. Nowy Citroën Berlingo został opracowany przez zespół stylizacji Citroëna kierowany przez Alexandre’a Malvala. Zespół zaprojektował model nowej generacji o ekspresyjnym designie, dodając odważny akcent charakterystyczny dla marki. Całkowicie odnowiony Nowy Citroën Berlingo skutecznie i stylowo łączy osobowość, praktyczność i komfort.
Z przodu Nowy Citroën Berlingo wyróżnia się silnymi cechami stylistycznymi, co jest możliwe dzięki integracji z przodu platformy EMP2 oraz krótszym zwisom. Nowy Berlingo ma wyższy i krótszy wlot powietrza, co daje kierowcom doskonałą widoczność drogi, szerszy i jednoznacznie citroënowski przód z niepowtarzalnym dwupoziomowym znakiem świetlnym marki oraz przesuniętą do przodu szybą, która zapewnia więcej przestrzeni i światła.
Aby wzmocnić swój charakter i podkreślić nowoczesny i dynamiczny profil, wyraźnie zaznaczony dobrze zaprojektowanymi bokami, Nowy Citroën Berlingo sportuje wyższą linię okien i duże przeszklone powierzchnie po bokach z wyprofilowanymi konturami. Nowy Berlingo jest również wyposażony w poprzeczne belki dachowe (w zależności od wersji), nawiązujące do aktywności rekreacyjnych. Stylizacja jest wzbogacona o Airbump® na dolnych częściach drzwi, co podkreśla jego solidny wygląd, sygnalizując jednocześnie ciągłą ochronę karoserii. Projekt Nowego Citroëna Berlingo jest również oznaczony punktem zbiegu za dachem, który nadaje vitality jego sylwetce.
Z tyłu gładkie i pionowo zamontowane światła Nowego Berlingo obramowują klapę bagażnika, która jest wyposażona w ciemne, otwierane tylne okno, umieszczone nad logo i chevronami. Te elementy zwiększają proporcje Nowego Citroëna Berlingo i równoważą linie projektu modelu, który ma minimalną wysokość 1,81 m (bez belek dachowych, w zależności od wersji).
Jak C3, Nowy C3 Aircross SUV i Nowy Citroën C4 Cactus Hatchback, Nowy Citroën Berlingo jest wzbogacony o program personalizacji, bliski marce i bardzo doceniany przez klientów. Na zewnątrz dostępny jest w szerokiej gamie ośmiu kolorów nadwozia: Piasek, Aqua Green, Stalowoszary, Platynowy Szary, Onyksowy Czarny, Głęboki Niebieski, Pasjonujący Czerwony i Polarny Biały. Podpis kolorystyczny jest wzmocniony akcentami kolorystycznymi otaczającymi okrągłe przednie światła przeciwmgielne oraz na Airbump®: Pakiet Kolorów Białych (w zależności od wersji) lub Pakiet Kolorów Pomarańczowych (specyficzny dla pakietu XTR). W duchu prawdziwego pojazdu rekreacyjnego, emblematyczna wersja „XTR” wyróżnia się Pakietem Kolorów Pomarańczowych oraz 17-calowymi obręczami aluminiowymi SPIN i nadwoziowym wykończeniem w przodzie i tyle, wraz ze specjalną atmosferą wnętrza w kolorze Dzika Zieleń.
W klasycznym stylu Citroëna, wnętrze Nowego Berlingo jest również doskonale zaprojektowane. Całkowicie zmodernizowane wnętrze stanowi skok pokoleniowy w jakości wykończenia i inspiruje poczucie spokoju. Zapraszając do podróży, Nowy Citroën Berlingo wyróżnia się przestronnym i czystym stylem deski rozdzielczej oraz wysokim stanowiskiem kierowcy. Starannie zaprojektowana deska rozdzielcza z poziomym układem została uczyniona jeszcze bardziej przyjazną użytkownikowi, z bezpośrednim dostępem do sterowania klimatyzacją, pozostawiając miejsce na kilka przestrzeni do przechowywania.
Czerpiąc inspirację z świata mebli i podróży, projektanci stworzyli wnętrze Nowego Berlingo, aby było funkcjonalne i wysokiej jakości. Użyli miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów, aby mieszkańcy czuli się dobrze. Wnętrze dostępne jest z nowymi wykończeniami i różnorodnym zestawem kolorów odpowiadających kilku atmosferom wnętrza:
Ambiens „Standard” o czystym wyglądzie i akcentach w kolorze Szarego i Laurowego (zielona woda),
Ambiens „Metropolitan Grey” z tkaniną Szary Slash Cloth, wzmocnioną paskiem odważnej Zieleni Letniej. Odcień turkusowy harmonizujący z deską rozdzielczą w kolorze Szary Chiny, dającym poczucie dobrego samopoczucia i nowoczesności,
Ambiens „Wild Green” specyficzny dla pakietu XTR i synonim przygody, wyróżniający się tkaniną Green Line Cloth i pomarańczowym paskiem kontrastującym ze wzorem w paski Kaki, nawiązującym do mankietów dżinsów. Pasek Lama (jasnoszary) po prawej stronie deski rozdzielczej z pomarańczowym przeszyciem, będącym odniesieniem do C4 Cactus, podkreśla pokrewieństwo nowego modelu Citroëna, kontrastując z wykończeniem deski rozdzielczej w kolorze Resada Green.
DWA STYLE NADWOZIA: ROZMIARY M I XL
Po raz pierwszy w swojej historii Nowy Citroën Berlingo jest dostępny w dwóch wersjach nadwozia, zachowując jednocześnie swoją szeroką atrakcyjność solidnego i premium wykończenia. Nowy Berlingo, nowoczesny i zabawny, występuje w dwóch rozmiarach z zrównoważonymi proporcjami i designem. Standardowy model w rozmiarze M zachowuje kompaktowy design i zwinność, mierząc 2 cm więcej niż poprzednia generacja, bo 4,40 m, przy rozstawie osi 2,78 m. Wydłużona wersja XL dodaje dodatkowe 35 cm, dając całkowitą długość 4,75 m i rozstaw osi 2,97 m. Bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek, z możliwością przewozu pięciu lub siedmiu pasażerów (czy to M, czy XL), Nowy Citroën Berlingo przynosi nową odpowiedź na potrzeby rodzin i przyjaciół, dając im wybór między przestronnością a objętością bagażnika, w zależności od ich aktywności.
NOWY CITROËN BERLINGO: WIĘCEJ INTELIGENCJI DLA WIĘKSZEJ WYGODY I DOBREGO SAMOPOCZUCIA
Nowy Citroën Berlingo opiera się na mocnych stronach swojego poprzednika i podnosi poprzeczkę, aby stać się najłatwiejszym w użytkowaniu pojazdem w segmencie. Nowy model jest częścią programu Citroën Advanced Comfort®. Po otwarciu drzwi pasażerowie odkrywają przestronne wnętrze, wypełnione światłem i z dużymi przestrzeniami do przechowywania.
WYJĄTKOWA MODULARNOŚĆ
Ponieważ przestronność i modularność są kluczowymi kryteriami zakupu pojazdów rekreacyjnych, Nowy Citroën Berlingo został pomysłowo zaprojektowany, aby zrealizować fundamentalne zasady segmentu i przynieść klientom jeszcze więcej radości i dobrego samopoczucia. Czerpiąc z całego doświadczenia Citroëna i dysponując wyjątkową wszechstronnością w segmencie pojazdów rekreacyjnych,
Nowy Citroën Berlingo dostosowuje się do wszystkich potrzeb i zastosowań kierowców prowadzących aktywny styl życia.
Praktyczny wewnątrz i na zewnątrz, Nowy Citroën Berlingo cechuje się doskonałą dostępnością dla pasażerów dzięki dwóm szerokim i bardzo funkcjonalnym przesuwanym bocznym drzwiom, które są teraz wyposażone w elektryczne okna opuszczające się. Dla bagażu Nowy Citroën Berlingo ma szeroką klapę bagażnika, która otwiera się na pojemny bagażnik. Pojemność wynosi 775 l dla modelu M (o 100 l więcej niż aktualna generacja w trybie pięcioosobowym) oraz 1 050 l dla wersji XL (pięcioosobowej). Dostęp jest ułatwiony dzięki ciemnoszaremu otwieranemu tylnemu oknu oraz zupełnie nowej pokrywie bagażnika w dwóch wysokościach, która jest niezwykle przydatna podczas załadunku i rozładunku. Projekt umożliwia optymalne ładowanie w wąskich przestrzeniach, gdzie klapa nie może być otwarta.
Nowy Citroën Berlingo oferuje przestronność i modularność w swojej klasie, co przekłada się na prawdziwą swobodę codziennego użytkowania dzięki następującym cechom:
Trzy tej samej wielkości indywidualne siedzenia w rzędzie 2, oferujące niezwykłą przestrzeń na kolana dla pasażerów z tyłu (156 mm). Siedzenia składają się w prosty sposób, aby zapewnić płaską podłogę dzięki wysuwanej kontroli dla każdego z tylnych siedzeń, dostępnej w bagażniku przez prosty ruch przycisków Magic Flat®,
W połączeniu ze składanym przednim siedzeniem pasażera tworzą one idealnie płaską podłogę, a długość ładunku wynosi do 2,70 m dla wersji M i 3,05 m dla modelu XL, idealna do transportu długich przedmiotów,
Dwa wyjmowane siedzenia w rzędzie 3. Nieprzesuwne wzdłużnie w modelach M, siedzenia są zamontowane na szynie w modelach XL, przesuwającej się o 130 mm. Umożliwia to kierowcom wybór między przestronnością dla pasażerów a dodatkową objętością w bagażniku.
DO 186 LITRÓW PRZESTRZENI DO PRZECHOWYWANIA
Od pierwszych szkiców projektowych i wyborów technicznych, przyjazne dla użytkownika schowki i przydatne miejsca były w centrum zainteresowania projektantów, a celem było zapewnienie pasażerom Nowego Citroëna Berlingo prawdziwej swobody ruchów i wyraźnego poczucia dobrego samopoczucia. Nowy Citroën Berlingo ma 28 miejsc do przechowywania zaprojektowanych do codziennego użytku, o łącznej pojemności 186 litrów. Każde z nich jest bardziej pojemne i pomysłowe od poprzedniego i wszystkie są bardzo atrakcyjne dla klientów.
Emblematyczny element pojazdu rekreacyjnego, nowy wielofunkcyjny dach w Berlingo zachowuje najlepsze cechy poprzednich generacji, dodając dodatkową przestrzeń. Nowa generacja Modutop® oferuje 92 litry przestrzeni do przechowywania dzięki pomysłowemu układowi, w tym komorze sufitowej dostępnej z tylnych siedzeń (rzęd 2) lub bagażnika (otwierane tylne okno) o pojemności 60 litrów i 10 kg; podzielonej przezroczystej łukowatej przestrzeni biegającej przez całą długość kabiny, dzięki czemu przedmioty są łatwo widoczne i wykorzystuje się to, co zazwyczaj uważane jest za zmarnowaną przestrzeń; oraz zawieszone półki w rzędzie 1. Prosty i nowoczesny design tego elementu, razem z jego wykończeniem, podkreśla posunięcie Nowego Berlingo na wyższy rynek.
Nowy Berlingo ma również dwie schowki: dolny schowek (otwarty lub zamknięty w zależności od wersji) z miejscem na butelkę 0,75 l oraz unikalny górny schowek lub Top Box, który jest możliwy dzięki przeniesieniu poduszki powietrznej pasażera do sufitu (Airbag in Roof). Ten design zwalnia miejsce na dużą zamkniętą przestrzeń do przechowywania po stronie pasażera w górnej części deski rozdzielczej. Ta komora może być chłodzona (w zależności od wersji), zawiera gniazdo USB oraz jack audio i bez trudu pomieści laptop o przekątnej 15 cali.
Nowy Berlingo został zaprojektowany do przechowywania przedmiotów różnorodnych rozmiarów oraz osobistych rzeczy, takich jak monety, długopisy, chusteczki i dokumenty pojazdu. Oferuje kilka miejsc do przechowywania (w tym przestrzeń do ładowania bezprzewodowego dla smartfona), otwartą przestrzeń przed ekranem radia, zamkniętą komorę nad zestawem wskaźników, szufladę pod fotelem kierowcy, uchwyty na kubki oraz kieszenie drzwiowe podzielone na dwie części, z których jedna może pomieścić butelkę 1,5 l. Dzieci docenią stoliki w stylu samolotowym na tylnych siedzeniach kierowcy i pasażera.
OŚWIETLONY ŚWIATŁEM
Kabina Nowego Citroëna Berlingo jest wypełniona światłem dzięki rozległym przeszklonym powierzchniom (6,4 m2), w tym szerokiej szybie przedniej, bocznych oknach (które teraz opuszczają się na przesuwanych drzwiach) i tylnych szybach. W połączeniu z Modutop® (w zależności od wersji), duży panoramiczny szklany dach zalewa kabinę światłem. Szklany dach można zasłonić elektryczną roletą przeciwsłoneczną. Dla jeszcze większego komfortu i lepszego samopoczucia w nocy, Nowy Citroën Berlingo jest również wyposażony w indywidualne lampki do czytania w tylnych siedzeniach i teraz posiada oświetlenie ambientowe, które podkreśla przezroczystą część przestrzeni do przechowywania.
TYPOWE USTAWIENIA CITROËNA
Produkowany w zakładzie PSA w Vigo w Hiszpanii, Nowy Citroën Berlingo zbudowany jest na nowej platformie, która zapewnia większą zwrotność, przestronność i funkcjonalność, przy zachowaniu klasycznych ustawień Citroëna.
Dopasowany do wszystkich zastosowań, Nowy Citroën Berlingo korzysta z wydajnej architektury, oferującej jeszcze większą funkcjonalność. Modułowa platforma nowego modelu oparta jest na platformie EMP2 z przodu i aktualnej platformie Berlingo z tyłu. Przednia część platformy poprawia manewrowość (elektryczne wspomaganie kierownicy, promień skrętu), optymalizuje masę i dostosowuje się do najnowszych systemów wspomagania kierowcy. Tył platformy to ulepszenie aktualnej platformy, które zapewnia dodatkowy ładunek i zachowuje szerokość nadwozia między nadkolami. Wybór ten sprzyja szerszej gamie funkcji i satysfakcji klientów.
Wierny DNA marki i programowi Citroën Advanced Comfort®, Nowy Citroën Berlingo czerpie z całej wiedzy Citroëna. Dzięki temu każda podróż staje się chwilą wspólnej przyjemności, nowy model tłumi wszelkie perturbacje na drodze w każdych warunkach. Kierowca i pasażerowie cieszą się optymalnym komfortem jazdy dzięki wygodnej pozycji za kierownicą (w tym dla wysokich osób), wygodzie szerszych siedzeń, komfortowi zawieszenia i dźwiękoszczelności, dzięki najwyższej jakości izolacji akustycznej.
WYSOKOTECZNOŚCIOWY POJAZD REKREACYJNY Z 19 SYSTEMAMI WSPOMAGANIA KIEROWCY
Nowy pojazd rekreacyjny Citroëna to uspokajający samochód wyposażony w zestaw nowoczesnych technologii o wysokiej użyteczności. Nowy Citroën Berlingo jest wyposażony w najlepsze funkcje, w tym 19 systemów wspomagania kierowcy i pomocy w manewrowaniu. Zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, walcząc z prostymi momentami dekoncentracji i zapobiegając ryzyku wypadków.
Kolorowy wyświetlacz przezierny: system, który dostarcza kierowcy użyteczne informacje dotyczące jazdy w jego polu widzenia. Wyświetlane w kolorze na wysuwanej powierzchni, te informacje (prędkość, wskazania tempomatu i ogranicznika prędkości itp.) są stale dostępne dla kierowcy, dzięki czemu nie musi odrywać wzroku od drogi.
System ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa: system, który używa kamery rozpoznającej linie ciągłe i przerywane, aby wykryć niezamierzone zjechanie z oznakowania drogi. Gdy system wykryje niezamierzone opuszczenie pasa, kierownica stopniowo kieruje samochód z powrotem do pierwotnego pasa. Światło wskaźnika miga w trakcie procesu korekt. Jeśli kierowca chce kontrolować trajektorię pojazdu, może zablokować procedurę korekty, mocno trzymając kierownicę (na przykład podczas omijania innego pojazdu). Procedura korekty jest przerywana, gdy włączony jest wskaźnik. System działa przy prędkościach między 65 km/h a 180 km/h.
Alarm uwagi kierowcy: ostrzega kierowców w przypadku obniżonej czujności. System ocenia czujność kierowcy, identyfikując anomalie trajektorii w stosunku do oznakowania drogi przy użyciu kamery wielofunkcyjnej umieszczonej w górnej części szyby. Funkcja jest szczególnie dostosowana do szybkich pasów, przy prędkości powyżej 65 km/h.
Alarm przerwy na kawę: informuje kierowców, kiedy nadszedł czas na przerwę po dwóch godzinach jazdy przy prędkościach powyżej 65 km/h.
Rozszerzone rozpoznawanie i rekomendacja znaków drogowych: automatycznie wykrywa i odczytuje określone znaki drogowe, w tym znaki ograniczenia prędkości oraz znaki końca ograniczenia prędkości, używając wielofunkcyjnej kamery umieszczonej w górnej części szyby. Obraz wykrytego znaku i maksymalnej dozwolonej prędkości wykrytej przez kamerę wyświetlane są na 3,5-calowym kolorowym wyświetlaczu na zestawie wskaźników oraz na powierzchni wyświetlacza przeziernego. Informacje są aktualizowane, gdy kierowca przejeżdża obok znaku ograniczenia prędkości, a system również uwzględnia informacje o ograniczeniach prędkości w mapowaniu systemu nawigacji.
Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w EAT8): system ten zapewnia dwie funkcje, używając wielofunkcyjnej kamery w górnej części szyby, automatycznie utrzymując prędkość pojazdu zgodnie z ustawieniem kierowcy oraz automatycznie dostosowując odległość do pojazdu przed kierowcą. System wykrywa pojazd poruszający się naprzód w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do prędkości pojazdu przed nim, korzystając z hamulca silnikowego i systemu hamulcowego (w takim przypadku włączają się światła hamowania) w celu utrzymania stałej odległości:
Jeśli pojazd przed nim porusza się wolniej, system spowalnia (do 30 km/h w przypadku manualnej skrzyni biegów) lub zatrzymuje pojazd całkowicie (w przypadku automatycznej skrzyni EAT8)
Jeśli pojazd przed nim przyspieszy lub zmieni pas, system tempomatu stopniowo przyspiesza, aby powrócić do ustawionej prędkości
Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, aby wyprzedzić wolniejszy pojazd, system zezwala na tymczasowe zbliżenie się do pojazdu przed nim, aby ułatwić wyprzedzenie, nie przekraczając ustalonej prędkości
Monitorowanie martwego pola: system wykorzystujący światło w lusterkach bocznych, aby ostrzec kierowcę, jeśli w martwym polu znajduje się inny pojazd.
Aktywny hamulec bezpieczeństwa: system awaryjnego hamowania, który zmniejsza ryzyko kolizji z przodu, poprzez dźwiękowy i wizualny sygnał oraz automatyczne hamowanie w przypadku, gdy kierowca nie reaguje w odpowiednim czasie. Wielofunkcyjna kamera w górnej części szyby wykrywa przeszkody, na przykład pojazd poruszający się w tym samym kierunku lub stojący. Podczas jazdy przy prędkościach między 5 km/h a 85 km/h system automatycznie uruchamia hamulce, gdy wykryje ryzyko kolizji z innym poruszającym się pojazdem. Prędkość pojazdu nie może przekroczyć 80 km/h, gdy wykryty pojazd stoi, oraz nie może przekroczyć 60 km/h, gdy wykrytą przeszkodą jest pieszy.
Hamulec bezpieczeństwa po kolizji: system uruchamiający hamulce po wypadku, mający na celu ograniczenie szkód.
Inteligentne reflektory: system, który automatycznie aktywuje światła drogowe i mijania w nocy w zależności od warunków oświetleniowych i otaczającego ruchu.
Funkcja oświetlenia zakrętów: system działający w zależności od kąta skrętu kierownicy i powyżej 40 km/h. Lewe lub prawe przednie światła przeciwmgielne aktywują się oprócz głównego reflektora, oświetlając kąt do 75° po prawej lub lewej stronie pojazdu.
System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania: do zamykania, otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia klucza. Samochód rozpoznaje kierowców, gdy zbliżają się do klamek przednich drzwi lub bagażnika.
Asystent ruszania pod górę: aby ułatwić ruszanie pod górę, ten system zapobiega niepożądanemu ruchowi pojazdu na wzniesieniach po zwolnieniu pedału hamulca. Funkcja aktywuje się na wzniesieniach powyżej 3%, stabilizując pojazd przez dwie sekundy.
Flankguard: informuje kierowcę o bliskości obiektów z boku manewrującego pojazdu, zapamiętując dane zarejestrowane przez czujniki znajdujące się w przednich i tylnych zderzakach w połączeniu z trajektorią pojazdu.
Kamera wsteczna z widokiem z góry: system wyświetlający najbliższe otoczenie pojazdu przy użyciu 180° panoramicznej kamery. Jest uzupełniony systemem asystencji w parkowaniu, który dostarcza kierowcom wizualny i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, aby unikać przeszkód w bliskim sąsiedztwie pojazdu. Ekran dzieli się na dwa, z lewej strony widok najbliższego otoczenia pojazdu, a z prawej widok z góry na pojazd. Różne widoki otoczenia pojazdu mogą być wyświetlane na życzenie kierowcy: standardowy widok, widok 180° oraz widok powiększony (ten ostatni jest automatycznie wyświetlany, gdy auto zbliża się do przeszkody).
Kontrola stabilności przyczepy: w modelach wyposażonych w hak holowniczy (opcjonalnie fabrycznie), Nowy Citroën Berlingo jest wyposażony w stabilizator obiektu ciągniętego. Uzupełniając system ESP, ta funkcja wykrywa drgania obiektu ciągniętego. Stabilizuje się go, działając na hamulce i, w razie potrzeby, zmniejszając moc silnika, aby spowolnić pojazd. Wykrywa obiekt ciągnięty, gdy jego elektryczne połączenie jest podłączone do pojazdu.
Elektryczna hamulce postojowe: system, który automatycznie zaciśnia się po zatrzymaniu silnika, automatycznie się luzuje, gdy pojazd rusza do przodu (domyślnie aktywowany) lub ręcznie przez pociągnięcie dźwigni sterującej.
Kontrola przyczepności z asystentem zjazdu ze wzniesienia: zapewniająca przyczepność w każdych warunkach, Kontrola Przyczepności dostosowuje przyczepność przednich kół do rodzaju nawierzchni. Kierowcy wybierają jeden z pięciu trybów: Standard, Śnieg, Błoto, Piasek, ESP OFF, za pomocą pokrętła na centralnej konsoli. W połączeniu z Kontrolą Przyczepności, Asystent Zjazdu ze Wzniesienia utrzymuje auto przy zmniejszonej prędkości nawet na stromych wzniesieniach. Technologia utrzymuje pojazd na właściwej trajektorii, ograniczając ryzyko poślizgu lub przyspieszenia podczas zjazdu ze wzniesienia, zarówno na biegu do przodu, jak i wstecznym.
Asystent parkowania: sprawia, że manewrowanie jest spokojniejsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze podczas parkowania. Ten system zapewnia aktywne wsparcie podczas parkowania równoległego i prostopadłego. Na żądanie kierowcy automatycznie wykrywa miejsce parkingowe, a następnie bezpiecznie wprowadza samochód na miejsce.
CZTERY TECHNOLOGIE ŁĄCZNOŚCI
W ramach poszukiwań komfortu i dobrego samopoczucia, Nowy Citroën Berlingo jest wyposażony w cztery technologie łączności i infotainment, zapewniające ciągłość między cyfrowym światem klienta a ich samochodem, aby pozostać połączonym w każdej chwili.
Funkcja Mirror Screen z Android Auto, Apple Car Play™ i MirrorLink®: do korzystania z aplikacji smartfonowych na 8-calowym tablecie w pełni bezpiecznie.
8-calowy ekran dotykowy z systemem Citroën Connect Nav: nowoczesny system nawigacji 3D połączonej z wieloma zaletami. W połączeniu z 8-calowym tabletem z ekranem pojemnościowym, wymagającym najlżejszego dotyku, system ten obsługuje również rozpoznawanie głosu do kontrolowania funkcji nawigacji, telefonu i multimediów, nie odrywając wzroku od drogi. System wyposażony jest w usługi połączone, takie jak TomTom Traffic, oferujące informacje o ruchu w czasie rzeczywistym, lokalizację stacji paliw i parkingów oraz ich ceny, informacje pogodowe oraz funkcję wyszukiwania miejsc zainteresowania. Obszary ryzyka (opcjonalnie).
Citroën Connect Box z systemem Alarmowym i Pomocniczym: system lokalizacji w przypadku wypadku i usługi pomocy. W przypadku wypadku lub innej sytuacji wymagającej pilnej pomocy, dzwoni do odpowiedniej usługi pomocy, zarówno automatycznie, jak i po naciśnięciu przycisku „SOS” wewnątrz samochodu. Usługa dostępna 24/7 jest bezpłatna. Dla jeszcze większego spokoju ducha klienci mogą również skontaktować się z centralą wsparcia, naciskając i przytrzymując przycisk „Double Chevron”.
Bezprzewodowe ładowanie smartfona: specjalna stacja ładująca. Ten całkowicie nowy system może być używany do indukcyjnego ładowania szerokiej gamy smartfonów lub urządzeń kompatybilnych z normą Qi, z matą ładującą wbudowaną w dedykowaną przestrzeń do przechowywania w centralnej konsoli. System eliminuje potrzebę uciążliwych kabli, zarówno z fizycznego, jak i estetycznego punktu widzenia. Bezprzewodowa transmisja energii elektrycznej opiera się na zasadzie indukcji magnetycznej.
SZEROKA GAMA SILNIKÓW
Dzięki bezkompromisowej kombinacji designu, komfortu i praktyczności, Nowy Citroën Berlingo oferuje dynamiczne zachowanie na drodze i prawdziwą przyjemność z jazdy, dzięki nowej lekkiej i wydajnej platformie oraz silnikom najnowszej generacji o niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.
Nowy Citroën Berlingo jest dostępny w gamie silników benzynowych i diesla dostosowanych do wszystkich zastosowań, miejskich i wiejskich. Silniki zapewniają topowe osiągi przy poszanowaniu środowiska.
Nowy Citroën Berlingo wprowadza również 8-biegową automatyczną skrzynię biegów EAT8 (w zależności od wersji), co zwiększa przyjemność z jazdy na wszystkich dystansach.
Zakres silników PureTech 1.2: PureTech 110 S&S 6-biegowy manualny i PureTech 130 S&S EAT8
Zakres silników BlueHDi 1.5 Diesel: BlueHDi 75 S&S manualna, BlueHDi 100 manualna, BlueHDi 100 S&S manualna, BlueHDi 130 S&S 6-biegowa manualna lub EAT8