Aby odróżnić model C5 z 2008 roku od wersji po faceliftingu, która zadebiutowała zaledwie dwa lata później w 2010 roku, potrzebne było dobre oko do szczegółów.
Citroen był jednym z producentów samochodów, którzy w czasie światowego kryzysu gospodarczego zdecydowali się na wymianę swojego średniej wielkości sedana, a ich finanse mocno ucierpiały w wyniku spadku globalnego rynku motoryzacyjnego. Jednak francuski producent nie stracił zimnej krwi i w 2010 roku wprowadził odświeżoną wersję, poprawiając technologię w samochodzie, przy jednoczesnym ograniczeniu zasobów na jego wygląd zewnętrzny.
Z przodu można zauważyć drobną różnicę pomiędzy diodami LED świateł dziennych o wyraźnym wyglądzie a nowymi reflektorami, które wyglądały niemal identycznie jak te wcześniejsze. Główna różnica zewnętrzna znajdowała się z tyłu. Producent wymienił tylne światła, a nowa wersja cechowała się wyraźnym, białym, poziomym segmentem środkowym, podczas gdy model z 2008 roku miał ciemniejszy, czerwony obszar w tym miejscu.
Wewnątrz Citroen wprowadził nową opcję o nazwie eTouch, która zapewniała wirtualny podręcznik obsługi oraz usługę Eco-Driving dostępną przez osobisty obszar MyCitroen w sieci. Dostępna była też nowa jednostka infotainment jako opcja.
Pod względem technologicznym, model C5 z 2010 roku miał zmodyfikowane silniki oraz technologię mikrohybrydową z zaawansowanym systemem start/stop, który był zainstalowany w silniku turbo-diesel o mocy 110 KM połączonym z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. To był pierwszy taki przypadek w branży, ponieważ większość producentów samochodów nie mogła zaoferować systemu start-stop z automatyczną skrzynią. W przypadku jednostek benzynowych Citroen wprowadził silnik turbo o pojemności 1,6 litra, opracowany wspólnie z BMW.
Uznawany za jeden z najlepiej stylizowanych modeli w swoim segmencie, Citroen C5 przeszedł subtelne ulepszenia. Zmiany te pozwalają samochodowi zachować jego charakter, a jednocześnie uczynić go bardziej widocznym i rozpoznawalnym na drodze.
Pod reflektorami dodano diody LED. Działają one zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy, a w połączeniu z przewodnikiem świetlnym subtelnie wzmacniają sygnaturę świetlną samochodu. Reflektory zachowują wszystkie dotychczasowe funkcje, w tym dwufunkcyjne światła kierunkowskazów xenonowych oraz światła do jazdy w zakrętach.
Tylnie światła zyskały nową obróbkę „Dark Crystal” z przezroczystym szkłem w centralnej części.
TECHNOLOGIA E-HDMI MICRO-HYBRID DLA SPEKTAKULARNYCH WYNIKÓW
Citroen C5 wprowadza nową technologię mikro-hybrydową, która będzie szeroko stosowana w wielu modelach z oferty. Na początku będzie dostępna w wersji HDi 110 DPFS, wyposażonej w elektroniczny system skrzyni biegów EGS6 ze zmianą biegów na kierownicy oraz oponami o niskim oporze toczenia.
Technologia mikro-hybrydowa składa się z systemu Stop & Start drugiej generacji, który wykorzystuje rozrusznik-alternator lub alternator odwracalny, oferujący lepsze osiągi. Moc w porównaniu z pierwszą generacją wzrosła o 70% do 2,2 kW i teraz obejmuje jednostkę elektroniki mocy. Zastosowanie tego systemu w silniku wysokoprężnym to światowa nowość dla samochodów osobowych.
Rozruchy trwają tylko 400 ms, czyli połowę czasu standardowego rozrusznika, a ich działanie jest całkowicie przezroczyste dla użytkowników. Hałas został wyeliminowany dzięki zastosowaniu paska zębatego zamiast kół zębatych tradycyjnego rozrusznika. Wibracje zredukowano – podczas rozruchu i wyłączenia – za pomocą koła zamachowego silnika o podwójnej masie oraz uszczelnionego regulatora powietrza, a także dzięki szybszemu osiąganiu prędkości zwolnienia.
System wsparcia sieci pokładowej, nazwany e-booster, zwiększa zasilanie alternatora za pomocą super-wydajności, tymczasowo dodając moc do akumulatora. To rozwiązanie ma kilka zalet, w tym:
zwiększenie przekazywanej energii, co poprawia zdolność rozruchu w temperaturach sięgających -5°C;
wsparcie sieci pokładowej z pełną przejrzystością dotyczącą energii wymaganej przez alternator, aby utrzymać wydajność świateł, wycieraczek i radia;
funkcjonalność, która optymalizuje ładowanie akumulatora i super-wydajność dzięki odzyskiwaniu energii, gdy kierowcy zdejmują nogę z pedału lub zwalniają, z niewielkim zwiększeniem hamulca silnikowego.
Citroen C5 e-HDi jest również wyposażony w zoptymalizowany akumulator szczelny, przystosowany do 600 000 cykli rozruchowych. Zawieszenie silnika w Citroenie C5 zostało ulepszone, aby zwiększyć komfort podczas zatrzymań i ponownych uruchomień.
Nowe wyposażenie znacznie redukuje zużycie paliwa i emisję CO2 w Citroenie C5. W cyklu mieszanym model z silnikiem diesla zużywa 4,6 l/100 km i emituje 120 g/km CO2. W cyklu miejskim zużycie paliwa i emisje CO2 są o 15% niższe.
Citroen C5 HDi 200 DPFS, POŁĄCZENIE MOCY I OSZCZĘDNOŚCI
W ofercie Citroena C5 zadebiutował nowy silnik, 2,2-litrowa jednostka nowej generacji, która przynosi postęp w zakresie mocy, momentu obrotowego, ciszy, zużycia paliwa i emisji CO2. Ulepszenia wprowadzone w tym silniku są zgodne z tymi, które już stosowane są w innych jednostkach wysokoprężnych oferowanych w gamie (silniki 4-cylindrowe, 1,6 l i 2 l, 3 l V6). Dotyczą one głównie systemu common rail, który teraz jest trzeciej generacji, z maksymalnym ciśnieniem wtrysku do 2000 barów, komór spalania wykorzystujących technologię ECCS (Extreme Conventional Combustion System) oraz niższym stopniem sprężania (16 do 1), co poprawia ciszę pracy i redukuje emisje. Zasilanie silnika nadal odbywa się za pomocą dwóch turbosprężarek, których równoległa sekwencyjna konfiguracja zapewnia obfity moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych silnika.
Citroen C5 HDi 200 DPFS generuje moc 150 kW EEC (204 KM) przy 3500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 2000 obr./min. W połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, silnik oferuje znakomite osiągi, osiągając prędkość maksymalną 230 km/h (225 km/h w wersji Tourer), przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy (8,6) oraz zużywając w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km (6,1). Sedan emituje 155 g/km CO2, a Tourer 159 g/km. Podobnie jak Citroen C5 HDi 240 DPFS, nowa wersja wyróżnia się wizualnie podwójną końcówką wydechu wykończoną chromem.
Citroen C5 VTi 120 Z EGS6, NOWY SILNIK BENZYNOWY Oferta Citroena C5 wzbogaciła się o nowy silnik benzynowy połączony z 6-biegowym systemem skrzyni biegów (EGS6). Opracowany wspólnie z Grupą BMW, silnik o pojemności 1,6 l generuje moc 88 kW EEC (120 KM). W połączeniu z skrzynią EGS6, wyposażoną w manetki na kole, średnie zużycie paliwa wynosi 6,2 l/100 km, a emisja CO2 to 144 g/km.
Citroen eTouch DOSTĘPNY W C5