CITROEN C8 2002-2008

Eurovany kontynuowały swoją misję, aby pomieścić więcej osób w samochodzie rodzinnym, jednocześnie oferując dużo miejsca na bagaż, a Citroen C8 był jednym z nich.

Grupa Peugeot-Citroen oraz Fiat połączyli siły, aby pokonać Renault Espace na jego własnym polu, wprowadzając na rynek gamę samochodów z charakterystycznym logo w 1994 roku. Ich współpraca okazała się na tyle owocna, że postanowiono kontynuować ją przy drugiej generacji tzw. Eurovanów. W ten sposób Citroen stworzył model C8, Peugeot wprowadził 807, Fiat Ulysse, a Lancia Phaedra.

W 2000 roku Citroen rozpoczął nową tendencję projektową dla całej swojej gamy, zaczynając od modelu Xsara, a następnie kontynuując z C5 w 2001 roku i C8 w 2002 roku. Jego reflektory w kształcie łzy miały prostą krawędź w stronę maski i były zaokrąglone na zewnątrz. Chromowana listwa na grillu, która podtrzymywała emblemat „podwójnego chevronu”, również była częścią tego projektu. Z boku C8 prezentowało opadającą linię nadwozia, która zaczynała się od stromej i krótkiej maski, a następnie przechodziła w długą szybę czołową. Z tyłu smukłe i bardzo wysokie światła tylne flankowały klapę bagażnika.

Wewnątrz Citroen zamontował trzy rzędy siedzeń, z opcją na maksymalnie siedem miejsc. Oprócz foteli przednich, wszystkie pozostałe miejsca mogły przesuwać się, sięgać lub być usuwane. Producenci, którzy stworzyli Eurovany, nie uznali, że system składania siedzeń byłby lepszym rozwiązaniem. Deska rozdzielcza była umieszczona na środku szerokiej i długiej konsoli. Dzięki temu było im taniej budować pojazdy z kierownicą po lewej lub prawej stronie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.