Citroen BX to samochód, który uratował markę Citroen przed upadkiem. Po odświeżeniu w 1986 roku, w 1989 roku wprowadzono nową gamę silników, aby sprostać wymaganiom rynku.
Citroen BX został stworzony, aby zastąpić przestarzały model GSA. Jego design został zaprojektowany przez Marcello Gandiniego z Bertone. To ten sam projektant, który stworzył Lamborghini Countach. Początkowy projekt został w 1979 roku zaprezentowany firmie Volvo jako samochód koncepcyjny o nazwie Tundra, ale szwedzka firma uznała, że był zbyt nowoczesny jak na tamte czasy. Citroen przejął projekt i poprosił Bertone o stworzenie wersji z 4 drzwiami. Ostateczny projekt “origami” został zaakceptowany i doceniony przez zarząd Peugeot-Citroen.
W 1989 roku BX zyskał nowy design osłon kół i klamek. Zachowano ten sam kanciasty styl, z wyraźnym przodem i rogami okien. Architektura silnika w poprzek pozwalała na zamontowanie go w pozycji przechylonej do tyłu, co umożliwiło uzyskanie wąskiego przodu.
Wewnątrz, zestaw wskaźników był skomplikowany, z wieloma dodatkowymi tarczami, szczególnie w wersjach topowych, które miały elektroniczny system wtryskowy. Mimo to, wciąż był łatwy do odczytania. Zewnętrzne wskaźniki kierunkowskazów zastąpiono zwykłymi manetkami. Mimo że samochód był klasyfikowany jako pojazd średniej wielkości, był ciasny nawet według standardów z 1982 roku, kiedy samochód został zaprezentowany. W 1989 roku było jeszcze trudniej.