Od 2005 roku Europa była gotowa na przejście do norm emisji Euro4, a Citroen nie chciał czekać i poprawił serię C5, zaledwie kilka lat po jej premierze, wprowadzając zmiany również w wersji kombi.
Citroen zastąpił modele Xantia i XM serią C5 w 2001 roku, a do 2004 roku firma już zdobyła rynek z dwoma wersjami nadwoziowymi: sedanem i kombi o nazwie „Estate”. Podczas gdy pierwszy przypominał bardziej liftbacka, drugi miał tradycyjną formę dwuboksowego kombi.
Od pierwszej wersji po faceliftingu, C5 Estate zyskał nowy wygląd, z reflektorami w kształcie boomeranga, których zewnętrzne boki były skierowane ku nadkolom. Kratka chłodnicy była również mniejsza, z chromowaną listwą na górze, która stanowiła część znaku Citroena, znanego jako „podwójne chevrony”. Z tyłu producent zachował smukłe, wysokie światła tylne, które flankowały klapę bagażnika.
Zaktualizowane wnętrze miało nową deskę rozdzielczą, z lepszymi materiałami i systemem nawigacji oferowanym jako opcja. W zależności od wersji wyposażeniowej, C5 otrzymał także kilka dekoracji z satynowego, srebrnego plastiku wokół selektora biegów i na centralnej konsoli. Z tyłu kanapa została wzbogacona o opcjonalny składany, szeroki podłokietnik z wnęką na drobiazgi.