CITROEN C2 2008-2010

Czasami dobry samochód jest wycofywany lub marginalizowany przez swojego producenta. Trudno zrozumieć, dlaczego Citroen praktycznie nie dał szans temu małemu samochodowi na przetrwanie. Został wprowadzony na rynek w 2003 roku i przeszedł niewielki lifting w 2008 roku, gdy świat zmagał się z kryzysem gospodarczym. A po dwóch latach, w 2010 roku, Citroen zrezygnował z produkcji C2.

Posiadał bardzo dobrą reputację zbudowaną w świecie sportów motorowych, gdzie C2 brał udział i odnosił sukcesy. Miał również sportowe wersje, takie jak VTS i VTR, które były dostępne po faceliftingu w 2008 roku.

Facelifting z 2008 roku był małą aktualizacją w stosunku do niewielkiego liftingu z 2006 roku. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie turbodiesla o mocy 110 KM z filtrem cząstek stałych. Silnik ten przekształcił małego C2 w jeden z najbardziej oszczędnych samochodów w ofercie producenta.

W małej kabinie znajdują się pięć miejsc siedzących, jednak tylne siedzenia są zbyt małe, aby pomieścić tam trzech dorosłych. Nachylony dach i krótki rozstaw osi nie zapewniały zbyt dużo miejsca. Po faceliftingu C2 otrzymał dzieloną tylną kanapę, co pozwoliło na powiększenie bagażnika. Ciekawą funkcją zachowaną w wersji z 2008 roku były przesuwne tylne siedzenia, które umożliwiały powiększenie bagażnika z 193 litrów (6,8 stopy sześciennej) do 224 litrów (7,9 stopy sześciennej).

Citroën kładzie nowy nacisk i siłę na pełnokrwiste linie modelu Citroën C2, który sprzedał się w ponad 480 000 egzemplarzach w Europie od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2003 roku.

Przód pojazdu zyskał kilka zmian, mających na celu podkreślenie dynamicznych i eleganckich linii zewnętrznych, które przyczyniły się do sukcesu C2. Zmiany obejmują bardziej masywny zderzak oraz nową kratkę chłodnicy z szerszymi i większymi chevronami.

Od maja 2008 roku, w zależności od kraju, dostępna jest wersja C2 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 KM i filtrem cząstek stałych. W połączeniu z dobrze zrównoważonym podwoziem, które zapewnia znakomite osiągi dynamiczne, ten mocny, ale oszczędny silnik zużywa zaledwie 4,4 l/100 km, emitując maksymalnie 119 g CO2/km. W rezultacie, Citroën C2 HDi 110 DPFS nosi etykietę Airdream®, identyfikującą najbardziej ekologiczne modele Citroëna.

System Stop and Start nadal dostępny jest w Citroën C2, z silnikiem 1.4i 16V o mocy 90 KM. Ta przystępna technologia przynosi realne korzyści w zakresie komfortu akustycznego i kontroli wibracji, oszczędności oraz ochrony środowiska. Dzięki systemowi Stop and Start zużycie paliwa i emisje CO2 są o około 10% niższe w cyklu miejskim oraz o 15% niższe w trudnych warunkach ruchu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.