CITROEN C4 Sedan 2007-2012

CITROEN C4 Sedan 2007-2012

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN C4 Sedan 2007-2012

Niektórzy producenci samochodów tworzą konkretne modele dla specyficznych rynków, jeśli istnieje zapotrzebowanie na dany typ pojazdu. Tak było również w przypadku sedana Citroena C4 z 2007 roku.

W Europie, Renault wyprodukował model 3-box 5 dla Portugalii i Hiszpanii, a w dwóch generacjach Clio oferowano wersję sedan. Peugeot natomiast proponował na niektórych rynkach produkowanego w Iranie sedana 206. Lista takich przykładów mogłaby być znacznie dłuższa. Citroen C4 był już znanym modelem w Europie i innych kontynentach, ale nie na rynku północnoamerykańskim, gdzie francuskie samochody nie były zbyt cenione.

W 2007 roku Citroen wprowadził wersję sedan dla hatchbacka C4. Początkowo produkowano go w Chinach, w fabryce Dongfeng, a następnie wprowadzono go na inne rynki europejskie oraz do Ameryki Południowej, szczególnie na rynek argentyński. Francuski producent produkował samochód w Argentynie. Posiadał on podobny design do słupka C, a następnie dodano bagażnik z tyłu. Choć wyglądał dość dziwnie, z pionowymi światłami tylnymi, koncepcja okazała się skuteczna. W niektórych krajach nabywcy nie przepadają za hatchbackami, ale chętnie sięgali po sedany.

Wnętrze miało więcej podobieństw do wersji hatchback, ale z oczywiście gorszymi materiałami. Ponieważ samochód był przeznaczony dla krajów o niższej wartości nabywczej, musiał być bardziej przystępny cenowo. Konieczne było zredukowanie kosztów niektórych materiałów i silników.

Na rynku południowoamerykańskim, C4 Sedan oferowano z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra, sparowanym z standardową 5-biegową skrzynią manualną. W Europie był również dostępny z silnikiem turbo-diesel o pojemności 1.6 litra.

Citroen C4 notchback

W ceremonii, w której uczestniczył prezydent Argentyny Nestor Kirchner, Christian Streiff, przewodniczący PSA Peugeot Citroën, zainaugurował nową linię produkcyjną dla modelu Citroën C4 notchback, pierwszego sedana Citroën produkowanego w zakładzie PSA Peugeot Citroën w Buenos Aires.

Nowy C4 notchback wzbogaci ofertę Citroëna w segmencie samochodów średniej wielkości, który stanowi jedną trzecią rynku argentyńskiego i jedną czwartą popytu w Ameryce Łacińskiej. Samochód wejdzie do sprzedaży w Argentynie w lipcu.

Citroën C4 notchback to szósty model produkowany w zakładzie w Buenos Aires, który już produkuje Peugeot 206, 307 w wersji 5-drzwiowej, 307 sedan i Partnera, oraz Citroën Berlingo. Prognozuje się, że produkcja modelu C4 notchback osiągnie 50 000 sztuk rocznie. Zakład będzie zaopatrywał rynki Ameryki Łacińskiej, a także Hiszpanię, pierwszym europejskim rynkiem oferującym nowy model.

Peugeot Citroën Argentina zatrudnia prawie 4 000 osób i wyprodukował 100 000 pojazdów w 2006 roku. PSA Peugeot Citroën kontynuowało ekspansję w Argentynie w pierwszym kwartale 2007 roku z łączną liczbą rejestracji wynoszącą 23 500 sztuk; wzrost o 23%, osiągając 15% udziału w rynku.

#################

Citroen poszerza udaną gamę modelu C4 o nowy Citroen C4 Sedan, który będzie dostępny na wybranych rynkach europejskich w czwartym kwartale 2007 roku. Nowy model, dzięki wydłużonemu rozstawowi osi, oferuje więcej miejsca dla pasażerów z tyłu oraz przestronną bagażnik.

Citroen C4 Sedan łączy wysublimowany styl gamy C4 z elegancją czterodrzwiowego sedana, jednocześnie kładąc nacisk na komfort pasażerów. Samochód o długości 4,77 m i szerokości 1,77 m zapewnia dużo miejsca dla pasażerów z przodu oraz z tyłu, co sprawia, że nawet długie podróże są przyjemne. Tradycyjnie dla Citroëna, układ zawieszenia jest bardzo komfortowy i zapewnia dobrą jakość jazdy nawet na wyboistych drogach.

Design wnętrza jest typowy dla gamy C4, z charakterystyczną kierownicą z nieruchomym piastą i wbudowanymi przyciskami, co nadaje nowoczesny wygląd. Fotele są wygodne i łatwo można je dostosować do preferencji kierowcy. Zachowując funkcjonalność i ergonomiczność wnętrza, Citroen C4 Sedan oferuje wiele przydatnych schowków.

Samochód dostępny jest z dwoma silnikami – jednym benzynowym i jednym diesla – oba zgodne z normą Euro IV i wyposażone w 5-biegową manualną skrzynię biegów. Silnik benzynowy 1.6i 16V rozwija moc 110 KM i 147 Nm przy 4000 obr./min, gdzie 90% momentu obrotowego jest dostępne już przy 2000 obr./min. Silnik diesla o pojemności 1560 cm3 oferuje 110 KM i 240 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min z dodatkowymi 20 Nm dzięki funkcji „overboost”.

Tempomat jest standardem i umożliwia automatyczne utrzymywanie prędkości, a także ograniczenie maksymalnej prędkości samochodu. W niektórych wersjach wyposażenia dostępne są światła Xeon, asystent parkowania i automatyczne wycieraczki.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.