C4 nie był tak wybuchowy, jak sugerowała jego nazwa, ale w wersji coupe przyciągał młodsze pokolenie, a z odpowiednim silnikiem zapewniał przyzwoite osiągi.
Citroen znany był ze swojego kreatywnego designu, co znajduje potwierdzenie w wielu modelach, począwszy od Traction Avant (TA) poprzez wspaniałego DS, CX, XM, aż po C4 Coupe w 2004 roku. Producent zbudował go na tej samej platformie PSA PF2, co Peugeot 307/308, ale dostosował ją, by odpowiadała sportowemu wizerunkowi samochodu.
Chociaż niektórzy uważali, że C4 Coupe był inspirowany Hondą CRX lub Mazdą 323 Coupe z 1994 roku, jego kształt tak naprawdę inspirowany był francuskim potworem Citroen SM Michelin Proto z 1973 roku, który miał ponad 300 koni mechanicznych pod maską i podobne podzielone tylne szyby jak C4 Coupe. Z przodu samochód miał reflektory w kształcie boomeranga, które były cofnięte nad maskę i przednie błotniki. W zależności od wersji silnika, producent zamontował na tyle samochodu spojler dachowy.
Wewnątrz Citroen zastosował nietypową kierownicę z zamocowanym na stałe środkiem, w której obracała się jedynie obręcz na dwóch szprychach, podczas gdy przyciski i włączniki znajdowały się w tym samym miejscu. Szeroka i długa deska rozdzielcza miała centralnie umieszczony zestaw wskaźników z dużym wyświetlaczem LCD dla prędkościomierza. Przed kierowcą znajdował się dodatkowy wyświetlacz dla obrotomierza. Dzięki nietypowemu kształtowi kabiny, samochód oferował wystarczająco dużo miejsca w środku dla czterech dorosłych osób.