W 2008 roku Citroen wprowadził drugą generację modelu C5, która obejmowała również wersję kombi.
Pomimo ostrzeżeń dotyczących światowego kryzysu finansowego, francuski producent samochodów podjął ryzyko związane z wprowadzeniem drugiej generacji C5. Wiedział, że sprzedaż starszego modelu spada. C5 musiał konkurować z innymi europejskimi średniej wielkości silnymi rywalami, takimi jak Passat, Mondeo i Renault Laguna.
Druga generacja C5 w wersji kombi została zaprezentowana równocześnie z jej sedanem, pokazując świeżą język projektowania. Z przodu smukłe reflektory otaczały grill, który miał chromowaną listwę z logo Citroena „Double-chevron” na środku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który opierał się na zakrzywionych panelach, C5 kombi z 2008 roku miało płaskie powierzchnie i maskę z dwoma podłużnymi wypukłościami. Z boku długa linia okien łączyła słupki A z D, z chromowaną listwą ozdabiającą panele drzwiowe. Słupki C miały czarny fragment. Z tyłu, pochylona klapa bagażnika nadawała wrażenie dynamizmu, mimo że był to rodzinny samochód kombi. Był o 5 cm (2 cale) dłuższy od swojego sedana.
Wnętrze było przestronne dla pięciu dorosłych osób, z dwoma kubełkowymi fotelami z przodu i dzieloną tylną kanapą. Kierowca miał trudności z obsługą przycisków rozmieszczonych na centralnym panelu i kierownicy, ponieważ było ich po prostu za dużo. Bagażnik oferował 505 litrów (15,5 stóp sześciennych) przestrzeni, co było mniej niż u jego głównych konkurentów. Składając tylne siedzenia, bagażnik można było powiększyć do 1,462 litrów (51,6 stóp sześciennych).
Pod maską producent oferował szeroki wybór silników do modelu C5, który został później ulepszony i rozbudowany podczas liftingów w 2011 i 2012 roku.
Citroën sprawia, że motoryzacja zarówno biznesowa, jak i rodzinna staje się jeszcze bardziej atrakcyjna, prezentując nowego Citroëna C5 w Paryżu. Nowy Citroën C5, w wersji sedan i kombi, korzysta z zupełnie nowego podejścia projektantów Citroëna, którzy połączyli niemiecką jakość, styl i prowadzenie z najwyższymi standardami komfortu, bezpieczeństwa i technologii in-cars, z których firma jest już znana.
Nowy Citroën C5 emanuje prestiżem, z nowoczesnym designem w klasycznym stylu sedan. Po sukcesie innowacyjnego modelu C4 Picasso, nowy Citroën C5 wprowadza szereg nowych funkcji, takich jak kierownica z drugiej generacji z centralnie umieszczonymi kontrolkami, funkcja masażu w oparciach foteli oraz wybór ustawień zawieszenia.
Nowy Citroën C5, który trafi do Wielkiej Brytanii na początku 2008 roku, odzwierciedla postęp, jaki Citroën poczynił w ostatnich latach, i z pewnością zaspokoi oczekiwania nabywców dużych samochodów pod względem jakości i niezawodności. Jest to potężny dodatek do imponującej gamy samochodów firmy, który zapewnia silną obecność Citroëna w segmencie dużych samochodów rodzinnych, jednym z największych rynków w Wielkiej Brytanii, z ponad trzema ćwierci miliona sprzedanych egzemplarzy w zeszłym roku.
Dzięki długiemu, smukłemu nadwoziu, wykreślonym liniom i wysokiemu pasowi, nowy Citroën C5 wyróżnia się stylowym designem, który nadaje mu prawdziwe poczucie statusu. Przód charakteryzuje się dużymi wlotami powietrza i wydłużonymi, wyrazistymi reflektorami, które flakują wyraziste chromowane chevrony i podkreślają tożsamość C5. Z tyłu, charakterystyczne wklęsłe okno i dwuczęściowe światła w kształcie boomeranga nadają mu zdecydowane wrażenie.
Nowy Citroën C5 jest dłuższy i szerszy niż model, który zastępuje, co zapewnia mu rzeczywistą obecność na drodze, z aerodynamicznym profilem, który sugeruje dynamiczne właściwości samochodu i umiejętne prowadzenie. Mierząc 4,78 m długości (wersja kombi jest o 5 cm dłuższa), 1,86 m szerokości i 1,45 m wysokości, nowy Citroën C5 stawia się na czołowej pozycji w segmencie dużych samochodów rodzinnych.
Wnętrze nowego Citroëna C5 oferuje pasażerom przestrzeń, która emanuje wysmakowaniem, komfortem i stylem. Te same napięte, płynne linie widoczne na zewnątrz są powielane wewnątrz w detalu wokół drzwi i deski rozdzielczej, co odzwierciedla dążenie do jakości w całym samochodzie.
Atrakcyjny styl zyskuje na znaczeniu dzięki projektowi panelu instrumentów, gdzie pierścieniowe wskazówki poruszają się wokół każdego z wskaźników, umożliwiając integrację jednostki wyświetlającej w centrum każdego wskaźnika. Dodatkowo, ekran na konsoli górnej wyświetla ilustrację podczas uruchamiania, symbolizując samochód, jego pięć miejsc i ostrzeżenia o pasach bezpieczeństwa.
Nowy Citroën C5 wprowadza kierownicę z drugiej generacji z centralnie umieszczonymi kontrolkami, pokrytymi membraną, co ułatwia dostęp do kluczowych funkcji, takich jak tempomat, radio czy telefon. Model ten można także wyposażyć w system NaviDrive nowej generacji, z 7-calowym centralnym wyświetlaczem i aktywacją głosową wbudowanego telefonu GSM, systemu audio oraz nawigacji satelitarnej.
Duże Citroëny są znane z zapewniania najwyższych standardów komfortu dla pasażerów, a nowy Citroën C5 nie jest wyjątkiem, z szczególnym naciskiem na akustykę, zawieszenie i fotele.
Nowy Citroën C5 oferuje poziomy izolacji akustycznej przewyższające konkurencję. W szczególności zastosowane środki obejmują bariery akustyczne na nadwoziu i wokół drzwi, akustyczną szybę, laminowane okna boczne, wzmocnione pochłaniające elementy nadwozia i podsufitki, a także tłumione mocowania, które zostały opracowane dla modelu C6.
W celu zapewnienia optymalnego połączenia komfortu i dynamiki, C5 został opracowany, aby oferować wybór dwóch ustawień zawieszenia opartych na podzespołach ultra-gładkiego sedana C6. Zawieszenie metalowe osiąga doskonałą równowagę pomiędzy komfortem a trzymaniem drogi, a także wyposażone jest w układ podwójnych wahaczy z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu.
Uzyskane uznanie dla systemu Hydractive 3 Plus, samopoziomującego zawieszenia Citroëna, zapewnia sprężyny i amortyzację, które dostosowują się w czasie rzeczywistym, oferując komfortową jazdę, bez względu na warunki drogowe. Tryb komfortowy zapewnia optymalny komfort, podczas gdy sztywniejszy tryb dostarcza lepszej kontroli nad nadwoziem. Możliwy jest także wybór trybu „Sport” dla jeszcze bardziej dynamicznej jazdy.
Dodatkowymi udogodnieniami podczas jazdy są dostępne wersje z funkcją masażu w oparciach foteli dla kierowcy. Fotele przednie są w pełni regulowane, z manualnymi lub elektrycznymi kontrolkami, podczas gdy pasażerowie z tyłu korzystają z dużej ilości miejsca na nogi – brak centralnego tunelu zapewnia płaską podłogę w całej części tylnej.
Tradycyjnie dla Citroëna, nowy Citroën C5 jest bardzo dobrze wyposażony. Tempomat i ogranicznik prędkości są standardem, podczas gdy wersje z Hydractive 3 Plus są wyposażone w automatyczną elektryczną ręczną hamulca i asystenta ruszania pod górę. Dla ułatwienia parkowania, C5 dostępny jest także z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu oraz systemem asysty w ocenianiu miejsc parkingowych, który ustala rozmiar dostępnej przestrzeni i informuje kierowcę.
Aktualny C5 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów na drodze, a jego następca ma dobrze podążać za jego śladami. Nowy Citroën C5 jest wyposażony w najnowszą technologię bezpieczeństwa Citroëna, w tym do dziewięciu poduszek powietrznych, zapewniając pasażerom zapewniający poziom ochrony w przypadku wypadku. Wzmocniona konstrukcja nadwozia i kabiny zawiera górne i dolne absorbery z przodu, które pochłaniają energię uwalnianą w momencie uderzenia.
Nowy Citroën C5 jako pierwszy w gamie jest wyposażony w składany zespół pedałów – w przypadku uderzenia pedały hamulca i sprzęgła chowa się w podłodze bagażnika, aby ograniczyć obrażenia nóg i stóp kierowcy. Wyposażona została również w składany kolumnę kierowniczą.
Kierowca i pasażerowie są chronieni przed poduszkami powietrznymi z przodu, z boku oraz poduszką powietrzną kurtynową, a także istnieje opcja dodatkowych poduszek bocznych z tyłu. Ustawiony centralnie rdzeń kierownicy zapewnia, że optymalnie ukształtowana poduszka powietrzna kierowcy zawsze jest uruchomiona pod odpowiednim kątem, podczas gdy poduszka powietrzna na kolana zapewnia lepszą ochronę nóg kierowcy.
Kontrola w trudnych warunkach jest wspierana przez zaawansowany system hamulcowy C5 – standardowo wyposażony w Elektroniczną Dystrybucję Siły Hamowania, Wspomaganie Hamowania Awaryjnego, ABS i ESP. Ceniony system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) jest dostępny w niektórych wersjach, ostrzegając kierowców, gdy samochód nieumyślnie przekracza linie pasa.
Udoskonalona widoczność w nocy zapewnia ulepszony system reflektorów C5. Statyczna funkcja AFS (Adaptacyjny System Oświetlenia) zawiera dodatkowe źródło światła, które poprawia widoczność i bezpieczeństwo w zakrętach i na skrzyżowaniach. Opcjonalna dynamiczna funkcja AFS jest dostępna w modelach wyposażonych w reflektory Xenon o podwójnym kierunku, dodatkowo poprawiając widoczność do 105° przy niskich prędkościach.
Nowy Citroën C5 to przyjazne dla dzieci środowisko, z punktami mocowania Isofix na trzech miejscach, czterema elektrycznymi szybami z funkcją zabezpieczenia przed przyciśnięciem oraz elektrycznym zamkiem bezpieczeństwa dla tylnych drzwi i okien, wszystko w standardzie.