Citroen wprowadził odświeżoną wersję swojego najmniejszego pojazdu w ofercie, modelu C1.
Od stycznia 2009 roku Europa przeszła na standardy emisji Euro 5, a producenci samochodów musieli dostosować się do nowych regulacji. Francuski producent zaprezentował model C1 właśnie w styczniu 2009 roku, z ulepszonymi silnikami i zmienionym wyglądem.
C1 był dostępny w wersji pięcio- lub trzydrzwiowej, ale większość jego elementów była podobna. Z przodu, odświeżona wersja miała większe, łezkowate reflektory. Nowy zderzak zawierał inny, przypominający usta, grill, przecięty poziomą belką na tablicę rejestracyjną. Z boków wersja pięciodrzwiowa miała klamki w kolorze nadwozia.
Producenci starali się ulepszyć wnętrze, używając lepszych materiałów. Nie było tam zestawu wskaźników, poza prędkościomierzem zamocowanym na kolumnie kierownicy. Citroen oferował jako opcję dodatkowy wskaźnik obrotomierza, zamocowany nad prędkościomierzem. To była oryginalna, ale nietypowa aranżacja. Z tyłu, tylne drzwi miały okna otwierane do zewnątrz, z przednim zawiasem, przeznaczone dla pasażerów z tyłu. Tak jak w wersji bez faceliftingu, C1 miał dzieloną tylną kanapę, wystarczającą dla dwóch pasażerów.
Pod maską, Citroen i Toyota opracowali nowy moduł zarządzania silnikiem, który obniżył emisję, aby spełnić standardy Euro 5. Producent oferował pojazd z manualną lub automatyczną skrzynią biegów z pięcioma przełożeniami. Oferowano nawet model z silnikiem diesla 1.4.
Citroën ogłosił pierwsze szczegóły dotyczące zmian w modelu Citroën C1, które nadadzą temu stylowemu, ultraekonomicznemu samochodowi miejskiego nową stylistykę zewnętrzną, jeszcze lepszą oszczędność paliwa oraz niższe emisje CO2, a także szereg innych ulepszeń, w tym zmodernizowane wnętrze.
Zewnętrzna część Citroën C1 zyskała elegancki upgrade, a zmiany w przedniej części samochodu doskonale współgrają z wyglądem niedawno zaktualizowanego modelu C2. Nowe koła i wykończenia dopełniają nowy wygląd, a w środku znajdują się nowa tapicerka i materiały.
W celu poprawy zalet ekologicznych i ekonomicznych, dynamiczny silnik benzynowy 1.0i o mocy 68 KM stał się obecnie samochodem na paliwo benzynowe o najniższej emisji CO2 sprzedawanym w Wielkiej Brytanii, charakteryzującym się obniżoną emisją CO2 wynoszącą zaledwie 106 g/km (-2,7%) oraz średnim zużyciem paliwa wynoszącym 62,8 mpg (+2,1%).