Citroen wprowadził na rynek wersję kabrioletu swojego małego modelu C3, nazwaną Pluriel, w 2003 roku, rok po debiucie pięciodrzwiowej wersji.
Francuski producent zaprojektował Pluriel jako pojazd wielofunkcyjny: dwu-drzwiowy hatchback, pełnowymiarowy lub częściowy landaulet, kabriolet z zamontowanymi bocznymi łukami, roadster oraz pickup z otwartym dachem. Ostatnią wersję uzyskano składając tylne siedzenia i opuszczając klapę bagażnika.
Okrągłe kształty i ostre kąty modelu C3 Pluriel stanowiły wyraźny krok w kierunku nowoczesnej filozofii designu. Zazwyczaj Citroen kreował własne trendy wzornicze, jednak w przypadku C3 i C3 Pluriel postanowił zagrać bezpiecznie. Jego zwężone reflektory umieszczono nad przednimi błotnikami, które flankowały maskę. Po bokach pojazdu zainstalowano demontowalny łuk, rozciągający się od słupka A do tylnej części samochodu, za kabiną pasażerską. Aby całkowicie usunąć górną strukturę, kierowca mógł elektrycznie schować dach i tylne okno do bagażnika, a następnie zdjąć boczne łuki. Niestety, nie można było zabrać ich ze sobą, więc musiały pozostać w garażu. Bez zamontowanych bocznych łuków, samochód nie mógł być ponownie przykryty.
Wnętrze charakteryzowało się miękkimi krawędziami na designie deski rozdzielczej, a poza radiem i ekranami LCD nie było żadnych prostych kątów. Podobnie jak w standardowym C3, wersja Pluriel miała zestaw wskaźników z szerokim wyświetlaczem ciekłokrystalicznym umieszczonym na środku dla prędkościomierza i innych informacji z komputera pokładowego. Górny ekran umieszczony na centralnej konsoli służył do obsługi radia. Płaskie przednie fotele oferowały niewielkie wsparcie boczne, podczas gdy z tyłu było ograniczone miejsce na nogi dla dwóch pasażerów.