Francuska grupa PSA nawiązała współpracę z Toyotą, aby stworzyć mały miejski samochód. Efektem tej współpracy było trio: Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo. Wszystkie trzy pojazdy były produkowane w tej samej fabryce, jednak z pewnymi różnicami estetycznymi. To był przykład inżynierii budowlanej z różnymi markami.
W przypadku modeli z 2014 roku, PSA i Toyota uzgodniły, że nadadzą pojazdom inny styl, aby klienci czuli, że mają wybór. C1 zyskał „gniewny” wygląd, z węższymi reflektorami wewnętrznymi, większym trapezoidalnym grillem oraz bardziej agresywnymi liniami na masce. Z tyłu, światła stopu były konwencjonalne.
W kabinie jest wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów z przodu, ale dość ograniczone dla tych z tyłu. W porównaniu do swojego pięciodrzwiowego odpowiednika, trzydrzwiowy C1 ma większe drzwi przednie. Fotele przednie można pochylać, aby stworzyć więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
Bardzo krótki rozstaw osi wynoszący zaledwie 2,3 m (92,1”) nie zapewnia zbyt dużo miejsca. Jednak do krótkich przejazdów po mieście jest wystarczający. C1 może także mieć miękki dach, który przekształci samochód w kabriolet. Deska rozdzielcza jest prosta i minimalistyczna, z 7-calową jednostką multimedialną umieszczoną w centralnej konsoli. Oferuje funkcję mirroringu z telefonem. Ten sam ekran służy do kamery cofania.