CITROEN C4 Picasso 2007-2010

CITROEN C4 Picasso 2007-2010

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN C4 Picasso 2007-2010

Citroen nadal wierzył, że na rynku europejskim jest dobra przestrzeń dla minivanów i wprowadził drugą generację modelu Picasso z segmentu kompaktowego w 2007 roku.

Podczas gdy pierwsza generacja Picasso oparta była na platformie Xsara, model z 2007 roku wykorzystał bazę PF2, stosowaną w wielu pojazdach grupy PSA (Peugeot-Citroen). Producent zastosował proste rozwiązania, w tym niezależne zawieszenie przednie i wahacze w tylnym zawieszeniu.

W erze bio-designu przyszedł kres, a producent przeszedł do nowego trendu w projektowaniu, tworząc C4 Picasso z kanciastymi reflektorami. Szeroki trapezoidalny grill został przecięty poziomym elementem, który wspierał tablicę rejestracyjną. Kilka bocznych żaluzji na bokach zderzaka sprawiło, że przednia część pojazdu wyglądała bardziej atrakcyjnie. Citroen wprowadził na C4 Picasso nowy znak rozpoznawczy z dwiema szerokimi chromowanymi listwami podkreślającymi emblematu „podwójnego chevrona” z maski. Z boku, MPV ukazało swój wysoki profil z szerokimi oknami dla wszystkich pasażerów oraz mniejszymi, trójkątnymi oknami za tylnymi drzwiami. Z tyłu, spłaszczona szyba kończyła pojazd w stylu Kamm-back.

Wnętrze wyposażono w pięć indywidualnych siedzeń z możliwością ustawienia czterech. Z przodu, ogromny i głęboki kokpit zajmował całą przestrzeń pomiędzy słupkami A a dolną częścią nachylonej szyby. Dzięki centralnie umieszczonemu panelowi instrumentów, nawet pasażerowie z tyłu mogli odczytać prędkość pojazdu, która była wyświetlana na dużym wyświetlaczu LCD. Jako opcję, producent dodał panoramiczny, stały szklany dach, aby podkreślić przestronność auta.

Pod maską, producent zamontował szeroki wybór silników, które można było sparować z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.

Ogłoszono pierwsze szczegóły na temat ekscytującego nowego modelu C4 Picasso z pięcioma miejscami, który zadebiutuje na rynku międzynarodowym w pierwszym kwartale 2007 roku, czyniąc Citroëna jedynym producentem oferującym wybór trzech kompaktowych MPV.

Dzięki swojemu wyjątkowemu stylowi, pięcioosobowy C4 Picasso naturalnie wpisuje się w gamę kompaktowych MPV Citroëna, między dobrze znanym, najlepiej sprzedającym się modelem Xsara Picasso a nagradzanym, siedmioosobowym wariantem, który będzie teraz nosił nazwę Grand C4 Picasso. Z trzema kompaktowymi MPV i pełnowymiarowym vanem C8, Citroën może pochwalić się najszerszą ofertą MPV w swojej historii.

Nowy pięcioosobowy C4 Picasso korzysta z tego samego nowatorskiego podejścia, które wpłynęło na design niedawno wprowadzonego modelu Grand C4 Picasso, oferując doskonałą widoczność, jasne i przestronne wnętrze, przestronny bagażnik oraz nową wersję składanej wózki Modubox od Citroëna, przy użyciu materiałów wysokiej jakości. Łatwy w obsłudze i elastyczny układ wnętrza łączy się z przestronnym wnętrzem i najwyższym poziomem komfortu, co sprawia, że podróżowanie staje się przyjemnością.

Najnowszy model Citroëna prezentuje świeży, dynamiczny wygląd, z kompaktową, płynnie opływową karoserią, która przyciąga wzrok. Atrakcyjny przód z nowym stylem zderzaka i powiększonymi wlotami powietrza pokrytymi czarną siatką, a unikalna linia boczna wykończona chromem tworzy ciekawe profile.

Jednak to z tyłu charakterystyczna osobowość i styl pięcioosobowego C4 Picasso naprawdę się ujawnia. Tylne słupki są zamaskowane przez boczne szyby, co w połączeniu z resztą ogromnej przeszklonej powierzchni sprawia wrażenie, że górna część pojazdu jest całkowicie otoczona szkłem. Tylna część stylizowana na sedan ma światła o unikalnym poziomym designie.

Wnętrze nowego modelu Citroëna jest przyjemnie jasne, a doskonałą widoczność zapewnia ogromna przednia szyba, smukłe słupki oraz opcjonalny panoramiczny dach. Sztuczne oświetlenie również odgrywa dużą rolę, dzięki różnym przydatnym funkcjom, takim jak automatyczne światła powitalne pod lusterkami, przenośna latarka w bagażniku i lampki do czytania na plecach przednich siedzeń, które ułatwiają podróżowanie.

Zewnętrzne wymiary (4,47 m długości, 1,83 m szerokości i 1,66 m wysokości) sprawiają, że C4 Picasso ma niezwykle przestronne wnętrze. To poczucie przestrzeni odczuwają wszyscy pasażerowie, z tymi z przodu korzystającymi z prostej, nieprzeładowanej konstrukcji deski rozdzielczej, a ci z tyłu z trzech indywidualnych, pełnowymiarowych siedzeń i płaskiej podłogi. Innowacyjny design siedzeń, po raz pierwszy zaprezentowany w Grand C4 Picasso, pozwala na szybkie i łatwe złożenie tylnych siedzeń płasko w podłogę.

Gdy wszystkie pięć miejsc jest zajętych, nowy model prowadzi w swojej klasie z 500 litrami przestrzeni bagażowej pod przykryciem bagażnika, co może rozwinąć się aż do 1734 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Aby ułatwić utrzymanie porządku w bagażniku, pięcioosobowy C4 Picasso może być również wyposażony w nową wersję znanej wózki Modubox od Citroëna. Ten innowacyjny, wyjmowany wózek ułatwia podział przestrzeni bagażowej i transport przedmiotów poza pojazdem.

Nowy pięcioosobowy C4 Picasso zapewnia relaksującą podróż dla wszystkich pasażerów. Komfort zawieszenia można dodatkowo zwiększyć dzięki opcjonalnemu pneumatycznemu zawieszeniu tylnemu, a przeszklenia akustyczne mogą być dobierane, aby jeszcze bardziej wyciszyć wnętrze. Automatyczna elektroniczna hamulca postojowego i asystent ruszania pod górę są standardowym wyposażeniem, co ułatwia codzienną jazdę.

Przemyślane dodatki, takie jak indywidualne kontrolery przepływu powietrza dla pasażerów z tyłu, czujnik jakości powietrza oraz zapachowy odświeżacz powietrza, mogą przyczynić się do przyjemnej atmosfery na pokładzie. Wysokiej jakości system stereo oraz składane ekrany wideo na plecach przednich siedzeń są także dostępne, aby umilić czas pasażerom.

Opracowany na tej samej platformie co Grand C4 Picasso, który zdobył pięć gwiazdek w testach Euro NCAP, nowy C4 Picasso spełnia najsurowsze normy w zakresie ochrony pasażerów, oferując cztery fotele z systemem Isofix, dźwiękowe ostrzeżenia o zapięciu pasów dla wszystkich siedzeń oraz siedem poduszek powietrznych w standardzie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.