DS był jednym z najbardziej rewolucyjnych samochodów w historii. Citroen wprowadził go na rynek w 1955 roku, ale jego ewolucja na tym się nie skończyła. W 1973 roku model ten otrzymał najbardziej zaawansowaną wersję: DS23.
Po kilku modernizacjach, DS osiągnął swoją ostateczną ewolucję w 1973 roku. Jego pierwotny projektant, Flamino Bertoni, nie doczekał się tej chwili, ale zmiany wprowadziły ostatni element układanki, który uczynił ten samochód jeszcze bardziej pożądanym.
Pierwotny model miał odsłonięte, okrągłe reflektory, podczas gdy późniejsze wersje zyskały reflektory osłonięte z kierunkowskazem wewnątrz. Zachowano aerodynamiczną sylwetkę, przez co DS nadal wyglądał bardziej nowocześnie niż większość samochodów na rynku, dzięki swoim płynnie poprowadzonym liniom i opadającemu tyłowi.
Wnętrze DS, a szczególnie wersji wyższej klasy DS Pallas, charakteryzowało się szerokimi siedzeniami z przodu oraz ławką z tyłu. Dzięki długiemu rozstawowi osi, było sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Warto wspomnieć, że Citroen zaprojektował ten samochód tak, aby zmieścił się w nim prezydent Francji, generał Charles De Gaulle, który miał 1.96 m wzrostu (6.4 stopy).