Na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku Citroen zaprezentował drugą generację swojego kompaktowego hatchbacka, C4. Samochód oparty był na tej samej platformie co Peugeot 307, ale to nie tylko kosmetyczne zmiany.
Podczas gdy jego poprzednik starał się przesunąć granice designu jak najdalej, co nie przekonało zbyt wielu nabywców, druga generacja przyszła z bardziej stonowanym wyglądem. Nadal zachowała zaokrąglony kształt, ale z zastosowaniem konstrukcji typu „two-box”.
Przedni grill utworzony był przez logo Citroena w kształcie „podwójnego chevronu”, rozszerzone boku chromowanymi liniami. Kanciaste i agresywne reflektory miały zainstalowane niżej kierunkowskazy. Rzeźbione panele drzwiowe miały zarówno dolną, jak i górną linię, co sprawiało, że samochód wyglądał na dłuższy.
Wewnątrz zastosowano zupełnie nowe podejście do designu w porównaniu z poprzednikiem. W przeciwieństwie do wcześniejszego C4, nie miał centralnie umieszczonego zespołu wskaźników, a bardziej konwencjonalny z przodu kierowcy. Podstawowe wersje oferowały tylko kilka opcji, ale i tak dysponowały radiem i klimatyzacją, a także elektrycznymi szybami z przodu. Istniała opcja wyposażenia w wysokiej klasy system audio Denon HiFi.
Rok 2010 C4 był napędzany szeroką gamą silników – trzema benzynowymi jednostkami opracowanymi wspólnie z BMW oraz czterema wydajnymi silnikami diesla HDi. Moc silników wahała się od 90 do imponujących 155 koni mechanicznych. Dostępne były automatyczne, 5-biegowe manualne, 6-biegowe manualne i 6-biegowe skrzynie EGS. Możliwość zastosowania mikrohybrydowego napędu e-HDi dostępna była z silnikiem HDi 110 oraz skrzynią EGS (zautomatyzowaną).
Nowy Citroën C4, z atrakcyjnymi, rzeźbionymi liniami; imponującą jakością wykonania; oraz zestawem oryginalnych, klasycznych cech i funkcji, stanowi doskonałe połączenie inspirującego zaufania stylu i przydatnych, wygodnych technologii.
Zaprojektowany specjalnie z myślą o potrzebach klientów detalicznych oraz użytkowników biznesowych w segmencie średniej wielkości hatchbacków pięciodrzwiowych, nowy C4 jest solidny i wszechstronny; skoncentrowany na kierowcy, a jednocześnie niezwykle komfortowy; a także obdarzony prawdziwą „Pozytywną Mocą” – dzięki efektywnej inżynierii Citroëna oraz ekologicznym jednostkom napędowym.
Podobnie jak nowy Citroën C5 w 2008 roku i nowy Citroën C3 w 2009, nowy Citroën C4 jest kolejnym dowodem na know-how i kreatywność Citroëna w projektowaniu efektywnych, stylowych, innowacyjnych i bezpiecznych pojazdów z praktycznością w „realnym świecie”.
Charakterystyczny profil nowego Citroëna C4 oraz zrównoważone proporcje dają wyraźne wrażenie siły i stabilności. Zdefiniowane i płynne powierzchnie, takie jak celowy przód i tylny spoiler, sugerują zoptymalizowaną aerodynamikę modelu. Detale z chromu łączą się z dynamicznym stylem reflektorów oraz rzeźbionymi felgami aluminiowymi, tworząc wyrafinowaną i imponującą obecność na drodze.
Nowy Citroën C4 jest nieznacznie większy od swojego poprzednika, a jego kompaktowe wymiary zewnętrzne – 4,33m (dł.), 1,79m (szer.), 1,49m (wys.) – skrywają przestronne wnętrze, oferujące komfortowy miejsca dla wszystkich pasażerów; wbudowaną wszechstronność i praktyczność; oraz liderującą w klasie pojemność bagażnika wynoszącą do 408 litrów VDA.
Wysoka jakość wykończenia wnętrza nowego Citroëna C4 jest natychmiast dostrzegalna dzięki dotykowemu materiałowi soft-touch na górnej części jednoczęściowego kokpitu oraz dużej ilości chromu wokół wskaźników i wentylacji. To samochód stworzony, aby zapewnić doskonale satysfakcjonujące wrażenia z jazdy oraz długotrwałą trwałość.
Obiecując precyzyjną kontrolę i doskonałe prowadzenie, skoncentrowany na kierowcy kokpit nowego Citroëna C4 natychmiast zapewnia poczucie komfortu i pewności na drodze. Osobisty komfort można dostosować do indywidualnych potrzeb, pozwalając użytkownikom na zmianę koloru wyświetlacza instrumentów, wybór własnych dźwiękowych sygnałów powiadamiających oraz ustawienie intensywności automatycznej klimatyzacji na jeden z trzech poziomów. Dla optymalnych poziomów komfortu, nowy Citroën C4 może być wyposażony w masażowe fotele przednie – po raz pierwszy oferowane w tym segmencie rynku.
Nowy Citroën C4 jest inteligentnie zaprojektowany z zestawem nowych wygodnych technologii, z których niektóre są unikalne w swojej klasie. Obejmuje to nowy system monitorowania martwego pola, funkcję oświetlania zakrętów, tempomat oraz ogranicznik prędkości z ustawieniami ulubionej prędkości oraz innowacyjnym systemem eTouch Emergency & Assistance citroëna.
Wybrane modele mają nową podwyższoną konsolę środkową – kolejny debiut w tej klasie – która mieści schowek z chłodzeniem i podświetleniem, mogący pomieścić cztery butelki po 0,5 litra. Inne dostępne wyposażenie obejmuje Connecting Box, który zapewnia Bluetooth® i gniazdo USB; czujniki parkowania z przodu i z tyłu; pomiar „luki” parkingowej; reflektory ksenonowe z podwójną funkcją i system monitorowania ciśnienia w oponach.
Imponujący komfort akustyczny oraz poziomy wygłuszenia w pojeździe – eliminujące zewnętrzny hałas drogi i wibracje – zostały porównane do segmentu wyżej.
Użytkownicy mogą nawet zanurzyć się w bogatej, autentycznej audio doznaniu z systemem dźwięku przestrzennego jako standard. Alternatywnie, dostępna jest opcja premium Denon HiFi, która jest nowością w ofercie Citroëna.
Nowy C4 jest pojazdem proekologicznym, który wykorzystuje najnowszą technologię Citroëna w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko. Z emisjami CO2 wynoszącymi zaledwie 109g/km, nowy Citroën C4 jest jednym z najbardziej ekologicznych modeli w tej klasie, a wszystkie modele diesla kwalifikują się do zwolnienia z opłaty VED w pierwszym roku.
Wskaźnik efektywności zmiany biegów – standardowe wyposażenie we wszystkich modelach ręcznych – sygnalizuje optymalny moment do zmiany biegu i zachęca do ekonomicznej jazdy. Skoncentrowanie się na kontroli całkowitej wagi nowego Citroëna C4 oraz użycie 15% materiałów „zielonych” zwiększa jego ekologiczne walory.
Nowy C4 napędzany jest szeroką gamą rafinowanych i wydajnych jednostek napędowych – trzech silników benzynowych współtworzonych z BMW oraz czterech wydajnych jednostek HDi. Moc zaczyna się od 90 KM, a kończy na 155 KM. Dostępne są zarówno automatyczne, jak i ręczne skrzynie biegów: 5-biegowe, 6-biegowe manualne oraz 6-biegowe EGS.
Innowacyjny mikrohybrydowy napęd e-HDi Citroëna jest dostępny z silnikiem HDi 110 i skrzynią EGS, która emituje CO2 w tak niskich ilościach, jak 109g/km – a w przyszłych modelach spadnie do 99g/km. Połączenie kilku technologii proekologicznych – w tym drugiej generacji systemu Stop & Start z hamowaniem regeneracyjnym – e-HDi pomaga poprawić efektywność paliwową o nawet 15% w warunkach miejskich, a emisje CO2 redukują się o około 5g/km.
Nowy Citroën C4 jest jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie, otrzymując maksymalną ocenę 5 gwiazdek Euro NCAP, w tym wynik 97% w kategorii „Asystent Bezpieczeństwa” – najwyższy wynik dla pojazdu tego typu.
Nowy Citroën C4 zadebiutuje w Wielkiej Brytanii w styczniu 2011, oferowany będzie w trzech dobrze wyposażonych wersjach – VTR, VTR+ i Exclusive – w atrakcyjnej cenie, zaczynającej się od 15 595 funtów, do 21 495 funtów za model Exclusive 2.0HDi 150 KM. Ceny zawierają podatek VAT w wysokości 20%.
STYLIZACJA ZEWNĘTRZNA
Nowy Citroën C4 zachwyca swoim wyrazistym i celowym stylem, elegancją i zdecydowaniem. Rzeźbiony profil emanuje luksusowymi detalami, dając wyraźne wrażenie siły i stabilności. Rzeźbione linie oraz czarny tylny spoiler odzwierciedlają zoptymalizowaną aerodynamikę modelu, podczas gdy górna część boczna i dach zostały laserowo zespawane, aby usunąć więzy montażowe, co tworzy niezwykle gładką i opływową linię dachu. Błyszczące czarne słupki B, czarne szyby z tyłu oraz stylowe chromowane detale dopełniają premium wygląd.
Charakterystyczny przód wyróżnia się rzeźbioną maską, która wygina się w stronę boków z wyrazistymi reflektorami, które przechodzą w boczne skrzydła oraz imponującą nową kratkę z podwójnymi chevronami. Płynny profil boczny ukazuje dwa przecinające się linie stylu oraz stromo nachylone okna, podkreślając dynamiczny wygląd. Z tyłu nowy styl chevronów i oryginalny podpis świetlny podkreślają czyste linie tylnej klapy i eksponują prestiżowy design modelu.
Nowy C4 dostępny jest w dziesięciu starannie dobranych kolorach nadwozia, które doskonale komponują się z formą modelu, z gamą rzeźbionych i stylowych felg aluminiowych w rozmiarze od 16″ do 18″.
JAKOŚĆ WNĘTRZA
Jakość i wyrafinowanie są widoczne w całej kabinie nowego Citroëna C4, z pełną uwagą poświęconą złożeniu oraz odczuciu użytych materiałów. Kokpit i deska rozdzielcza zostały zaprojektowane z myślą o jak najmniejszej ilości elementów, a wykończone są materiałami soft-touch z detalami z chromu na kontrolkach i wentylacji.
Czteroramienna kierownica nowego C4 jest solidna, wykonana z miękkiej skóry, ma satynowe chromowane wstawki oraz imponującą gamę funkcji – w tym audio, telefon, ogranicznik prędkości/tempomat – wszystko dostępne w zasięgu ręki kierowcy.
Przełącznik biegów w wersjach z przekładnią EGS – starannie umiejscowiony na konsoli środkowej – jest mały, dotykowy i wykończony skórą. Jego wielkość i kształt sprawiają, że idealnie leży w dłoni kierowcy.
Wszystkie elementy oświetleniowe w kabinie zostały dokładnie dopasowane do siebie, tworząc wyrafinowane i nowoczesne środowisko. Przednie i tylne lampki LED do czytania oraz oświetlenie powitalne – standard w modelach Exclusive – emitują jasne białe światło, podczas gdy nastrojowe oświetlenie kąpiące podłogę i konsolę w kojącej tonacji.
W nowym Citroënie C4, stworzono jasne i przestronne wnętrze – z dużym polem widzenia – dzięki dużej szybie przedniej oraz dostępności ogromnego panoramicznego dachu o powierzchni 1,3 m2.
PRZESTRZEŃ, PRAKTYCZNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ
Nowy Citroën C4, o długości 4,33 m, szerokości 1,79 m i wysokości 1,49 m, jest nieznacznie większy od swojego poprzednika. Mimo jego kompaktowych wymiarów zewnętrznych, wnętrze oferuje dużą przestronność oraz miejsca dla pasażerów, w tym największy bagażnik w swojej klasie.
Podniesiona architektura kokpitu zwiększa przestrzeń na nogi dla pasażera z przodu, a każda szuflada w drzwiach przednich może pomieścić butelkę 1,5 litra oraz dokumenty formatu A4.
Konsola centralna modelu jest dostępna w czterech wariantach w zależności od poziomu wyposażenia i skrzyni biegów – niska, pół podwyższona, podwyższona z manualną skrzynią biegów oraz podwyższona z EGS. Wszystkie oferują dużą przestrzeń do przechowywania napojów, telefonów komórkowych, odtwarzaczy MP3 i innych przedmiotów. W połączeniu z przekładnią EGS, podwyższona konsola centralna oferuje dużą, chłodzoną i podświetlaną przestrzeń, która może pomieścić do czterech butelek 0,5 litra, co jest nowością w klasie.
Pasażerowie z tyłu także mają do dyspozycji dużą przestrzeń oraz schowki z dużą ilością miejsca na nogi i miejsce na głowę, co pozwala na wygodne siedzenie do trzech dorosłych pasażerów podczas dłuższych podróży. Każde tylne drzwi mają schowek wystarczająco dużym, aby pomieścić butelkę 0,5 litra oraz książkę w formacie kieszonkowym. Większość modeli posiada także kieszenie w oparciach przednich siedzeń oraz przydatne szuflady umieszczone pod przednimi siedzeniami.
Z pojemnym bagażnikiem o pojemności 380 litrów – zwiększającym się do maksymalnej pojemności 408 litrów VDA (pod półką bagażową i wykorzystując schowek podpodłogowy) – nowy C4 oferuje największy bagażnik w swojej klasie. Praktyczne, kubiczne wymiary oraz niski, smukły próg załadunkowy zapewniają łatwość załadunku i optymalne wykorzystanie dostępnej objętości. W razie potrzeby, rozdzielone/klapowe tylne siedzenia można łatwo złożyć do przodu, tworząc dodatkową przestrzeń ładunkową aż po oparcia przednich foteli.
KOMFORT I WYGODNE TECHNOLOGIE
Nowy Citroën C4 został zaprojektowany z myślą o podróżach w klasie biznes, z intuicyjną, inteligentną technologią umożliwiającą właścicielom dostosowanie środowiska i atmosfery nowego C4 do swoich preferencji. Na przykład, intensywność automatycznej dwustrefowej klimatyzacji można ustawić na poziom Lekki, Średni lub Silny, a funkcja REST utrzymuje wentylację w kabinie przez osiem minut po wyłączeniu silnika.
Z pełnym lub częściowym skórzanym wykończeniem, fotele przednie w modelach Exclusive wyposażone są w elektryczną regulację lędźwiową dla maksymalnego wsparcia oraz funkcję masażu dla odrobiny luksusu – kolejna nowość w tym segmencie.
Kokpit koncentruje się na kierowcy, z ergonomicznie zoptymalizowaną pozycją, która umożliwia łatwy dostęp do wskaźników i kontrolek. Łącząc analogowe z cyfrowymi technologiami wyświetlania, nowe wskaźniki mają trzy efektowne zegary, które zapewniają doskonałą widoczność wszystkich istotnych informacji dla kierowcy, a także oświetlają kabinę w delikatnym niebieskim lub białym blasku. Inspirowany lotnictwem element technologiczny, analogowy prędkościomierz okala centralny zegar zamiast znajdować się w jego środku. Kolor wyświetlacza zegara można zmienić z niebieskiego na biały, aby odpowiadał preferencjom kierowcy.
Akustyka była priorytetem podczas opracowywania nowego Citroëna C4, a poziomy wygłuszenia zostały zaprojektowane na równi z większymi limuzynami executive. Szczegółowe opracowanie akustyczne obejmuje akustyczną, warstwową szybę przednią w większości modeli; bariery uszczelniające w obudowie i drzwiach; oraz materiały dźwiękochłonne w komorze silnika. Wibracje, hałas silnika, hałas aerodynamiczny oraz hałas drogi zostały zminimalizowane, tworząc spokojną i cichą atmosferę w kabinie.
Uzupełniając to ciche, wyrafinowane otoczenie, nowe sygnały dźwiękowe „polifoniczne” czekają z czterema różnymi motywami (Klasyczny, Kryształowa Symphony, Dżunglowa Fantazja i Miejski Rytm) dla sygnałów kierunkowskazów lub ostrzeżenia o niezapiętych pasach.
Dla zadowolenia z jazdy onboard, nowy C4 ma standardowo zainstalowany system audio Surround Sound. Alternatywnie, Citroën nawiązał współpracę z Denon, aby stworzyć opcjonalny premium system HiFi, który zawiera cztery specjalnie opracowane głośniki, cztery wysokotonowe głośniki, cyfrowy wzmacniacz oraz subwoofer w bagażniku.
Podobnie jak wszystkie najnowsze modele Citroëna, nowy Citroën C4 oferuje wszystkie połączenia, które zaspokoją potrzeby nowoczesnego kierowcy. Na konsoli centralnej dostępne są port USB, gniazdo jack 3,5 mm oraz gniazdo 12V do podłączania, słuchania i ładowania różnych urządzeń elektronicznych. Większość modeli wyposażona jest także w dodatkowe gniazdo 12V oraz demontowalną latarkę w bagażniku.
Nowy C4 można wyposażyć w eMyWay – zintegrowany nowej generacji system nawigacyjny Citroëna. Funkcje obejmują wyświetlacz kolorowy o wysokiej rozdzielczości; nawigację satelitarną GPS; pamięć wewnętrzną; łączność USB dla odtwarzaczy MP3; wyświetlanie ograniczenia prędkości; oraz Bluetooth® do wolnych rąk i strumieniowania audio z telefonów komórkowych.
Dostępność czujników parkowania z przodu i z tyłu, mierzenie „luki” w miejscach parkingowych, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, automatyczna elektryczna ręczna hamulca oraz Asystent Startu pod górę, sprawiają, że nowy Citroën C4 jest łatwy do obsługi w zabudowanych środowiskach.
W ramach akcesoriów, system Citroëna WiFi On Board korzysta z karty SIM 3G/3G+, aby stworzyć bezprzewodową sieć w samochodzie z ciągłym dostępem do internetu.
MOC I DYNAMIKA
Na drodze nowy Citroën C4 łączy najwyższe standardy gładkości jazdy i responsywnego prowadzenia, oferując przyjemność z jazdy. Ustawienia zawieszenia są dostosowane do mocy i momentu obrotowego różnych silników, co przyczynia się do liderujących w klasie poziomów komfortu onboard.
Z przednim zawieszeniem typu MacPherson i tylnym zawieszeniem z elastycznym poprzecznym belkowaniem oraz hydraulicznym układem kierowniczym z elektryczną pompą, cechy układu jezdnego doskonale pasują do charakterystyki pojazdu. Citroën C4 zapewnia również doskonałą kontrolę przechyłu oraz wykazuje ostre reakcje, zwłaszcza w manewrach awaryjnych.
Nowy Citroën C4 jest oferowany z różnymi silnikami benzynowymi współtworzonymi z BMW, wysoko wydajnymi silnikami diesla HDi oraz skrzyniami biegów, które maksymalizują oszczędność paliwa.
Nowy C4 oferuje:
Cztery silniki diesla – HDi 90, HDi 110, e-HDi 110 i HDi 150.
Trzy silniki benzynowe – VTi 95, VTi 120 i THP 155.
THP 155 i e-HDi 110 są połączone z 6-biegową skrzynią EGS.
HDi 110 i HDi 150 są połączone z 6-biegową manualną skrzynią.
VTi 120 jest dostępny z 5-biegową manualną lub 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
VTi 95 i HDi 90 są dostarczane z 5-biegową manualną skrzynią.
Wszystkie silniki spełniają normy Euro 5, wszystkie silniki diesla są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPFS), a wszystkie modele manualne są wyposażone w wskaźnik efektywności zmiany biegów (GEI). 6-biegowa skrzynia EGS ma ustawienie „Auto” i zapewnia niższe zużycie paliwa niż odpowiednik manualnej skrzyni biegów.
e-HDi
Nowe modele Citroëna C4 VTR+ i Exclusive są dostępne z innowacyjnym mikrohybrydowym systemem e-HDi Citroëna z przekładnią EGS, które oferuje do 67,3 mpg w cyklu mieszanym i tylko 109 g/km CO2.
Napęd e-HDi składa się z rafinowanego i wydajnego silnika diesla 1.6HDi 110, wyposażonego w system Stop & Start z drugą generacją akumulatora zwrotnego. System e-booster umożliwia natychmiastowe i ciche uruchomienie silnika w ciągu zaledwie 400 ms – dwa razy szybciej niż uruchomienie kluczykiem manualnym i 30% szybciej niż z wzmocnionym rozrusznikiem. Elektronicznie sterowany alternator wykorzystuje hamowanie regeneracyjne do odzyskiwania energii, a skrzynia EGS ma zoptymalizowane przełożenia biegów. System nawet zatrzymuje silnik, zanim samochód całkowicie zatrzyma się – od 5 mph podczas hamowania. System e-HDi może poprawić efektywność paliwową o nawet 15% w środowiskach miejskich i zmniejsza emisję CO2 o około 5 g/km.
Modele z kołami 16″, w tym e-HDi VTR+, posiadają opony Michelin Energy™ Saver o niskim oporze toczenia, które pomagają zmniejszyć zużycie paliwa i redukują emisję CO2 nawet o 5 g/km w porównaniu ze standardowymi oponami.
EFEKTYWNA INŻYNIERIA
Citroën wykorzystał najnowsze technologie przemysłowe, koncentrując się na każdym podzespołach w celu zmniejszenia wagi i liczby komponentów w nowym C4. Na przykład, spawanie laserowe dachu i drzwi zaoszczędza 2 kg, a nowa kierownica C4 oszczędza 3 kg w porównaniu do „stałej” kierownicy z poprzedniego modelu. Kontrola ogólnej wagi nowego Citroëna C4 pomogła uzyskać bezpieczniejsze i bardziej responsywne prowadzenie, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisje CO2.
Nowy Citroën C4 również demonstruje ekspertkę Citroëna w efektywnej inżynierii, z każdym dążeniem do zminimalizowania śladu węglowego modelu w procesie produkcyjnym. Rekord PSA Peugeot Citroën Group, 15% polimerowych komponentów nowego C4 powstaje z użyciem „zielonych” materiałów, takich jak tworzywa sztuczne z recyklingu, materiały naturalne (np. włókno celulozowe) oraz inne materiały bio z odnawialnych źródeł. W sumie trzydzieści indywidualnych części, w tym tylni zderzak, panele drzwi, dywaniki oraz wykończenia nadkoli wykorzystują te „zielone” materiały. Nowy C4 jest również w 85% recyclable.
BEZPIECZEŃSTWO
Nowy Citroën C4 osiąga najwyższe standardy bezpieczeństwa i już otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek od niezależnych oceniających Euro NCAP, w tym wynik 97% w kategorii „Asystent Bezpieczeństwa” – najwyższy wynik uzyskany przez jakikolwiek pojazd tego typu.
Z szeregiem standardowych asystentów jazdy, nowy Citroën C4 oferuje użytkownikom wyjątkową kontrolę drogową. Technologia zwiększająca bezpieczeństwo, wchodząca w skład standardowego wyposażenia, obejmuje ABS z EBD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania), EBA (asystent hamowania awaryjnego) oraz ESP (elektroniczny program stabilizacji). Inteligentna kontrola trakcji Citroëna jest również standardowym wyposażeniem w większości modeli.
Pasażerowie są otoczeni bezpieczeństwem dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia pochłaniającej energię i sześciu poduszkom powietrznym w całej ofercie (dla kierowcy, pasażera, bocznych przednich i kurtynowych). Zdalne centralne zamki z zabezpieczeniami deadlock oraz punkty mocowania Isofix są standardem, a dostępny jest również alarm przeciwwłamaniowy.
Nowy Citroën C4 jest dostępny z szeregiem nowych i innowacyjnych funkcji poprawiających bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i innych użytkowników dróg. System monitorowania martwego pola – unikalny w tym segmencie rynku – wykorzystuje technologię ultradźwiękową do wykrywania pojazdów w martwych polach widzenia samochodu i ostrzega kierowcę za pomocą podświetlonej ikonki w lusterkach drzwi. Wykorzystując cztery czujniki umieszczone w przednich i tylnych zderzakach, system – aktywny od 8 mph – monitoruje obszar od lusterka przednich drzwi do 5 m za tylnym zderzakiem i 3,5 m (tj. szerokości pasa drogowego) po obu stronach pojazdu.
Wszystkie nowe modele C4 są standardowo wyposażone w tempomat i ogranicznik prędkości. Od poziomu wyposażenia VTR+, tempomat i ogranicznik prędkości dodają funkcję ulubionych ustawień prędkości, co zapewnia dodatkową wygodę jazdy w kontekście bezpieczeństwa. Użytkownik może zaprogramować do pięciu ustawień prędkości i łatwo przełączać się między nimi, gdy limity prędkości zmieniają się na drodze.
Standardowo od poziomu wyposażenia VTR+, funkcja oświetlenia zakrętów aktywuje reflektory przeciwmgłowe, gdy włączone są kierunkowskazy lub gdy kierownica jest ustawiona pod kątem 60° – oświetlając obszar do 75° po każdej stronie pojazdu. Funkcja ta poprawia widoczność i pozwala kierowcom wcześniej dostrzegać potencjalne przeszkody. Standardowe reflektory halogenowe do jazdy dziennej są dostępne w całej ofercie.
Opcjonalny pakiet Vision, dostępny w modelach Exclusive, obejmuje reflektory ksenonowe o podwójnej funkcji, które rzucają światło w kierunku jazdy, co dodatkowo zwiększa widoczność i bezpieczeństwo. Ta opcja zawiera również nowy system monitorowania martwego pola oraz monitorowanie ciśnienia w oponach.
Właściciele nowego C4 mogą również skorzystać z nowego systemu eTouch Emergency & Assistance Citroëna, który automatycznie lub ręcznie wykonuje geo-lokalizowane wezwania pomocowe lub alarmowe za pomocą wbudowanej karty SIM – zapewniając szybką interwencję w przypadku wypadku lub unieruchomienia samochodu. System umożliwia również kierowcom monitorowanie ich wzorców jazdy i zużycia paliwa, a także uzyskiwanie porad na temat poprawy efektywności paliwowej. Podobnie, kierowcy mogą sprawdzać stan techniczny swojego pojazdu oraz monitorować wszelkie wymagania dotyczące konserwacji lub serwisowania online w swoim osobistym „MYCITROËN” przestrzeni. Te usługi są darmowe i dostępne 24/7.
System Citroëna eTouch Emergency & Assistance otrzymał prestiżową nagrodę Euro NCAP „Advanced” podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku.
WERSJE WYKOŃCZENIA
Nowy Citroën C4 jest dostępny w trzech wersjach wykończenia – VTR, VTR+ i Exclusive.
Poziom podstawowy VTR jest dobrze wyposażony, w tym sześć poduszek powietrznych, ESP, Asystenta Startu pod górę, manualną klimatyzację, elektryczne szyby przednie, system audio Surround Sound z sześcioma głośnikami oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.
W centrum oferty, VTR+ stanowi doskonałą równowagę między wyposażeniem a stylem, dodając kluczowe elementy, takie jak felgi aluminiowe, skórzaną kierownicę, konfigurowalne kolorowe zegary, przednie światła przeciwmgłowe z funkcją oświetlenia zakrętów, tylne czujniki parkowania i Connecting Box – Bluetooth® dla zestawu głośnomówiącego i gniazdo USB. Półpodwyższona konsola centralna z wysuwaną podłokietnikiem również jest w standardzie w tym poziomie wyposażenia (podwyższona konsola centralna w modelu e-HDi).
Dla luksusowych doświadczeń za kierownicą, model Exclusive dodaje 17″ felgi aluminiowe, częściowe skórzane wykończenie, cyfrową klimatyzację, automatycznie włączające się reflektory, automatyczne wycieraczki przednie, przednie czujniki parkowania z pomiarem „luki” w miejscach parkingowych oraz system eTouch Emergency & Assistance. Właściciele zyskują również elektryczną regulację lędźwiową z funkcją masażu na obu przednich siedzeniach oraz korzystają z podwyższonej konsoli centralnej z automatycznym hamulcem elektrycznym.
RYNEK
Nowy Citroën C4 to pożądany dodatek do segmentu kompaktowych hatchbacków pięciodrzwiowych – istotnej klasy na rynku w Wielkiej Brytanii – w której znajdują się takie konkurencyjne modele jak Ford Focus, Vauxhall Astra i Renault Megane.
W tym konkurencyjnym sektorze rynku, występuje równowaga między nabywcami detalicznymi a biznesowymi, a klienci w wszystkich kategoriach zazwyczaj poszukują stylowych, komfortowych, niezawodnych, dobrze wyposażonych i przystępnych cenowo pojazdów, które również oferują wysublimowanie, praktyczność oraz wszechstronność.
Co więcej, wyniki badań wyraźnie wskazują, że klienci w tym segmencie pragną pojazdu, który jest wciągający, ale łatwy do prowadzenia; kabiny, która jest spokojna i cicha, ale nie nudna; pojazdu, który jest pięknie zaprojektowany, ale nie ostentacyjny; pojazdu, który jest nowoczesny, ale nie nadmiernie modny czy ekstrawagancki.
CENY I DOSTĘPNOŚĆ