Citroen zawsze starał się tworzyć samochody inne niż wszyscy, a czasami udawało mu się zaoferować coś zupełnie innego niż jego konkurencji.
Po czterech latach obecności na rynku, pierwsza generacja modelu C4 nie była spektakularna, ale jej sprzedaż była dobra. W 2008 roku francuski producent musiał zaktualizować swoją ofertę silnikową, aby dostosować się do norm Euro5, które weszły w życie w styczniu 2009 roku. Przy tej okazji Citroen uznał, że warto byłoby zmodernizować także resztę samochodu.
Przednia część pojazdu zyskała bardziej zaokrągloną maskę oraz nowy design zderzaka, który w dolnej części miał szerszą osłonę chłodnicy. Jego oznaczenie z „podwójnym chevronem” nawiązywało do wzoru z większego brata, modelu C5, z dłuższymi chromowanymi liniami rozciągającymi się między reflektorami. Citroen zmienił zarówno przednie, jak i tylne światła, instalując w nich przezroczyste soczewki.
Wnętrze pojazdu przeszło najważniejszą zmianę, która dotyczyła systemu infotainment, dostępnego jako opcja z nowym ekranem umieszczonym na środkowej konsoli. Producent poprawił materiały użyte do wykończenia paneli drzwi, siedzeń oraz deski rozdzielczej. Zachowano ten sam układ kierownicy co wcześniej, z przyciskami umieszczonymi na środku.
Citroen ściśle współpracował z BMW przy tworzeniu oferty silnikowej, opracowując turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra oraz 1,6-litrową jednostkę turbo-diesla. Oferowane były w kilku wariantach mocy. Pozostałe dwie wersje, silnik benzynowy 1,4 litra oraz 2,0-litrowy turbo-diesel, zostały opracowane wewnętrznie.
Dynamiczna gama modelu C4 od Citroëna jest teraz bardziej zaawansowana technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Ekscytujący nowy wygląd sprawia, że popularny model zyskuje na atrakcyjności dzięki nowemu stylowi zewnętrznemu i wewnętrznemu, zaktualizowanemu wyposażeniu, nowym kolorom nadwozia i wzorom felg, a także wprowadzeniu dwóch nowych, niskowęglowych, efektywnych silników benzynowych, które powstały we współpracy z BMW. Modele HDi będą również dostępne z nowymi oponami Michelin o niskim oporze toczenia, co poprawi efektywność paliwową i emisję CO2.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym koncentrują się na przekształceniu przedniej części pojazdu, aby Citroën C4 zyskał prestiżowy wygląd, zbliżony do nowo wprowadzonego modelu Citroën C5. Nowa pokrywa silnika ma bardziej zaokrąglony, krąglejszy kształt, natomiast krata zyskała nowy, stylowy wygląd z wbudowanymi chevronami. Przedni zderzak również przeszedł modernizację, a tablica rejestracyjna została przesunięta, co nadaje pojazdowi mocniejszy, sportowy i dynamiczny wygląd.
Tylne światła modelu Citroën C4 Coupe mają teraz przezroczyste wykończenie, a dostępnych jest także trzy nowe style felg aluminiowych – 16-calowe lub 17-calowe – oraz dwa nowe kolory nadwozia – Bourrasque i niebieski Recif. Dla zwiększenia elegancji niektóre modele mają chromowe wstawki.
W kabinie Citroën C4 został ulepszony w celu zwiększenia komfortu, a dla lepszej przejrzystości obrotomierz został przeniesiony do innowacyjnego, przezroczystego centralnego wyświetlacza. Podobnie jak w nagradzanym Citroënie C4 Picasso, na desce rozdzielczej i drzwiach zastosowano luksusowy materiał o wyrafinowanej fakturze. Nowe dekoracje zaprojektowano z poprawionym wykończeniem, a zintegrowany odświeżacz powietrza sprawia, że wnętrze pachnie tak dobrze, jak wygląda.
Citroën C4 zachowuje wiele innowacyjnego wyposażenia, które uczyniło go wzorem do naśladowania przy jego premierze. Kierowcy mogą korzystać z wygodnej i uspokajającej technologii, takiej jak reflektory kierunkowe, asystent parkowania z przodu i z tyłu, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, wspomaganie ruszania pod górę, laminowane szyby boczne, ogranicznik prędkości oraz tempomat.
Nowy Citroën C4 jest wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa, które sprawiły, że oryginalny Citroën C4 był tak uspokajającym samochodem do prowadzenia, w tym unikalna poduszka powietrzna kierowcy w kształcie torsu, która może być zainstalowana dzięki centralnej konstrukcji kierownicy. Oryginalny Citroën C4 osiągnął jedne z najwyższych ocen EuroNCAP w swoim segmencie, zarówno w kategorii zderzenia czołowego, jak i ochrony dzieci, a także uzyskał 3-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa pieszych.
Wprowadzono także najnowszy system nawigacji Citroëna, NaviDrive, który posiada wyświetlacz w kolorze 7-calowym o wysokiej rozdzielczości, ogólnoeuropejską nawigację satelitarną, raporty o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz system audio z wbudowanym dyskiem twardym o pojemności 30 GB. System oferuje również gniazdo do podłączenia wideo oraz złącze USB.
Citroën C4 jest teraz dostępny z dwoma nowymi silnikami benzynowymi, które zostały opracowane wspólnie z grupą BMW – 1.6 16v VTi o mocy 120 KM i 1.6 16v THP o mocy 150 KM. Oba silniki oferują optymalne połączenie osiągów, przyjemności z jazdy i ekonomiki paliwa, z wyraźnie niższym zużyciem paliwa oraz emisją CO2.
Citroën C4 1.6 16V VTi 120 KM (Zmienny skok zaworów i wtrysk z czasowaniem)
Silnik VTi o mocy 120 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, zastępuje jednostkę 1.6i 16V o mocy 110 KM, oferując ekonomiczną i responsywną jazdę, z efektywnością paliwową wynoszącą 42,2 mpg oraz emisją CO2 na poziomie 159 g/km w cyklu mieszanym (o 6% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki).
Jednostka VTi jest wyposażona w aluminiowy blok silnika i głowicę cylindrów oraz ma ciągłe zmienne czasowanie zaworów. Zawory dolotowe korzystają z systemu, który umożliwia stopniowe dostosowanie ich maksymalnego skoku w zależności od siły nacisku na pedał przyspieszenia. Te dwie cechy zwiększają efektywność silnika i poprawiają responsywność, przy czym około 90% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne w całym zakresie obrotów, od poniżej 2000 do 6000 obr./min.
Citroën C4 1.6i 16V THP 150 KM (Turbo Wysokiego Ciśnienia)
Nowy silnik THP o mocy 150 KM (Turbo Wysokiego Ciśnienia) zapewnia idealne połączenie wyższej wydajności, przyjemności z jazdy i oszczędności, z wyraźnie niższym zużyciem paliwa oraz emisją CO2. Przy sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, zużycie paliwa THP 150 KM wynosi 40,9 mpg w cyklu mieszanym, a emisja CO2 to 164 g/km.
Silnik THP 150 KM wprowadza technologię, która jest nowością w gamie modelu Citroën C4, w tym bezpośredni wtrysk sekwencyjny oraz turbosprężarkę podwójnego śmigła, a także ciągłe zmienne czasowanie zaworów dolotowych. Dzięki temu silnik ma doskonałą moc przy niskich obrotach z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 177 lb.ft prawie przez wszystkie obroty od 1400 do 3500 obr./min i zachowuje moc w całym zakresie obrotów.
Silnik diesla HDi Citroëna jest szeroko uznawany za oszczędny, czysty i dynamiczny, a w związku z modernizacją modelu, gama silników diesla Citroën C4 również została ulepszona.
Jednostka 2.0HDi z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz filtrem cząstek stałych jako standardowym wyposażeniem, charakteryzuje się efektywnością paliwową wynoszącą 53,3 mpg w cyklu mieszanym i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 140 g/km. Pozostałe modele z napędem diesla – 1.6HDi 92 KM oraz 1.6HDi 16V 110 KM DPFS EGS – są tak samo dynamiczne jak wcześniej, a teraz są jeszcze bardziej ekologiczne dzięki zastosowaniu opon Michelin Energy Saver® o niskim oporze toczenia, dostępnych na 16-calowych felgach, które zmniejszają zużycie paliwa i obniżają emisję CO2.