Podobnie jak swoje „rodzeństwo”, Peugeot 107 i Toyota Aygo, Citroen poprawił model C1 po raz drugi w trakcie jego pierwszej generacji, wprowadzając drobne zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu.
Kiedy PSA (Peugeot-Citroen) i Toyota połączyli siły w celu opracowania swoich przedstawicieli w segmencie samochodów miejskich i ich produkcji w Czechach, nastawili się na efektywność paliwową oraz łatwość parkowania. Citroen wprowadził pierwszą generację w 2005 roku, a nowe wcielenie miało zadebiutować w 2012. Z powodu światowego kryzysu finansowego, dwaj dużych partnerzy postanowili opóźnić wprowadzenie nowej generacji i zaoferowali jedynie odświeżoną wersję na rok 2012.
Na zewnątrz, najbardziej dostrzegalną zmianą w modelu C1 było wprowadzenie diod LED jako świateł dziennych, które wbudowano w przedni zderzak. W związku z tym producent musiał całkowicie zmienić przedni zderzak, dodając czarne boczne elementy, w których umieszczono opcjonalne światła przeciwmgielne. Podobnie jak w oryginalnym modelu, 3-drzwiowa wersja C1 miała otwierane tylne okna, co poprawiało wentylację wnętrza.
W środku, C1 oferował miejsce dla czterech pasażerów, o ile tylne siedzenia zajmowali mniejsi dzieci. Producent nawet nie próbował zamontować trzech zagłówków z tyłu. Wyraźnie było to auto w konfiguracji 2+2. Citroen oferował w opcjach panelu przyrządów tachometr, ale zmienił odtwarzacz CD oraz górną część konsoli środkowej na otwartą przestrzeń do przechowywania. Wcześniej C1 miał pudełko z pokrywą.
Pod maską, zaktualizowana oferta silnikowa usunęła silnik diesla, a pozostawiono jedynie 1,0-litrową jednostkę benzynową z naturalnym ssaniem. Citroen połączył go z 5-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową automatyczną.
Popularny Citroën C1 zyskał nowy, błyszczący wygląd oraz jeszcze większą atrakcyjność dla nabywców na rok 2012. Ten miejskiego samochód, który stanowi podstawowy model marki, już przyciągnął ponad 620 000 klientów na całym świecie, z czego ponad 80 000 sprzedano w Wielkiej Brytanii od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 roku. Teraz, z nowym stylem, zwiększonym poziomem wyposażenia i bardziej oszczędnym silnikiem, Nowy C1 wyznacza jeszcze wyższe standardy w segmencie.
Nowe funkcje to emisja CO2 wynosząca zaledwie 99 g/km, LED-owe światła dzienne, system audio CD z zintegrowanym Connecting Box (system Bluetooth® z gniazdem USB) oraz Elektroniczny System Skrzyni Biegów z łopatkami umieszczonymi na kierownicy.
Nowy Citroën C1 zadebiutuje na światowych targach motoryzacyjnych w Brukseli w dniu 10 stycznia 2012 roku, a jego sprzedaż w Wielkiej Brytanii rozpocznie się w kwietniu 2012 roku.
PRAKTYCZNY, PRZYJAZNY UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHÓD MIEJSKI
Nowy C1, o długości zaledwie 3,44 m, pozostaje najkompletniejszym modelem w ofercie Citroëna. Dostępny zarówno w wersji 3-drzwiowej, jak i 5-drzwiowej, Nowy C1 zachwyca jako jeden z najbardziej oszczędnych i ekologicznych samochodów miejskich na rynku, a jednocześnie ma zdolność przewożenia czterech dorosłych osób w komfortowych warunkach oraz mnóstwo schowków w desce rozdzielczej, centralnej konsoli i panelach drzwiowych. Pojemność bagażnika można również dostosować dzięki składanym tylnym siedzeniom, wynosząc od 139 litrów do ponad 700 litrów. Kompaktowe wymiary Nowego C1 czynią go idealnym towarzyszem podróży, zapewniając zwinną i responsywną jazdę, doskonale dopasowaną do warunków miejskich. Promień skrętu wynoszący zaledwie 9,63 metra sprawia, że Nowy Citroën C1 jest niezwykle łatwy do manewrowania w ruchu miejskim.
DO 65.7 MPG & 99 G/KM CO2
Zwrotny i oszczędny, Nowy Citroën C1 jest napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 68 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów, Nowy Citroën C1 1.0i może pochwalić się poprawioną wydajnością paliwową, osiągającą do 65,7 mpg w cyklu mieszanym. Emisja CO2 została również obniżona do zaledwie 99 g/km, co zwalnia Nowego C1 z opłaty za wjazd do strefy niskiej emisji. Oprócz tego, że jest pierwszym modelem benzynowym Citroëna, który emituje mniej niż 100 g/km CO2, Nowy C1 jest również dostępny z Elektronicznym Systemem Skrzyni Biegów z łopatkami na kierownicy, co poprawia obsługę i przyjemność z jazdy. Wersja EGS osiąga imponujące 62,8 mpg (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 104 g/km CO2.
WIĘCEJ CHARAKTERU NA ZEWNĄTRZ
Nowy Citroën C1 zyskuje jeszcze większą atrakcyjność i osobowość dzięki nowemu przodowi i krótszej masce.
Reflektory zachowały zaokrąglony kształt, podczas gdy przedni zderzak został całkowicie przeprojektowany, by pomieścić światła przeciwmgielne i LED-owe światła dzienne, które wciąż są rzadkością w tym segmencie. Pionowy projekt LED-owej sygnatury świetlnej – charakterystyczny dla Citroëna, widoczny także w modelach DS3 i C4 AIRCROSS – wzmacnia charakter nowego modelu. Z tyłu Nowy C1 zachowuje innowacyjną szklaną klapę oraz nową chevronową grafikę i oznaczenia marki.
Nowy C1 zyskuje także nowe, zaprojektowane 'Notus’ 14″ felgi i dostępny jest z 14-calowymi aluminiowymi felgami 'Rift’, jako standard w modelach z wyższej półki.
ATRAKCYJNE KOLORY I MATERIAŁY
Wesoły Nowy Citroën C1 dostępny jest w specjalnym kolorze na premierę, który już ozdabia modele C3 i DS3: niebieskim Botticelli, świeżym kolorze nadwozia zawartym w katalogu na 2012 rok. Paleta kolorów nadwozia obejmuje również czerwony Scarlet, niebieski Electra, biały Lipizzan, czarny Caldera oraz dwa odcienie szarości – jasny, szary Gallium, i ciemny, szary Carlinite. Citroën wykończył również kratkę chłodnicy chromowaną listwą, dostępną od średniego poziomu wyposażenia. Wnętrze Nowego Citroëna C1 jest tak samo atrakcyjne jak jego wygląd zewnętrzny. Skórzana kierownica w modelach EGS została przeprojektowana, podczas gdy wersje z manualną skrzynią biegów otrzymały nowy wygląd dźwigni zmiany biegów. Większość modeli dostępnych jest w stylowej nowej tapicerce 'Orsai’, a modele podstawowe oferują materiał Mistral 'Nokimat’. Opcja skóry/Alcantara® jest teraz dostępna, dodając luksusowego akcentu do wnętrza Nowego C1.
NOWE WYPOSAŻENIE 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE’
Nowy Citroën C1 wyposażony jest w szereg funkcji 'Créative Technologie’. Technologiczne udogodnienia, dedykowane kierowcy, to łopatki sterujące do Elektronicznego Systemu Skrzyni Biegów – pierwszy raz w modelu C1. Dla jeszcze większego komfortu podróży, oferta radiowa została wzbogacona o nową deskę rozdzielczą, pasującą do stylizacji kokpitu. Wyposażony w wyświetlacz czasu, zupełnie nowy system audio CD ma Connecting Box (opcjonalnie od drugiego poziomu wyposażenia i standardowo w modelach z wyższej półki), który obsługuje wszystkie formaty MP3 i jest wyposażony w funkcję Bluetooth®. Towarzyszy mu gniazdo USB i złącze jack na podstawie centralnej konsoli.
ZWIĘKSZONE DOBROSTAN I BEZPIECZEŃSTWO
Nowy Citroën C1 jest wszechstronnym performerem. Uzupełniając swoje dotychczasowe możliwości na drodze, model oferuje nowe ustawienia wspomagania kierownicy oraz amortyzatory dla większej zwrotności i komfortu jazdy przy niskich prędkościach. Nowy model będzie dostępny z szeregiem technologii zapewniających bezpieczną jazdę w mieście, w tym ABS z Elektroniczną Dystrybucją Siły Hamowania, punkty mocowania Isofix oraz ESP.
ŚWIATOWY DEBIUT W BRUKSELI