Citroen ma długą historię w produkcji kombi, znacznie przed tym, jak jego konkurenci zaczęli wprowadzać swoje pierwsze modele. Jego doświadczenie potwierdził raz jeszcze model C5 Tourer z 2010 roku.
Wspaniały Citroen DS był oferowany jako kombi już od końca lat 50-tych, a francuski producent kontynuował produkcję takich praktycznych samochodów aż do dziś. Model C5 Estate (lub Break) korzystał z całego tego doświadczenia. Francuska marka wprowadziła drugą generację tego modelu w 2007 roku, a cztery lata później wprowadziła jego odświeżoną wersję.
Na przednim zderzaku pojawił się nowy, L-shaped pasek LED do świateł dziennych. Reflektory zostały odpowiednio przekształcone, ze prostą dolną linią zamiast starszej wersji, z delikatnym krokiem wewnętrznym. Światła do cofania z tylnych lamp otrzymały przezroczyste soczewki.
W wnętrzu dodano tylko dwa przyciski, dla awaryjnego systemu Citroen eTouch w wybranych krajach. Obejmuje to kartę SIM oraz moduł GPS dostępny za pomocą przycisku SOS w sytuacjach awaryjnych lub przycisku „podwójnego chevronu” na inne prośby. Najlepszą cechą C5 Tourer było tylne zawieszenie adaptacyjne, dostępne jako opcja. Mogło ono podnieść lub obniżyć tył samochodu, ułatwiając załadunek i rozładunek. Ten sam system był używany do utrzymywania pojazdu na tej samej wysokości, niezależnie od dużego ładunku w bagażniku.
Dla modelu 2011 francuski producent oferował C5 Estate z wyborem silników benzynowych i dieselowskich, wszystkie z turbodoładowaniem. Samochód był dostępny z 5- lub 6-biegową manualną skrzynią biegów, a w wybranych wersjach oferowano 6-biegową automatyczną.
Uznawany za jeden z najlepiej stylizowanych modeli w swojej klasie, Citroen C5 przeszedł subtelną modernizację. Zmiany pozwalają samochodowi zachować swój charakter, jednocześnie czyniąc go od razu widocznym i rozpoznawalnym na drodze.
Pod reflektorami dodano diody LED. Aktywne w dzień i w nocy, połączone z przewodnikiem świetlnym, subtelnie wzmacniają sygnaturę świetlną pojazdu. Reflektory zachowały wszystkie istniejące funkcje, w tym podwójne kierunkowe światła ksenonowe oraz światła do jazdy na zakręcie.
Tylnie światła otrzymały nową obróbkę „Dark Crystal” z przezroczystym szkłem w centralnej części.
TECHNOLOGIA E-HDi MICRO-HYBRID DLA SPEKTAKULARNYCH EFEKTÓW
Citroen C5 wprowadza nową technologię mikro-hybrydową, która zostanie szeroko zastosowana w licznych modelach w ofercie. Na początku będzie dostępna w wersji HDi 110 DPFS, wyposażonej w system elektronicznej skrzyni biegów EGS6 z łopatkami na kierownicy i oponami o niskim oporze toczenia.
Technologia mikro-hybrydowa składa się z systemu Stop & Start drugiej generacji, który utrzymuje alternator-rozrusznik lub alternator odwracalny, charakteryzujący się zwiększoną wydajnością. Moc w systemie pierwszej generacji wzrosła o 70% do 2,2 kW i teraz obejmuje jednostkę elektroniki mocy. Zastosowanie systemu w silniku diesla stanowi światową nowość w samochodzie osobowym.
Uruchomienia trwają zaledwie 400 ms, czyli połowę czasu działania tradycyjnego rozrusznika, i są całkowicie przeźroczyste dla użytkowników. Hałas wyeliminowano dzięki zastosowaniu paska rozrządu zamiast przekładni tradycyjnego rozrusznika. Wibracje zostały wyeliminowane – podczas uruchamiania i wyłączania – dzięki zastosowaniu koła zamachowego silnika o podwójnej masie oraz uszczelnionego regulatora powietrza, a także przez szybsze osiągnięcie prędkości spowolnienia.
System wsparcia sieci pokładowej, nazwany e-booster, zwiększa zasilanie alternatora przy użyciu super-wydajności, tymczasowo dodając moc do akumulatora. Ta konfiguracja ma kilka zalet, mianowicie:
zwiększenie przekazywanej energii, poprawiając zdolność rozruchową w temperaturach tak niskich jak -5°C;
wsparcie sieci pokładowej poprzez całkowitą przejrzystość w zakresie energii wymaganej przez alternator, aby utrzymać wydajność świateł, wycieraczek i radia;
funkcję, która optymalizuje ładowanie akumulatora i super-wydajność poprzez odzyskiwanie energii, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału lub zwolni, z niewielkim zwiększeniem hamulca silnikowego.
Citroen C5 e-HDi jest również wyposażony w zoptymalizowany wodoszczelny akumulator, który wytrzymuje do 600 000 cykli ponownego uruchamiania. Podwieszanie silnika zostało ulepszone w Citroenie C5 dla większego komfortu podczas zatrzymań i ponownych uruchomień.
Nowe wyposażenie znacznie redukuje zużycie paliwa i emisję CO2 w Citroenie C5. W cyklu mieszanym model diesla zużywa 4,6 l/100 km i emituje 120 g/km CO2. W cyklu miejskim zużycie paliwa i emisje CO2 są o 15% niższe.
Citroen C5 HDi 200 DPFS, POŁĄCZENIE MOCY I EKONOMII
W ofercie Citroena C5 zadebiutował nowy silnik, nowej generacji jednostka 2,2 litra, która przynosi ogólny postęp w mocy, momencie obrotowym, ciszy, zużyciu paliwa i emisji CO2. Ulepszenia wprowadzone w tym silniku są zgodne z tymi, które już zastosowano w innych jednostkach diesla w ofercie (4-cylindrowe, 1,6 l i 2 l, 3 l V6). Dotyczą one głównie systemu common rail, obecnie trzeciej generacji, z maksymalnym ciśnieniem wtrysku do 2 000 barów, komór spalania z technologią ECCS (Extreme Conventional Combustion System) oraz obniżonym stopniem sprężania (16 do 1), dla lepszej ciszy pracy i niższych emisji. Zasilanie silnika odbywa się nadal za pomocą dwóch turbosprężarek, których równoległe sekwencyjne ustawienie zapewnia obfity moment obrotowy od najniższych prędkości obrotowych silnika.
Citroen C5 HDi 200 DPFS rozwija moc 150 kW EEC (204 KM) przy 3 500 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm przy 2 000 obr./min. Połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, silnik zapewnia znakomite osiągi, z maksymalną prędkością 230 km/h (225 km/h dla wersji Tourer), 0-100 km/h w 8,3 sekundy (8,6) oraz zużyciem paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 5,9 l/100 km (6,1). Sedan emituje 155 g/km CO2, a Tourer 159 g/km. Podobnie jak Citroen C5 HDi 240 DPFS, nowa wersja wyróżnia się wizualnie podwójną końcówką wydechu wykończoną chrome.
Citroen C5 VTi 120 Z EGS6, NOWY SILNIK BENZYNOWY W ofercie Citroena C5 dostępny jest teraz nowy silnik benzynowy połączony z systemem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów (EGS6). Opracowany wspólnie z BMW Group, silnik o pojemności 1,6 litra rozwija moc 88 kW EEC (120 KM). Połączony ze skrzynią EGS6, wyposażoną w łopatki na kole kierownicy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,2 l/100 km, a emisja CO2 to 144 g/km.
Citroen eTouch DOSTĘPNY W C5