Francuski producent samochodów zaprezentował odświeżoną wersję modelu C1 w 2009 roku, czyniąc go bardziej przyjaznym dla środowiska niż wcześniej.
Citroen odświeżył większość swoich pojazdów w zaledwie kilka miesięcy: modele C2, C4, C5 oraz Berlingo otrzymały ulepszenia, które sprawiły, że spełniały normy emisji Euro 5. Odnowiony model C1 został zaprezentowany w styczniu 2009 roku w wersjach trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej.
Dzięki poprawionej przedniej części nadwozia, trzydrzwiowy C1 zyskał nowy srebrny detal wokół grilla. Nowy zderzak zawierał inną, ustaloną w kształcie ust kratkę, przechodzącą poziomą belkę dla tablicy rejestracyjnej. Trzydrzwiowy C1 mógł być wyposażony w czarną gumową listwę, która chroniła drzwi przed drobnymi rysami parkingowymi oraz klamki w kolorze nadwozia, w zależności od poziomu wyposażenia. W przeciwieństwie do swojego pięciodrzwiowego odpowiednika, który miał otwierane okno dla pasażerów tylnych, trzydrzwiowy C1 miał stałe, trójkątne szyby.
Producent starał się ulepszyć wnętrze, używając lepszych materiałów. W kabinie nie było zestawu wskaźników, poza zamontowanym na kolumnie kierownicy prędkościomierzem. Citroen oferował jako opcję dodatkową tarczę obrotomierza umieszczoną na szczycie prędkościomierza. Było to oryginalne, lecz nietypowe rozwiązanie. Jak w wersji przed liftingiem, C1 miał dzieloną tylną kanapę, odpowiednią dla dwóch pasażerów.
Pod maską, Citroen i Toyota opracowali nową jednostkę zarządzania silnikiem, która obniżyła emisje, aby były zgodne z normami Euro 5. Producent oferował pojazd z manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Citroën ogłosił pierwsze szczegóły dotyczące zmian w modelu C1, które nadadzą temu eleganckiemu, ultraekonomicznemu samochodowi miejskim nowy styl zewnętrzny, jeszcze lepszą efektywność paliwową oraz niższe emisje CO2, a także szereg innych ulepszeń, w tym unowocześnione wnętrze.
Zewnętrzna część Citroëna C1 przeszła stylowy lifting z modyfikacjami w przedniej części samochodu, które dopełniają wygląd niedawno zaktualizowanego modelu C2. Pojawiły się nowe felgi i wykończenia, a w środku nowe tapicerki i materiały.
Aby poprawić ekologiczne i ekonomiczne osiągi samochodu, zwinny silnik benzynowy 1.0i o mocy 68 KM stał się teraz samochodem z najmniejszą emisją CO2 spośród dostępnych na rynku w Wielkiej Brytanii, emitując jedynie 106 g/km (-2,7%) oraz osiągając średnie zużycie paliwa wynoszące 62,8 mpg (+2,1%).